بازدید 62228
گزارش کامل استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

اتهام رشوه در جلسه استیضاح ربیعی؛ اتهام رشوه 500 میلیونی رد شد/ پزشکیان: اگر ثابت شود نماینده‌ای پول گرفته باید او را اخراج کنیم/ وزیر کار: استیضاح‌کنندگان بجای اتهام، آمار و ارقام ارائه کنند!/ مجلس رأی اعتماد خود را از ربیعی پس گرفت

در حالی که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده بود موضوع احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر کار مطرح شد./ در پی اعتراض جمعی از نمایندگان به عدم رعایت تشریفات قانونی در مورد استیضاح وزیر کار و عدم بررسی استیضاح در جلسه کمیسیون احتمال منتفی شدن این استیضاح مطرح شده است.
کد خبر: ۸۲۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 08 August 2018

برخی وزرا استیضاح وزیر دیگر را جلو می اندازند تا خودشان استیضاح نشوند!امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی گفت که بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، طبق ماده ۲۲۶ آیین‌نامه داخلی مجلس ‌در ابتدای جلسه استیضاح، استیضاح‌کنندگان می‌توانند به مدت یک ساعت و نیم اظهارنظر کنند و پس از ارائه توضیحات آنها، رییس‌جمهور می‌تواند حداکثر یک ساعت به دفاع از وزیر خود بپردازد. آیین‌نامه مجلس همچنین این اختیار را داده که وزیر از خودش دفاع کند. برای دفاع وزیر هم حداکثر وقتی که در نظر گرفته سه ساعت است که از این سه ساعت وزیر می‌تواند حداکثر یک ساعت آن را در اختیار یک یا دو نماینده قرار دهد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: پس از اظهارات وزیر، دو نماینده استیضاح‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلی خود را ارائه کنند به شرط اینکه صحبت هر کدام از آنها از ۱۵ دقیقه تجاوز نکند و نهایتا وزیر می‌تواند در پایان نیم ساعت سخنرانی کند البته هم در مورد استیضاح‌کنندگان و هم در مورد وزیر باید این موضوع رعایت شود که اظهارات در خصوص محورهای استیضاح باشد.

در حالی که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده بود موضوع احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر کار مطرح شد.

در پی اعتراض جمعی از نمایندگان به عدم رعایت تشریفات قانونی در مورد استیضاح وزیر کار و عدم بررسی استیضاح در جلسه کمیسیون احتمال منتفی شدن این استیضاح مطرح شد.

برهمین اساس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی اعلام تنفس کرد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

ربیعی: آقای پورابراهیمی رزومه آقای کهنوجی دست من چکار می‌کند؟
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۳:۲۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به سمتی برویم که در کشور شفافیت ایجاد کنیم و به مردم نشان دهیم که با فساد مبارزه می‌کنیم. تجربه من که نویسنده کتاب زنده باد فساد هستم نشان می‌دهد که هر وقت سیاسی کاری انجام شد و موضوعات را غیرشفاف کردند به دنبال کاهش نظارت بودند.

علی ربیعی در قسمت دوم صحبت‌های خود در جلسه استیضاح بیان کرد: امیدوارم این جلسه استیضاح یک نقطه عطفی برای مجلس شورای اسلامی شود. آقای لاریجانی بنده از شما انتظار دارم به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان تذکر دهید در چارچوب استیضاح صحبت کنند. کدام یک از مطالب در چارچوب استیضاح بود؟ استیضاح در ۱۰ بند در مجلس شورای اسلامی چاپ شده است. در این استیضاح به من تهمت‌های زیادی زده شد و جملات ناروایی به من نسبت داده شد.

وی در ادامه بیان کرد: من واقعا نمی‌خواهم وارد برخی از مسائل شوم. آقای پورابراهیمی، آقای کهنوجی را شما می‌شناسید. رزومه ایشان دست من چکار می‌کند؟ اگر ایشان مدیرعامل مس می‌شد مشکل شما این چنین با من ادامه پیدا می‌کرد؟ لطفا توجه کنید که این نامه از سوی اطلاعات نیروی انتظامی نوشته شده است. آقای پورابراهیمی این نامه را که بنده ننوشته‌ام. آقای پورابراهیمی هر نشستی که در هیات مدیره استان داریم شما من را بیچاره می‌کنید و در استان شبکه می‌چینید. دختر آقای پزشکیان قبل از بنده در آنجا پروژه داشته است. ربطی به دوره بنده نداشته است. شما یک دختر مسلمان مومن شاگرد اول فوق‌ لیسانس را که قبل از دولت من در آنجا پروژه داشته و در آنجا کار می‌کرده زیرسوال می‌برید. اینگونه نکنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: من از شهدا خجالت می‌کشم که این مطالب را اینجا مطرح کردم. من وضعیت سخت فعلی که در اقتصاد کشور رخ داده است را می‌فهمم و باید کاری کنیم. ما باید نشان دهیم که به فکر مردم هستیم. من ۴۰ سال خدمت کردم و در این ۴۰ سال بحران‌های زیادی دیده‌ام. یادم است یک روز در تهران ۱۲ هزار نفر میلیشیا در توپخانه رژه می‌رفتند. ما آن روز را گذراندیم می‌دانم که شرایط سختی پیش روی داریم و مستحضر هستم که ترامپ روان جامعه را نشانه گرفته است. ما امروز در حال از دست دادن اعتماد در جامعه هستیم.

ربیعی در این باره اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز نمی‌خواهند که ما سیاه‌نمایی کنیم. ما اگر ظرفیت نظام و مسائل نظام را به عنوان یک کسر در نظر بگیریم بزرگتر از یک خواهیم شد و می‌توانیم از این برهه عبور کنیم. در یک روز ساعاتی با فردوست صحبت می‌کردم. ایشان می‌گفت زمانی که شاه نتوانست بر مسائل غلبه کند که بالانشینان فرو ریختند و انسجام از دست رفت.

وی تصریح کرد: من معتقد هستم که ما می‌توانیم بر مسائل غلبه کنیم. ما می‌توانیم اختلافات را کنار بگذاریم. من یک دوست مارکسیس داشتم و به زندان افتاده بود؛ من به ملاقات او رفتم با من صحبت کرد. من از او پرسیدم مگر مارکس چه دارد، چرا شما این همه انشعاب پیدا می‌کنید، گفت ما ابتدا بر سر تشکیلات دعوایمان می‌شود و بعد ایدئولوژی آن را می‌نویسیم ما نباید ایدئولوژی اختلاف در کشور را بنویسیم.

ربیعی اظهار کرد: ما باید به سمتی برویم که در کشور شفافیت ایجاد کنیم و به مردم نشان دهیم که با فساد مبارزه می‌کنیم. تجربه من که نویسنده کتاب زنده باد فساد هستم نشان می‌دهد که هر وقت سیاسی کاری انجام شد و موضوعات را غیرشفاف کردند به دنبال کاهش نظارت بودند. آقای علوی در کمیسیون به شما پاسخ داد و اطلاعات سپاه نیز به شما گفت که سخنان‌تان درست نیست. من از آقای لاریجانی می‌خواهم در این موضوع تحقیق کنند. فرزندان من کار سالمی را شروع کردند که کاری متوسط و رو به پایین بود. من شرعا از آقای لاریجانی می‌خواهم که چه من وزیر بودم و چه وزیر نبودم این موضوع را پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من از همه افراد که از من سوال کردند تشکر می‌کنم و از صحبت‌های هیچ کدامتان نرنجیدم. من صحبت‌های شما را یادداشت کردم تا هر روز اصلاحات انجام دهم و به سمت برنامه‌ریزی برای شرایط جدید پیش بروم. در شرایط آتی من چندین برنامه پیش‌ رو دارم. اشتغال مجموعه حرکت نظام است. من در این زمینه با برنامه در حال جلورفتن هستم. لطفا مجلس به ما کمک کند.

وی در پایان گفت: بنده در کمیسیون برنامه و بودجه توضیح دادم که ما پول را پخش نکردیم و عملکردمان در این زمینه صحیح بوده است. امروز ما باید برنامه حفاظت از زندگی پنج دهک از جامعه را دنبال کنیم. من در حال فروش بنگاه هستم. ۵۰ بنگاه را برای فروش گذاشتم. من امروز در حال خارج شدن از بنگاهداری هستم. در هیچ دوره‌ای مانند امروز کارگر و کارفرما به هم نزدیک نبودند.

مجلس رأی اعتماد خود را از «علی ربیعی» پس گرفت
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۳:۰۳

مجلس رای اعتماد خود را از علی ربیعی پس گرفت.

استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس مطرح شد و پس از توضیحات متقاضیان استیضاح و دفاعیات وزیر، این استیضاح به رای مجلس گذاشته شد.

نمایندگان مجلس با ۱۲۹ رای موافق و ۱۱۱ رای مخالف به استیضاح علی ربیعی رای دادند. بنابراین علی ربیعی از وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می‌رود.

آغاز رای‌گیری برای استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۵۹

رای‌گیری برای استیضاح وزیر کار دقایقی قبل آغاز شد.

طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس مطرح شد و پس از توضیحات وزیر و اظهارات متقاضیان استیضاح، رای‌گیری برای استیضاح وزیر کار آغاز شد.

رییس مجلس با آغاز رای‌گیری از نمایندگان دولت خواست جلسه علنی مجلس را ترک کنند. بر این اساس ربیعی وزیر کار به همراه امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور و جمعی دیگری از معاونین وزارت کار و نمایندگان دولت جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

لاریجانی: هیات نظارت بر نمایندگان ادعای وزیر کار در مورد یکی از نمایندگان را بررسی می‌کند
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۵۹

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای مطرح شده از سوی وزیر کار در مورد یکی از نمایندگان را بررسی خواهد کرد.

 علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و پس از اظهارات وزیر رفاه، گفت: به هر صورت جلسه استیضاح برگزار شد و مطالب مختلفی هم گفته شد اما می‌توانستند برخی مطالب را نگویند، برخی مطالب دیگر هم درست نیست. نامه‌ای هم که آقای ربیعی دادند و گفتند که مربوط به شرکت ملی مس است در واقع مربوط به بهزیستی راور است که می‌گفتند که آقای پورابراهیمی گفته فلان فرد رییس اداره بهزیستی راور شود.

لاریجانی ادامه داد: اسم بردن از افراد خیلی غلط است، از دولت و آقای ربیعی که گفتند فلان فرد آمده و پول خواسته، می‌خواهم نام آن فرد را اعلام کنند تا هیات نظارت در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

رییس مجلس یادآور شد: در مدتی که با نمایندگان کار کردم ممکن است بگویند فلان فرد را در فلان جا قرار دهید، این متعارف است یا اینکه بگویند به بهزیستی پول بدهید اتفاق می‌افتد اما اینکه برای خودشان چیزی بخواهند اینطور نیست.

لاریجانی اضافه کرد: چه نمایندگان و چه دولت در مورد ادعاهایشان اسامی را به هیات نظارت بدهند، هیات نظارت هم در اسرع وقت موضوع را بررسی و اعلام خواهد کرد. به هر حال گفتن این حرف‌ها خوب نبود و جلسه می‌توانست بهتر از این باشد.

در پاسخ به یک اتهام؛
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۵۷

پزشکیان: دخترم فوق لیسانس از دانشگاه شریف دارد و قبل این دولت در پتروشیمی مشغول بوده

نایب رییس مجلس درباره کار دخترش در پتروشیمی جم توضیحاتی را مطرح کرد که علیرغم بیان این توضیحات، پورابراهیمی نماینده کرمان گفت که ما به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت خواهیم کرد.

در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به عنوان آخرین متقاضی استیضاح از وزیر به بیان دلایل خود پرداخت که در بخش آخر صحبت‌هایش خطاب به پزشکیان نماینده تبریز که از عملکرد وزیر دفاع کرده بود، گفت: آقای پزشکیان باید به این سوال جواب دهد که زهرا پزشکیان مسئول فاینانس پتروشیمی چه نسبتی با او دارد.

این صحبت‌های پورابراهیمی باعث شد که پزشکیان بر اساس ماده ۷۹ آیین‌نامه تذکر آیین‌نامه‌ای را مطرح کند.

وی در توضیح تذکرش، گفت: این صحبت‌ها نشانه بی‌اخلاقی و عدم تعهد است. ببینید این حرف‌ها چقدر غلط و دروغ می‌باشد.

پزشکیان ادامه داد: دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند، لیسانس ندارد بلکه دارای تحصیلات فوق لیسانس است. او مسئول نیست بلکه پروژه‌ای را گرفته است. در فضای مجازی گفتند که دختر من ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که باز هم درست نیست، او چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

او افزود: دختر من فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف دارد که قبل از آنکه آقایان سر کار آیند در پتروشیمی کار می‌کرد. آیا این به آن معناست که من رانت‌خوار هستم؟ اگر قرار باشد ما هم مثل آقای پورابراهیمی حرف بزنیم، می‌خواهید بگوییم که بچه‌های آنها و دار و دسته‌شان در این سیستم بیشتر درگیر هستند یا بچه‌های من؟ این حرف‌ها را که می‌زنند چه معنایی دارد.

نایب رییس مجلس خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی این حرف‌ها انصاف نیست که از پشت تریبون زده می‌شود.

لاریجانی در واکنش اظهار کرد: حرف آقای پزشکیان درست است. نباید از پشت تریبون اسمی برده شود.

به گزارش ایسنا، در این هنگام پورابراهیمی با فریادهایی خواستار بیان تذکر با استناد به ماده ۷۹ را داشت که لاریجانی در واکنش، گفت: آقای پورابراهیمی شما صحبت کردید و آقای پزشکیان هم جواب داد، دیگر دلیلی برای تشکر وجود ندارد.

با اصرارهای پورابراهیمی، لاریجانی اجازه تذکر را داد و او گفت: از آقای پزشکیان تشکر می‌کنم که خودشان این موضوع را تایید کردند. آقای وزیر بهانه‌هایی داشتند در این باره که تعدادی از نمایندگان هیات مدیره معرفی کرده و یا اقداماتی را انجام داده‌اند.

پورابراهیمی افزود: ما برای آنکه یک بار باب قضیه بسته شود درباره ادعای آقای وزیر و یا صحبت‌های آقای پزشکیان به هیات نظارت شکایت می‌کنیم، البته متاسفانه خودشان هم رییس هیات هستند.

وی افزود: باید این موضوع اثبات شود وگرنه باید در صحن علنی از نمایندگان و مردم عذرخواهی شود،‌ هر کسی که ادعایی مطرح می‌کند باید پاسخگو باشد. ما ادعا کردیم و آقای پزشکیان هم تایید کرد.

رییس مجلس در پایان این تذکرات، گفت: آقای پورابراهیمی نباید نامی را مطرح می‌کرد، آقای پزشکیان هم دفاع کرد، بحث را تمام کنید.

پورابراهیمی در موافقت با استیضاح وزیر کار:
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۵۵

چرا گفتم ربیعی «خدای لابی» است؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به نایب رییس مجلس که مدافع علی ربیعی بود، گفت: آقای پزشکیان، زهرا پزشکیان مسوول فاینانس پتروشیمی جم چه نسبتی با شما دارد؟

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در جلساتی که با برخی دوستان داشتم آقای ربیعی را «خدای لابی» معرفی کردند. طیف‌های عظیم کارگری و برخی در مجلس با فشار به نمایندگان اجازه طرح مباحث استیضاح را سلب کردند. ای کاش وزیر تعاون جایگزین وزیر خارجه می شد تا برجام را حل می‌کرد و من مطمئنم که ایشان با قدرت لابی‌گری خود می‌توانست این پرونده را حل کند.

وی با بیان اینکه شاکله تصمیمات بزرگ اقتصادی در وزارت تعاون انجام می شود، ادامه داد: به اسم بیمه، تعاون و کار کارهای کلان و بنگاه‌داری انجام می‌شود. هفته قبل در جلسه کمیسیون برای عرضه نشدن ارز پتروشیمی‌ها که متعلق به وزارت کار است را مطرح کردیم و این شرکتها عامل اخلال در نظام اقتصادی در قضیه نابسامانی‌های نرخ ارز هستند. یقه چه کسی را بگیریم؟ ۳۲۷ شرکت زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است و ۱۸۷ شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور هستند دهها شرکت زیر مجموعه صندوق بیمه عشایر و روستاییان هستند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بزرگترین شرکتهای تولیدکننده دارو و حمل و نقل کالا را متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: ۶۶ درصد پتروشیمی جم،۷۸ درصد پتروشیمی امیرکبیر، ۴۹ درصد پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ۹۵ درصد نفت پاسارگاد و بیش از ۳۰ شرکت مهم در این حوزه متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اشتغال ماموریت کدام دستگاه است که مردم به کف خیابان‌ها می‌آیند؟

نماینده مردم کرمان در مجلس مدعی سوء مدیریت علی ربیعی شد و افزود: بدهکارترین سازمان، سازمان تامین اجتماعی است. کامران به همین دلیل درخواست تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را به جریان انداخته‌اند که در کمیسیون اقتصادی در حال رسیدگی به آن هستیم. لایحه دولت برای تفکیک این وزارتخانه توسط دولت ارائه شد و مجلس با توجه به شرایط کشور با آن مخالفت کرد. از وزیر می‌پرسم به چه دلیل برای رای نیاوردن این لایحه لابی سنگین کردید؟

پورابراهیمی با اشاره به تخلفات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آقای پزشکیان شما تقوا را رعایت کردید؟ آیا شما مطمئن به روی ندادن تخلف در این وزارتخانه نیست؟ وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پرونده عریض و طویل اطرافیان ربیعی و مشکلات اقتصادی زیادی ناشی از این مسئله را بررسی کنند و به مردم گزارش دهند.

وی خطاب به نایب رییس مجلس که مدافع عملکرد ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، پرسید: آقای پزشکیان، زهرا پزشکیان مسوول فاینانس پتروشیمی جم چه نسبتی با شما دارد؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به همکارانش در مجلس با بیان قسم جلاله، بینی و بین‌الله گفت: ماندن حتی یک روز ربیعی به عنوان وزیر به صلاح کشور نیست. به فضل الهی به هر حجتی رسیدید تصمیم بگیرد.

در حاشیه استیضاح؛
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۳۸

امیری: عدم حمایت دولت از ربیعی صحت ندارد

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در نامه‌ای به مجلس تاکید کرد که او و دولت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت می‌کند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور را قرائت کرد.

وی توضیح داد: آقای ربیعی نامه‌ای را دادند و در آن آوردند که در مجلس مطلبی به من انتساب داده شده مبنی بر اینکه دولت از آقای ربیعی حمایت نمی‌کند که این درست نیست.

لاریجانی افزود: آقای امیری در این نامه تاکید کرده که من به عنوان وظیفه از آقای ربیعی حمایت می‌کنم و حرفی غیر از آن نادرست است.

رنجبرزاده در موافقت با استیضاح وزیر کار:
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۳۶

نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند چرا که این امر موجب می‌شود دولت و نظام هم ضعیف شوند.

اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی استیضاح وزیر رفاه به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، اظهار کرد: من تصمیمی برای استیضاح آقای ربیعی نداشتم و جزو امضاکنندگان اولیه هم نبودم اما در روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد و اخباری به هیات رییسه مجلس واصل شد که بر خود تکلیف دانستم که استیضاح را امضا کنم.

وی با طرح این سوال که ماندگاری در وزارت به چه قیمتی است؟ افزود: مجلس، خانه ملت و امید ملت است و قداست و پاکی دارد، چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ زیرمجموعه آقای ربیعی مباحث و مسائلی را مطرح کردند که نمایندگان را به چالش فساد ببرند، این ظلم به خانه ملت است. مگر مسئولیت چیست که اینقدر باید تلاش کنیم به هر قیمتی در آن بمانیم.

رنجبرزاده ادامه داد: وزیر نفت کمک‌هایی به حوزه‌های انتخابیه می‌کند و زمانی که استیضاح ایشان مطرح می‌شود همه این کمکها را می‌بندد به خاطر اینکه شرف و حیثیت دولت بالاتر از زد و بندی است که شما مرتکب آن می شوید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خطاب به وزیر رفاه، گفت: اگر ما امروز می‌گوییم شما نباشید، بر اساس مستندات است. طی کمتر از ۹ ماه دولت ۲۲۰ هزار شغل واقعی ایجاد کرده این در حالی است که برای یک سال یک میلیون شغل تحقق شده، ما درد و رنج مردم را احساس می‌کنیم،‌ مردم ما مظلوم و محروم هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: من دوست دارم رییس‌جمهور بتواند با یاران قدرتمند و قوی به دولت خدمت کند، نباید بگذاریم وزیران ضعیف در دولت باقی بمانند، این موجب می‌شود دولت و نظام ضعیف شوند. باید به دولت کمک کنیم.

رنجبرزاده اضافه کرد: منابع وزارت رفاه ۸۸ هزار میلیارد تومان است و درآمد آن هم کمی بیشتر از این رقم است، با این وضع کارگران و بازنشستگان به چه چیزی امید داشته باشند.

پزشکیان در مخالفت با استیضاح وزیر کار:
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۲۹

کدام نماینده پول گرفته که به استیضاح رای ندهد؛ چرا حیثیت مجلس را می‌برید؟!

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نفع کشور نیت،‌ گفت: نمایندگان براساس انصاف و حق رای دهند، اعتبار و عزت مجلس به رای دادن بر اساس حق و نه تحت فشار است.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در مخالفت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ گفت: بنده قرار نبود صحبت کنم، اما از صبح که وضع موجود و بحث‌هایی که برخی عزیزان نسبت به مجلس شد را دیدم، احساس کردم باید از مجلس و نمایندگان دفاع کنم.

وی توضیح داد: اینکه بگویند نمایندگان لابی کرده و پول گرفتند، بی‌احترامی و بی‌انصافی است. ما می‌خواهیم چه کسی را زیر سوال ببریم؟ بنده به عملکرد آقای ربیعی رای مثبت می‌دهم اما این چه جوی است راه افتاده که اگر کسی به استیضاح رای ندهد حیثیت مجلس از بین می‌رود. اگر ما تحت جو و بر اساس فشار رای دهیم آن وقت است که حیثیت مجلس از بین می‌رود. باید بر اساس حق و نه جوسازی و زدن انگ، تهمت و افتراء رای داد.

این عضو فراکسیون امید، گفت: کدام نماینده پول گرفته که به استیضاح رای ندهد؟ اگر این موضوع ثابت شود باید آن نماینده از مجلس اخراج شود. اینگونه حرف زدن‌ها انصاف نیست. نماینده‌ای پول نگرفته و باج نداده است که به ربیعی رای دهد. اگر پول گرفته بودیم خفه می‌شدیم و هیچ حرفی نمی‌زدیم. بنده هیچگاه دنبال پول، دنیا و قدرت نبوده‌ام.

وی ادامه داد:‌ آقای تقی‌زاده معاون وزیر در همین مجلس به من گفت که می‌گویند پسر بنده با پسر آقای ربیعی شرکت زده و در دبی تشکیلات راه انداخته‌اند، حال اینکه پسر من اصلا پسر آقای ربیعی را نمی‌شناسد. نباید از پشت تریبون تهمت بزنیم، ما مسلمانیم، حضرت علی (ع) فرمود که بین حق و باطل چهار انگشت بیشتر فاصله نیست؛ یعنی حق به معنای دیدن و باطل به معنای شنیدن برای صحه گذاشتن بر موضوعی است، آیا ما می‌خواهیم بر اساس شنیده‌ها رای دهیم؟

پزشکیان ادامه داد: قبلا هم چیزهایی علیه آقای ربیعی در فضای مجازی پخش کرده‌اند اما آیا ما می‌خواهیم با این چیزها رای دهیم؟ ما به خدا و آخرت اعتقاد داریم. اگر پشت تریبون حرف و دلیلی گفته شد که ما به حق بودن آن رسیدیم پس رای دهید؛ نه اینکه بگویید اگر به استیضاح رای ندهیم اعتبار مجلس از بین می‌رود یا اینکه بگویند یکسری پول گرفتند که به آقای ربیعی رای دهند. اگر ما دنبال پول و مقام بودیم خیلی کارهای دیگر می‌کردیم و پول در می‌آوردیم.

وی با اشاره به دوران وزارتش در دولت اصلاحات گفت: بنده در دولت خاتمی، وزیر بودم. آن زمان یادم است که در جلوی وزارت کار تظاهرات و اعتصابات کارگری می‌شد، ‌این اتفاقات در دولت آقای احمدی‌نژاد هم رخ داد، اما پنج سال است که آقای ربیعی وزیر است و ما شاهد این اعتراضات جلوی وزارتخانه نیستیم. این نشان می‌دهد که وزیر مشکل کارگری را در این وضعیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و گرانی حل کرده است.

پزشکیان با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان از گریه کردن ربیعی، گفت: وزیر برای مردم گریه می‌کند، می‌گویید بد است. اگر قیافه می‌گرفت و مردم را تحویل نمی‌گرفت خوب بود؟ وزیر، نماینده و مسئولان باید با مردم باشند اگر هم نتوانستند مشکلات را حل کنند باید برایش گریه کنند. ما نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید جواب مردم را به زبان خودشان بدهیم، آنها را تحویل گرفته و احترام بگذاریم.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: به بنده گفتند که تو نایب رییسی و نباید حرف بزنی اما من پاسخ دادم بر اساس آنچه می‌فهمم حرف می‌زنم و دفاع می‌کنم. حالا هر کسی که می‌خواهد خوشش بیاید یا اینکه بدش بیاید. من هیچگاه از جناح و دسته‌ای بدون حق دفاع نکردم، اما به نظرم در شرایط فعلی تغییر وزیر به نفع کشور نیست.

وی ادامه داد: اگر رای به استیضاح نمی‌دهیم ادعا نکنیم که پول و مال گرفته‌ایم، این بی‌انصافی و نامردی است. این حرف را اگر هر نماینده، خبرنگار، رسانه و هر کسی بزند، بداند که بی‌انصافی کرده و حرف غیرحق زده است.

پزشکیان مجددا به دوران وزارتش اشاره و اظهار کرد: بنده وقتی وزیر بودم می‌گفتند که بچه‌های من در خارج هستند و دخترم بی‌ام‌و سوار می‌شود. حال که بچه‌های من روی خارج ندیده و آن زمان نه ماشین داشتند و نه از ماشین وزارتخانه استفاده می‌کردند. انصاف هم خوب چیزی است.

وی با تاکید مجدد بر لزوم پرهیز از تهمت و افتراء، گفت: می‌گویند که در مجلس لابی شده است. نمایندگان با یکدیگر صحبت می‌کنند و توضیح می‌دهند که به چه دلایلی رای داده شود و یا نشود. من از شما می‌خواهم که بر اساس انصاف و حق رای دهید. اعتبار و عزت مجلس رای دادن به حق و نه رای بر اساس فشار است.

خدری در مخالف استیضاح وزیر کار:
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۲۵

 به من گفتند اگر فکر تایید صلاحیت دی ماه ۹۸ هستید صحبت نکنید

نماینده مردم گناوه، استیضاح وزیر کار را خلاف قانون دانست و گفت: به من گفتند اگر فکر تایید صلاحیت در دی ماه سال ۹۸ هستید پشت این تریبون صحبت نکن.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در مخالفت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ملت ایران نظاره‌گر تصمیم خردمندانه ما نمایندگان هستند. مفهوم استیضاح را به خوبی می‌دانیم و می‌دانیم که این موضوع حق تمام نمایندگان است، اما کسانی که امروز با جوسازی و سم‌پاشی جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی ‌را به عدم رای اعتماد به آقای ربیعی گره زده‌اند، کاری خلاف اخلاق انجام داده‌اند.

وی افزود: امروز از هیات رییسه گلایه‌مندم. استیضاح آقای ربیعی بدون تشریفات قانونی منجر به تذکر آیین‌نامه‌ای من شد. آقای لاریجانی پاسخ شما قانع کننده نبود. این استیضاح خلاف قانون است. هیات رییسه به سوگندی که یاد کرد عمل نکرده است. برای نقض این سوگند کفاره پرداخت کنید.

علی لاریجانی رییس وقت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی بیان کرد: هیات رییسه به سوگند خود عمل کرده است. ما دو ساعت این ایراد شما را در هیات رییسه مورد بحث قرار دادیم و به این نظر رسیدیم که این موضوع مراتب قانونی خود را طی کرده است. این بحث را باز نکنید ما به این موضوع پاسخ داده‌ایم.

نماینده مردم گناوه ادامه داد: امروز در منظر خداوند سخن می‌گوییم چه کسی گفته امروز جایگاه مجلس در صورتی حفظ می‌شود که به آقای ربیعی رای ندهیم؟ جایگاه مجلس شورای اسلامی زمانی حفظ می‌شود که تصمیمات ما براساس خرد و عقل باشد.

وی تاکید کرد: امروز و مشکلات موجود حاصل فضای اقتصادی است آیا آقای ربیعی مقصر است؟ آقای خادمی شما فرمودید ما وزیر می‌خواهیم کارگر نمی‌خواهیم. اما من می‌گویم ما وزیری می‌خواهیم که کارگر بوده و درد کارگر را بفهمد. ما وزیری می‌خواهیم که خود از جامعه کارگری باشد. ما از جامعه ارباب و رعیتی بیزاریم. اگر امروز ربیعی در جامعه کارگری حضور پیدا می‌کند چون خود کارگر است. هفته‌ای سه شب در اتاق‌اش می‌خوابد چرا که درد کارگر را می‌فهمد.

خدری عنوان کرد: آقای خادمی گفتید آقای ربیعی زیرساخت‌های اشتغال را فراهم نکرده است. شما خوب می‌دانید با وجود وضعیت بهره بالای بانکی قانون پیچیده امور مالیاتی، قانون پیچیده کار، قانون بی‌رویه کالا و نبود بازار برای کالاهای داخلی آقای ربیعی باید زیرساخت‌ها را فراهم کند؟ این موضوع خلاف عدالت است. از ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور فقط یک صندوق قانون دارد این موضوع چه ربطی به آقای ربیعی دارد؟ آقایی که فرمودید حرمت امامزاده را شکستیم حرمت امامزاده را چه کسی شکست؟ مجلس در آرامش دستور کار خود را مبنی بر استیضاح قرائت کرد. ما تذکری به هیات رییسه دادیم و آقای لاریجانی توضیح داد. در ادامه جلسه چه کسی حرمت مجلس شورای اسلامی را شکست؟

نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقایی که خیلی از تهمت‌ها را روا داشتید کدام آموزه‌ دینی به یک مسلمان اجازه می‌دهد بدون هیچ جرمی در یک تریبون اینگونه به افراد تهمت می‌زند؟ حرمت مومن به حرمت کعبه تشبیه شده است. من هم فرزند روستا هستم در کدام چادر عشایر می‌توان برایشان ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کرد؟ ابعاد این چادر را برای ما بیان کنید.

نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوب است من هم اشاره کنم چون گزینه مدیرکلی شما در کمیته انتصابات رای نیاورده است اینگونه برآشفته شده‌اید؟ آقایی که دم از شنیده‌ها زدید و فرمودید من شنیدم که نمایندگان گفتند فضای مجلس به نفع آقای ربیعی است. تو شنیدی اما من هم شنیده‌هایم را می‌گویم. من هم شنیدم که یکی از دوستان در گوش یکی از دوستان دیگر گفت فضای مجلس مخالف استیضاح است. من هم شنیدم که یکی از همکاران به من گفت اگر فکر دی‌ماه ۹۸ برای تایید صلاحیت هستید پشت این تریبون صحبت نکن. به چه جرمی؟

خدری عنوان کرد: آقای ربیعی متواضع، پاکدست و شبانه‌روز انرژی می‌گذارد. انتظار ما این بود که به آقای ربیعی کمک شود هیچ کس منکر این نیست که در مجموعه عریض و طویل آقای ربیعی نواقصی وجود دارد. ما باید کمک کنیم ان‌شاءالله این وزیر انقلابی بتواند در مسند این وزارتخانه باقی بماند.

در حاشیه استیضاح؛
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۲:۲۳

 رییس بهزیستی ادعای پرداخت «رشوه» ۵۰۰ میلیونی را رد کرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور به اظهارات یکی از نمایندگان ملت در جلسه امروزمجلس که مدعی شد، وی «رشوه» ۵۰۰ میلیونی برای سکوت در برابر مطرح نشدن مشکلات پرداخت کرده است، واکنش نشان داد.

در جلسه صبح امروز مجلس، رستمیان ـ نماینده دلفان ـ مدعی پرداخت رشوه ۵۰۰ میلیونی توسط رییس بهزیستی برای سکوت در باره وضعیت و مشکلات استان لرستان شد و در عین حال به ممانعت بندپی، رییس بهزیستی، برای ورود این نماینده به برخی استانها برای رسیدگی به مشکلات، صرف۹۰۰ میلیون تومان برای هزینه همایش و مهمانی‌ها، خرید خودروی شاسی‌بلند از محل هزینه خرید ویلچر و کمک به ایتام و ... اشاره کرد که محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در گفت وگو با ایسنا، این اظهارات را اتهام خواند و گفت: علت این اتهامات این است که فردی که آقای رستمیان به عنوان مدیر برای بهزیستی استان معرفی کرده بود اما فاقد شاخص‌های لازم بوده و در کمیته انتصابات سازمان بهزیستی رای نیاورد و منصوب نشد و فردی که مورد تایید سازمان بهزیستی بود برای این سمت انتخاب شد. متاسفانه آقای رستمیان دنبال این بود که این فرد را به سازمان بهزیستی تحمیل کند.

وی درباره عملکرد سازمان بهزیستی در استان لرستان نیز گفت: میزان اشتغال تحقق یافته در استان لرستان بیش از برنامه مصوب است و در این مورد راستی آزمایی شده است. همچنین در تمام شهرستان‌های دارای شاخص جمعیتی لازم، اورژانس اجتماعی شروع به کار کرده است که نشان دهنده عملکرد سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

بندپی اظهار کرد: بدون هیچ‌گونه تشریفاتی در استان لرستان و حتی حوزه انتخاباتی آقای رستمیان حضور یافتم و مشکلات را بررسی و برنامه‌ها را پیگیری کردم.

وی درباره اتهاماتی درمورد انجام سفرهای خارجی‌اش نیز گفت: اینجانب در چارچوب ارائه خدمات جمهوری اسلامی در قالب حمایت از معلولین که مصوبه مجلس هم هست در صحن سازمان ملل حضور یافتم و گزارش این دستاوردهای بزرگ را ارائه دادم. در بسیاری از سفرها شخص وزیر، دبیر کمیسیون اجتماعی دولت و ... نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این حق را برای خودم و سایر همکارانم قائل هستم تا از مراجع قضایی این اتهامات را پیگیری کنیم.

وزیر کار تعاون، کار و رفاج اجتماعی در پاسخ به استیضاح کنندگان:
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۲۸
چرا کارگران دیگر مقابل مجلس تجمع نمی‌کنند؟/ هیچ استیضاح‌کننده‌ای آمار و ارقام ارائه نکرد!
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه ارکان نظام باید درباره چرایی ایجاد نابسامانی‌های کشور جوابگو باشند. باید با هم کار کنیم و تصمیم بگیریم تا حقوق کارگران افزایش یابد.

علی ربیعی پس از سخنان استیضاح کنندگان پشت تریبون مجلس رفت و دفاع خود را این طور آغاز کرد: احترامم را به مجلس شورای اسلامی که ثمره خون شهدا و جوانی و نوجوانی اکثر ماست، اعلام می‌کنم. احترام عمیق خودم را به همه نمایندگان پیشاپیش اظهار می‌کنم.

وی افزود: وام‌های ارزان را دنبال کردم، بیش از همه سفره خالی مردم را درک می‌کنم اما شما می‌گویید «باز فلانی گریه کرد و مجلس را فریب داد».

ربیعی مجلس را مخاطب قرار داد و افزود: نمایندگان محترم استیضاح حق شماست. انجام این کار در روز خبرنگار را برای خودم پیوند مبارکی می‌دانم. ۱۷ مرداد ۷۷ را هیچگاه از یاد نمی‌برم که طالبان شهید صارمی را هدف قرار داد. در آن شبها کشور دچار مسئله شده بود.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در کمتر از یک سال برای سومین بار است که به مجلس می‌آیم و خدا را شکر می‌کنم که دو بار توانستم مجددا رای شما را به دست آورم. به لاریجانی گفتم در هر شرایطی در خدمت مجلس هستم. هر وقت کمیسیون بنده را احضار کرد در کمیسیون حضور یافتم و منظم‌ترین فرد برای حضور در کمیسیون‌های مجلس بودم. در جلسه علنی و غیرعلنی متاسفانه مواردی مطرح شد و اکنون نیز خارج از ۱۰ بند استیضاح به بنده گفتند شام معاویه و یزید می‌دهند. بغض و گریه می‌کنم به بنده یک چیز می‌گویند، می‌خندم چیز دیگری می‌گویند. چه بکنم؟ بنده فقط به محورها جواب می‌دهم و وارد حاشیه‌ها نمی‌شود.

وی افزود: آثار رفتار  ترامپ ناجوانمرد و یغماگر را در کشور و برخی ناآرامی‌ها را در کشور داریم اما متصل کردن این مسئله به حیثیت یک فرد و به حیثیت مجلس درست است؟ اگر با رفتن بنده فقر کمتر شد و شرایط اقتصادی درست می‌شود، می‌روم و به گوشه‌ای از کشور می‌روم و کار خودم را انجام می‌دهم. منصفانه این است که آمار و ارقامی بر علیه بنده بیان می‌کردید که متاسفانه هیچ یک از استیضاح کنندگان این چنین صحبت نکردند. یکی از آنان گفت چرا مجلس تنها وزیری که پاسخگوست را استیضاح می‌کند؟

ربیعی گفت: به بیش از ۹۰ درصد سوالات استیضاح که چهار ماه قبل مطرح شد، پاسخ داده‌ام. نمی‌دانم در این چهار ماه اتفاقی افتاد که بنده نتوانستم از آن شرایط برای بهبود وضعیت استفاده کنم؟ اولین وزیری بودم که در دولت آژیر کشیدم و طرح و لایحه دادم.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون بزرگترین وزارتخانه اجتماعی است که باید سرریز مسائل اجتماعی را تحمل کند و خودش متولی آسیب‌های اجتماعی نیست. این وزارتخانه  باید آثار آسیب‌سازی هر سه قوه را جواب دهد و خودش تولید آسیب نمی‌کند. نمایندگان صدیقی که می‌خواهند مشکلات مردم را حل کنند بیشترین تحقیق را در وزارتخانه بنده مشاهده می‌کنند. با تمام وجود هر کاری را که مجلس می‌خواهد برای مردم انجام دهد، انجام می‌دهم. به قول آقای آهنگران اگر دیر آمدم مجروح بودم.

وی افزود: در این چهار سال مثل سربازهای گمنام با چراغ خاموش اقداماتی انجام دادم. از تجمع کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس سخن گفتید اما نگفتید که ما برای آنان چه اقداماتی انجام دادیم که دیگر مقابل مجلس تجمع نمی‌کنند. آیا بنده روش پلکانی را ابداع نکردم و فاصله ۴۰۰ – ۵۰۰ هزار تومانی را به یک میلیون ۲۰۰ هزار تا یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان افزایش ندادم؟

در خلال صحبتهای علی ربیعی، گاهی صدای وی می‌گرفت که  لاریجانی خطاب به وی پیشنها داد «آبی بنوشد تا اذیت نشود».

ربیعی گفت: آیا اجرای اقتصاد مقاومتی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؟ اما بنده برای اجرایی شدن آنها اقدامات متعددی انجام دادم. امروز چه شاخصی از عملکرد ضعیف بنده ارائه کردید؟ بیشترین سفر استانی را دارم، هفته‌ای سه شب در محل کارم خوابیدم. ۱۲۰۰ کیلومتر سفر استانی رفتم. ناتوانی وزارتخانه را با کدام شاخص بیان کردید؟

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه چرا بخش تعاون به سهم ۲۵ درصدی نرسیده یک بار توضیح دادم و اتاق‌های تعاون بیانیه داد. تعاونی‌های مرده را غربال کردم و برخی از آنها را جان دادم. چند بانک و صندوق را در هم آمیختم تا بنیه مالی تعاونی‌ها تقویت شود. همه ارکان نظام باید درباره چرایی ایجاد نابسامانی‌های کشور جوابگو باشند. باید با هم کار کنیم و تصمیم بگیریم تا حقوق کارگران افزایش یابد. وام‌های ارزان را دنبال کردم. بیش از همه سفره خالی را درک می‌کنم. اما شما می‌گویید «باز گریه» کرد.

حسن نوروزموافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۲۲

وزیر کار در مورد عدم بازگشت دلارهای پتروشیمی‌ها توضیح دهد

حجت الاسلام حسن نوروزی در جریان بررسی استیضاح وزیر کار در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، در موافقت با استیضاح وزیر کار گفت: می‌گویند در این وضعیت دلار چرا وزیر تعاون را استیضاح می‌کنید، اتفاقا ایشان مقصر است. پتروشیمی‌ها دلارهای خود را به بازار برنگردانده‌اند، دلیل این امر چیست؟ لازم است وزیر در این باره توضیح دهد.

وی خطاب به وزیر رفاه، گفت: پسر حضرتعالی با پسر آقای تقی‌زاده معاون شما در دبی شرکت دارند، آیا این درست است و رابط‌شان هم آقای عبدالناصر موسوی الجزایری است، اگر این موضوع درست نیست حرف شما را قبول می‌کنیم ولی درباره آن توضیح بدهید.

نوروزی خاطرنشان کرد: وزیر کار باید به ده‌ها مورد بحث تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، خدمات درمانی، شستا، تعاونی‌ها و بیمارستان‌های تامین اجتماعی رسیدگی کند، خودتان انصاف داشته باشید آیا درست مدیریت کرده‌اید؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: در برخی موارد مثل تامین اجتماعی موفقیت‌هایی بوده اما در حوزه کار و تعاون چندان موفق نبوده‌اید. در رباط‌کریم ۴۵ تعاونی داریم که همه آنها وضع نابسامانی دارند و در استان تهران هم شرایط مشابهی وجود دارد.

نوروزی اضافه کرد: می‌گویند این بحث در حالی مطرح می‌شود که منافقین دعوت به تظاهرات می‌کنند،‌ من خودم از اولین فرماندهان کمیته‌ام، زندانی طاغوت بودم و ۱۰ سال اسیر بودم، ما خودمان تا آخرین قطره خون در مقابل آنها می‌ایستیم اما این بنا نمی‌شود مشکلات را نبینیم. ملت به ما اختیار داده که از حقوق‌شان دفاع کنیم.

امیر خجسته موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۲۱

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار، گفت: بنای ما بر این بود که تیم اقتصادی دولت با توجه به شرایط فعلی و تحریم اقتصادی و عدم پاسخگویی تعیین تکلیف شود. انتظار بر این بود که رییس‌جمهور تیم اقتصادی را تعیین تکلیف کند. قول هم در این خصوص داده شد ولی متاسفانه عملی در این خصوص شاهد نبودیم.

وی افزود: وقتی دولت ضعف را در وزرا شاهد است باید تعیین تکلیف کند،‌ ما نباید استیضاح کنیم. ما منتظر بودیم ولی این امر عملی نشد و حال می‌بینیم که امروز استیضاح وزیر کار است. عده‌ای دفاع ناحق و ایجاد جوسازی نکنند.

نماینده مردم همدان خطاب به وزیر کار عنوان کرد: شما این میزان توان که برای خنثی کردن استیضاح گذاشتید و وعده و وعید دادید اگر در حوزه کار توان گذاشته بودید ما به نتیجه مطلوب رسیده بودیم.

خجسته افزود: این چه وضعی است که امروز در مجلس ایجاد شد. قطعا این موضوع دارای یک برنامه‌ریزی بود و از قبل طراحی شده بود. چرا به مجلس بی‌حرمتی می‌کنید؟ چرا شرایطی ایجاد می‌کنید که این جو روانی در مجلس ایجاد شود و مردم امیدشان را نسبت به مجلس از دست بدهند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی اجازه ندهید این فضای مسموم متوجه مجلس شود، استیضاح حق مجلس است، وزرا باید پاسخگو باشند. ما از بخش نظارتی خود استفاده می‌کنیم. یکی از دوستان گفتند که وعده و وعید دادند، این وعده و وعید غلط و حرام است. اتفاق امروز در خصوص استیضاح برای ما حجت شد که همه آگاه باشیم که استیضاح حق مجلس است.

خجسته گفت: آقای ربیعی ما از شما سوال می‌کردیم و شما باید پاسخ می‌دادید ولی دیگر جایی برای پاسخگویی نیست. با این اتفاقی که امروز رخ داد حجت شد که استیضاح باید قطعی شود. چه برنامه‌ای برای بازنشستگان دارید؟ آیا برنامه‌ها اجرا شد؟ آقای ربیعی کارگران ما در شرایط سخت به سر می‌برند، آیا کارگران متناسب با تورم تعیین تکلیف شدند؟ چه فکری برای اقشار آسیب‌پذیر کردید؟ آسیب‌های اجتماعی مرتفع نشده است.

نماینده مردم همدان عنوان کرد: آقای ربیعی واردات بی‌رویه گوشی موبایل آن هم توسط متولی اصلی اشتغال کشور، ۱۰ هزار گوشی موبایل با رقم حدود ۲۳ میلیون یورو توسط شرکت بین‌المللی بازرگانی تجاری وارد بازار شد، به چه حقی این کار انجام شد؟ آیا وزارتخانه شما تجاری است؟ آقای ربیعی دادن ۸۰ درصد جایگاه هیات مدیره‌ها به افراد خاص و عدم تخصص موجب ورشکستگی این شرکت‌های اقتصادی می‌شود.

خجسته در پایان تاکید کرد: حال اشتغال کشور خوب نیست، دستور وام بانک‌ها عملی نشده است. آقای ربیعی این نامه شما در خصوص وام نخبگان است، شما نوشتید این موضوع در عرض دو هفته انجام شود، بانک‌های وزارت تعاون هشت ماه است که این را دریافت کردند و بچه‌ها را سرگردان کردند. آقای ربیعی پاسخگو باشید. همکاران امروز در معرض یک آزمایش بزرگ هستید، امروز بحث جناحی نیست، امروز بحث حیثیت مجلس است. نگویند مجلس معامله‌گر است، مجلس معامله‌گر نیست.

هاجر چنارانیموافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۲۱

وزارت تعاون به جامعه کارگری ظلم کرده است

هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: قبل از ورود به مجلس با خود می‌گفتم که امروز اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی برای کشور خوب است اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که آنچه رهبری گفتند یعنی اصولگرایان اصلاح‌طلب برای کشور مفید هستند.

وی افزود: اینجا خانه ملت و نه خانه دولت است. ما در مجلسی هستیم که ماحصل خون شهداست. سوال این است که ما با انقلاب چه کردیم، بعد از چهل سال که از جمهوری اسلامی می‌گذرد ما چه کردیم.

وی با بیان اینکه ما در اینجا درد مردم را می‌گوییم، گفت: من نزد قالیبافی رفتم که چون یک روز سر کار نبوده بیمه‌اش قطع شده است. در این وضعیت شاهد ظلم به کارگران، روستاییان و عشایری هستیم که کار می‌کنند اما درآمد آنچنانی ندارند. امروز ما نمایندگان نقطه امید ملت هستیم چون دولت از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با طرح این پرسش که تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد، گفت: قرار بود مدیریت اقتصادی در شستا برقرار شود و ۶۰ درصد آن به تامین اجتماعی واگذار شود اما تنها ۱۰ درصد واگذار شد آن هم در شرایطی که فردی در حوزه مدیریت شستا که ۲۷ سمت دیگر دارد.

چنارانی با بیان اینکه کارگران با عدم امنیت شغلی مواجه هستند، گفت: امروز ما می‌بینیم که از کارگر چک سفید امضا می‌گیرند، این چه وضعی است؟ به جامعه کارگری ظلم می‌شود. ما در این وضعیت شاهدیم که خانه کارگری تبدیل به تشکلی کاملا سیاسی شده است. خانه کارگر باید نماینده تام‌الاختیار کارگران باشد اما سیاسی کاری می‌کند.

وی در پایان گفت: آقای ربیعی به کجا می‌روید؟ شما سکان وزارتخانه‌ مهمی را دارید، آیا می‌دانید که شستا واردات موبایل کرده که اگر نمی‌دانید خیانت کرده‌اید.

علیم یارمحمدی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۰۴

امروز باید پرسید آیا آقای ربیعی توانسته به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم جامعه دارد. باید پرسید تا چه اندازه آقای وزیر توانسته به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

علیم یارمحمدی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: نوه من مرتبا از من می‌پرسد علامت دو دو و چهار چهار که در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهید چیست؟ من جوابی برای نوه‌ام ندارم. قبل از سخنرانی من امروز دوستان در اینجا حاضر شدند و توضیحاتی را حول استیضاح بیان کردند که بنده همه این موارد را قبول دارم و نتیجه‌گیری با شماست و ما به آن احترام می‌گذاریم.

وی در ادامه اظهار کرد: این افراد اوضاع و احوال وزارتخانه‌ها را برشمردند. امیدوارم شما این موارد را با فرمایشات دکتر ربیعی که در آغاز کار خود بیان کرده بودند در نظر بگیرید و سپس نتیجه‌گیری کنید. شخصیت حقیقی دکتر ربیعی برای من مورد احترام است، اما شخصیت حقوقی ایشان که به عنوان مدیر یک وزارتخانه‌های کشور است باید امروز مورد بررسی قرار گیرد. وزارتخانه ایشان بیشترین ارتباط را با جامعه دارد و باید دید که ایشان توانسته به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان قریب به ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که اگر امروز اعلام کنند که آیا نیازمندی وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرد قطعا همه مردم در صف خواهند ایستاد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با برنامه‌های این وزارتخانه باید بگویم همواره در آغاز دولت‌ها وزرا اهداف خود را در صفحات پر زرق و برق با اهداف آرمانی بیان می‌کنند و تنها در روزهای آغازین نقل مجالس است و پس از گذشت مدتی به فراموشی سپرده می‌شود در خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اینگونه بوده است.

یارمحمدی در پایان گفت: در خصوص استان سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه قراردارند و نسخه‌هایی که معاونین وزیر برای استان می‌پیچند براساس این آمار است جای تعجب دارد. از تعدادی شاغلینی که برای کشور، دولت اعلام می‌کنند باید بگویم استان سیستان و بلوچستان در حد صفر است.

هدایت الله خادمی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۰۳

اگر به استیضاح ربیعی رای ندهیم در افسردگی و بیکاری جوانان شریکیم

هدایت‌الله خادمی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی استیضاح وزیر کار به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: جالب است که هیچ کدام از نمایندگان کلان شهرها استیضاح را امضا نکردند، این یعنی مشکلی ندارند. این گرفتاری مجلس است که مردم کلان شهرها به لیست رای دادند و مجلس تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ایران هشت درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد، گفت: امروز دهه شصتی‌ها بیکار هستند و دهه هفتادی‌ها به آنها اضافه شدند. باید با عدد و ارقام بگوییم که سطح رفاه مردم چقدر ارتقا پیدا کرده است و برای کار و اشتغال چه اتفاقی افتاده است. جز ریزش نیرو و تعطیلی کارخانه‌ها در پنج سال گذشته چه شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنهایی که می‌گویند در این برهه سوالی نکنید و کاری به تیم اقتصادی دولت نداشته باشید مخالف نظام هستند. ما ۴۰ سال است می‌گوییم شرایط بحرانی است. امروز وضعیت فساد، بیکاری و افسردگی جوانان به گردن همین هیات دولت است، آیا وضعیت مردم از پنج شش سال گذشته بهتر شده است؟

خادمی خطاب به وزیر کار گفت: اینقدر وزارتخانه شما بزرگ است و چرا روی همه چیز دست گذاشته‌اید، شما با پتروشیمی، فولاد و سیمان چکار دارید؟ اینها تخصص شما نیست و همه‌ اینها در حال ورشکستگی است و باعث نابودی کشور می‌شود.

وی با اشاره به تجمع نمایندگان اطراف وزیر، گفت: اجازه نمی‌دهند وزیر این حرف‌ها را گوش کند زیرا از پیش معلوم است که چه خواهد شد، وزیر هم جوابی ندارد و نمی‌خواهد جواب بدهد.

خادمی با بیان اینکه تعاونی‌ها در شهرهای کوچک تعطیل شده‌اند، گفت: حتما وضعیت کلان شهرها خوب است! من کاری ندارم که آقای ربیعی کارگر است یا نه. ما وزیر و مدیر می‌خواهیم، کاری نداریم ایشان آذری است، بلوچ است یا لر است. نباید قوم‌گرایی را توسعه دهیم پس آقای ربیعی از این ادبیات استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه اوضاع معیشتی مردم خراب است و صندوق‌ بازنشستگی ورشکسته است، گفت: اگر به استیضاح رای ندهیم یعنی در میان مردم نیستیم، یعنی وضع اقتصادی کشور عالی است، یعنی دولت‌ها هیچ نقشی در ارتقا و سازندگی کشور ندارند، یعنی در افسردگی و بیکاری همه جوانان شریک هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: متاسفانه دولتی‌ها بد عمل کردند و بعضی از مجلسی‌ها هم نمی‌گذارند هیچ کس را استیضاح کنیم.

مسعود گودرزی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۴۷

تامین اجتماعی در حال فروپاشی است

مسعود گودرزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ گفت:‌ درباره اتفاقی که در مجلس در ابتدای جلسه استیضاح آقای ربیعی رخ داد لازم است از مردم عذرخواهی کنم. یک اشتباه شکلی و نه محتوایی رخ داد، بنده روز گذشته از نمایندگان استیضاح‌کنندگان درخواست کرده بودم که جلسه هماهنگی برای ترتیب سخنرانان و جمع‌بندی و بیان صحبت‌ها گذاشته شود که این کار رخ نداد.

وی با اشاره به محورهای استیضاح خطاب به ربیعی گفت: شما متولی اشتغال هستید که باید به صورت جدی این کار را پیگیری کنید اما شاهدیم که علیرغم احکام مربوطه برای ایجاد اشتغال آن هم به اندازه یک میلیون برای سال ۹۶ شاهدیم که کمتر از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. توضیح دهید که چرا اشتغال در کشور به این وضعیت رخ داده است.

گودرزی با طرح این پرسش که طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ گفت: امروز وضعیت معیشت مردم به گونه‌ای است که یک کارگر با یک میلیون تومان درآمد دغدغه درمان و معیشت دارد البته که مردم بیشتر از فقر از تبعیض رنج می‌برند. توضیح دهید که برای رفع فقر و بهبود وضعیت بازنشستگان چه کرده‌اید؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی در حال فروپاشی است، گفت: تامین اجتماعی یکی از سهل‌الوصول‌ترین صندوق‌ها برای دولت‌هاست. سرمایه‌ای برای آیندگان محسوب می‌شود ولی اکنون بازنشسته‌ها نمی‌توانند از این صندوق حقوق دریافت کنند و دولت آن را پرداخت می‌کند. نگرانی آن است که اگر ما نفت نداشته باشیم چطور می‌خواهیم حقوق بازنشستگان آینده را تامین کنیم.

وی با طرح این پرسش که طرح اشتغال ضربتی چه شد؟، گفت: چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنید، شما در برابر جوانان بیکار مسئول هستید، مجلس طرح ممنوعیت استفاده از بازنشستگان را تصویب کرد و همه دیدند که چقدر مردم از آن استقبال کردند. امروز جوانان دنبال کار هستند و این وظیفه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی است.

گودرزی در پایان با تاکید بر اینکه ما وکیل مردم برای پیگیری مطالبات و حقوق‌شان هستیم، گفت: نمی‌توان کشور را به صورت هیجانی اداره کرد، هر حوزه به تشخیص خودش نیاز دارد، باید مشکلات مردم را رفع کنیم.

یحیی کمالی پور موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۴۶

شستا نتوانسته شفاف‌سازی لازم را در مجموعه‌های اقتصادیش ایجاد کند

یحیی کمالی‌پور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتفاق صبح امروز مجلس بنده را بر آن داشت که صرف نظر از مسائل سیاسی به عنوان یک قاضی و جانباز جنگ تحمیلی مطالبی را بیان کنم.

وی ادامه داد: وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتوانسته خواسته‌های جامعه هدف خود یعنی رضایتمندی و اشتغال‌زایی را تحقق دهد و دغدغه زیر مجموعه این وزارتخانه همچنان باقی است. مجلس در راس امور با تصمیم امروز خود باید نشان دهد همچنان در راس امور است. جنوب استان کرمان و جنوب ده‌ها استان دیگر شرایط بدی را از نظر اشتغال جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده خود دارند و وزیر باید دغدغه آنان را رفع می‌کرد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه بنده سیاسی حرف نمی‌زنم، ادامه داد: شاهد گریه‌های مردم حوزه انتخابیه‌ام هستم افرادی را می‌بینم که برای به دست آوردن یک لقمه نان چه فلاکت‌هایی نمی‌کشند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس جذب بخشی از نقدینگی کشور توسط مجموعه‌های اقتصادی شستا را از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: بخش مهمی از اقتصاد کشور تحت مدیریت مجموعه شستا و پتروشیمی‌هایی است که زیر نظر وزیرند اما شستا نتوانسته شفاف‌سازی لازم را در مجموعه‌های اقتصادیش ایجاد کند و جلوی رانت و فساد جاری در این مجموعه‌ها را بگیرد.

کمالی‌پور از ربیعی پرسید: چرا از طریق شستا باعث جذب نقدینگی کشور نشده اید و زمینه رونق اقتصادی را به وجود نیاوردید و دغدغه جوانان بیکار را رفع نکردید؟

جاسمی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۴۵

امروز صبح عده‌ای از نمایندگان در حال معامله با وزیر بودند

سید قاسم جاسمی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: زمانی که صبح بنده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شدم و آقای قاضی‌زاده هاشمی دستور جلسه را بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند شاهد بودم که همه فریاد می‌زدند دو دو که به منزله استیضاح وزیر و سپس به آقای ربیعی نزدیک شدم و دیدم تعدادی از نمایندگان سینه‌چاک در مجلس به ایشان می‌گویند که ما شرایط را فراهم کرده‌ایم تا شما نیفتید.

وی در ادامه بیان کرد: بنده در جلسات گذشته دیدم در رای اعتماد به وزرا بعد از این‌که صحبت‌های وزرا تمام می‌شد وزرا را در آغوش می‌گرفتند. این رفتار در شأن نمایندگان نیست بلکه ما نمایندگان مردم هستیم. دلیل این‌که صبح بنده صحبت نکردم این بود چرا که جو حاکم بر مجلس جو استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبود.

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: با این تفکر و اعتقاد و روشی که بعضی از نمایندگان دنبال می‌کنند ما نمی‌توانیم یک وزیر را استیضاح کنیم بلکه یک کارمند اداری را در یک بخش نمی‌توانیم جابه‌جا کنیم. آقای ربیعی عنوان عریضی که شما در خصوص تعاون یدک می‌کشید یکی از بخش‌های اقتصادی است که امکان حضور در آن به عنوان بخش مردمی امری مهم و لازم است. چرا شما طی این مدت کمترین توجه به این بخش را نداشتید و در تصمیمات کلان آن را در نظر نگرفتید؟

وی تصریح کرد: آقای ربیعی شما وزیر بیکارها هستید باید پاسخگوی هشت میلیون جوان بیکار باشید. متاسفانه یکی از مشکلات کشور آمارهای دروغی است که پشت تریبون‌ها اعلام می‌شود. افرادی که امروز در خیابان حضور می‌یابند از خوشی به خیابان می‌آیند و خوشبخت هستند و اصلا هیچ مشکلی ندارند.

جاسمی خاطر نشان کرد: بخش رفاه اجتماعی با تلاش شما آنقدر وضعیت خوبی دارد که مشکلی اصلا دیده نمی‌شود و رفاه اجتماعی تا زیر گلوی مردم آمده است. مشکلاتی که در کشور ما است را وارونه جلوه می‌دهند اصلا اینها مشکلات آمریکا و اروپاست و کشور ما مدینه فاضله است و ما هیچ مشکلی نداریم.

وی در پایان گفت: امروز صبح عده‌ای از نمایندگان در حال معامله با وزیر بودند و به گفته آقای مقصودی شام و نهار و رفت و آمدهای دیپلماتیک در چند روز گذشته باعث خنثی‌ شدن این استیضاح شده است. من خواهش می‌کنم شأن و منزلت و جایگاه مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید. بدانید که مردم نمایندگان شجاع، صادق و پاکدست می‌خواهند.

مقصودی موافق وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۴۵

آقای ربیعی شما آخر لابی‌گری و بازی‌کردن با احساسات مردم هستید

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار خطاب به رئیس جمهور بیان کرد:‌ آقای رئیس جمهور امروز وزیر مقصر نیست امروز شما مقصر هستید. شما که ادعای اتحاد ملی دارید اما وزیری که به صورت ناپلئونی رای آورد را نگه داشتید. آقای رئیس جمهوری امروز مقصر این قصه پر غصه مجلس شما هستید. شاهد بودید که این وزیر سه بار استیضاح شد. اما او را نگه داشتید. من با امیری معاون رئیس‌جمهور صحبت کردم که بین آقای کرباسیان و آقای ربیعی چه کنیم. ایشان گفتند از کرباسیان دفاع کنید و ربیعی را خود می‌دانید! ایشان تلویحا گفتند که هزینه این موضوع بر عهده مجلس باشد.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: آقای ربیعی شما آخر لابی گری و بازی کردن با احساسات مردم هستید. شما موجب فتنه‌هایی هستید که امروز مردم را به نظام بی اعتماد کرد. شما از اول انقلاب مسئولیت داشتید بگویید چه گلی بر سر این کشور زدید به جز این که بین کارگران اختلاف ایجاد کردید.

مقصودی گفت: امروز نمایندگان می‌گویند وزیر اقتصاد در اولویت است اما سوال من این است مگر وزارت کار، وزارت اقتصاد نیست؟ این چارت سازمانی وزارت کار است. در بانک توسعه و تعاون یک و نیم میلیارد دلار از ذخیره این مملکت پول برداشت شد. آقای ربیعی جواب مردم و جواب مقام معظم رهبری را چه می‌خواهید بدهید. بانک توسعه و تعاون اقتصادی نیست؟ موسسه کار و تامین اجتماعی، شستا، سازمان بیمه روستاییان، صندوق سرمایه گذاری و تعاون اقتصادی نیست؟

نماینده مردم سبزوار بیان کرد:‌ برای همکارانی متاسفم که امروز می‌گویند فلان نماینده به دلیل تعویض فلان رئیس طرح استیضاح را مطرح کرده. آقای ربیعی لابی گری با احساسات مردم، بازی کردن و گریه کردن شما زبانزد خاص و عام است. آقای وزیر پیام من درد مشترک کارگران، زنان بد سرپرست، کودکان کار، تعاونی‌های ورشکسته و درماندگانی هستند که نوای بی نوایشان گوش جامعه را کر کرده و آن را برخی نمایندگان نمی‌شنوند. قرار نیست به هر قیمتی بمانیم. آقای وزیر با کارگرانی که برای دفاع از حقوق خود شلاق خورده‌اند چه کردید؟ آقای ربیعی وزیر بیکاری، وزیر فقر، وزیر تعاونی‌های ورشکسته، برنامه‌های شما برای کارگران به کجا رفت؟

سلیمانی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۲۹

عوامل پشت پرده در مجلس برای اخلال در استیضاح وزیر تعاون معرفی شود

حسن سلیمانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده از امضاء کنندگان استیضاح آقای ربیعی هستم ولی قرار نبود صحبت کنم. اکنون می‌خواهم برای صحن مجلس و دولت توضیح دهم که چه اتفاقی افتاد تا در نهایت صحبت درباره استیضاح با تاخیر مطرح شد.

وی افزود: در فضای مجازی گفته شده که نمایندگان به دلیل نرسیدن به مطالباتشان درخواست استیضاح کردند که چنین چیزی درست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسی که مسئولیت استیضاح را داشته امروز در مجلس شورای اسلامی مانع صحبت نمایندگان شد. این افراد سعی کردند وقت را بگیرند تا در مجلس شورای اسلامی صحبت نشود. باید مشخص شود چه عواملی باعث این افتضاح در مجلس شورای اسلامی شدند. باید روشن شود چه کسی وقت را گرفت تا ما صحبت نکنیم.

سلیمانی اضافه کرد: بنده به عنوان یک استیضاح‌کننده اعلام می‌کنم که از طرف وزیر و معاونانش برای صحبت نکردن مورد مراجعه قرار نگرفتم این برخی از نمایندگان بودند که آمدند و به ما گفتند که درباره استیضاح صحبت نکنید. باید روشن شود که آنها چه کسانی بودند که می‌خواستند قانون در مجلس شورای اسلامی اجرا نشود آن هم وقتی که رییس مجلس شورای اسلامی اصرار بر عمل به قانون را داشت. استیضاح‌کنندگان براساس تشخیص‌شان طرح را امضاء کرده و هر چیز دیگری غیر از این واقعیت ندارد.

سلیمانی با اشاره به محورهای ۱۰گانه استیضاح گفت: آقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای پرداختن به حواشی درباره این محورها توضیح دهند. از جمله این‌که چرا مدیریت آقای ربیعی اینگونه شده است؟ چقدر برای اطمینان در ساختار ستادی این وزارتخانه تلاش شده است؟ چرا از جوانان استفاده نمی‌شود؟

وی افزود: چرا در این وزارتخانه سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد یا این‌که برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان چه کار کردید؟ درباره شستا هم توضیح دهید که چرا به این وضعیت رسیده است.

نگهبان سلامی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۲۸

 آقای ربیعی به جای لابی‌گری وظایف وزارتخانه‌ای خود را انجام می‌دادید

محمود نگهبان سلامی طی جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امروز در اذهان عمومی این سوال مطرح است که آیا مجلس در سه استیضاح قبلی به رسالت خود عمل کرده است یا خیر؟

وی افزود: در ارتباط با حوزه اشتغال باید بگویم که آقای ربیعی به جای ایجاد اشتغال و فراهم سازی زمینه کار برای جوانان و پرداخت مطالبات کارگران از آنها به عنوان ابزاری برای ابقای خود استفاده کرده‌اید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز فساد در زیرمجموعه اقتصادی وزارت‌خانه‌ی شما بیداد می‌کند. عده‌ای افراد بازنشسته و فرصت طلب اطراف شما را گرفته‌اند و این مجموعه زمینه‌ای را برای ثروت اندونزی فراهم کرده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با اشاره به تبدیل بنگاه‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی گفت: خصوصی سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود نمایندگان مجلس حق دارند به پول کارگرانی که در اختیار شما است حساس باشند. توسعه بنگاه‌های اقتصادی باید همراه با سرازیر شدن سودهای کلان به دهک‌های پایین جامعه باشد.

نگهبان سلامی ادامه داد: امروز با عملکرد نادرست جنابعالی آسیب‌های اجتماعی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده است؛ ضمن اینکه آمار طلاق و بزهکاری نیز گویای این واقعیت است.

وی همچنین بیان کرد:‌در مورد تعاونی‌ها هم متاسفانه مدیریت شما باعث شده سقف تعاونی‌ها در اقتصاد کاهش یابد و در دوره‌ی وزارت جنابعالی 30 درصد تعاونی‌ها تعطیل شود. در واقع استمرار وزارت شما باعث شده تا تعاونی‌ها حذف شوند و امروز در چنین وضعی قرار گیریم.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد:‌ وزیری که نتواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند چگونه به لحاظ اجتماعی جامعه را توانا خواهد کرد؟ در حالی که شما کشور را از لحاظ نرخ بیکاری به یکی از بیکارترین‌ها تبدیل کرده‌اید. آیا فکر کرده‌اید که به جای استیضاح خود کناره گیری کنید و جوانان جای شما را بگیرند؟

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است گفت: دو دوره در مجلس حضور دارم اما هیچ گاه ندیدم که شرایط به این حد دچار عدم قطعیت شده باشد. عملکرد ضعیف امثال شما باعث شده که هر روز شاهد اعتراض جامعه هدف این وزارت‌خانه در مجلس باشیم.

وی در پایان گفت:‌ آیا لازم نبود به جای لابی‌گری و امورات غیر حرفه‌ای وظایف وزارت خانه خود را انجام می‌دادید، آبرو خریدن با شنیدن صدای من و ما نیست. ما اگر نقدی نداشتیم هرگز استیضاح نمی‌کردیم.

نگهبان سلامی موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۲۷

آقای ربیعی به جای لابی‌گری وظایف وزارتخانه‌ای خود را انجام می‌دادید

محمود نگهبان سلامی طی جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امروز در اذهان عمومی این سوال مطرح است که آیا مجلس در سه استیضاح قبلی به رسالت خود عمل کرده است یا خیر؟

وی افزود: در ارتباط با حوزه اشتغال باید بگویم که آقای ربیعی به جای ایجاد اشتغال و فراهم سازی زمینه کار برای جوانان و پرداخت مطالبات کارگران از آنها به عنوان ابزاری برای ابقای خود استفاده کرده‌اید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز فساد در زیرمجموعه اقتصادی وزارت‌خانه‌ی شما بیداد می‌کند. عده‌ای افراد بازنشسته و فرصت طلب اطراف شما را گرفته‌اند و این مجموعه زمینه‌ای را برای ثروت اندونزی فراهم کرده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با اشاره به تبدیل بنگاه‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی گفت: خصوصی سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود نمایندگان مجلس حق دارند به پول کارگرانی که در اختیار شما است حساس باشند. توسعه بنگاه‌های اقتصادی باید همراه با سرازیر شدن سودهای کلان به دهک‌های پایین جامعه باشد.

نگهبان سلامی ادامه داد: امروز با عملکرد نادرست جنابعالی آسیب‌های اجتماعی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده است؛ ضمن اینکه آمار طلاق و بزهکاری نیز گویای این واقعیت است.

وی همچنین بیان کرد:‌در مورد تعاونی‌ها هم متاسفانه مدیریت شما باعث شده سقف تعاونی‌ها در اقتصاد کاهش یابد و در دوره‌ی وزارت جنابعالی 30 درصد تعاونی‌ها تعطیل شود. در واقع استمرار وزارت شما باعث شده تا تعاونی‌ها حذف شوند و امروز در چنین وضعی قرار گیریم.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد:‌ وزیری که نتواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند چگونه به لحاظ اجتماعی جامعه را توانا خواهد کرد؟ در حالی که شما کشور را از لحاظ نرخ بیکاری به یکی از بیکارترین‌ها تبدیل کرده‌اید. آیا فکر کرده‌اید که به جای استیضاح خود کناره گیری کنید و جوانان جای شما را بگیرند؟

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است گفت: دو دوره در مجلس حضور دارم اما هیچ گاه ندیدم که شرایط به این حد دچار عدم قطعیت شده باشد. عملکرد ضعیف امثال شما باعث شده که هر روز شاهد اعتراض جامعه هدف این وزارت‌خانه در مجلس باشیم.

وی در پایان گفت:‌ آیا لازم نبود به جای لابی‌گری و امورات غیر حرفه‌ای وظایف وزارت خانه خود را انجام می‌دادید، آبرو خریدن با شنیدن صدای من و ما نیست. ما اگر نقدی نداشتیم هرگز استیضاح نمی‌کردیم.

رستمیان در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۲۵

ربیعی با اقدامات غیرقانونی بهزیستی برخورد نکرد

علی رستمیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با این استیضاح گفت: اینجانب از طرف کمیسیون اجتماعی مجلس و با حکم آقای عزیزی رئیس وقت کمیسیون در سال گذشته مامور رسیدگی به برخی از مشکلات و مسائل در سازمان بهزیستی در برخی استان های کشور شدم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان هایی که به عنوان پایلوت برای این مسئله انتخاب شد، لرستان بود که متاسفانه برای سرکشی به این استان ها و بررسی مسائل مربوط به سازمان بهزیستی با مشکلاتی روبرو شدم. به عنوان مثال رئیس سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسائل را به بنده ندادند.

وی تاکید کرد: توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد 500 میلیون تومان به شما می دهیم به نام یک خیریه که هیچ حرفی درخصوص مشکلات بهزیستی مطرح نشود، یعنی 20 میلیون تومان به آن خیریه داده شود و 480 میلیون تومان را بنده برای توزیع بین فقرا و ایتام بردارم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مسئله را بنده به رئیس مجلس و معاون وزیر اطلاعات گزارش دادم، متاسفانه رئیس سازمان بهزیستی از 500 میلیون تومان 20 میلیون آن را به خیریه پرداخت کرده و 480 میلیون آن را به خرید ماشین های شاسی بلند اختصاص دادند، یعنی پول خرید ویلچر برای معلولان را به مصارف دیگر اختصاص داده است، هر چند که وزیر مربوطه در پاسخ به این موارد تاکید کرد که چنین مسائلی در دوره قبل بهزیستی نیز دیده شده است.

رستمیان خطاب به وزیر کار ادامه داد: این شوی تبلیغاتی نیست، جنابعالی با مسائل و مشکلات سازمان بهزیستی و اقدامات خلاف قانون ریاست این سازمان برخورد می کردید، شما حتی سرتان را نیز به نشانه تاسف تکان ندادید و خیلی خونسرد تاکید کردید که این مسائل در دوره قبل هم بوده است.

وی گفت: رئیس سازمان بهزیستی به شهادت مجمع نمایندگان استان لرستان در دو نوبت مربوط به سفر کاری و بار دیگر شرکت در همایش مدیران کل بهزیستی در استان لرستان حضور پیدا می کند. رئیس سازمان بهزیستی دختران مظلوم بهزیستی را با لباس فاخر در یک سیاه چادر در یک منطقه خوش آب و هوا در نظر گرفته و از این افراد شاهانه پذیرایی می‌کند. این پول ها از کجا تامین می شود؟ 900 میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه آقای بندپی شده است! آیا کارگری که بخاطر او اشک می ریزید و آیا معلولی که عصا و ویلچر ندارد، از این سفره شاهانه استفاده می کرد و شما نسبت به آن واکنش نشان دادید؟

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا معلولین، کودکان بی سرپرست از چندین نوع غذایی که در مهمانی آقای بندپی توزیع شد، استفاده می کنند؟ شرم آورتر اینکه یک ماشین کامیون یخچال دار دارای لاشه های گوسفند به کوهدشت لرستان و درب منزل آقای بندپی برده و به معاونان ایشان تحویل می دهند. اشتغالی که برای معلولان بهزیستی باید پیگیری می کردید، ریاست سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسئله را در یک استان به بنده ندادند، اما در دو استان متاسفانه 80 درصد اعتبارات مربوط به این مسئله به موارد دیگر اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: جناب آقای وزیر؛ سفرهای اروپایی آقای بندپی را رصد کرده اید؟ بندپی در سفرهای خارجی با یک تیر دو نشان زده و در راستای انجام ماموریت ملکه های زرد طلایی زنبور عسل را برای درمان ملکه های مریض دلفان به کشور آوردند. در تحقیقات به عمل آمده درخصوص انواع هدیه بررسی کنید و در صورت عدم تایید بنده حاضرم به عنوان نشر اکاذیب محاکمه شوم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای وزیر باید اذعان کنم شما استاد تمام مظلوم نمایی و جنگ های روانی هستید. آیا مهمانی های اخیر و ریخت و پاش های آن را باور کنیم که وجود ندارد، بنده به تنهایی هم حاضر بودم استیضاح وزیر کار را ادامه دهم و به شما بگویم به افرادی که به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند، کاری ندارم.

از محجوب اصرار از لاریجانی انکار
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۹:۴۶

با آغاز مجدد جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و دستور لاریجانی برای شروع جلسه استیضاح و بیان سخنان اولین موافق استیضاح، علی‌رضا محجوب به دلیل حضور نداشتن علی ربیعی در جلسه با حضور مقابل جایگاه هیات رییسه با استناد به ماده ۲۲۹ آیین‌نامه داخلی با فریاد، گفت: آیین‌نامه صراحت دارد که شروع جلسه استیضاح باید همزمان با حضور یافتن وزیر استیضاح شونده باشد اما ایشان هنوز به داخل صحن برنگشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پس از اعلام تنفس و خارج شدن نمایندگان دولت و رسانه‌ها، هنوز وزیر به داخل صحن برنگشته و شما نباید جلسه استیضاح را بدون حضور ربیعی آغاز کنید.

علی لاریجانی در واکنش به اعتراض شدید علی‌رضا محجوب، با خواندن ماده ۲۲۹ آیین‌نامه داخلی مجلس به وی گوشزد کرد که هیچ کجای آیین‌نامه صراحتی برای آغاز جلسه استیضاح با حضور وزیر استیضاح شونده ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیین‌نامه هیچ صراحتی ندارد بنابراین وزیر باشد یا نباشد استیضاح باید آغاز شود بنابراین لطفا آقای رستمیان مطالب خود را بیان کنید.

در حالی که اعتراضات محجوب همچنان ادامه داشت جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و دقایقی بعد علی ربیعی به همراه رضا انصاری معاون منابع انسانی رییس‌جمهور و جمعی از دولتمردان وارد صحن علنی مجلس شدند.

بعد از تنفس ۳۰ دقیقه‌ای استیضاح ربیعی آغاز شد
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۹:۳۱

استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از تنفس ۳۰ دقیقه‌ای مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

متقاضیان استیضاح حاضر به صحبت در مخالفت با وزیر کار نشدند صحن مجلس
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۹:۰۱

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که ۱۱ نفر از نمایندگان قرار است به عنوان متقاضی استیضاح وزیر کار در جلسه استیضاح صحبت کنند. اما با آغاز جلسه استیضاح هیچ کدام حاضر به صحبت در مخالفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشدند.

قرار بود مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، سید قاسم جاسمی، علی اکبری، محمود نگهبان، حسن نوروزی، امیر خجسته، محمد شکری و اکبر رنجبرزاده در ابتدا صحبت می‌کنند و آقایان پورابراهیمی و علی رستمیان بعد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۵۶
چه استیضاحی آخه نکنه فکر کردید وزیر تردسته؟!
پول نفت خرج حقوق بگیران و هزینه های جاری میشه
ایراد کار تو آنهایی هست که تحریم درست میکنن میرن قائم میشن و تعزیرات و دستگاهاکه جلوی فساد را نمی گیرند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
جناب وزیر بجای فرافکنی پاسخ دهید به سوالات
چون 4ماه قبل هم پاسخ ندادی و با لابی مجددا وزیر ماندی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
مشکل ما شما غربزده ها هستید.
یه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
فرض کنیم که مجلس و مجلسیان کار خودشون را به نحوه احسن انجام بدن که نمیدن و وزیر را هم استیضاح کردن.حالا فکر میکنید در اصل قضیه تفاوت میکنه .یعنی بحث بیکاری و اشتغال زیر ورو میشه.این بیشتر شبیه یک نمایش بود
یاردانقلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
ناشناس 12:48 با خودت هستم
تو ما نیستی اگر بگم من هم نیستی پس خودت را به بقیه تعمیم نده.
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
مشکل کشور مشکل تفکر دلواپسان است این تفکر کشوررا به این روز انداخته فراموش کرده اند که سعید مرتضوی را گذاشتند در راس تامین اجتماعی و چه گندی بالا آورد
معلم ناامید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
انشاا...استیضاح و عزل بطحایی و شزیعتمداری و نوبخت مدیران ضعیف دولت
کارمند دولت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
من کارمند یک شرکت بزرگ دولتی هستم. هر مدیری که میاد دست کلی آشنا و فامیل رو تو سازمان دولتی بند میکنه و چون از طریق غیر رسمی و بدون آزمون استخدامی جذب دستگاه شدند کلی هم حقوق و مزایا دریافت میکنند.
خوب معلومه در این وضعیت باید 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری بشه و دیگه پولی برای طرحهای عمرانی و اشتغالزایی باقی نماند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
مبارک وزیر پزشکان. دیگه بیمه ها رو جزیی از وزارت پزشکان بدونین. ایضا بالا رفتن نرخ ویزیت.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
ناشناس 12:48 بیا بیرون از این ما و شماو ایشان ... مملکت را فساد گرفته کمی بیای بیرون و مطالب بالارا بخونی متوجه می شی غرب و شرقی در کار نیست همین "ما" هست که این بلا را آورد سر این این کشور!
مجلس «تکراری»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
...منکه ناامیدم.و هرگز تا اخر عمرم رای نخواهم داد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
پور ابراهیمی تکراری نبود عزیز من
بلال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
مرگ بر مافیا
ولی ربیعی دارد قربانی زیاده خواهیهای وزارت بهداشت و درگیری دکترهاشمی با وزارت کار میشود . تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
آخرش هم ثروت پزشکان کار خودش را کزد و کارگران شکست خوردن.
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
دقیقا
خدا می دونه چقدر تو مجلس خرج کردن. من می دونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
از کجا می دونی برادر؟! تو که تو آلمانی!!!
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
جزئیات را افشاء کن
ناشناس
| France |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
تو آلمان نیست فیلتر شکنش روشنه
تشکر ویژه از بعضی از به اصطلاح نماینده های مجلس بابت لوث کردن استیضاح و ارزش و اعتبار آن . کاملا معلومه از روی بیکاری و صرفا جهت وقت گذرانی مسئله ی استیضاح رو مطرح میکنن .
عجب مجلس مستقلی داریم. چشم نخورد ایشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
فقط مسئله استقلال نیست!! یه ارباب هایی داریم که هیچ رعیتی در طول تاریخ گذشته اونها رو تجربه نکرده است.
جای استیضاح این بابا برن اون عباس آخوندی رو نسخه پیچ کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
نمی گذارند دکتر آخوندی کار کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
در سیستمها (سازمانها) یه سوپاپ اطمینان (تامین حداقلی اجتماعی) تعبیه می شه!!!
الآن هم ربیعی عمل کرده برای تخلیه فشار در حد انفجار جامعه!!
نگران نباش عزیزم!!!
یه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
قابل توجه ناشناس 12:35
مثلا همین باصطلاح دکترتون میخواست چیکار کنه که نذاشتن؟
حوادث ریلی و هوایی را کم کرد یا مشکل ابنیه رانمیدن
مجلس متوجه ناکارامدی دولتی ها شد . اول استیضاح وزرای اقتصادی و بعد امثال ربیعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
این مجلس حرف ملت را نمی زند!!
ناکارآمدی ها برای خودشان و نه ملت!!
ابروی مجلس رو دارند میبرن با این کاراشون....
از اول هم خیلی از صاحب نظران گفتن که استیضاح وزیر کار اصلا یه بحث انحرافیه ولی مجلسی ها پافشاری بیجا کردند و حالا بدتر د ارن درست در روز استیضاح اینجوری عمل میکنند.... اینجوری ته مانده اعتبار و آبروی مجلس هم از بین میره ....
پاسخ ها
یاردانقلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
نکنه فکر کردی اعتباری هم ازش مونده/..برخی نام نمایندگی را هم خراب کردنه
استیضاح آقای ربیعی در دفتر وزیر راه و شهرسازی کلید خورده و برخلاف استیضاح وزیر راه و شهر سازی این بار استیضاح رای می آورد چون این را می خواهند.
باید نفری 5 میلیون تومان یا معادل 2 تا سکه به ایشان میداد و از استیضاح عبور میکرد .
عجب مسخره بازیه مجلس شده بازار نماینده ها وزیر استیضاح میکنن و استیضاح سمبل میشود
عجب!!!!
یکی ازدلایل نارضایتی شدید بازنشستگان وکارمندان از نوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه است که با پرداختیهای ناعادلانه بین مقامات ووزرا با بازنشستگان وکارمندان فاصله طبقاتی بی سابقه ایجاد کرده واقلیتی باگرفتن حقوقهای کلان درنازونعمت بسر میبرند واکثقریت زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خردشده اگرروحانی این عنصر ناکارآمد راعوض نکرد کل دولت را استیضاح نمایند نمایندگان محترم متوجه هستند که چند صباحی به انتخابات بعدی باقی نمانده اگر مماشات نمایند سرنوشتی بهترازنمایندگان قبلی نخواهندداشت وملت بیرون خواهندکرد نوبخت عامل نارضایتی اکثریت ملت است وبایددراسرع وقت اخراج شود
وقتی ملت فله ای رای میدن نتیجه اش همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
حکومتها چکیده اندیشه ملتهایند!
سهراب
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
وقتی فله ای رد صلاحیت میکنید این میشود
مملکته!!
بسمه تعالی
با سلام
به دولت محترم پیشنهاد می گردد برای رفع مشکل اقتصادی و دور زدن قیمت عرض این راهکار را اجرا نماید.
به جای اینکه عرض دولتی را به شرکت ها بدهید آن را به مردم بدهید تا شرکتهای وارد کننده از مردم عرض بخرند .
طریقه واگذاری عرض دولتی به مردم ؟
بهترین راه ممکن از طریق حساب یارانه می باشد تنها کافیست یک سامانه ایجاد شود و به ملت ایران این امکان را بدهد که کسی یارانه اش که همان مبلغ 45 هزارپانصد تومان می باشد را برداشت می کند با این تفاوت اینکه در قبال هر یارانه عرض دولتی به مردم داده شود مثلا به ازای هر یک یارانه 10 عرض دولتی یا همان دلار داده شود و سپس شرکت ها از مردم عرض خود را بخرند با همان قیمت دولتی البته به چند نکته باید اشاره کنیم 1-اینکه هر شخص یارانه بگیر تا واریز یارانه بعدی می تواند از عرض دولتی خود برای فروش استفاده کند در غیر این صورت امتیاز عرض او برگشت داده می شود به حساب دولت و تنها همان یارانه خود که مبلغ 45 هزار پانصد تومان می باشد را می تواند دریافت کند. 2- باید بستر خرید و فروش عرض دولتی فراهم گردد تا شرکتهای وارد کننده بتوانند به راحتی عرض مورد نیاز خود را از مردم خرید کنند البته طبق سهمیه ای که دارند با قیمتی که خود دولت اعلام می کند فروشندگان می توانند امتیاز عرض خود را کمتر از قیمت اعلام شده بفروش برسانند. 3- شرکتها باید برای خرید عرض دولتی ماهانه گزارش خرید بدهند و تنها مجاز به وارد کردن همان مواد اولیه خود می باشند. 4- دولت تنها موظف است فقط امتیاز فروش عرض دولتی را به مردم بدهد و هیچ شخصی نمی تواند عرض خود را به صورت نقدینگی در آورد . (جهت جلوگیری از ایجاد بازار سیاه) و ...
این طرح می تواند اقتصاد ایران متحول می کند و همچنین یارانه ملت را چندین برابر می کند. حتی قیمت عرض را هم کاهش می دهد ممکن است کسانی پیدا شوند و عرض خود را کمتر از قیمت هم بفروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
عرض ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
دوست عزیز منظورت از عرض چیه ؟ اگر ارز هست باید املای آن را اصلاح کنی چون کلمه عرض یعنی صحبت کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
ارز مجيد جان نه عرض دلبندم
M.
| Italy |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
عرض؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
صحبت های جنابعالی درست! ولی عرض کنم که به پول خارجی ارز گفته می شود!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
پرفسور عرض نه ارز
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
خدمتت عرض کنم که عرض درست نیست ارز درست است.
Asd
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
اگر نوشته عالی هم باشد یک غلط کافیست که نوشته بی اعتبار شود.
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
!ارز کنم که اول املای ارز را یاد بگیر
حمید کلباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
حتما منظورش این بوده که به مسافران خارج از کشور عرض معذرت تعلق می گیرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
عجبا ارز یا عرض
ولی در کل پیشنهاد خوبیست
چون بد آید ، هرچه آید بد شود / یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ / فلسفه باطل شود ، منطق دروغ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
جناب کلباسی شعر عالی و بایی بود
به همه 5 تا سکه تمام بهار بده
اگر موضوع رشوه صحیح باشد باید ربیعی عزل شود
مجلس.خخخخخخخخ.
آقای پور ابراهیمی مگه ثبت نام نکرده بودی در موافقت با استیضاح صحبت کنید؟ پس چه شد؟. چه اتفاقی افتاد نظرتان تغییر کرد؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
پس اونی که آخر صحبت کرد کی بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
ربیعی کفت که. پور ابراهیمی در موافقت استیضاح صحبت کرد.جالبه که یکی از مدعیان مبارزه با فساد خود پور ابراهیمی هست.
با سلام. متاسفانه جناب آقای وزیر جور مدیران ناتوانی که بصورت رانتی و رفیق بازی پستی را در رده های ارشد مدیریتی تصاحب کردند را میکشد بخصوص در مدیریت شستا ، صندوق های بازنشستگی اگر یکبار همت میکرد مدیران ناشناخته غیر سیاسی باز را سر کار میگذاشت لازم نبود اینقدر گرفتار پاسخ دادن باشند یه مثال آشکار ، اقایی را که از مدیر عاملی هواپیمایی آسمان بر اثر چند حادثه هوایی کنار گذاشتند حالا از طرف شستا به عنوان عضو هئیت مدیره شرکت ملی نفتکش مشغول بکار هست ؟! این یعنی یه پست بهتر بشما میدهند یا همه مدیران ارشد قسم خورده پستهای مدیریتی هستند و کمتر از آن صرف نمی کند برای همین هست که لج افراد شایسته را در می آورند و هزینه بردار هست .
پاسخ ها
سهراب
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
حالا جدن فکر کردی برا این چیزا استیضاحش کردن؟
بله ولی ربیعی مشهور است به رییس دولت سایه واقعی.
بسیاری معتقدند تقریبا او دارد دولت را اداره میکند و مسئول بخش عمده ای از وضع موجود دولت است
در واقع به نوعی مهمترین وزیر اقتصادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
قوانین مجلس این فضا را ایجاد کرده است!
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| France |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
دولت سایه که توی مشهده
سهراب
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
شما یه دولت سایه شنیدی ولی این اون نیست
اون سایش خیلی سنگینتره
واقعا این دلواپسان چه معضل بزرگی برای جانعه هستند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
چی میگی عاصی هر روز الکی از خودت؟! خوب شد نماینده نشدی و الا وکیل الدوله حسابی میشدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
چرت میگی دوست من؟!
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
برخی فقط کارشان تهمت زدن است انگار که از خدا هم نمی ترسند
سهراب
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
من یکی که دیگه از خدا نمیترسم
فقط از مسئولین خدمتگزارمون ترسانم
شغل کارگری خودش سخت و طاقت فرسات یعنی کارگر از لحاظ جسمی زود فرسوده و خسته میشه ای کاش مدت بیمه بیکاری را افزایش بدهند تا کارگران بیکار نباشند و رفع خستگی کنند مدت بیمه بیکاری ناچیز است
ای کاش قانونی برای بازنشستگی پیش از موعد مصوب و شامل همه کارگران شود
تو اين مملكت هيچ كس سر جايش نيست بجاي اينك وزير دارايي را استيضاح كنند از وزير رفاه ميپرسند پسر شما در دبي است خوب به شماچه پسر عقا و بالغ هركجا بخواد ميره مسئولين اين مملكت كار را ول كردند به کارهاي بي ارش و هاشيه رفتند مثلا آقاي حسين راده رئيس باك ملي ( كارش شده در موزه بانك ملي هر روز يا نماينده يا هرکس از هر كجا مي آيند اين آقا بجاي اينكه به بانك ملي سرو سامان بده شده راهنماي توريست براي نمايش 4 تا مس و مجسمه ......
نماینده ای گلویش را پاره کرد و فرمود ما خاک پای فقرا را سرمه چشممان می کنیم ! چه حرف ها !! از ژن خوب چه خیر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
خوب و خوش دارند توی آمریکا زندگیشون رو میکنند و بابا اینجا است و پول ارسال به آنجا ، همین
سهراب
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
خخخ
ما خاک پای. فقرا را سرمه چشم میکنیم
بگو سرمه نمیخوام
انشاله این بار با قاطعیت مجلس این وزیر که دارای نقاط ضعف بسیاری است از کار بر کنار شود چرا که در حوزه کاری این وزیر ناکارامدی بیداد میکند.
دور هم یک جور با هم کنار میان نگران نباشید
معلومه برخی بدجور بی پول شده اند.!!!!!!!!!!!!
یکی از ایرادات وزارت تعاون مجوز به موسسات مالی بود که به همراه ب م نظارت نکردند و مردم را بیچاره کردند ؟ کدام تعاونی را ایشان زنده کردند؟؟ نمونه این تعاونی های بدون نظارت ایشان موسسات مالی هستند که مجوز اولین را وزارت تعاون داد.
امروز ملت ایران نظاره‌گر تصمیم خردمندانه ما نمایندگان هستند.
طنز جالب و دسته اولی بود که تا بحال شنیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
دست اول درست است .
اگرواقعا بحث دریافت رشوه صحت داشته باشد باید مجلس را منحل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
خبر اصلا صحت نداره اگر هم بوده در حد پیشنهاد بوده !!!!!!!!!!!
فکر میکنم مجلس وزارتخانه های ثروتمند را رها کرده مثلا جناب دکتر آخوندی که با متوقف کردن ساخت وسازها میلیونها بیکار روی دست وزیر کار گذاشته که حالا این بنده خدا باید تاوان وزیر مسکن را پس بدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
اگه پروژه مسکن مهر رو تمام میکردن خوب بود
وزير ناكارآمد، نمايندگان مجلس هم ناكارآمد،...خدايا به كي پناه ببريم؟
وااااااااای نماینده های مجلس چه کار مهمی کردن!! از همین لحظه به بعد حتما ایران گلستان میشه!!!!
" اگر قرار باشد ما هم مثل آقای پورابراهیمی حرف بزنیم، می‌خواهید بگوییم که بچه‌های آنها و دار و دسته‌شان در این سیستم بیشتر درگیر هستند یا بچه‌های من؟ "!!
پس معلوم است که مشکلات در کشور فراگیر شده و به همه جا رسوخ کرده و برای همین کسی به فکر مبارزه با آن نیست
تابناک فقط دلم برای شما میسوزه
پاسخ ها
یاردانقلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
رو چه حساب دلت میسوزه.حداقل دلیلش را بگو ماهم بدونیم.الان تابناک تحت تاثیر این جمله سنگینت دپرس شده
نمايندگان مجلس فكر كنم بازم راه رو اشتباه رفتيد
وزراي ديگه اولويت استيضاح بودند.
شما نماينده ي مردم هستيد يا نماينده .....!!!!!!؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
این دفعه که بهشون رای ندادیم میفهمن اما حیف واقعا حیف رایی که بهشون دادم
مشکلات مشخص
راه حل مشخص
چرا وضعیت اینقدر بده ؟
ناشناس
| France |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
نماینده خودشون
من برای مجلس متاسفم که آقای ربیعی در اصل هیچ دفاعیاتی نداشت و فقط در حال التماس و مظلوم نمایی بودند. چطور 111 نفر به ایشون دوباره اعتماد کردند. ما قشر کارگر فراموش نمیکنیم که هر سال در نیمه دوم سال بحث حقوق کارگر داغ میشد و بعد از 6 ماه نتیجه درست عین سال قبل میشد و به مراتب بدتر. دروغ نگم، با پول میوه و پذیرایی و انجام رسومات اینچنینی میشد کلی به یارانه ملت اضافه کرد. بعد اعلام میشد که حقوق 100 هزارتومن اضافه شده. انصافاً با وضع اسفبار کشور این افزایش حقوق چه معنی داشت. فقط صاحبخانه ها سریع دست به کار شدند و چند برابر به اجاره ها اضافه شد.
حال توفع داریم مملکت خوب شود. گنه کرد در بلخ اهنگری .. به کاشان زدند گردن مسگری . مردم تازه روزهای خوشتان است..
۳۰۰ شرکت زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی و ۲۰۰ شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی هست . چرا به این دو سازمان شرکت ها را واگذار گردید .این سازمانها فقط باید از بیمه شدگان پول نقد بگیرند و خدمات بدهند کار این نهادها اقتصادی نیست .دوم اینکه مجلس تا چند حزب فعال نداشته باشد همین مشکلات هم هست . کلا تشکیلات بدون قدرت احزاب خوب نیست .
لطفا منتشر کن تابناک
دریک نظرسنجی که توسط تابناک انجام شد استیضاح ربیعی ازکمترین اهمیت برخورداربود ودرمقابل بیشترین رای به برکناری نوبخت واستیضاح وزیر اقتصادبود.این نشان میدهد که این استیضاح دهن کجی به ملت ایران بود انشاا.. درانتخابات بعدی ملت پاسخ خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
ربیعی باج نداد ..
فقط پور ابراهیمی!!! من هم می خوام باهش دوست بشم!!! شاید سفارش ما را کرد!!!!
حتی اگر ۲۰ درصد این شایعات و ادعاها درست باشد باید در مجلس را گل گرفت
زیباترین و خنده دار ترین و عجیب ترین طنز قرن و قوی ترین مطلب ذیل است:
.
.

وی(پزشکیان) با اشاره به دوران وزارتش در دولت اصلاحات گفت: بنده در دولت خاتمی، وزیر بودم. آن زمان یادم است که در جلوی وزارت کار تظاهرات و اعتصابات کارگری می‌شد، ‌این اتفاقات در دولت آقای احمدی‌نژاد هم رخ داد، اما پنج سال است که آقای ربیعی وزیر است و ما شاهد این اعتراضات جلوی وزارتخانه نیستیم. این نشان می‌دهد که وزیر مشکل کارگری را در این وضعیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و گرانی حل کرده است.

من در طول عمرم یکبار به وزارت تعاون رفتم و همان یک روز هم دو گروه تحصن و اعتراض در انجا بودند که یکی از انها بخشی از بازنشستگان خود وزارت بودند برای تعاونی مسکن و یکی از از بیکار شدگان یک کارخانه یا شرکت
مشخص شد بیشتر اوقات آقایان صرف آقازاده و خانم زاده مظلوم شان میشود.چقدر بدبخت ها مظلومن. ای داد بی داد خدایا من که سه نفر تحصیل کرده بدونه رانت دارم وبیکار سرگردان هیچ پارتی گردن کلفتی ندارم و تا قیامت امیدی نیست چون نوبت نوه ها و نتیجه های گردن کلفت ها هم رسیده جای برای فرزندان ما بیچاره نیست .پروردگارا کاری کند.. یا الله به تو پناه برده ایم منتظریم فرجی.
متاسفانه اقای دکتر ربیعی گوشت قربانی شدند این وسط عملکرد مجلس موجب متشنج شدن اوضاع مملکت میشه.الان مشکل فقط اونایی هستند که با کاراشون برجام را به هم زدند وقتی وضعیت اقتصادی مملکت اینه، از وزیر کار چه توقعی میشه داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
گوشت قربانی ملت مظلوم و همیشه در صحنه هستند.
بعد از اقدام وزیر برای تغییر مدیر عامل شرکت نفت کش و بعضی مدیران شستا جهت کوتاه کردن دست رانت خواران بعضی عزم خود را جزم کردند برای استیضاح.
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
با سلام. بله متاسفانه ان تغییراتش هم مناسب نبوده چون انهایی را که انتخاب کرده بوده رزمه موفق قبلی نداشتند و فقط از یه اداره به اداره دیگری رفتندو ایشان جور ناکارامدان را کشیدند
حال که روحاني در دنياي ديگري زندگي مي کند و خودش رو به بي خبري زده است، مجلس بايد وزراي ناکارآمد ديگر را مثل صنعت و معدن، اقتصاد و نيرو (عامل مشکلات آب و برق) را هم برکنار کند.
مجلس که در یک سال سه بار به یک وزیر رأی بدهد وبعدأ رأی خود را پس بگیرد...
پزشکیانم که بعله... مبارکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
مگه چی شده؟ 4 میلیون برای فوق لیسانس از شریف زیادیه؟
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی نسبتی دارن ؟
چقدر من بدبختم که توی این مملکت به دنیا اومدم خایا نجاتمون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
حرف دل شصت میلیون آدم توو ایران رو زدی
چون ۵ ماه حقوق نگرفتم از شرکت اومدم بیرون. ۳ ماهه دنبال کارم، نه کاری پیدا شده و نه طلبم رو از شرکت گرفتم.
. هرچی در میارم بابت اجاره میدم.با روزی یک وعده غذا سپری میکنم...
از همه مسئولان مسلمان و محترم متشکرم که به ما حق حیات و زندگی دادن
مجلس اشتباه کرد و بزودی متوجه خواهند شد این کارها مبارزه با معلول است به علتها بپردازید
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
زورشون به علت ها نمی رسد
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
آخه خود مجلس به علت ها وصله برادر من!!!
الویت با وزرای اقتصاد -راه و ترابری- صنعت بود
یا با ربیعی

نمایندگان که به اسم نماینده اید متاسفم براتون

ملت اکاهند از مسایل بس کنید

خدایی هم هست به مردم ظلم نکنید.....
خواهشمندیم گزارشی از نمایندگانی که مخالفت کردند منتشر کنید تا مردم بدانند چه افرادی با رأی آنها در مجلس دنبال منافع شخصی خودشان هستند.
امیدوارم الان یکی رو بیارن حداقل حقوقارو یکم بالاتر ببره متناسب با تورم که نه ولی یکم منصفانه تر تا بیهوده استیضاح نشده باشه.
از فردا همه چی گگل و بلبل میشود ؟ .مسلما این استیضاح جز هزینه ای که ایجاد کرد ،مشکلی را بر طرف نمیکند.مگر اینکه همه آنهایی که با نام یا بی نام در اقتصاد دست دارند و خطا کار هستند فارق از اینکه کدام سمت خط قرمزها هستند خلع ید واقعی شوند و نه اینکه پستشان عوض شود.اگر سیاسیون و مسئولان صداقت پیشه نکنند با توجه به اینکه تن بیمار جامعه به این مسکن ها مقاوم شده ،عمر اثر گذاری این مسکنها هر روز پایین تر آمده و این جامعه ی تحت فشار دوباره عوارض این عدم صداقت ها را از خود بروز خواهد داد.
.هر چند که تابناک منتشر نکند .(:
در دولت روحانی در حق معلولان تحت پوشش بهزیستی خیلی ظلم شده. از زمان احمدی نژاد 40 هزارتومان مستمری رو هیچ افزایشی ندادند کمبود لوازم بهداشتی و ویلچر و عصا تقریبا همیشگی شده با کدام دارمد میتویم با قیمت ازاد این وسایل رو تهیه کنیم.من از دله دزدی ها اطلاع موثق ندارم اما میدونم وجود داره. مددکاران بهزسیتی حقوق میگیرند که به معلولان خدمات بدهند ولی با اخم و ناراحتی و با منت اگه دلشون خواست جواب مارو میدهند.
نمایندگان مجلس وزیری رو انتخاب کنید که حداقل به معلولان رسیدگی کنه. نکته مهمتر اینکه سازمان بهزیستی رو تعطیل کنید و بودجه ای صرف حقوق افراد ناکارامد میشه مستقیم به حساب معلولان بریزید
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
سنگ را بستند و سگ را باز کرده اند
الحمدلله مجلس محترم ضعفش راجبران کرد،عالی،وزیر جوان وانقلابی تعیین شود انشاءالله
منظور کارشناس محترم اقتصادی از عرض همان طول است
سکه و ارز دوباره داره میره بالا ! وای به داد مردم برسید!
ای خدا نمیشد بچه های ماهم همچون دختر.... فارغ التحصیل شریف و به سرعت در پتروشیمی استخدام می شد؟؟!!! خدایا این رانتها تا کی مشکلات خود را به راحتی حل و فصل میکنند و مشکلات ما ملت اینهمه طول میکشد.
چه استیضاح مسخره ای! عملا وزیر کار شاید جزو معدود کسانی بود که نه تنها بد کار نکرده بود بلکه بسیار هم موثر و مفید بود. ولی مسائل سیاسی و اشتباهات سیاسی کارانه کار را به اینجا رساند. به جای حذف وزرای اقتصادی مثل شریعتمداری و کرباسین،‌ربیعی فدا شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
البته که همه وزرا و از جمله رییس جمهور کم کاری
کردند ولی در درجات مختلف که آقای ربیعی هم مستثنی نیست اما از قدیم اینچنین بوده که :

گنه کرد در بلخ آهنگری

به شوشتر زدند گردن مسگری

فقط توجه کن که تصمیم استیضاح وزیر کار را آقای امیری ،وزیر راه ،مسکن و شهر سازی و وزیر اقتصاد میگیرد.نمایندگان هم با وزرا در یک صف قرار میگرند تا استیضاح به سرانجام برسد.
البته شاید مجلسیان بخواهد لوح تقدیری هم به وزیر اقتصاد ، صمت ،رییس سابق بانک مرکزی ،نهاوندیان و نوبخت بدهد.
.ببین چه بلبشویست در این خانه ی ویران
برکناری و محاکمه روحانی و کابینه اش از نان شب هم واجبتر است
ینی چی که اسم بردن غلطه؟؟
هر چی بدبختی میکشیم از همین اسم نبردن هاست!!!!
چرا دختر آقای پزشکیان مسئول فایننسه پتروشیمیه؟؟
ینی ژن خوب هیچ اثری نداشته رو انتخابشون؟؟ آیا اون پتروشیمی بابته این استخدام چیزی منتفع نمیشه؟؟؟
مردم را چه فرض کرده اند که یقه یکی از وزرا را گرفتند؟ یعنی ناکارامدی هایش بیشتر از وزرای اقتصاد و بخصوص صنعت و معدن بود و استیضاح اش واجبتر؟
فقط وزیر کار؟
اقتصاد چه گلی به سر ما زده
وزارت نیرو چی؟
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| United States |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
از آخوندی غافل نشو باید زودتر برکنار بشه
با سلام . در المان امریکا . زاپن . فرانسه . انگلیس یک قانون کار و یک صندوق بازنشستگی بنام رفاه اجتماعی وجود دارد . که هم صدر اعظم و هم کارگر عادی عضو ان هستند . و هم مدیران دولتی و هم مدیران شخصی از ان تبعیت می کنند . در ایران 16 صندوق بازنشستگی (بانکها.وزارت نفت . بازنشستگی کشوی . تامین اجتماعی ) و دو قانون کار (برای مدیران دولتی قانون مدیریت خدمات کشوری و برای مدیران شخصی قانون کار وزارت کار) وجود دارد. بیچاره وزیر کار
پسر من که پسر اونو نمیشناسه
توام که منو نمیشناسی
اصن نباید نام برده شود و تمام
باسلام
متاسفانه عادت کردیم برای انحراف افکار عمومی اقدام به کارهایی که دارای الویت نخست نیستند را انجام بدهیم.
آیا ما مردم مقصرنیستیم که نمایندگانی با این ویژگیها به مجلس فرستاده ایم؟
چرا هنگام انتخابات دقت بیستری نمیکنیم متاسفانه یکی از ناکارآمدترین دوره های مجلس همین دوره میباشد که بیشتر بدنبال منافع خود هستند تا ملت
واقعا اگردستگاههای نظارتی مثل یک ربات قوانین جاری را اجرا میکردند و متاثر از سفارش،رانت، و... نمیشدند ما بازهم مشکلی داشتیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
عزیزم این نمایندگان منتخب ما نیستند یعنی توی این کشور زندگی نمی کنی؟ ما از بین انتخاب شده ها انتخاب کرده ایم افتاد؟
تابناک جان من نمیدونم این کاربرات برای کدوم سیاره هستن که به استیضاح این وزیر معترضن. همه کسایی که اندکی اطلاعات از وضعیت اقتضاد کشور دارن میدونن که یکی از مسببین اصلی وضعیت قیمت ارز و سکه شرکتهای پتروشیمی زیرمجموعه وزارت کار هستن که با زد و بند و عدم تزریق به موقع ارز به بازار ثانویه و همینطور دلال بازی در خرید و فروش سکه در بازار آتی این وضعیت رو به بار آوردن! بخش عمده ای از نقدینگی کشور و حیاط خلوت بسیاری از مفاسد کلان اقتصادی کشور در زیرمجموعه ها شستا قرار داره. اینا هم رسانه دارن و هم پول و متاسفانه مدام آدرس غلط میدن و سایر نهادها رو فاسد جلوه میدن، در حالیکه قلب فساد کشور رو باید توی همین شستا و صندوقها و وزارت صمت جستجو کرد.
ما منتظر دومی ، سومی و ... هستیم
همگی سرکاریم
اقا زیاد خودتان را خسته نکنید همه اهل معامله هستند از دولت تا مجلس و........
پشت قضیه وزیر بهداشت هستش که می خواد صندوق تامین اجتماعی رو به وزارت بهداشت منتقل کنه تا به جیب طرح تحول جیب پزشکان بریزد .چرا الان پزشکان چنان درامد بالا دارند که هیچ کس پاسخگو نیست چرا از سازمان غذا و دارو گزارش تهیه نمی کنید که رییسش چکار ها در واردات دارو نکرد .چرا هیچ کس به وزیر بهداشت گیر نمی ده که طرح تحول سلامت منابع کشور رو نابود کرد .من تو وزارت بهداشت نفراتی رو می شناسم که سر کار نمی روندولی حقوق می گیرن بیچاره کارگران که همین خدمات کم رو هم ازشون می گیرند .بیچاره مردم با این مجلس رانتی که بجای استیضاح وزیر صنعت و اقتصاد و بر کناری نوبخت .باید آقای ربیعی که کارش هم خوب بود برکنار بشه .بیچاره مردم .لطفا شما هم گزارش تهیه کنید در مورد طرح تحول اگر دلتون برای کشور می سوزد
خیلی جالبه که هم پول بدی هم به بچه هاشون کار بدی هم استیضاح بشی!!!!
بات این مسایل که امروز در مجلس مطرح شد و این همه صحبت از رشوه و .... شد به صلاح مملکت هست که مجلس را منحل اعلام کنند
با سلام و تشکر از سردبیر محترم تابناک که مطالب فرستاده شده از طرف اینجانب را چاپ مینماید .
در مجلس جا داشت اول استیضاح وزیر صنعت رقم میخورد چون تصمیمات گرفته شده چه در دولت قبل این وزارت و چه در ادامه در دولت فعلی با تصمیمات غلطی که معلو نیست از چه شخصی مشاوره میگرفتند که در اجرای بعضی کارهای اجرایی مهم که ارز آوری قابل ملاحظه ای داشته مداخاله صورت گرفت و براحتی یه ارز آوری قابل توجه یک میلیارد دلاری و منافع بعدی آن را در زمان مناسب از بین بردند ( این فقط یک موردش هست که من اطلاع دارم ) مگر چند بار شانس در اقتصادی کشور را میزند و به این شکل هست که چنین وزیرانی نادانسته برای رئیس جمهور و کشور بحران درست میکنند
امیدوارم جناب رئیس جمهور شخصا این مطالب را مطالعه و توجه نماید ،مطالبی که از بدنه غیر سیاسی و غیر وابسته اشخاص ارشد اجرایی بیان میشود که به خیر و ثواب منافع ملی مربوط هست .
واقعا متاسفم برای کسانی که به اصطلاح نماینده این مردم هستن ولی کاری که انجام میدهن در جهت منافع خود وباند خود بوده وخلاف نظر مردم برای آنها تصمیم میگیرن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این استیضاح نشان داد که چه بخور بخور لجام گسیخته ای در کشور به راه افتاده واقعا باید دستمریزاد به مسئولین گفت.
با سلام استیضاح حق مجلس است مجلسی که در آن همه با لابی و باند بازی و رشوه و ... در تلاشند اوضاع بد ما را هر روز بدتر کنند آنها هیچگاه تصمیمی برای بهبود اوضاع معیشتی نتوانسته اند بگیرند فقط در تلاشند هر روز سفرهای خالی ما را خالی تر بکنند چرا هیچگاه نتوانسته اند در بهود اوضاع مردم قدمی بردارند چرا همتی از خود در جهت تولید و اشتغال جامعه از خود نشان نمی دهند چرا چشمان خود را بر واقعیت های پرواضح جامعه که فساد و فحشا و اعتیاد در یک قدمی جوانان ما هست عمکرد مناسبی دیده نمی شود و هزاران چراهای دیگر . بیائید بعنوان نماینده مردم کمی خود را مردمی بدانید تا مشکلات جامعه را از دوش زحمتکشان و تامین کنندگان حقوق خودتان و خانواده تان حمایت کنید. انتظار فرج امام زمان (عج)
اقای ربیعی در نظر سنجی اول وزیز اسیضاح کی بود خدا نگهدارت مردم خوب قضاوت می کنند
اتفاق امروز مجلس بیانگر انست که کل مجموعه درگیر فساد و رانت و اختلاس و باج گیری است.
اقایان اینقدر اطلاعات و اختلاسهایی که داخل ایران میشود توی هیچ کشوری نمیشود و همه حتی کشورهای خارجی سریع پخش میکنند جالب همه از مردم هزینه میکنند ما خاک پای فقیرانیم از اول انقلاب با وجود معادن بسیار و... روز بروز وضع مردم بدتر شده شاه مملکت از ایران رفت 65میلیون دلار برد در صورتیکه هر چند روزی داخل ایران اختلاس میشود شفاف اعلام میکنند اقای مثلا ف-ف 400 هزار میلیون .... اختلاس کرده و اقایان در ایران فساد از گروهای مافیایی دنیا بیشتر شده مانند کبک سرتان را زیر برف کردید اینقدر رو ( همه چیز را بدنام کرده قسم اقا حضرت عباس یا دم خروس هر کار کردید از مردم و رهبری هزینه نکنید خدا لعنت کند کسانی به ایران و ایرانی خیانت میکنند ).
با این استیضاح دم خروس بیرون زد؟! می دونی یعنی چه ؟!

- یعنی به فکر انتخابات بعدین ( دارن عوام فریبی می کنن )
- دولت هم یک قربانی داد تا اوضاع آرام شود ؟!
- با این خیمه شب بازیها خشم جامعه را تخلیه می کنند ؟
- بزعم خودشون عفونتهای چرکین جامعه را از طریق مجلس تخلیه می کنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی