بازدید 6740

دانشگاه تهران صدرنشین دانشگاه‌های ایران شد

کد خبر: ۸۲۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 04 August 2018

دانشگاه تهران در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس جولای ۲۰۱۸ جایگاه خود را در صدر دانشگاه‌های ایران تثبیت کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش جولای ۲۰۱۸ نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه تهران توانست با رتبه جهانی ۳۸۸ ضمن ارتقای ۶۷ پله‌ای خود در میان دانشگاه‌های جهان، همچنان در جایگاه نخست کشوری باقی بماند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تهران در این رتبه‌بندی در جایگاه ۵۹ آسیا و پنجم خاورمیانه قرار دارد. در واقع پایگاه رتبه‌بندی وبومتریکس بیش از ۲۸ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان را بر مبنای چهار شاخص رتبه‌بندی می‌کند که در این بخش دانشگاه‌ها در یک رتبه‌بندی کلی جهانی و همچنین به صورت قاره‌ای تقسیم می‌شوند.

نظام رتبه‌بندی وبومتریک به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق وب‌سایت‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد.

براین اساس وب‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل (Presence) با وزن ۵ درصد، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility) با وزن ۵۰ درصد، تعداد استنادات ۱۰ نویسنده پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations (شاخص Openness) با وزن ۱۰ درصد و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago (شاخص Excellence) با وزن ۳۵ درصد عمل می‌کند.

بر اساس رتبه‌بندی نظام وبومتریکس در جولای ۲۰۱۸ تعداد ۶۰۵ دانشگاه از ایران مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که دانشگاه تهران مانند دوره قبل صدرنشین دانشگاه‌های ایران است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران،‌ این دانشگاه در ارزیابی ژانویه ۲۰۱۸ رتبه ۴۵۵ جهانی را به دست آورد و در ارزیابی اخیر ۶۷ رتبه صعود کرد و به گروه دانشگاه‌های دارای رتبه زیر ۴۰۰ جهان پیوست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار