بازدید 23850

بهانه جدید برای افزایش قیمت خودرو جور شد؛ واردات قطعات خودرو با نرخ آزاد ارز

پس از رونمایی از بسته جدید ارزی، مشخص شد دولت فهرست کالاهای اساسی و ضروری دریافت کننده ارز دولتی را کاهش داده و تنها به 25 قلم کالا ارز 4200 تومانی پرداخت می کند. در این فهرست جدید، دیگر جایی برای قطعات خودرو جهت دریافت ارز دولتی نیست. حالا خودروسازان که از آغاز سال جاری به هر بهانه ای به دنبال افزایش بهای خودروهای تولیدی بودند، دوباره بهانه ای جدید برای افزایش قیمت خودرو پیدا کرده اند.
کد خبر: ۸۲۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 10 August 2018

بهانه جدید برای افزایش قیمت خودرو جور شد؛ واردات قطعات خودرو با نرخ آزاد ارزپس از رونمایی از بسته جدید ارزی، مشخص شد دولت فهرست کالاهای اساسی و ضروری دریافت کننده ارز دولتی را کاهش داده و تنها به 25 قلم کالا ارز 4200 تومانی پرداخت می کند. در این فهرست جدید، دیگر جایی برای قطعات خودرو جهت دریافت ارز دولتی نیست. حالا خودروسازان که از آغاز سال جاری به هر بهانه ای به دنبال افزایش بهای خودروهای تولیدی بودند، دوباره بهانه ای جدید برای افزایش قیمت خودرو پیدا کرده اند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ از آغاز سال تاکنون، بارها شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی به بهانه های مختلف توسط خودروسازان بودیم. یکی از بهانه هایی که خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی داشتند، افزایش نرخ ارز و متعاقب آن افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات وارد شده بود؛ برای نمونه، مدیرعامل یکی از شرکت های خودروسازی طی مصاحبه ای با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه گفت: خودروسازان متأثر از این افزایش قیمت ‌ها هستند و ما هم ناچاریم به دلیل بالا رفتن قیمت تمام‌ شده، قیمت فروش محصولاتمان را افزایش دهیم.

این بهانه برای افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی از سوی خودروسازان داخلی مطرح می شد که دولت از 21 فروردین 1397 و بعد از اجرای سیاست های ارزی خود، سعی کرد برای جلوگیری از انتقال اثرات افزایش نرخ ارز به بازار کالاها و خدمات، ارز را به نرخ 4200 تومان برای واردات کالاهای مختلف بین واردکنندگان توزیع کند. یکی از کالاهایی که به آن ارز 4200 تومانی تعلق می گرفت، قطعات خودرو بود.

هر چند پس از انتشار فهرست ناقص اسامی شرکت های دریافت کننده ارز دولتی هرگز مشخص نشد که شرکت های واردکننده قطعات خودرو چقدر ارز دولتی جهت واردات قطعات خودرو دریافت کرده اند، برخی خبرگزاری ها از واردات یک میلیارد دلاری قطعات منفصله خودرو با ارز 4200 تومانی خبر دادند. این خبرگزاری ها با بررسی میزان واردات قطعات خودرو در چهار ماهه نخست سال جاری عنوان کردند که در این مدت 725 میلیون دلار قطعات منفصله خودرو با ساخت داخلی کمتر از 30 درصد، 160 میلیون دلار قطعات با ساخت داخلی 50 درصد و بیشتر و 138 میلیون دلار قطعات با ساخت داخلی 30 تا 50 درصد وارد کشور شده و مدعی شدند، همه این واردات با ارز 4200 تومانی صورت گرفته است.

به هر صورت با اجرای سیاست های جدید ارزی دولت از شانزدهم مرداد 1397، مصوبه جدید هیأت دولت نشان می داد که دولت تنها برای واردات 25 قلم کالا ارز 4200 تومانی را تخصیص می دهد؛ بنابراین، کالاهایی مانند برنج، گندم، گوشت قرمز گرم و سرد، گوشت مرغ، تخم مرغ، کنجاله سویا، ذرت، جو، داروهای دامی ضروری، کود شیمیایی، سموم تکنیکال شیمیایی، بذر، شکر، روغن خوراکی و خام، حبوبات، انواع دانه های روغنی، لاستیک سنگین، کاغذ چاپ و تحریر، کاغذ روزنامه، خمیر کاغذ، چای، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و مشاین آلات و تجهیزات تولیدکننده کالاهای اساسی، اقلام مشمول دریافت ارز دولتی بودند. همان گونه که ملاحظه شد در این فهرست دیگر جایی برای قطعات خودرو نیست و واردکنندگان قطعات خودرو باید ارز مورد نیاز خود را به قیمت ارز در بازار ثانویه تهیه کنند.

بنا بر آخرین اطلاعات موجود، در روز اول اجرایی شدن بسته جدید ارزی قیمت هر دلار در بازار ثانویه 8950 تومان اعلام شده است که این رقم با قیمت 4200 تومان فاصله چشمگیری دارد. همین اختلاف قیمت، می تواند بهانه جدیدی برای خودروسازان جهت افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل باشد. همچنین با توجه به اینکه در این چند وقت اخیر خودروسازان هیچگاه برای افزایش قیمت محصولات خود، معطل نهادهای مربوطه از جمله شورای رقابت و غیره نمانده اند، بنابراین باید یک بار دیگر منتظر خودسری خودروسازان داخلی جهت افزایش قیمت بود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۸۴
بهانه نیست بگذارید هر قیمتی میخواهند بذارند ولی واردات خودرو آزاد بشه و تعرفه ظالمانه برداشته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
تو فکر می کنی یک عده می ذارن که واردات خودرو آزاد بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
واردات آزاد با کدوم دلار ؟؟؟ فقط کافیه هر سال دهها میلیارد دلار بابت واردات آزاد خودرو از کشور خارج بشه اونوقت دلار سر به فلک میزاره و حقوق کارگر میشه 10 دلار در ماه !!! .. بعد 90 درصد مردم باید گرسنگی بکشن که یک عده میخان ماشین خارجی سوار بشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
تعرفه رو صفر هم بکنن باز خودرو وارداتی قیمتش انفجاری میره بالا چون انحصار و رانته دست 5 تا خونواده که حق و حساب میدن . خوش خیالی ها
احمد
| United States |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
الان فکر میکنید اگه تعرفه رو وردارن بنز سی ال اس میتونید سوار شید؟ دلار ده هزار تومنی ماشین ۱۰ هزار دلاری هم میشه صد میلیون
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
دولت به بهانه اینکه ارز از مملکت خارج نشه خودروهای خارجی رو تعرفه دار کرده و از طرفی با این کار میخواد از خودروسازان داخلی حمایت کنه البته خودروساز که نه منتاژ کاران آیا با خرید قطعات خودروهای ایران خودرو از کشور های خارجی ارز از مملکت خارج نمیشه تو مملکت ما تولید صفره و این عامل بیکاری و تورم و گرانیست ........ما میتوانیم فقط شعار ما میتوانیم اختلاص کنیم ما میتوانیم به مملکت خود خیانت کنیم ما میتوانیم به مردم ظلم کنیم ما میتوانیم حقوق مردم ایران را پایمال کنیم ما میتوانیم ما میتوانیم این ها تنها توانایی های دولت شریف ماست
مقصر خودروساز نیست، مقصر وضعیتی است که برای اقتصاد اتفاق افتاده. ریشه اصلی آن روابط نامناسب خارجی ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
بخاطر صرافی های خانوادگیشون دلار را کردن ده هزار تومان.........................
حبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
بنده دی ۹۶ تندر ۹۰ پلاس .. ثبت نام کردم و قرار بوده تا خرداد۹۷ خودرو تحویل گردد. زمان ثبت نام دلار ۳۶۰۰ بوده و خرداد زمان تحویل هم دلار ۴۲۰۰ تومان به خودرو سازان میدادند. پس میانگین قیمت دلار ۳۹۰۰ بوده
شرکت موظف بوده مطابق قراردادهایی که پول از مردم گرفته قطعات آنها را تامین کند یعنی همون دیماه پارسال که نه از تحریم خبری بوده و دلار افزایش داشته... اما این کار را نکرده و خرداد موقع تحویل خودرو که رسید گفت تحریم شدیم قطعه نداریم ... این اهمال کاری مقصرش کیست؟
ما تحویل خرداد بودیم و باید اول خرداد دعوت نامه تکمیل وجه صادر میکرد اما این کار را هم نکرد و قیمت خودرو در تیرماه مجوز ۱۰% افزایش پیدا کرد یعنی بعد از زمان قرارداد اما گفتند این افزایش به همه تعلق میگیرد و تا این لحظه ۵۰ روز از آخرین موعد تحویل در قرارداد گذشته حتی دعوت نامه هم صادر نکردند ... مردم هنوز بلاتکلیف و شما هم بعنوان رسانه به جای آنکه حق پایمال شده مردم را مطالبه کنید بهانه جدید برای افزایش قیمت به خودرو ساز میدهید
خدا قوت
لطفا اگر باور دارید که رسانه ای مردمی هستید منتشر کنید و پیگیر این بی مسئولیتی مدیران باشید
ممنون
به نظرم اگر قیمت گذاری خودرو را به خود خودرو سازان واگذار نمایند و از سوی دیگر نیز واردان خودرو را آراد و تعرفه واردات را نیز به صفر برسانند در یک بازار رقابتی خودرو سازان داخلی نیز مجبور به افزایش بهره وری شده و رفته رفته به سطح خودرو سازان جهانی نزدیک میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
متاسفانه تحلیلتون اشتباهه . تعرفه عامل گرونی خودرو وارداتی نیست انحصار و رانت عامل اصلی گرونیشه . اگر فساد وجود نداره و راست میگن واردات خودرو را برای همه آزاد کنن نه فقط در اختیار چند تا نورچشمی
الان قیمت را خریدار تعیین می کند وقتی خود رویی قیمتش دو برابر وطالبش صد برابر یعنی حالا حالا هاجا دارد
این بهانه برای همه اجناس است بزودی بدبختی مردم شروع می شود
اندکی صبر سحر نزدیک است..!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
تا 1400.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهمن پارسال پیشخرید یک سمند ef7 دوگانه تحویل تیر ماه ثبت نام کردم. الان دیگه داره شهریور میشه و هنوز دعوتنامه هم صادر نشده. حتما ایرانخودرو سمند رو با ارز 3800 تولید کرده و الان نمیده تا به بهانه ارز آزاد به قیمت سوبله چوبله بندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
من تحویل اردیبهشت ثبت نام کردم
و دعوتنامه هم همون اردیبهشت اومده ولی هنوز تحویل ندادن
اگر تولید اینقدر براشون مشکله خیلی راحت در کارخونه رو ببندن تا یک ملت از دستشون راحت بشن!
مونتاژ کردن ابوقراضه که دیگه این همه دنگ و فنگ نداره! ببندین راحت بشیم!
پس از 50 سال حمایت همه جانبه آیا وقت مستقل شدن خودروسازها فرا نرسیده؟
تا کنون دولت همه ی راههای حمایت از خودروسازان را آزمایش کرده اما نتیجه نداشته ! یک بارهم که شده مدیران دزد خودروسازی را کنار بگذارند و حتی برخی از آنها را اعدام کنند تا مایه ی عبرت آیندگان هم باشند
تا وقتی ملت بخرند اوضاع همین است، چاره نخریدن و تحریم است
خیلی جالبه که در پیش فروش 3 یا 5 یا هرقدر که پولت بخوابه بهت سود میدن اما از اونطرف یهو 5 میلیون یا 10 یا 15 میلیون یا بلکه بیشتر میکشن رو قیمت ماشین که بهت تحویل بدن.با پول پیش مردم خودشونو میچرخونن و از اونطرف کلی رو قیمتها میکشن.اینو یکی معنی کنه که بهش میگن گرانفروشی یا ربا یا دزدی یا .....هیشکی هم حتی قوه قضاییه هم زورش به اونا نمیرسه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
نخر دوست عزیز
دولت آقای روحانی متاسفانه هیچ برنامه ای برای بهبود اقثصاد کشور ندارد
هر روز دریغ از دیروز
این وسط فقط مردم در حال نابودی هستند
روحانی مچکریم
چرا دولت به این همه نخبه طراح و مهندس که در کشور داریم و می تونند ماشینهای عالی بسازند، اجازه کار نمیده؟ مگه نگفتن کالای ایرانی؟ این همه طراح و سازندگان ایرانی همه جذب بهترین شرکتهای خارجی شدن اما اینجا دو تا شرکت مزخرف انحصارطلب با یه مشت مدیر فرسوده رانتخور برای هشتاد میلیون ایرانی تصمیم گیرنده شدن و با سرمایه و جون اونها بازی می کنند. کاش دیگه اینقدر لاف نمی زدید
حلبی مگه کیلویی چنده ؟ همه ازدم بر طبل افزایش قیمت میکوبه.صبح صدا و سیما یه دکتر کیلویی از وزارت نیرو گیراورده بود و در برنامه حیدری میگفت در المان برق 50 برابرایران قیمتشه پس درایران هم باید خیلی گران بشه.اخه دکتراخه پروفسور اخه نخبه وزارت اخه نفر اول کنکور یعنی تو عقلت نمیرسه که حقوق المانیا در مقابل ایرانیا هم 100 برابر بیشتره؟همشون جماعت نجومی بگیرن اصلا درک نمیکنن حقوقق ماهی یه میلیون اونم با چندماه تاخیر یا عدم پرداخت در کارخونه و شرکتهای خصوصی یعنی چه!!
قطعه خودرو نمی تونند تولید کنند ، توی این مدت چکار می کردند
انقدر نگید دلار 4200 ای. دیگه دلار بانک مرکزی هم 4400 و خورده ای قیمت داره ...
روحانی داری اشتباه می کنی
خدا لعنتشون کنه
چه بد شد بهانه پیدا کردن وگذنه اصصصصصلا نمیتونستن گرون کنن
با سلام

بنده آذر 96 یک تندر90 ایران خودرو تحویل اردیبهشت ثبت نام کردم. علیرغم پرداخت کامل وجه در تاریخ 13 خرداد تاکنون خبری از تحویل خودرو نیست. امثال بنده هم زیاد هستند و مسئولین ایران خودرو پاسخگو نیستند.

لطفا گزارش تهیه کنید.
با بی کفایتی دولتیها و عدم بازرسی باعث شده مردم مجبور به خرید هر جنس اشغال بدون گارانتی هستند.قیمتها که دیگه بالا رفته می خواهید چقدر بالا ببرید؟
قطعات چینی رو وارد میکنن و توی بسته بندی های ایرانی به نامهای مجد،افشین نیا،امیرنیا و .... با قیمتهای چند برابری به مردم قالب میکنند.
همه لوازم یدکی ها میلیونر و میلیاردر هستند.
خب یکم از سود چندبرابری شون کم کنن و اینقدر مردم رو به بهانه دلار آزاد نچاپن.
این همه ارز دادن شرکتهای داخلی قطعه وارد کنن چرا اسامیشون منتشر نشد تا ببینیم چی وارد کردن
تولید خودرو ،، البته منتاژ ،، بجز خسارت به کشور ،و سود برای عده ای ،چیزی دیگری داشته است؟ مصرف بنزین ، آلودگی هوا ؟ نابودی محیط زیست ؟ کشتار بیرحمانهٔ ملت ایران ،تولید انواع بیماریها ؟ همهٔ این مزایای تولید خودرو ،بنجل داخلی است ، آیا نیازی هست که هشتاد میلیون خودرو در کشور هشتاد میلیونی ایران وجود داشته باشد ؟ فقط به دو روز آخر هفته در خطهٔ شمال کشور عنایتی داشته باشید ؟ تا ملطفت گردید ،چه زیانی به کشور ،وملت ایران وارد میشود ؟ بجای تولید این همه خودرو بی کیفیت ،قاتل ،ناوگان ،ریلی ،و اتوبوسی ،مناسب ،و با کیفیت را گسترش دهید ؟، نه مانند ،پایانه های مسافر بری کنونی ؟ که ظلمی به مردم است ،ویا سیستم تاکسی رانی ،آژانس های مسافر بری داخل شهری ؟ چرا سیاست ،امیر عباس هویدا را پیگیری میکنید که میگفت به امید روزی که هر ایران صاحب یک پیکان شود ؟ اکنون هر ایران صاحب یک پراید شده است ؟،، چرا،،،،،؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
بریم وارد کنیم
خودرو تو اولویت های ارز نه تومنی هم نیست
یک پژو 208 حداقل قیمتش دوازده هزار یورو هست
قیمت تمام شده با تعرفه اش بیشاز 200 میلیون می شه سالی هم دو میلیون خودرو می خواهیم بیست میلیون یورو درسال
داریم بریم وارد کنیم
چه بهتر
اگه نداریم زر مفت نزنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
چرا جک میگی عزیز، هیچ کس حاضر نیست با قطار بره شمال، اونجا بی خودرو بگرده.
الان ماشین تحویل نمیدن تا حاشیه بازار ایجاد کنن تا راحت گرون کنن. مخصوصا ایران خودروی فداکار
بذار هر چی میخان گرون کنن اینقدر که یک روزی بیاد که پراید بشه 200 میلیون تا دیگه کسی نتونه این ارابه های مرگ وطنی را بخره و این قاتل ها ورشکست بشن و مردم از دست اینها راحت بشن .. پیاده هم راه بریم بهتره تا این وضعیت .. حداقل یک هوای تمیز گیرمون میاد که ریه هامونو باهاش پر کنیم
به اسم تولید ملی خون مردمو کردن تو شیشه،پژو 50 ساله از رده خارجه چراغ عقبشو عوض میکنند میگن باید سوار شید اونم با 50 میلیون ،خدایا کجا گیرکردیم!
پراید ۶۰ ملیون بدو تا گرون تر نشده
خرید قطعات از دلار ۴۲۰۰شده ۹۰۰۰ تومان ایا این افزایش را نمیبینید که میگویید بهانه
پاسخ ها
سالار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
طبق مطالعه کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس و شورای رقابت هر 10 درصد افزایش قیمت دلار ، 1 درصد تورم تولید و 2 درصد تورم مصرف کننده ایجاد میکنه.
با دلار 8400 تومانی یعنی 100درصد افزایش قیمت دلار که نهایتا 20درصد تورم مصرف کننده میشه. نهایتا افزایش 20درصدی روی قیمتهای خودرو میاد.
در ضمن این میزان تورم طی یکسال خودش رو نشون میده.
خلاصه اینکه اگر افزایشی هم باشه حداکثر 20درصد خواهد بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
هر چی بدبختی میکشیم از دست همین نمایندگانه.. مجلسی که قرار بود عصاره ی ملت باشه و حامی ملت
وضعیت طوریه که دیگه آدم غصه هم نمیخوره، فقط چندش آور شده، کەصرفا باید از کنارش رد شد.
اگر قراره با افزایش قیمت ارز قیمت خودروی ملی و‌متعلقات بالا بره، چه ضرورتی هست بگوییم خودروی ملی، ما که آخر و اول متضرر هستیم چرا خودمان را گول می زنیم. لااقل ماشین سازی ایمان را جمع کنیم و‌اینقدر مردم را عذاب ندهیم.
خودرو سازان بهانه نمی خوان خون اجدادشان از مردم طلبکارند دارن طلبشان می گیرند
خدا ب داد این مردم برسه
لاقل خودروهای ثبت نامی رو بدین ک ایقد مردمو الاف کردین بعد هر غلطی میخواین بکنین
وقتی ارز 3 برابر می شود قیمت خودروی خارجی 10 برابر می شود کسی فریادی سر نمی دهد. حال که خودروساز داخلی لاجرم و از روی اجبار باید قیمت را متعادل کند همه دست به قمه شده اند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
احسن
واقعامتأسفم
اینا همش حرفه گاری سازها هر کار دلشون بخواد میکنن دولتم مثل کوه پشتشونه
افزایش قیمت خودرو یا افزایش قیمت زباله ؟؟؟
به نظرم باید از مردمی که در هر شرایطی از این بنجل فروش ها خودرو میخرن انتقاد کنیم که بد عادتشون کردن و خود مردم به همدیگه رحم نمیکنن..
ظاهرا سیاست گذاری در واردات خودرو دست خودروسازان است نه دولت،
اگر واردات خودرور را مثل سابق برای عموم آزاد می گذاشتن امروزه شاهداینهمه فساد در این صنف نبودیم ،

اما با این وضع موجود که دولت در سیاست گذاری خودرو ایجاد کرده نتیجه اش به ضرر مصرف کننده تمام خواهد شد نمونه اش چند ماه گذشته مبلغ قابل توجهی ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان خارج شد و خودروهای لوکس و گران قیمت وارد شد آنهم بصورت قاچاق.
وقتی دولت در سیاست گذاری سکته ناقص میکنه نتیجه اش همین میشه که مردم و مصرف کننده باید تاوانش را پس بدهند. حالا هی حسن روحانی بیاد جلو دوربین بگه همه چی آرومه..
این خودروهای داخلی بی کیفت جان مردم رو به خشم می آورند
مگه نمیگن تولید داخلی؟ کدوم قطعات خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا خارجیه؟
کاملا قابل حدس بود
چرا که الان شرکت های خودرو ساز از تحویل ماشین های ثبت نامی مشتریان سر باز میزنن، در واقع با رانت اطلاعاتی که دارن میدونستن که دیگه ارز دولتی قرار به آنها تعلق نگیره


حالا از فردا زنگ میزنن میگن بیا حواله ت امادست
ولی باید به قیمت روز و با ارز آزاد پرداخت کنی
دوماهی میشه روغن موتور ایساکو طلایی تو هیچکدام از نمایندگی های شهر کرمان و شهرستانهای جنوبی استان وجود نداره. مگه این روغن تولید داخل نیست؟ ایران خودرو خودش مشتریاشو تحریم کرده؟
باسلام.تورا به خدا اعلام کنید که افرادی مثل من برای خرید خودرو وام گرفتن.قرار بوده ایران خودرو ال نود معمولی و یکم تیر تحویل بده ولی حتی دعوتنامه هم نیومده هر چی تماس میگیرم فایده نداره.شما صدای مارو بلند تر برسونید.ممنون
اگر اعضای هیات دولت توان داشته باشن استفاء می دن. غیرت چیزیه که در این دوران نایابه. غیرت
مردم بدبخت شدن دیگه
یکی از مشکلات مردم دولتی بودن همین خودروسازها است که هیچ دولتی قدرت مقابله با آنهارا ندارد وهرکاری بخواهند با مردم میکنند
افزایش قیمت ارز واقعیت تلخی است همانگونه که تحریم واقعیت تلخی است
فعلا تولید به نصف کاهش یافته با افزایش قیمت ارز باز تولید کاهش یافت
و متعاقبا افزایش ریزش در مشاغل مربوطه که باز واقعیت تلخی است
شما جاتون قرصه و پشتتون به .....
از بیکاری و شرمندگی برای زن و بچه خبری ندارید
حالا هی بگوئید مذاکره نمی کنید
چون تاوان شو شما نمیدید.
خواهش میکنم کسی که این نظرات رو میخونه اگه از دستش کاری برمیاد یا میتونه به گوشی افرادی که که به فکر مردم هستن برسونه که این خودوسازها امسال اردیبهشت ماه یک بار شورای رقابت ۱۰درصد قیمت محصولاتشون افزایش داده الان دیگه به بهانه تحریم خون مردم تو شیشه نکنن اخه کجای دنیا اینجوره که ۹ماه باید منتظر یه خودرو بمونی بعد هم به بهانه های مختلف به فکر افزایش قیمت و خالی کردن جیب ملت هستن بخدا تموم افسرده و مشکل روحی پیدا کردیم.
این بود شعار حمایت از کالای ایرانی
بهانه هم نبود اینها را ده برابر می کردند و به قیمت ارز دولتی کلا محاسبه می شد.بازم خوب هست ارز دولتی نمی دهند که این وسط نیز کلی بیشتر بخورند
ارزش پول ملی را تا ۱۰۰۰٪ از سال ۹۰ پایین اوردید یعنی انگار ۱۰۰۰٪ تعرفه را بالا برده اید، باز هم تعرفه را هم افزایش دادید .
بخورید اما افراط نکنید، تهش هم بزارید یه چیزی بمونه.
دولت در یک حرکت خیلی راحت دلار را از 4200به بالای 8000رسوند و 99درصد کالا ها را مشمول این برنامه کرد و اسمش را گذاشت بسته جدید ارزی و جالب تر که صدای هیچ کس هم در نیامد...خیر سرتان این کار را یک بچه دبستانی هم می توانست بکند پس چه نیازی به شما ها بود
چرا دولت انقدر در زمینه خودرو مستبدانه عمل میکند؟؟؟یکبار برای همیشه باید این تابوی خودروسازی رو شکوند و واردات خودرو آزاد بشه و خودروسازا داخلی هر قیمتی میخوان بزارن!!هم به نفع مردمه هم خودروساز و هم جو روانی جامعه و هم پیشرفت صنعت
قابل توجه دوستانی که از صفر شدن تعرفه و آزاد شدن واردات صحبت می کنن

صفر کردن تعرفه واردات به بهانه ایجاد رقابت و اصلاح صنعت خودروسازی ، در شرایط تحریم های فعلی و کمبود ارز و در سرایطی که قیمت دلار و مایحتاج اساسی زندگی ، مانند طناب دار به گردن 80 درصد مردم داره فشار میاره اصلا راه حل خوبی برای حل شدن مشکل خودروسازی ایران نیست ..

ارزان ترین خودرویی که بشه وارد کرد و ارزش وارد شدن داشته باشه و از پراید و سمند بهتر باشه ، کمتر از 15 هزار دلار نیست یعنی اگه فرض کنیم بخواهیم سالانه یک میلیون دستگاه خودرو 15 هزار دلاری وارد کنیم و با اضافه شدن فشار دلار واردات خودرو به بازار ارز ، باز هم دلار در محدوده ی 10 هزار تومان ثابت بمونه ، قیمت خودرو خارجی (بدون در نظر گرفتن سود وارد کننده) حداقل 150 میلیون تومان خواهد شد که مطمینا 80 درصد جامعه توان خرید حتی ارزان ترین خودرو خارجی را نخواهند داشت ..

البته مطمینا وقتی حداقل 15 میلیارد دلار به درخواست ارز اضافه بشه ، قیمت دلار بالاتر خواهد رفت و با گران شدن مایحتاج اساسی مردم ، فشار بسیار زیادی بر مردم وارد خواهد شد و قشر متوسط و فقیر جامعه باید تاوان ماشین خارجی سوار شدن کمتر از 20 درصد مردم را بدهند

راه حل اساسی برای حل تمام مشکلات کشور ، مبارزه با رانت و فساد آقازاده ها و تولید کننده های کم فروشه که متاسفانه انگار یا مسوولین اراده کافی و میل زیادی به این کار ندارن دیگه کسی جرات نمیکنه با این اژدهای هفت سر دربیوفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
پاراگراف آخر چقدر تابلو سانسور شده !!!
رسانه هامون که این باشه توقع آزادی و آزادگی و مبارزه با فساد و اقتصاد سالم ، جوکی بیش نیست
رسانه هامون یکی از سرهای همین اژدهای هفت سر فساد و رانته
الان که اکثر تولید کنندگان قطعات خودرو تعطیل شدند وتمام بازار هم پر شده از خودروههای چینی بهترین راه این که واردات خودرو آزاد شود
من آذر پارسال وقتی دلار برای آقایان ۳۸۰۰ بود یک استپ وی تحویل شهریور امسال با پرداخت ۲۷ میلیون تومان یعنی حدود ۷۰۰۰ دلار ثبت نام کردم. خیلی مسخره است که آقایون الان با دلار ۸۰۰۰ تومن به من بخوان ماشین تحویل بدهند. من ماشین و سود مشارکت نخواستم لطفا همون ۷۰۰۰ دلار منو بدین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
یک بیگ لایک اساسی بهت میدن
الان کجای این بهانه بود؟ مگه نرخ ارز سه برابر نشده؟ تازه با توجه به تحریمها هزینه واردات مواد اولیه و قطعات برای تولیدکنندگان باز هم بیشتر میشه چون ناچارند تحریمها رو. با روشهایی دور بزنند که هزینه ها رو‌افزایش میده.
فقط پیچ خودرو داخل ایران تولید میشه ، بقیه اش از خارج از کشور میاد
مقام معظم رهبری گفتند از تولید داخل حمایت کنید. پس گله و شکایت نکنید و از تولید داخل حمایت کنید.
تا حالا فكر كرديد چرا " چاي " كالاي اساسي به حساب آوردن؟!!!
و براي وارداتش دلار ارزان بگيره؟
وارداتش دست كي هست؟
گزارشي از بهداشت چاي هاي وارداتي وجود داره؟
چرا براي مردم شمال باغات چاي صرفه اقتصادي نداره؟
ما كه شمالي هستيم اين چايي كه تو بازار هست رو چايي نميدونيم
خودروهای تعهدی رو تحویل نمیدون که قیمت آزاد شه باز گرون کنن. چا هیچکی رسیدگی نمیکنه؟ چرا هیچ کس به داد مردم نمیرسه؟ هرکاری دلشون میخاد میکنن.
نکته ی مثبت اینکار اینست که پرده از روی خودرهای ملی خواهد افتاد و از این پس خودروهای ملی واقعی ، کاملا مشخص میشوند.ارز آزاد برای خودروهای ملی مثل باد مهرگان است در داستان چنار و کدو ناصر خسرو است :

با تو مرا هنوز نه هنگام داوری ست

روز ی که بر من و تو وزد باد مهرگان

آن دم شود پدید که نامرد و مرد کیست
چی شداگر خودرو ساخت داخله گرانی ز ای چه پس معلوم میشه حرفت مفته که خودروسازان مدعی تولید داخلند
واقعا چه بلایی بر سرمون اومده نزدیک به هشت ماه منتظریم هر روز یه سازی میزنند .آقای روحانی آقای وزیر صنعت بی عدالتی تاکی من معلمم طلای خانمم را فروختم تا تابستون ماشین نو داشته باشم برم مسافرت . سه ماه از تاریخ تحویل ماشینم میگذره تا کی باید صبر کنم؟
من خودرو پیش خرید کردم
دلار از فروردین با نرخ دولتی گرفتن
باید دولت نظارت کند تا اخرین قطعه که با دلار 4200 وارد کردند با ارز 8900 تومانی از مردم پول نگیرند.
نخرید تا ارزان بشه .. تنها راه حلش همینه .. ملتی که واسه خرید اجناس تقلبی و گران ، صف میکشن حقشونه که هر بلایی سرشون بیاد .. حالا تازه عذاب جهنم مونده چون با خرید کالای بی کیفیت و گران ، در گناه اون تولید کننده ی گرانفروش و متقلب و کم فروش شراکت میکنیم

بدون خودرو هم می توان زنده ماند پس نخریم
هنوز قطعه وارد ميكنند و اينجوري ميخوان فضا رو تسخير كنند و تو دهن امريكا بزنند و بقول سردار نقدي پدر امريكا را در بيارند
بابا ول كنيد ديگه بسه ديگه پدر مردم رو در اورديد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی