بازدید 14639
گزارش بازار ارز و سکه در سومین روز هفته؛

سکه و ارز فعلا در فاز کاهشی/ انتظار برای بالا رفتن کرکره صرافی‌ها با سیاست جدید

بازار سکه و ارز در اولین روز پس از صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر ارائه بسته جدید ارزی که قرار هست از فردا (سه شنبه) اجرایی شود، روندی نزولی را سپری کرد. کاهش قیمتی که در روز‌های گذشته نیز شاهد آن بوده ایم.
کد خبر: ۸۲۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 06 August 2018

سکه و ارز فعلا در فاز کاهشی/ انتظار برای بالا رفتن کرکره صرافی‌ها  با سیاست جدیدبازار سکه و ارز در اولین روز پس از صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر ارائه بسته جدید ارزی که قرار هست از فردا (سه شنبه) اجرایی شود، روندی نزولی را سپری کرد. کاهش قیمتی که در روز‌های گذشته نیز شاهد آن بوده ایم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز دوشنبه پانزدهم مردادماه ۹۷، تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۷:۴۰ به وقت تهران) نرخ‌های بازار آزاد ارز و سکه نشان از کاهش قیمت معنادار دارد.

به گونه‌ای که بر اساس این گزارش، در حال حاضر نرخ سکه تمام طرح قدیم با افت ۱۰۵ هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۳,۲۵۶,۰۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ سکه تمام طرح قدیم در روز‌های قبل تا سطح ۳ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان نیز پیش رفته بود.

همچنین هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) در بازار امروز، ۳,۴۸۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نشان از کاهش ۱۸۵ هزار تومانی نسبت به نرخ بسته شده در روز قبل دارد. هرچند بهای این سکه در کمترین نرخ امروز به رقم ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هم رسیده بود. در اینجا باید یادآور شد که سکه امامی پیش از این به قله ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هم رسیده بود و امروز بیش از یک میلیون تومان ضرر نصیب افرادی شده است که در فضای هیجانی اقدام به خرید کردند.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افت ۸۰ هزار تومانی به رقم فروش ۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان رسیده است. نیم سکه پیش از این از مرز ۲ میلیون تومان نیز عبور کرده بود.

همچنین ربع سکه بهار آزادی در بازار امروز، ۸۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر در سطح ۵۰۰ هزار تومان معامله شده است.

در بازار جهانی فلزات گران بها نیز، هر اونس طلا با ۴ دلار و ۵۰ سنت کاهش، ۱۲۰۹ دلار و ۸ سنت فروخته شد. این فلز گرانبها در ساعات اولیه معاملات به ۱۲۱۷.۸۵ دلار افزایش یافته بود. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۵.۰۱ دلار کاهش ۱۲۰۹.۸۹ دلار فروخته شد. این فلز گرانبها در ساعات اولیه معاملات به ۱۲۱۷.۸۵ دلار افزایش یافته بود. بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC گفت: «طلا به شدت تحت تاثیر نوسانات دلار است. افزایش ارزش طلا متاثر از جنگ تجاری میان آمریکا و چین است.» همچنین هر اونس نقره ۷ سنت کاهش به رقم ۱۵ دلار و ۳۶ سنت رسیده است.

اما در بازار داخلی ارز، خبر‌های رسیده حکایت کاهش قیمت‌ها دارد. به گونه‌ای که دلار به محدوده ۹۵۰۰ تومان کاهش داشته است و هر یورو و پوند انگلیس نیز با کاهش قیمت، به رقم‌های ۱۱۲۰۰ و ۱۲۵۰۰ تومان رسیده اند که نسبت به نرخ‌های هفته گذشته، کاهش معناداری داشته است. هر درهم امارات نیز به محدوده ۲۶۳۰ تومان رسیده است.

مهم‌ترین عامل در جهت ادامه کاهش قیمت در روز‌های اخیر، خبر‌های امیدوار کننده از سیاست جدید ارزی دولت می‌باشد که قرار هست از فردا عملیاتی و اجرایی شود. از نکات قابل توجه در بازار ارز و سکه امروز، ورود مردم به بازار برای فروش سکه و ارز می‌باشد، ولی در مقابل، خریداران فعلا منتظر کاهش قیمت در روز‌های آتی هستند و در شرایط فعلی قصد خرید از مردم عادی را ندارند. به نظر می‌رسد با شروع فعالیت صرافی‌ها از روز آینده و مشخص شدن نرخ آزاد ارز به ویژه دلار، روند بازار سمت و سوی با ثبات تری پیدا کند.

نرخ دلار در بانک مرکزی ثابت ماند

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه پانزدهم مردادماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۴ هزار و ۱۲۰ ریال قیمت خورد.

سکه و ارز فعلا در فاز کاهشی/ انتظار برای بالا رفتن کرکره صرافی‌ها  با سیاست جدید

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۵ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۷ هزار و ۳۵۹ ریال و هر یورو نیز با ۵۷ ریال افت در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۲۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۴۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۴۸ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۴۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۴۵ ریال، روپیه هند ۶۴۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۲ هزار و ۱۳ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۵۴۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵۶۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۲۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۲۱ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۷۳۷ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۴۳ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۱۱ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۶۵۰ ریال، روبل روسیه ۶۹۷ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۱۲۰ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۷۰۳ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۲۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۶۵ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۳۳۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۰۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۶۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۴۰ هزار و ۲۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۶۷ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۹۶۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۷۸۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۲۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۲۸۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۰۴ ریال، افغانی افغانستان ۶۱۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۹۲۴ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۳۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۱۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار