بازدید 4725

شایعه در بازار، بازهم اجازه نداد قیمت سکه کاهشی شود

بازار سکه تهران در آخرین کاری هفته، با وجود عرضه سکه توسط بانک مرکزی، همانند روز قبل، تحت تاثیر یک شایعه بی اساس قرار داشت و با جو سازی عده ای سودجو و دلال، شاهد افزایش نرخ سکه تمام طرح جدید تا سطح 4 میلیون و 190 هزار تومان بودیم.
کد خبر: ۸۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 09 August 2018

بازار سکه تهران در آخرین کاری هفته، با وجود عرضه سکه توسط بانک مرکزی، همانند روز قبل، تحت تاثیر یک شایعه بی اساس قرار داشت و با جو سازی عده ای سودجو و دلال، شاهد افزایش نرخ سکه تمام طرح جدید تا سطح 4 میلیون و 190 هزار تومان بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز پنج شنبه 18 مردادماه 97، تا لحظه تنظیم این گزارش، نرخ سکه تمام طرح قدیم با رشد 170 هار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز چهارشنبه، به قیمت 3,576,000 تومان رسیده است. این سکه در کمترین و بیشترین نرخ امروز، به ترتیب به قیمت های 3,451,000 و 3,801,000 تومان رسیده بود.

همچنین هر سکه تمام طرح جدید تا این لحظه، 3,900,000 تومان قیمت گذاری شده است که این نرخ نسبت به قیمت پایانی روز قبل، 175 هزار تومان گران تر می باشد. این در حالی است که بهای این سکه، در بیشترین نرخ امروز به رقم 4,190,000 تومان رسیده بود و در کمترین قیمت بازار امروز نیز به سطح 3,665,000 تومان رسیده بود. 

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد 80 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به رقم 1,880,000 تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز بدون تغییر قیمت به نرخ 940 هزار تومان معامله شد. همچنین هر سکه یک گرمی نیز با رشد 20 هزار تومانی به رقم 520 هزار تومان رسید.

بر اساس این گزارش، در بازار جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۱۴.۵۱ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱۵ درصد افزایش، به ۱۲۲۲.۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۲.۷۰ دلار یا 0.2 درصد افزایش، در ۱۲۲۱ دلار بسته شد و دومین افزایش روزانه متوالی را ثبت کرد.

مهم ترین عامل در ایجاد جو افزایشی در بازار روز گذشته و امروز، وجود شایعه ای است مبنی بر عرضه سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی با نرخ روز، یعنی متقاضی در صورتی می تواند سکه پیش فروش شده را از بانک ملی تحویل بگیرد که مابه التفاوت مبلغ روز سکه و زمان پیش فروش را پرداخت کند و سپس سکه را تحویل بگرید. این خبر، به دلیل اینکه به تمامی سکه های پیش فروش شده و آماده تحویل بانک مرکزی تعمیم داده شده، شایعه می باشد. در این خصوص باید یادآور شد که 2 میلیون و 560 هزار سکه ای که قرار هست تا آبان ماه 97 قرار هست توزیع شود، تنها 25 هزار سکه با شرط محاسبه نرخ روز عرضه می شود. همچنین بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد: با توجه به اینکه نرخ پایانی استخراج شده از بازار در روز گذشته معادل 30.790.000 ریال بوده است بر این مبنا بانک ملی از مشتریانی که روز چهارشنبه برای دریافت سکه خود مراجعه کرده‌‌‌‌اند، ضمن لحاظ کردن تخفیف 4 درصد و کسر مبلغ ده میلیون ریال ودیعه، مبلغ 19.558.400 ریال مابه‌التفاوت بابت هر قطعه سکه در روز کاری 17 مرداد 1397 دریافت کرده است.

افزایش نرخ ۱۳ ارز رسمی در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز (پنج شنبه) هجدهم مردادماه اعلام کرد که نرخ هر دلار آمریکا ۴۲۰۰ تومان و نرخ هر پوند انگلیس با ۲۷۳ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۱۱۴ریال و هر یورو نیز با ۱۲ ریال کاهش در مدت زمان مشابه ۴۸ هزار و ۷۸۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۳۰۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۹۳ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۱۱۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۴۵ریال، روپیه هند ۶۱۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۹۱ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۸۷۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۸۹۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۲۷۹ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۳۹ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۹۰۶ ریال، روبل روسیه ۶۴۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۲۶۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۷۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۳۱ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۱۵۰ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۱۹ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۴۴۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۵۹ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶هزار و ۶۴۳ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۱۹ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۶۰۰ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۹۷۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۷۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۸۹ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۶۸۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار