بازدید 28147
پاتریک بوکانان؛

چگونه جنگ با ایران پایان کار ترامپ و جمهوری خواهان خواهد بود؟

جنگ با ایران وضعیت ریاست جمهوری ترامپ را مشخص کرده و تکلیف آن را نهایی می کند و احتمال آن وجود دارد که به نابودی ریاست جمهوری ترامپ منجر شود؛ اما این جنگ قطعا منجر به خوشحالی و نشاط نومحافظه کارانی خواهد شد که دور تا دور ترامپ را گرفته و بیش از همه وی را تحقیر می کنند.
کد خبر: ۸۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 04 August 2018

جنگ با ایران وضعیت ریاست جمهوری ترامپ را مشخص کرده و تکلیف آن را نهایی می کند و احتمال آن وجود دارد که به نابودی ریاست جمهوری ترامپ منجر شود؛ اما این جنگ قطعا منجر به خوشحالی و نشاط نومحافظه کارانی خواهد شد که دور تا دور ترامپ را گرفته و بیش از همه وی را تحقیر می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پاتریک بوکانان، تاریخ نگار و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در مطلبی با بیان جملات فوق می گوید: چرا رئیس جمهور ترامپ با یک چنین ایده ای بازی می کند؟

اگر به عقب برگردیم و نگاهی کنیم به جنگ های افغانستان و عراق و لیبی و سوریه و همه جنگ های دیگری که خودمان شروع کرده یا وارد آنها شدیم، این پرسش مطرح است که دستاورد این جنگ ها در برابر جان و مال آمریکایی هایی که در آن نابود شد و خرابی و نابودی که برای منطقه فراهم آوردیم چه بوده که آن جنگ ها را توجیه کند؟

چگونه جنگ با ایران پایان کار ترامپ و جمهوری خواهان خواهد بود؟

نفت استراتژیک ترین منفعت غرب در خلیج فارس است؛ در حالی که جنگ با ایران می تواند این منفعت استراتژیک را نابود کند نه این که آن را امنیت بخشد.

سیل عظیم مهاجرت از کشورهای اسلامی که منبعی برای تعذیه گروه های افراطی تروریستی شده، یکی از مهمترین تهدیدات امنیتی اروپاست، ولی آیا جنگ با ایران منجر به افزایش این تهدید نخواهد شد؟

آیا میلیون ها ایرانی که نسبت به حکومت خود انتقاد دارند از حمله دریایی و هوایی آمریکا به کشور خود استقبال می کنند؟ یا اینکه پشت سر نیروهای نظامی و حکومت خود خواهند ایستاد تا از کشور خود دفاع کنند؟

حسن روحانی در ماه جولای به ترامپ هشدار داد: آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن. جنگ با ایران مادر همه جنگ هاست.

اما او همچنین یادآور شد: صلح با ایران مادر همه صلح هاست. روحانی درهای یک حل و فصل مسالمت آمیز برای چالش ها را باز گذاشت.

توییت تماما با حروف بزرگ ترامپ، هیروشیما را یادآوری می کرد: دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه دچار عواقب دردناکی خواهید شد که کمتر کسانی در تاریخ پیش از این رنج آن را متحمل شده اند.

وقتی ترامپ رویکرد خود را تغییر داد و گفتريال در صورت آمادگی ایران حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با آنها مذاکره کند، پامپئوريال وزیر امور خارجه اش با وی مخالفت کرد و گفت: قبل از هر ملاقاتی ایران باید نحوه رفتار با مردم خود را تغییر دهد و رفتارهای آسیب زننده خود را کاهش دهد.

در نتیجه ما به سمت یک رویارویی حرکت می کنیم.

چگونه جنگ با ایران پایان کار ترامپ و جمهوری خواهان خواهد بود؟

اکنون که ترامپ توافق هسته ای را دور انداخته و دوباره تحریم ها را فعال کرده، اقتصاد ایران به بدترین شرایط خود بازگشته است.

پول ایران بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده و تورم در اقتصاد به سمت تورم ونزوئلا به پیش می رود. تحریم های جدیدی در این هفته و ماه نوامبر اجرا خواهند شد. سرمایه گذاری های خارجی عظیم در ایران متوقف شده و متحدان آمریکا اگر با تحریم های ایران موافقت نکنند، با تحریم های ثانوی مواجه می شوند.

صادرات نفت تهران همراه با درآمدهای خارجی اش در حال سقوط است. روحانی و همراهانش که آینده خود را بر یک توافق برای محدود کردن برنامه هسته ای در قبال گشایش با غرب شرط بسته بودند، در چشم مردم مانند ساده لوحان جلوه می کنند و سپاه پاسداران که قبل از این در مورد اعتماد به آمریکا هشدار می داد؛ اکنون مواضع خود را تقویت شده می بیند.

رهبران ایران تهدید کرده اند اگر نفت کشور آنها آزادانه و به سهولت صادر نشود، نفت کشورهای عربی نیز از تنگه هرمز به سمت آسیا و غرب صادر نخواهد شد.

هر اقدامی در این راستا منجر به افزایش سرسام آور قیمت نفت شده و آمریکا را مجبور به آن می کند که از نیروی دریایی خود برای بازگشایی تنگه هرمز استفاده کند. در این شرایط جنگ در راه خواهد بود.

با این حال اکنون همبستگی عوامل سیاسی وزنه را به سمتی سنگین کرده که نتیجه آن عقب راندن ایران به سمت دیوار است. در دل ایالات متحده، ایران دشمنان زیادی دارد و دوستان اندکی. در منطقه خاورمیانه اسرائیل و عربستان و امارات متحده عربی از اینکه ما ایران را در هم بکوبیم خوشنود خواهند بود.

در میان چهار نفری که در مورد جنگ تصمیم می گیرند، ترامپ و پامپئو و جان بولتون ایده تغییر نظام در ایران را مطرح کرده اند اما جیم ماتیس، وزیر دفاع به تازگی از این استراتژی انتقاد کرده است.

در جایی که اسرائیل علیه نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه حمله نظامی می کند، کشتی های آمریکایی و قایق های تندروی ایران مدام در حال رویارویی با هم و نیروهای حوثی در حال شلیک به سمت تانکرهای نفت عربستان در دهانه تنگه باب المندب هستند، یک رویارویی نظامی به نظر ناگزیر است.

در حالی که آمریکا نیروی زمینی کافی برای اشغال و تسخیر ایرانی چهار برابر وسعت عراق را ندارد، در این جنگ ایالات متحده آمریکا با توجه به برتری فوق العاده هوایی، دریایی و موشکی، غالب خواهد بود.

اما اگر ایران بخواهد حزب الله، نیروهای شیعه در عراق و سوریه و متحدان فرقه ای خود در جهان عرب را وارد بازی کند، تلفات آمریکا به شدت افزایش می یابد و خاورمیانه وارد جنگی فرقه ای خواهد شد که نمونه کوچکتر آن را در شش سال گذشته در سوریه دیده ایم.

هر شلیک کوچکی در خلیج فارس منجر به حمله به تانکرهای نفت و محدودتر شدن صادرات نفت و افزایش قیمت ها خواهد بود که ما را دچار یک رکود جهانی خواهد کرد که تنها یک نفر باید به خاطر آن مسئول شمرده شود: دونالد ترامپ.

این مسأله برای حزب جمهوری خواه و ترامپ در سال 2020 چه نتیجه ای دارد؟

وقتی جنگ به پایان برسد آیا در ایران شاهد یک نظام دموکراسی لیبرال خواهیم بود یا آنچه در دوران حسنی مبارک در مصر دیدیم: اول حکومت مذهبیون و بعد حکومت ارتشیان؟

اگر جنگی با ایران شروع کنیم، این جنگی بزرگتر از هر پنج جنگ قبلی ما خواهد بود، در نتیجه، حزبی که می خواهد ما را از شر مزاحمت ها خلاص کند، مسئول خواهد بود. ترامپ مسئول خواهد بود که وعده داد ما را از شر جنگ های ناتمام خاورمیانه برای همیشه خلاص می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۲۲
بآستیضاح روحانی وروی کارامدن یک دولت مقتدروپاسخگو خیلی ازمشکلات که منشاداخلی دارندحل خواهدشد مشکل اصلی کشوربالقوه ثروتمندماچیزی نیست جزسو مدیریت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
داداش تو اصلا مثل اینکه تو باغ نیستی
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اینها را باید به کسی گفت که فهم موضوع کنه.ولی دریغ و افسوس که یه لولو درست گردنه به اسم دشمن که فرقی هم نمی کنه که چی باشه فقط چیزی باشه که هر مشکلی که پیش بیاد بشه یجوری با منطق وبی منطق و یابزور ربطش برای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دقیقا همینطوره. اونایی که توی 5 سال هر روز علت کار نکردن خودشون رو دولت قبل و ... نامیدند، حالا بهانه بهتری به اسم تحریم پیدا کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
درست است اما ناکارامدی مسئولان مانع پذیرش این مطلب صحیح شده است البته مردم خودشان الان موضوع را فهمیده اند
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خیلی چیزا رو کاغذ درست در میاید ولی در واقعیت خیر، روی کاغذ حزب اله توانایی مقابل با اسراییل را ندارد در واقعیت جنگ 33روزه بدون هیچ نتیجه برای اسراییل تمام شد روی کاغذ اسد از بین می ره چون پول کشورهای عربی و قدرت ارتش امریکا انگلیس و فرانسه آلمان علیه اونه در واقعیت به ماندن اسد راضی شدند روی کاغذ قدرت مالی و نظامی امریکا بسشتر از ایرانه در واقعیت مردم کشورهای عربی قیام می کنند مردم کشورهای غربی در محکومیت جنگ تظاهرات می کنند دولت امریکا به سرعت نمی تواند موفق شود و یه ویتنام دیگری برای امریکا شکل می گرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
سلام. در اين كشور دولت و مجلس هيچ كاره هستند.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگر بخواهیم منتظر ورود آقازاده ها به جنگ بمانیم،خاک و وطن و هویتمان از دستمان رفته و برای سالیان سال باید با تروریست هایی که در موقع هرج و مرج وارد کشور شده اند، مقابله کنیم، بنابراین اگر جنگ بشه من یکی میرم حداقلش اینه که بعداز جنگ میتونم موقعیت های خوبی بواسطه شرکت داشتن در جنگ واسه خودم فراهم کنم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تا الان کم دولت های مختلف ندیدیم تو ایران ولی همه نتیجشون تا حالا یکی بوده افزایش 300درصدی نرخ ارز!!!برخی هموطنان ما خیلی ساده هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
جهان پیش از اینکه جهان جنگ وتسلیحات نظامی و علم و ورزش و محیط زیست وبقا باشد جهان اقتصاد است تقابل بین کشورها را اینک اقتصاد آن کشورها تایین میکنند این بدلیل اختراعات ویا تحولات این قرن جدید نیست بدلیل رویکرد انسان این قرن به زندگی است در کمتر از صد سال پیش در جنگ ویتنام امریکا عقب نشینی کرد و کمونیستهای ویتنام با اینکه یک کشور سرمایه داری و
ثروتمند نبود در مقابل آمرییکاییها بایستد بدلیل کمکهای کشور شوروی کمونیستی و چین . آره قبل از ابنکه در هر جا مثال جنگ ویتنام رو بزنبن بببنین کسی هست برای ما سرمایه گذاری کند یا نه .
داستان ترامپ به چه درد ما میخوره. یه فکری بشه مشکلات ما از داخل حل بشه. این همه فارغ التحصیل دانشگاهی نقششون چی هست تو جامعه. این همه استاد و متخصص چکار می کنن. اینا رو فرا بخونن تا گره گشای مشکلات شوند
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اتفاقا از این نوع داستانها کم نداشتیم که همه اونها بجور بودن فقط کاراکترها فرق میکردند.داستان همیشگی که هرچی که پیش میاد تقصیر اونه.من بهترین و اون بدترین.داستان فرار از مسئولیت و تعهد.داستان ادامه دار دووووووووشمن
ما همین الان هم درگیر جنگ داخلی اقتصادی هستیم و این وسط هم مردم قربانی شده اند .مانند هر جنگ دیگری که مدیران آسیب نم یبینند و با اقوامشان به خوبی زندگی می کنند
حرف مفت زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کلا شما دو کلمه حرف حساب حالیت نیست فقط عاشق چرت و پرتی
تا کی از این تحلیل های آبکی ! چقدر گفتند که پایان آمریکا نزدیک است اما چنین نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اصلا امریکا و اسراییل نابود بشوند . چه نفعی برای ما دارد ؟ ایا دزدان و اختلاس گران و رانت خواران داخلی هم نابود میشوند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
پایان امریکا با پایان دنیا عجین خواهد بود ودنیای بدون امریکا امکان ادامه نخواهد داشت.تحلیل فوق خلاف تحلیل دیگریست که میگوید ترامپ برای بردن دور بعدی انتخابات نیاز به یک جنگ دارد وچه دشمنی بهتر از ایران.برای او که از پیروزی اطمینان دارد
مواظب باشیدزیربغلتان هندوانه نزارند
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
یکسری هندوانه زیر بغلشان هست و متوهم شده اند که با این اوضاع و احوال اقتصادی مدام شاخ و شونه میکشن.همین آقای روحانی که افاضات فرمودند و گفتن با دم شیر بازنکنید چرا پاسخگوی شرایط اقتصادی شیر نیست. شیری که فرمایش کردی مشکل داره چرا روزه سکوت گرفتید؟جنگ نشده تحریمها اجرا نشده و این وضعیت را داریم .حالا کمی به فکر کنیم وجنگ را تصویر کنیم.
نیاز به جنگ نیست به صداهای داخل مسئولین چقدر هماهنگ هستند
سردار جعفری: با فعلی ها و بعدیها مذاکره نمیکنیم
مطهری: بگذارید تصمیمات را مقامات بالا بگیرند
امام جمعه اصفهان: به خیابا نیایید
علم الهدی: به خیابان بیایید
صدیقی: اگر قرار مذاکره باشد با ترامپ نه شاید با بعدی ها
ببینید چقدر تناقض در داخل داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کاملا درسته و این نشانه نا امدی کاراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
هیچ جنگی در کار نیست
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
این نتیجه زیاده روی در آزادی بیان است.
اصلا این نتیجه نهایی جنگ نخواهدبود...به هیچ عنوان آمریکا با توان نظامی که روی کاغذ بیشتر از ایرانه موفق نخواهد بود...اگر با ایران وارد جنگ بشه کل خاورمیانه را گورستان آمریکایی ها خواهیم کرد....نبض خاورمیانه در دست ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
قرص هاتو خوردی ؟ برو بگیر بخواب حالت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بروبابا
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
حالا شما کوتاه بیا، امریکا ترسید
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دوست عزیز شاید باورشان این است که جنگ گزینه خوبی است. اساسا هیچ خردمندی پذیرای جنگ و نابودی ملت و زیرساخت یک کشور نیست. فراموش نکیند که بیش ترین خسارت از آن کشور ما خواهد بود. هنوز آثار جنگ نکبت 8 ساله از بین نرفته است.
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ای کاش میشد حال و روز امثال تو را در بزنگاهها بتصویر کشید تا ببینم تو همانی که می نمایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
صدبار گفتیم فیلم هندی زیاد نبینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ناشناس 14:28 ! فیلم تخیلی زیاد می بینه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
فک کنم جنگ ستارگان زیاد دیدی....
Morteza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
تو هیچ تصوری از جنگ نداری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
چی زدی داداش
ما داریم نابود ميشيم بااين گرانيهاي لحظه اي
بحث سرزمین اجدادی ما در میان است ، قومیت و تفکرات چندگانه در حال حاضر مطرح نیست ، نباید اجازه بدهیم هیچ قدرتی بخودش اجازه ندهد فکر جنگ را به مخیله اش راه بدهد ، ایران با مردمی یکپارچه نگاهبان سرزمینی هستند که تاریخ کهن خود را پاسداری می کنند ، خاک این سرزمین گورستان کسانی خواهد شد که با مردم ما به ستیزه درآیند .
لر ، ترک ، بلوچ ، ترکمن و عرب و فارس یکصدا استقلال و یکپارچگی را فریاد می زنند .
درود بر ایران و ایرانی
پاسخ ها
ن.ص
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
باریکلا به شما آدم با غیرت.درود بر ایران .درود بر ایرانی.
خراسانی ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
و همچین ایرانیان غیور کرد زبان
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دوران این شعار ها تموم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
قرصاتو بخور حقوق نجومی بگیر. مردم دیگه هرگز گوشت دم توپ نمیشند
سیروس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تو برو بجنگ با آمریکا ما تشویقت میکنیم از خونه تو تلوزیون با پاپکرن
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اقا رحمت انشاله که حرفهای شما درست باشد ولی خیلی امکان دارد که همین جنگ باعث عدم استقلال و از بین رفتن یکپارچگی ایران شود . این را هم توجه داشته باشید ایران نباید خواستار جنگ باشد یا اقداماتی انجام دهد که به جنگ بیانجامد . ولی اگر جنگ تحمیل شود چاره نیست و
با یک جمله همه چیز درست میشه ها لازم نیست اینقدر با هم کل کل کنند
جنگ جز ویرانی هیچ چیزی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
. اون جمله روانشناسا میگند "دوستت دارم" است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اجازه نمی دهند
اقتصادمون با خاک یکسان شده، دستکمی از جنگ نداره. راه حلش هم مذاکره و توافق جامع است قبل از آنکه دیر بشه. یک نکته عرض کنم، اشتباه ظریف آن بود که برجام رو به امضای سناتورها نرساند، باید اکثریت سنا هر توافق خارجی رو امضا میکرد تا دولت جدید به راحتی نتواند آنرا لغو کند. اشتباه دوم هم آن بود که توافق جامع نبود. حالا بروید مذاکره کنید، این بار دقیق تر عمل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
البته اشتباه ظریف احتمالا نبود اونا قبول نکردن چون
اینوریا هم خیلی از خواسته های اونارو قبول نکردند کلا مذاکره ناقصی بود و علتش هم نه ظریف نه امریکا ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
لطفا چرند و پرند نگو، امضای اکثر سناتورهای یعنی چی؟ فردا انتخابات میشه اونا هم عوض میشن! میفهمی چی داری میگی؟! الان کل اروپا و روسیه و چین هم پشت برجام هستن اما آمریکا عملا زده زیر همه قول و قراراش! حالا چه تضمینی هست که به قول شما یه قرارداد یک طرفه رو، یعد از انجام تعهدات اطرف ایرانی، رییس جمهور بعدی آمریکا نزنه زیرش؟! ما باید خودمونو قوی کنیم تا کسی جرات نکنه اینطور باهامون رفتار کنه. راهکاری که شما میدین آخرش سرنوشت لیبی و عراقه، چرا از تجربه های تاریخی درس نمیگیرید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
جهت اطلاع سنا و کنگره با برجام مخالف بودن و اوباما با استفاده از حق وتوش امضاش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ناشناس ۱۳:۱۸ شما از حقوق بین الملل و همینطور قوانین داخلی امریکا اطلاع ندارید. ظریف و تیم مذاکراتش هیچ مکانیزمی برای خروج یک طرف از برجام نداشتن. ترامپ از این وضعیت حداکثر سوء استفاده رو کرد، اگر به تصویب سنا رسیده بود حداقل این بود که بحث خروج از برجام رو ترامپ به تنهایی انجام نمیداد، مجبور بود بیاد سنا و اونها رو راضی کنه. ایران اگر لابی داشت در امریکا کمک بزرگی به ایران بوذ
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
برو بابا دلت خوشه . امریکا زیر همه توافقاتش با اروپا و چین و ایران زده مثل اب خوردن . مگه با عراق همین کار را نکردند مگر با لیبی همین کار را نکردند .متاسفانه ما ساده هستیم سناتورها هم امضا میکردند باز هم ارزش نداشت مگه اوباما که می تونست تحریمهای سنا را امضا نکنه همه را امضا نمی کرد ! شما هنوز خیلی مونده اینها را بشناسید اینها همونها هستند که تو سازمان ملل با تغییر (و ) به ( یا ) از شرایط حمله به عراق استفاده کردند و چون می دونستند که مورد اول را میشه همیشه استناد کرد ولی مورد دوم را باید اثبات کرد با یک حرف طرح حمله به عراق را ریختند بازم اونم نمی شد حمله می کردند چون عراق بیشتر از عربستان ذخایر نفتی دارد اینو می دونستند ؟ ایا می دونستید با حمله به لیبی میلیاردها میلیارد دلارها را از خزائن لیبی مثل اسلافشون دزدهای دریایی خارج کردند و دزدیدند همین اروپایی ها همین امریکایی ها ؟
برای ترامپ غیر ممکن است که بخواهد بخاطر صد یا دویست میلیارد دلار کمک امارات وعربستان درجنگی وارد شود که هزینه اقتصادی ان هزاران میلیارد لاری خواهد بود .صحبت ان شده وحتما به نتیجه ای نرسیدن که چنین پیشنهادی غیر منتظره داده است .چون از همان اول هم در مقابل عربستان گفت امنیت با خودتان است .
شروع جنگ شاید با امریکا باشد ولی پایانش با امریکا نیست به نظر من امریکای واقعی بعضی از مسولین ما هستن که تو این شرایط اقتصادی خودشون را به خواب زدن فکری برای حل مشکلات ندارند
اینا همش اراجیفه
ممکن است ضربه به ایران در ابتدای کار به حدی مهلک و قوی باشد که شالوده کشور از هم بپاشد و دیگر فرصت ساماندهی نیروهای شیعی طرفدار خود در منطقه را نداشته باشد.از طرفی دفتار اعراب در گذشته نشان داده آنها در صورت ضعیف شدن حامی خود از وی فاصله میگیرند
ایران یک دولت و یک تصمیم گیرنده نداره. مشکل ایران اینه. نبود مرجع تصمیم گیری مشخص و قانونی. تا ایند درست نکنید این ماشین دارای چند فرمون و چند راننده است
ترامپ با ایجاد تحریم و ترس جنگ و جاسوسان داخلی ایران میخواد ایران را تجزیه کند . و برخی در داخل دارن به اون کمک میکنن. خدا به داد ما مردم برسه.
جناب تابناک ما چه مسئولیتی داریم؟
طبق فرمایش شما احتمالا هیچ مسئولیتی متوجه دولت مردان ما نیست در این صورت خوب مقدرات مملکت را بسپاریم دست دشمنان و تصمیمات ایشان.
عجب!....؟؟؟؟
درهای سیستم مدیریت کشور باید به روی مردم باز بشه .. متاسفانه کشور داره به صورت قبیله ای اداره میشه و عده ی محدودی از افراد دارن کشور رو مدیریت میکنن که هر وقت دولت هم عوض میشه ، این افراد فقط از این وزارتخانه و اداره و سازمان به وزارتخانه و اداره و سازمان دیگری میروند و پست های مدیریتی مثل توپ بین افراد محدود و مشخصی دست به دست میشه .. باید این توپ به مردم عادی هم برسه ولی متاسفانه همین افراد محدود و مشخص ، بجای باز کردن درهای سیستم مدیریت کشور به روی نخبگان و مردم عادی ، دارن زمینه را برای ژن های خوب و عزیزان دل خودشون فراهم می کنن ، عزیز دردانه هایی که اکثرشون هم پرورش یافته ی کشورهای غربی هستند و فقط خدا میدونه اگه روزی برسه که دلسوزان نظام بخاطر کهولت سن در سیستم نباشن و مدیریت کشور بطور کامل به دست این عزیز دردانه های بزرگ شده در غرب بیوفته ، چه بلایی سر انقلاب و کشور و ملت خواهد اومد

ای کاش مسوولین تا دیر نشده ، از خود گذشتگی می کردند و در مرحله اول دست های مفسدان ولو اگه از فرزندان و نزدیکانشون باشن ، از بیت المال قطع می کردند و در مرحله ی بعدی هم درهای سیستم مدیریت کشور را به روی نخبگان عادی باز می کردند تا دعای خیر مردم و رضایت خدا شامل حالشون بشه و نامی نیک هم در تاریخ ایران ازشون به جا بمونه
یک رفراندوم واقعی در خصوص تمام مسائل کشور و حتی مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا با نظارت سازمانهای بین المللی برگزار کنید و بگذارید مردم چه خوب و چه بد سرنوشت خودشان را خودشان تعیین کنند. مگر نه این است که در قرآن میفرماید " ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهیم مگر خودشان سرنوشت خود را تغییر دهند" .
پاسخ ها
ناشناس
| Georgia |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
هر کاری میخوان انجام بدن فقط سریع شاید فردا دیر باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اون قسمتهایی از قران که موافق میلشون هست اجرا میشه
قبل از حمله به طالبان و صدام و قذافى هم زياد از اين تحليلهاى آبكى مشابه شنيديم. جنگهاى عراق و افغانستان درسى شد براى آمريكا كه مستقيما نيرو پياده نكند بلكه با نيروهاى محدود نظامى در حد مستشارى و بمبارانهاى سنگين هوايى بر عليه زيرساختها و استحكامات ايران هرج و مرج را انداخته و يك عده اى را بر عليه حكومت ايران همكارى كند. هيچ مشكلى هم براى غرب پيش نمياد و ايران هم بمانند سوريه و يمن دچار جنگهاى داخلى و نيابتى ميشود. با اقتصاد ضعيف و نارضايتيهاى فراوان داخلى بهتر است كه مسؤولان يك قدم عقبگرد نموده و بعد از استراحت و تفكر دوباره رو به جلو حركت كنند.
از این تحلیل ابکی تر ندیدم .
ما هنوز تحریممون شروع نشده زیر دست و پای دلالان و اقازادگان و اختلاس گران و مدیران نالایق و کاسبان جنگ و تحریم داریم له میشویم .
وای به اینکه جنگ هم با امریکا شروع بشه .
لعنت به ترامپ و لعنت به ناکارامدان فاسد داخلی
ترامپ اگر بخواهد وارد جنگ بشه، بعد از سال 2020 اینکارو میکنه، به 2 دلیل: اول اینکه بعد از انتخابات 2020 خرش از پل انتخابات عبور کرده، و دلیل دوم اینکه تحریم نفتی طی 2 سال روی اقتصاد ایران اثر خودش رو کاملا گذاشته و کشور ضعیف شده. قبل از آن مگر یک حادثه باعث جنگ بشه.
چیزی گیر آمریکا نمیاد جز کشوری غارت شده و ویران با مردمی فقیر و گرسنه و تشنه که رو دستش می مونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
مگه لیبی و سوریه رو دستش موندن؟ خیلی داره بابت اونها عذاب می‌کشه؟
ايران ما توسط برخي از اين مسولين ناکارامدو اختلاس گران و وانت خوران و گراني نابود ميشه
و اصلا نيازي نيست امريكا و ديگران با ما جنگ كنند..ما كشور خودمان را به سمت بحران ميبريم
ملت ایران با شیطان بزرگ سازش نخواهد کرد
اگر کسی قصد مذاکره مجدد با شیطان بزرگ را دارد خودش برود و مذاکره کند اما بداند که پایش به انجا نرسیده معزول شده است
رهبری دفعه اول هم گفتند بنده نسبت به مذاکره با امریکا خوشبین نیستم
حالا چه شده که هر کسی یک چیزی می گوید
چرا از منویات رهبری پیروی نمی کنید
چرا از ایشان نظر خواهی و ارشاد و راهنمایی نمی طلبید
چرا هر کسی یک حرفی برای خودش می زند
یکی از تغییر می گوید و دیگری از مذاکره و دیگری خط ونشان می کشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
صدایت از جای گرمی در می آید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ﺷﻤﺎ ﺑﺎ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻳﺎ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﺩﻋﻮا ﺩاﺭﻱ ﺑﺮﻭ ﺧﻮﺩﺕ ﺩﻋﻮا ﻛﻦ.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
از طر ف خودت حرف بزن نه ملت
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مازیار
همین شماها هستید که عامل عقب ماندگی ایرانید.
جنگ باعراق پایان کارصدام بودولی تمام زیساخت های عراق نابودشد خواهشمنداست ازاین تحلیلهای ابکی بخورد مردم ندهید پایان کار ترامپ وجمهوری خواهان ارزش نابودی یک پالایشگاه ایران را ندارد چه رسد به نابودی کل زیرساختهای ایران عزیزان یادشان نرفته یک زلزله خفیف درکرمانشاه بعداز یک سال واندی هنوز مردم درچادر زندگی میکنند جنگ درطول تاریخ هیچ برنده ای نداشته وبازنده اصلی مردم ان کشور هستند
بهتره تا وقت هست مساله مذاکره رو از طریق صندوق رای به مردم بسپارید
مشکل اصلی مملکت ما سو استفاده برخی مسئولین از قدرت و بی توجهی به خواسته های مردم
و منافع مملکته وگرنه روسیه و چین هم از جانب امریکا تحریم هستند ولی به علت مدیریت درست و بستن تقریبا تمامی راه های فساد و حرکت در راستای منافع مملکتشون از تحریمهای
امریکا در امان ماندند. وامریکا و هیچ کشور دیگری جرات حمله نظامی به این دو کشور را ندارند.
و خدا نکند که جنگی رخ دهد بین ایران و امریکا که از از جنگهای جهانی هم خانمان سوزتر است
کل دنیا و منطقه درگیر ان خواند شد و بیشترین خسارت به کشور ما خواهد رسید. و اقتصاد دنیا نیز دچار سقوط خواهد شد و گرسنگی و اوارگی کل منطقه را فرا خواهد گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خیر، روسیه و چین مثل ایران تحریم نشدن، حداکثر چند مقام یا چند شرکت روسی و چینی تحریم هستن، یا مثلا صنایع نظامی چین تحریم شده، اما اینطور نیست که همه اقتصاد اینها تحریم شده باشه، صادرات و واردات چین به امریکا بسیار بسیار زیاده، سالیانه بیش از 500 میلیارد دلار حجم صادرات چین به امریکاست. پس با کلمات بازی نکنید، فرق تحریم ایران اینه که کل سیستم مالی ما تحریم شده
خواب دیدی خیر باشد جناب پروفسور. این مطلب را بخوان حتما .
سازمان فضایی ناسا در طرحی منحصر بفرد در نظر دارد چند روز آینده یک فضا پیما به اتمسفر فوقانی ستاره خورشید ارسال کند.گفتنی است، تخمین زده می‌شود که دمای خارج سفینه فضایی به 2 هزار و 500 درجه فارنهایت در زمان نزدیک شدن به ستاره خورشید برسد.
کشوری که تا این حد پیشرفت کرده که میتواند جنسی بسازد که 2500 درجه گرما را تحمل میکند حتما تجهیزات نظامی این چنینی نیز دارد.
ناکارامدی در سیاست خارجی هم وجود داره و همیشه تو وقت اضافه به فکر کاهش تنش میافته! این بار هم مذاکره میکنند اما وقتی که دیگه قدرت نداشته باشند. فعلا دلار ذخیره کردند ! بعد از 6 ماه میفهمند اوضاع از چه قراره!
ریشه همه مشکلات ما داخلی هست و نهایت زوری که امریکا و ... بدون استفاده از نیروهای داخلی میتونن بیارن 10% هست نه بیشتر و درست کردن مملکتمون دست خودمونه اولین کار درست کردن فرهنگمون هست و این تنبلی رو بزاریم کنار و همچنین لودگی رو باید نسل بعدی رو درست تربیت کنیم تا کشوری مقتدر داشته باشیم باید هرجا که بودیم نسبت به حق و ناحق بی تفاوت نباشیم و در هر جا از حق دفاع کنیم اینطوری کشور درست میشه کار خیلی سختیه ولی اگه یه ادم کارامد و مدیر بیاد سر کار و رئیس جمهور بشه بیشتر از نصف راه رو رفتیم بازوی اجرایی کشور و قدرتمند ترین بخش کشور دولت هست همونطور که میتونیم با انتخاب یه رئیس جمهور نا لایق مملکت رو نابود کنیم میتونیم با یه انتخاب درست مملکت رو درست کنیم البته من فعلا نظرم اینه رای ندیم چون انتخاب افراد آزادانه نیست و دوما هیچ کدوم به صورت درست از برنامه هاشون نمیگن همه فقط حرف میزنن و شعار میدن فرمول نمیدن!! و مردم هم هنوز به قدرت تشخیص خوب از بد نرسیدن :((
اگر جنگی رخ بده آمریکا از جیب عربستان و امارات خرج می کنه ولی ایران با کدوم درآمد و پول می خواد خرج جنگ رو بده ؟؟ اگر داره چرا خرج مردم نمی کنه ؟؟ تا مردمش راضی باشن ؟؟کشوری که مردش راضی باشن هیچ کسی جرات دهن کجی بهش رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ریال چاپ میکنه! مثلا اگر خرجش 1 تریلیون تومان بشه، خب پول چاپ میکنه و خرجش تامین میشه، به همین سادگی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خرج جگ رو نمیشه با چاپ ریال داد ، دلار و نفت می خواد که تحریم هستیم
سناریوی دیگر این خواهد بود که درصورت وقوع جنگ پس از 24 ساعت بخشی از مسولین با همفکری و پا در میانی خانم موکرینی و پوتین تعهداتی را امضاء خواهند کرد و درگیریها را بلافاصله به متوقف خواهند کرد و داستان به خوبی و خوشی به پایان خواهد رسید.
در جنگ جهانی اول و دوم بخاطر ویرانی و درگیر شدن کشورهای اروپایی امریکا جلو افتاد اینبار نوبت اروپا است تا دولت امریکا گرفتار جنگ فرسایشی شود، مثل ویتنام
یادمه روزهای آخر جنگ ما رو از طرف مدرسه به خیابونها میبردن تا فریاد جنگ جنگ تا پیروزی سر بدیم ، غافل از اینکه پشت پرده ماجراها بود و ما چقدر ساده و معصومانه اون حرفها رو تکرار میکردیم . واقعا در این جهان عدالتی هم هست ؟
مسولان ما ،ارزشی برای باهوش ها و اقتصادان های واقعی قایل نیستندو خودشان هم بلد نیستند .
ترامپ یک تاجر و اقتصاد دان بزرگه که چند تا کتاب نوشته ؛ هیچ وقت درگیر جنگ نمیشه و با تحریمها اقتصاد ایران را نابود میکند .
آقایی که می خواهی کل ایران را گورستان خاور میانه کتید،به سابقه جنگ عراق نگاهی بیاندازید !!!
شتردرخواب بیند و پنبه دانه!!!!
لطفا" چرت نگو
یادم میاد وقتی آقای نوبخت برنامه بودجه سال 97 رو به مجلس تحویل می داد از یک برنامه دومی هم یاد کرد که درصورت برهم خوردن برجام اون برنامه اجرا میشه. من شک ندارم گرونی دلار و سکه و مسکن و خیلی چیزای دیگه که کاملا بدون هیچ مقاومتی داره اتفاق میوفته همون برنامه دوم دولته. پس درتیجه نمیشه توقع داشت که اوضا برگرده به قبل خروج امریکا از برجام. چون پیش بینی میشده.
فکر نمیکنم هیچ آدم عاقلی طرفدار جنگ باشه ولی سیاستمداران همیشه جنگ افروز هستند و دود آن به چشم مردم عادی خواهد رفت
متاسفانه در ایران منبع تصمیم گیری واخدی وجود ندارد و دهها منبع تصمیم گیری وجود دارد که هر منبع باب میل خود سخن می گوید و ملت تاوان این ناهماهنگی ها را می دهند اااا
زرشک
مردم دیگه پشت مدیران ناکارامد نیستن تا از کشورشون دفاع کنند
قبول نداری نظر سنجی بزار
ترامپ کاسبه دنبال جنگ و جهاد نیست اهل تجارته شما براش بیشتر سود داشته باشید با شماها رفیق میشه سود نداشته باشید حالتون میگیره باید باهاش معامله کرد
یکی می مرد ز درد بینوایی، تابناک پرت و پلا میگی
ایران مادر همه ایرانیان است
حتی در صورت اختلاف داخلی نباید پای بیگانه به سرزمین ما برسد.
راه حل مطالبه گری برای محاکمه مفسدان و برکناری مدیران نالایق و اعتراض بدون خشونت و ندادن فرصت به آشوب طلبان است.
ایران مادر همه ایرانیان است
حتی در صورت اختلاف داخلی نباید پای بیگانه به سرزمین ما برسد.
راه حل مطالبه گری برای محاکمه مفسدان و برکناری مدیران نالایق و اعتراض بدون خشونت و ندادن فرصت به آشوب طلبان است.
روحانی و همراهانش که آینده خود را بر روی یک توافق برای محدود کردن برنامه هسته ای در قبال گشایش با غرب شرط بسته بودند، در چشم مردم مانند ساده لوحان جلوه میکنند
گروهی از مردم معتقدند که بازی جنگ ایران و آمریکا، یک نوع جنگ روانی است که باید پاسخ مناسب داشته باشد.
شاید درست بگویند، ولی مشکل این است که جنگ روانی برای اقتصاد ما سم است و خود موجب آسیب به اقتدار ملی و کاهش قدرت کشور می شود.
اگر بخش خصوصی قوی بود و اگر اقتصاد دولتی نبود و اگر فساد نبود و اگر آقازاده ها و رانت خواران و ژن خوبها نبودند، قطعا با یک جنگ روانی این مقدار آسیب نمی دیدیم.

اما در صورت به حقیقت پیوستن جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا، قطعا اسرائیل برنده واقعی خواهد بود و ایران و ملتهای مسلمان منطقه، قطعا بیشترین آسیب را خواهند دید.
درست است که در این جنگ احتمالی، ما هم دست بسته نخواهیم بود و می توانیم به آمریکا و پایگاههای نظامی آن در منطقه آسیب جدی بزنیم، ولی در مقابل ضرری که می زنیم، ضرر بسیار بیشتری دریافت خواهیم کرد.
این تقسیم ضرر بین ایران و آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، قطعا به نفع اسرائیل خواهد بود.
توجه کنید که جنگ بین ایران و آمریکا، (چه روانی و چه حقیقی) به نفع اسرائیل است، پس آب به آسیاب دشمن نریزیم.
مسائل آمریکایی ها و خوشحالی انها از نابودی ایران اصلا مهم نیست در خصوص دشمنان داخلی دلواپس تحریم بنویس که منتظر شروع جنگاند ... از انها بنویس
دوستان اصول گرا ، روحانی ناجی شماست همانطور که آقای خاتمی ناجی شما بود.چند سال قبل را بخاطر بیاورید که دوستان شما با آقای احمدی نژاد و هفتصد میلیارد دلار چکار کردند. اآیا لان هم دنبال همان مدیریت هستید.
اگر راست می گویید و دنبال اصلاح امور هستید نظارت استصوابی را بردارید و بگذارید تا از دوستان شما ا و یک کاندیدا از اصلاح طلبان و یک نفر هم از خارج نشینان با هم رقابت کنند و قول به هم بدهیم که برنده انتخابات را یاری کنیم.
بهتره اول اقازاده ها و اونائی که که خوب سیر خوردند به خط شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
آفرین برتو ولی آنها می روند در صد تا سوراخ موش قایم می شوند
به نظر من مسولان یا با ید این جسارت رو داشته باشین که همین الان وارد مذاکره بشن به خصوص الان که ترامپ خودش اظهار تمایل کرده و این ی جوری عقب نشینی ترامپ است و یا اگه وارد مذاکره نشدن این قدر حرات داشته باشن که قبل از فوت وقت جنگ را به صورت غافلگیرانه شروع کنند نه اینکه بایستند آمریکا حمله کنه و اونا دفاع کنن
ترامپ چه بخواهد چ نخواهد نهایتا هشت سال رییس جمهور است مثل اینجا ک مادام العمر مسول نیستن
جنگ با امریکا با این اوضاع اقتصادی ؟؟؟ ،واقعا جنگ با امریکا بحز نابودی چه دستاوردی برای ما میتواند داشته باشد؟؟!!!!
به نظر من اصلا جنگی صورت نمیگیرد
شما فقط یک جنگ میشناسید
چه قدر هم برتری دارد در این زمینه ها
بدبختها فقط دو تا موشک بخورد بر ناوهاتون که کلا پاشیده اید
گیریم که اسرائیل و امریکا نابود شدند
فلسطین هم آزاد شد
خب که چی؟ بعدش چی میشه؟
آمریکا در قبال ایران دنبال جنگ نیست
مردم رو در جامعه در تصمیم گیری ها مشارکت بدید و به حرفشون گوش بدین تا قبل از اینکه خیلی دیر بشه !!!
ترامپ ممکنه فقط رییس جمهور نشه
بنده نسبت به اینده جنگ خوشبین هستم
ملتی که به هم رحم نمیکنند بخدا این دولت به سرش هم خیلی زیاد است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار