بازدید 2925
گزارش

آمارضعیف مهاجم جدیداستقلال:۷گل درسه سال و نیم!

کد خبر: ۸۲۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 08 August 2018

آمار الحاجی گرو در سال‌های اخیر، چیزی نیست که استقلالی‌ها را به جانشین تیام امیدوار کند.

به گزارش تابناک ورزشی، انتقال مامه تیام از سری آ به لیگ برتر ایران، نقطه عطف استقلال شفر بود. تیام در اینتر و یووه، به جایگاهی نرسید اما در این تیم‌ها، فوتبالش رشد کرد و در بلژیک، آمار گلزنی خوبی داشت. کیفیتی که با حضور او در ایران، به چشم آمد و مشکل خط حمله استقلال را بعد از مدت‌ها حل کرد. حالا با رفتن تیام، استقلال دو بازیکن بزرگ خریده تا جای خالی او را پر کنند. جانشین داخلی تیام، با استقلال قرارداد بسته و جانشین خارجی‌اش، فاصله زیادی تا توافق نهایی ندارد. بررسی کارنامه گرو در سال‌های اخیر اما خیلی استقلالی‌ها را امیدوار نمی‌کند.

Image result for ‫الحاجی گرو‬‎

گرو به لحاظ سنی، از تیام هم جوان‌تر است و در سن ۲۴ سالگی به لیگ برتر ایران آمده اما فوتبالش را در نیجریه یاد گرفته و پس از انتقال به سوئد هم نتوانسته آمار فوق العاده‌ای داشته باشد. او وقتی ۱۹ ساله بود، به فوتبال سوئد منتقل شد تا پیراهن اوسترز را بپوشد. او در نیم فصل دوم لیگ ۲۰۱۳ سوئد، یک گل زد و یک گل ساخت. اوسترز در آن فصل سقوط کرد و حاجی در لیگ دسته دوم سوئد، توانست پیشرفت زیادی کند. ۸ گل و ۳ پاس گل در سال ۲۰۱۴، بهترین آمار حاجی در فوتبال سوئد است.

او پس از پایان لیگ سال ۲۰۱۴ سوئد، به دانمارک رفت تا در دسته دوم این کشور بازی کند. او نیمه دوم فصل ۲۰۱۴/۱۵ دانمارک، پیراهن ویبورگ را پوشید و با این تیم، قهرمان شد تا به سوپرلیگ دانمارک برسد. نقش حاجی در این تیم، چندان پررنگ نبود و او در ۱۵ مسابقه فقط یک گل زد. فصل بعد حاجی در سوپرلیگ دانمارک، نیمکت نشین بود و نیم فصل اول، هیچ بازی در ترکیب اصلی قرار نگرفت و زمانی که به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت هم گلی نزد.

الحاجی گرو پس از پایان نیم فصل اول، ویبورگ را ترک کرد تا به لیگ سال ۲۰۱۶ سوئد برسد و پیراهن اوسترشوندس را پوشید. او در تمام لیگ، فقط ۳ گل زد و ۲ گل ساخت و گلزنان اول تیمش، قدوس و دایر بودند. سال ۲۰۱۷، اوضاع بدتر شد و او با دو گل زده در لیگ سوئد هشتمین گلزن اوسترشوندس بود. امسال هم در نیم فصل اول، گرو یک گل زده و یک پاس گل داده و باشگاه، او را در لیست خروجی قرار داد. دو گل در لیگ اروپا، بهترین بخش آمار گرو در این فصل است.

۷ گل در سه سال و نیم اخیر، آمار امیدوار کننده‌ای برای گرو محسوب نمی‌شود. او به صورت میانگین، در هر نیم فصل فقط یک گل زده و این آمار، انتظاری نیست که استقلالی‌ها از او دارند. البته فاصله سطح اول فوتبال سوئد و دانمارک با ایران، استقلالی‌ها را امیدوار کرده که او در لیگ برتر آمار متفاوتی ثبت کند. بازیکنی که اگر روی دور نیفتد، هزینه زیادی روی دست استقلال گذاشته و اگر روی فرم باشد، آخر فصل صاحب بخشی از زیباترین گل‌های لیگ برتر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر