بازدید 20345
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

اولین سیگنال مثبت بسته جدید ارزی از میرداماد به حافظ رسید/ سهام صادرات‌محور بر مدار بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه پانزدهم مردادماه ۹۷، با افزایش ۵۱۹۸ واحدی معادل ۴.۰۵ درصد به رقم ۱۳۳ هزار و ۶۴۶ واحد رسید. این در حالی است که در روز گذشته نیز یک روز پیش از شروع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شاهد رشد ۴۰۹۴ واحدی معادل ۳.۲۹ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 06 August 2018

اولین سیگنال مثبت بسته جدید ارزی از میرداماد به حافظ رسید/ سهام صادرات‌محور بر مدار بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه پانزدهم مردادماه ۹۷، با افزایش ۵۱۹۸ واحدی معادل ۴.۰۵ درصد به رقم ۱۳۳ هزار و ۶۴۶ واحد رسید. این در حالی است که در روز گذشته نیز یک روز پیش از شروع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شاهد رشد ۴۰۹۴ واحدی معادل ۳.۲۹ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته که همزمان شده است با شروع مرحله اول تحریم های آمریکا، باز هم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ بنابراین، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1524 واحدی معادل 4.05درصد به رقم 39 هزار و 185 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد 73 واحدی معادل 0.39 درصد، عدد 18 هزار و 958 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 52 واحدی معادل 0.39 درصد به رقم 13 هزار و 418 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 4902 واحد افزایش معادل 3.58 درصد را رقم زد و به سطح 141 هزار و 880 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 4107 واحد افزایش معادل 4.40 درصد به رقم 97 هزار و 354 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 9029 واحد افزایش معادل 3.44 درصد همراه بود و عدد 271 هزار و 443 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 11:30 داشت و در سطح 133 هزار و 842 واحد قرار گرفت.

بورس

بر اساس این گزارش، سرانجام روز گذشته، بسته جدید ارزی توسط رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد. یکی از مهم ترین محورهای این بسته، تعمیق بازار دوم با ورود ارز صادراتی کلیه کالاهای غیرنفتی است؛ بنابراین، ارز از محل صادرات کلیه کالاهای غیرنفتی (به ویژه فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی، پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات رنگی) به این بازار تزریق می شود.

این در حالی است که پیش از این تنها 20 درصد از ارز صادرات غیر نفتی به این بازار امکان ورود داشت. همچنین معاملات در این بازار بین صادرکنندگان و وارد کنندگان از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صورت می‌گیرد و نرخ ارز در این بازار براساس عرضه و تقاضا به دست می‌آید.

نکته مهم در این بین، حضور پررنگ شرکت های پتروشیمی در این سیاست ارزی می باشد. زیرا پیش از این، صادرکننده های صنعت پتروشیمی چندان تمایلی برای عرضه ارز به قیمت 4200 تومانی به سامانه نیما را نداشتند، ولی با شرایط فعلی می توانند ارز حاصل از صادرات را با نرخ های جذاب تری به فروش برسانند. به همین دلیل در شرایط فعلی، نمادهای معاملاتی این قبیل شرکت ها و حتی دیگر نمادهای متعلق به شرکت های صادرات غیر نفتی، بازار سرمایه را برای سرمایه گذای و سوددهی به سهامداران، جذاب تر کرده است.

هرچند باید افزود: بورس تهران در روزهای اخیر تحت تأثیر خبر بسته جدید ارزی دولت، رکورد‌شکنی‌های خیره‌کننده‌ای را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود و حالا با رونمایی رسمی از شرایط و ویژگی های این سیاست جدید ارزی، باید شاهد روزهای مثبت برای بازار سهام باشیم.

بر اساس این گزارش، در اوضاع کنونی با توجه به حجم معنادار نقدینگی در بازار پولی کشور، به نظر می رسد با سیاست و حمایت مثبت دولت از بازار سرمایه و سهام، شاهد جذب نقدینگی از سوی مردم به این بازار و در نتیجه کاهش سفته بازی در بازارهای دیگر همچون بازار ارز و سکه باشیم. نهایتا این روند، منجر به ایجاد اشتغال، ثبات اقتصادی و حمایت از شرکت های داخلی و تولید ملی خواهد شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ معامله‌گران بورس امروز 3 میلیارد و 668 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 184 هزار و 715 نوبت معامله و به ارزش یک هزار و 426 میلیارد میلیون تومان داد و ستد کردند. این اعداد نشان می دهد، نسبت به روز گذشته بازار سهام، حجم معاملات با رشد 28 درصد، تعداد معاملات با افزایش 47 درصد و همچنین تعداد معاملات با 19 درصد افزایش همراه شده است.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاهد رشد چشمگیر نمادهای مطرح بازار سهام بودیم. به گونه ای که نماد معاملاتی فارس متعلق به شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس با 502 واحد، نماد فخاس متعلق به شرکت فولاد خراسان با 487 واحد، نماد فولاد متعلق به شرکت فولاد مباركه اصفهان با 439 واحد، نماد وبصادر متعلق به بانك صادرات ايران با 317 واحد، نماد فملی متعلق به شرکت ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 273 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 270 واحد، نماد کگل متعلق به شرکت معدني و صنعتي گل گهر با 242 واحد، نماد شبندر متعلق به شرکت پالايش نفت بندرعباس با 226 واحد، نماد مبین متعلق به پتروشيمي مبين با 205 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 196 واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 189 واحد افزایش، بیشترین نقش را جهش امروز شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نیز، نماد معاملاتی آپ متعلق به آسان پرداخت پرشين با 32 واحد، نماد و تجارت متعلق به بانك تجارت با 20 واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 14 واحد و نمادهای پرداخت متعلق به به پرداخت ملت و خساپا متعلق به سايپا با 9 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
اگر دارائی ارزی تمامی مسئولین وارد چرخه ارزی کشور شود ، توان تامین ارز کل منطقه را خواهیم داشت
دلار باید هزار تومن و سکه زیر یک میلیون بایستی بشه !
دولت باید اینهمه نقدینگی که تو دست مردمه سوق بده به سمت ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کننده
جلوی احتکار و دلال بازی باید گرفته بشه و اجناس تو انبار به چرخه اقتصادی برگرده
اقای رییس جمهور با مردم شفاف باشید .
جمع کنید این شاخص بازی رو. بورس رو هم سیاسی کردید. اکثر سهم ها امروز منفی بود. 4 تا شرکت دولتی بزرگ توسط حقوقیهای سهم عمداً صف خرید و مثبت میشه و شاخص رو میکشن بالا که بگن تحریم هیچ تاثیری رو اقتصاد ما نداره. در حالیکه شاخص قیمت درجا میزنه و تو این دو روزی که شاخص کل 4 هزار و 5 هزار واحد بالا رفته، برای من بیشترین کاهش روزانه دارایی تو کل مدت سهامداریم بوده !!!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
حتما سهام بانکی آنهم از نوع پارسیانش داری ، داداچ
یعنی الان خوشحالی که قیمت خام فروش ها بالا رفته؟!
واقعامسخره است درست یکروزقبل ازشروع تحریمهابورس رکوردتاریخی میزنه درحالیکه منطقابایدسقوط کنه خوب این چی میتونه باشه جزدستکاری وعددسازی؟!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس