بازدید 2847

تولید نفت عربستان ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یافت

منابع آگاه اوپک اعلام کرد:آمارهایی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد تولید نفت عربستان در ماه جولای به شکل غیر منتظره‌ای کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۲۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 06 August 2018

منابع آگاه اوپک اعلام کرد:آمارهایی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد تولید نفت عربستان در ماه جولای به شکل غیر منتظره‌ای کاهش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه از اوپک اعلام کردند عربستان در ماه جولای به طور متوسط روزانه 10.29 میلیون بشکه نفت تولید کرده است که نسبت به ماه قبل از آن به طور غیرمنتظره‌ای 200 هزار بشکه کاهش داشته است.

عربستان در حالی تولید نفت خود را کاهش داده است که پیشتر در ماه ژوئن با روس‌ها توافق کرده بود که عرضه نفت به بازار جهانی را از ماه جولای افزایش دهد.

«بجارن شلدروف» مدیر بخش استراتژی کالاهای اساسی مؤسسه SEB معتقد است: سعودی‌ها به خوبی می‌دانند که آمریکا از آنها می‌خواهد تا با عرضه بیشتر نفت تاثیر تحریم‌های ایران بر بازار نفت را به حداقل برساند. چیزی که آمریکایی‌ها می‌خواهند این است که خریداران نفت به خود بگویند نفت به فراوانی در بازار وجود دارد و آنها بدون ترس خرید نفت از ایران را کنار بگذارند.

بخش قابل توجهی از نفت ایران به چین و هند صادر می‌شود و تنها 20 درصد نفت صادراتی ایران توسط کشورهای اروپایی خرید می‌شود و تنها 20 درصد از نفت ایران به مقاصد اروپایی منتقل می‌شود که البته پالایشگاه‌های اروپا خرید نفت از ایران را متوقف کردند.

عربستان نیز از طرفی قیمت نفت برای تحویل به مشتریان آسیایی را به کمترین میزان در 4 ماه گذشته رسانده است.

بانک سرمایه‌گذاری Jefferies آمریکا طی گزارشی اعلام کرده است به نظر می‌رسد توانایی روسیه و عربستان برای بالا بردن عرضه نفت بسیار محدودتر از آن چیزی باشد که پیشتر انتظار می‌رفت.

از طرفی هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکا نیز برای دومین بار در سه هفته گذشته کاهش یافته و طی ماه‌های گذشته رشد آنها پایین آمده است.

مؤسسه بیکر هاگز اعلام کرده است که تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به دیروز دو واحد کاهش یافته و به 859 دکل رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل