بازدید 7687
۲
مجید انصاری؛

سوال از رییس‌جمهور کمکی به حل‌مشکلات نمی‌کند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌رسد طرح سوال از رییس جمهور، مشغول کردن رییس دولت و وزرا و مسئولین از مشکلات واقعی کشور است و کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 06 August 2018

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌رسد طرح سوال از رییس جمهور، مشغول کردن رییس دولت و وزرا و مسئولین از مشکلات واقعی کشور است و کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.

مجید انصاری در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با موضوع سوال نمایندگان از رییس جمهور با اشاره به اظهارات امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور مبنی بر غیرقانونی بودن طرح این سوال، اظهار کرد: صرف‌نظر از این‌که آیا سوال از رییس جمهور قانونی مطرح شده است یا خیر باید گفت که نمایندگان ما بسیار زمان نامناسبی را برای سوال از رییس جمهور انتخاب کردند.

وی ادامه داد: کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، دشمنان کشور بیش از همیشه فعال هستند و رهبری انقلاب فرمودند که ستاد جنگ علیه ایران به رهبری آمریکا مستقر شده است؛ با این حال نمایندگان ترجیح دادند سوال از رییس جمهور را در چنین زمانی مطرح کنند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دشمن از هر روشی استفاده می‌کند تا علیه ایران اقداماتی را صورت دهد، تهدید می‌کند، تحریم می‌کند و می‌کوشد که اقتصاد ما را فلج کند. در ماه‌های اخیر شاهد نابه‌سامانی افسارگسیخته در حوزه اقتصاد بودیم. از سوی دیگر در داخل کشور هم شاهد اقدامات برخی از سودجویان بوده‌ایم. در چنین شرایطی طبعا باید تمام حواس دولت متوجه ساماندهی اقتصاد کشور و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در زندگی مردم باشد.

انصاری افزود: فراموش نکنیم که جنگ روانی در فضای مجازی و واقعی علیه دولت آغاز شده است تا امید مردم را تضعیف و اعتماد آنان از مسئولین را از بین ببرند. بعضی از جریانات از خواسته‌های به حق به مردم سوء‌استفاده می‌کنند و می‌کوشند تا همزمان با جنگ اقتصادی دنیا علیه ایران جنگ روحی و روانی در داخل مدیریت کنند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد طرح سوال از رییس جمهور، مشغول کردن رییس دولت و وزرا و مسئولین از مشکلات واقعی کشور است و کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان طور که رییس جمهور در نامه به رییس مجلس شورای اسلامی نوشته اند حضور ایشان در مجلس فرصتی است تا خیلی شفاف و روشن برخی از مشکلات کشور را بیان کند. درست است که تاکنون دولت و شخص رییس جمهور بنا به ملاحظات سیاسی و مصلحتی و جلوگیری از ایجاد تنش میان قوای کشور کمتر سخن گفته‌اند، خویشتنداری کردند و حتی برخی کارشکنی‌ها سوء استفاده‌هایی که بعضا انجام شده است را بیان نکردند؛ این فرصتی است که ایشان بیایند و این مسائل را در مجلس شورای اسلامی بیان کنند.

انصاری سپس گفت: باز هم به دلیل رعایت برخی مسائل ایشان قادر نخواهند بود که تمامی موضوعات را بیان کنند، اما حالا که نمایندگان سوالاتی مطرح کردند و در سوالات آن‌ها محور‌هایی وجود دارد که حتما باید برای افکار عمومی روشن شود؛ در پاسخ به این پرسش‌ها برخی پشت پرده سیاست‌های کشور، دست‌هایی برای دخالت‌های بیجا وجود دارد و وجود نهاد‌های متعدد تصمیم گیری و سایر نارسایی‌هایی که وجو دارد باید برای مردم بیان شود.

وی افزود: تاکید می‌کنم زمان را مناسب نمی‌دانم و‌ای کاش زمان را در این شرایط برای رئیس جمهور و دستیارانشان باقی می‌گذاشتند تا حواسشان به اقتصاد و معیشت مردم باشد و با دشمنان خارجی در عرصه اقتصادی بگذرانند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با دستور رهبری چند هفته‌ای است که جلسات منظم قوا برای جلوگیری از سو استفاده بیش‌تر سودجویان و وضعیت اقتصادی تشکیل شده که دولت باید وقتش را برای این جلسات تنظیم کند، ولی الان بیشتر توجه دولت حتما معطوف حضور در مجلس و پاسخ گویی خواهد شد، اما اگر در مجموع تا پایان، نمایندگان بر سوالشان باقی باشند باید این زمان را فرصتی برای پاسخ گویی ریشه‌ای به مشکلات فعلی کشور دانست.

برای خواندن خبرها و تحلیل های بیشتر درباره سوژه روز تابناک ماجرای سؤال از رئیس‌جمهور اینجا  را کلیک کنید.

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲
اینکه چیزی نیست
جوابهای رییس جمهور هم کمکی ب حل مشکلات نمیکند
نمایش همیشگی
الان تشریف میارند میگن بخش خصوصی باید فعال شود
مردم به صحنه بیاید فساد ریشه کن بشود و ...
عجب؟ یعنی روحانی بیاد مجلس مشغول میشه و نمیزاره به مملکت برسه؟ نه اینکه الان رسیده؟ اینها دیگه کین خدایا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر