بازدید 12494
نظر محمود صادقی درباره گفته‌های شب گذشته روحانی؛

رئیس جمهور باید به اختیارات قانونی مجلس احترام بگذارد/روحانی بر خلاف گفته‌هایش در سیاست داخلی چرخش داشته است

شب گذشته، حسن روحانی برای چهارمین بار پس از انتخاب دوباره با مردم سخن گفت؛ هرچند انتظار بر این بود که این بار مردم چیزهای تازه‌ای از زبان رئیس‌جمهور خود بشنوند، اما آن‌گونه که باید سخنان وی، مردم را راضی نکرد.
کد خبر: ۸۲۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 07 August 2018

شب گذشته، حسن روحانی برای چهارمین بار پس از انتخاب دوباره با مردم سخن گفت؛ هرچند انتظار بر این بود که این بار مردم چیزهای تازه‌ای از زبان رئیس‌جمهور خود بشنوند، اما آن‌گونه که باید سخنان وی، مردم را راضی نکرد.

با این ‌حال روحانی دیشب از مذاکره با ترامپ تا تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد اختلاف در کشور، نرخ ارز، برنامه دولت برای کنترل قیمت‌ها، لزوم اطمینان خاطر مردم برای عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اعتراضات دی‌ماه و حتی نیم‌نگاهی به موضوع رفراندوم و نارضایتی از سؤال نمایندگان در مجلس اشاره‌ای داشت.

این سخنان در بین سیاسیون با واکنش‌های مختلفی روبه رو شد و عده‌ای از آن استقبال کردند و عده‌ای دیگر همچنان ناراضی هستند. با این‌ حال، واکنش‌ها در مجلس به ‌گونه‌ای دیگر بود و بیشتر اظهارنظر نمایندگان پیرامون حرف های مربوط به اصل 59 و انتقاد روحانی از سؤال نمایندگان بود.

در همین زمینه، محمود صادقی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: در سخنان روز گذشته روحانی، یکسری پالس‌های مثبت وجود داشت. وی از نظر روحی و روانی و تسلط بر امور، صلابت خاصی داشت و مجموعه صحبت‌هایی که شد، نشان داد، دولت به امور تسلط دارد.

این نماینده مجلس گفت: مجموعه این صحبت‌ها با یک تکانه مثبت در بازار ارز نیز همراه شده است، در خصوص سیاست خارجی هم که بر صلح‌طلبی و پرهیز از تنش‌زایی که همراه با اقتدار بود و مسیر را روشن می‌کرد و بر ادامه همکاری با اروپایی‌ها تأکید داشت، اثرات مثبتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه داخلی و سیاست داخلی اما آن‌گونه که باید صحبت‌ها درست نبود و در حقیقت چرخش‌هایی که در این سال‌ها داشته را انکار کرد و گفت: هیچ چرخشی نداشته و هنوز هم مثل سال‌های 92 و 96 هستم و اعتقاداتم عوض نشده است، حال آنکه اعتقاد رئیس‌جمهور کافی نیست. رئیس‌جمهور باید به این چیزهایی که اعتقاد دارد عمل کند، و این ادعاها به منصه ظهور برسد؛ وعده‌هایی که در مناظره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی به مردم داده ‌شده، به ویژه در سیاست داخلی ما نمی‌بینیم، ولی ایشان به آن‌ها اشاره نکرد و صحبت‌های روز گذشته وی شفافیت و صراحت لازم را نداشت. تأکید بر حفظ وحدت قشرهای مختلف سیاسی بین مردم و حاکمیت از قسمت‌های خوب صحبت‌های روحانی بود.

این نماینده مجلس درباره سخنان روحانی در خصوص سؤال نمایندگان از وی نیز گفت: روحانی اشاره‌ای هم به این موضوع کرد و گفت: ارتباط‌هایی که دارید بر مبنای اختیارات قانونی و یا تعامل باشد و بهتر است با تعامل مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین یادآور شد: دیدگاه من این نیست، بلکه این است که روحانی باید بیش از هر چیز به اختیارات قانونی مجلس احترام بگذارد و به آن پاسخ دهد و بنا بر دیدگاه‌های که خودش اعلام کرده است، اقتضای دمکراسی این است که مسئولان به مردم پاسخگو باشند.

این نماینده گفت: من خود جزو امضاکننده‌های سؤال نیستم، ولی حق قانونی مجلس و نمایندگان می‌دانم که از رئیس‌جمهور سؤال کنند، حتی اگر این سؤالات سیاسی هم باشد؛ هرچند اعتقاد دارم خود نماینده‌ها در بحث تحریم‌های بانکی مقصرند، با این‌ وجود بر این باورم، رئیس‌جمهوری که شعار آزادی، حقوق شهروندی و دمکراسی سر می‌دهد، پیش از آنکه حرف از تعامل بزند، به مردم پاسخ دهد.

البته خود من از سؤال کننده‌های بحث مؤسسات مالی و اعتباری بودم و تا آخر هم ایستادم و اعتقاد داشتم نمایندگان به جای اینکه انصراف دهند، تلاش کنند، متقاعد کنند و لابی نکنند، چون لابی خود منشأ فساد و بی‌احترامی است؛ بنابراین، از رئیس‌جمهور انتظار می‌رفت به جای گریز از پاسخگویی از این پاسخ‌گویی استقبال کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۶
رییس جمهور خیلی با مردم غریبه شده.
اصول حرفاش این بود که کلا تقصیر ما نیست این وضع اقتصادی و همش تقصیر این امریکایی ها و اغتشاشات هست و ما هیچ کاره
!!!!
بعنوان کسی که به آقای روحانی و اصلاح طلبان رای دادم واقعا امیدوارم هرچه زودتر اینها کنار برن. یک عده ای که مردم رو به اسم اصلاحات سرکار گذاشتن تا خودشون قدرت بگیرن.
همه‌مردم‌ایران‌دوستت‌دارم‌دکتر‌جان‌
رئيس جمهور در اين مملكت كاره اي نيست
اناني كه موجب مشكلات مملكت شدند باي جوابگوي مردم باشند
تنها كاري كه رئيس جمهور ميتواند بكند صداي مردم باشد حداقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
راست میگی
چند سالته عمو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
این نظر میلیار دها لایک داره
به آقایون فشار نمیاد که نگران باشند بیچاره و بیچاره تر شدیم
اقای وکیل خصوصی رفع قصر

:))
خاتمی هم برائت جست امیدیها هم پشت حسن را خالی کردند!؟
اما چه فایده؟
اگر دو نماینده واقعی مردم رو بخوایم نام ببریم : آقایان محمود صادقی و علی مطهری
کاش توی مصاحبه ازش میپرسیدین هدفت از سوال درمورد حساب قوه قضاییه که قبلا بحث شده بود اون هم توی شرایط الان که شاهد یک سری مسائل بدیهی و اقدامات اشتباه دولت هستیم و بازار ملتهب شده چی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
نه برادر مطهری نه فقط صادقی
روجانی هم که مثل ما هیچ کاره است
اقار رئیس جمهور به زبان مردم حرف نزد و کلی گویی و توجیه کرد وبرای افکارعمومی ارزش قایل نشد
جناب صادقی نماد یک نماینده شجاع برای مردم هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل