بازدید 4648

لیر ترکیه به پایین‌ترین نرخ تاریخ خود سقوط کرد

روز دوشنبه، پس از این‌که دولت ترامپ اعلام کرد دسترسی بدون تعرفه دولت ترکیه را به بازار آمریکا بررسی می‌کند، لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار سقوط کرد.
کد خبر: ۸۲۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸ 07 August 2018

روز دوشنبه، پس از این‌که دولت ترامپ اعلام کرد دسترسی بدون تعرفه دولت ترکیه را به بازار آمریکا بررسی می‌کند، لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از این‌که دولت ترامپ اعلام کرد دسترسی بدون تعرفه دولت ترکیه را به بازار  آمریکا بررسی می‌کند، لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار آمریکا رسید. این اقدام می‌تواند بر ۱.۶۶ میلیارد دلار از واردات ترکیه اثر بگذارد.

این اقدام آمریکا که شب جمعه انجام شد، در پاسخ به تعرفه‌های تلافی‌جویانه ترکیه بر کالاهای آمریکا به عوض تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم، صورت گرفت.

ارز ترکیه که امسال یک چهارم ارزش خود را از دست داده است، بیشترین آسیب را از تلاش رییس‌جمهور اردوغان، برای به دست آوردن کنترل پولی بیشتر، متحمل شده است. روز دوشنبه لیر ترکیه تا نرخ ۵.۱۸ لیر در برابر یک دلار، سقوط کرد که پایین‌ترین نرخ تاریخ آن است. تا ساعت ۱۵ به وقت تهران نرخ لیر تا ۵.۱۷۵۰ بهبود پیدا کرد.

روابط بین متحدان ناتو، آمریکا و ترکیه، به دنبال اختلافات در سیاست‌های مربوط به سوریه و محاکمه کشیش آمریکایی، اندرو برونسون، به طور مداوم بدتر شده است. این باعث تشدید سقوط لیر ترکیه شده است.

پر هامارلند، استراتژیست ارشد بازارهای درحال ظهور اس‌ای‌بی، می‌گوید: بهترین پیش‌بینی در شرایط کنونی این است که لیر همچنان به سقوط خود ادامه خواهد داد. چیزی که ترکیه اصلا به دنبال آن نیست.

او ادامه داد: آنها باید اقدامات بیشتری برای حمایت از لیر انجام دهند، اما به اعتقاد من این روند نزولی برای مدتی ادامه خواهد یافت و لیر باز هم سقوط خواهد کرد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد این اقدام ۱.۶۶ میلیارد دلار از واردات ترکیه را در بر می‌گیرد که شامل موتورسیکلت و قطعات آن، جواهرات، فلزات و سنگ‌های قیمتی می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها