بازدید 32692
مرور روزنامه‌های شنبه سیزدهم مردادماه

اعتراف‌‏های دیرهنگام! / چهار پیشنهاد جمهوری اسلامی به حسن روحانی! /دیدگاه قالیباف درباره مذاکره با آمریکا

تذکرات صریح مراجع به دولت و قوه قضاییه، شکسته شدن رکورد تولید بنزین، جزئیات بسته جدید ارزی دولت، چین توقف خرید نفت از ایران را رد کرد، شکست زود هنگام آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران، شجریان پیگیر اجرای کنسرت خیابانی، لزوم پالایش اصلاحاتقتل عام سعودی در بیمارستان الحدیده، حقایقی درباره لیر سوریه و ریال ایران، مجلس زیر ذره بین مجلس و جدال کلامی بر سر سقوط «آسمان» از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۲۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴ 04 August 2018

تذکرات صریح مراجع به دولت و قوه قضاییه، شکسته شدن رکورد تولید بنزین، جزئیات بسته جدید ارزی دولت، چین توقف خرید نفت از ایران را رد کرد، شکست زود هنگام آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران، شجریان پیگیر اجرای کنسرت خیابانی، لزوم پالایش اصلاحاتقتل عام سعودی در بیمارستان الحدیده، حقایقی درباره لیر سوریه و ریال ایران، مجلس زیر ذره بین مجلس و جدال کلامی بر سر سقوط «آسمان» از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه سیزدهم مردادماه در حالی چاپ و منتشر شدند که رد توقف خرید نفت ایران توسط چین و شکست تلاش آمریکا در قطع صادرات نفت ایران در کنار موضوعاتی همچون اعتراض مراجع تقلید و تذکرات آن‌ها به دولت و قوه قضاییه در صفحات نخست آن‌ها برجسته‌تر از سایر موضوعات منعکس شده است.

روزنامه جوان عنوان چین: همچنان نفت ایران را می‌خریم را تیتر یک کرد؛ خبری که حاکی از شکست تلاش‌های آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران است. این روزنامه همچنین با چاپ عکسی از بیمارستان الحدیده عنوان قتل عام سعودی در بیمارستان الحدیده را برای گزارش خود از آخرین تلفات جنگی یمن تیتر کرده است.

روزنامه دولتی ایران عنوان چه باید کرد؟ را برای فراخوان خود درباره راه برون رفت از وضعیت فعلی، شنیدن حرف‌های مردم و تقویت روابط با حاکمیت انتخاب و در مرکز صفحه نخست امروز گنجانده است. در این گزارش، محمد علی وکیلی از وظیفه مجلس، محسن جلال پور درباره افزایش اعتماد مردم، صادق زیبا کلام از نقش نخبگان محمد مهاجری درباره رفتار رسانه‌ها و محمد تقی رهبر پیرامون گفتار ائمه و وعاظ می‌گویند.

روزنامه وطن امروز با مهدی چمران گفت وگو کرده و تصویر او را در کنار تیتر مردم مقایسه می‌کنند در صفحه اول خود قرار داده است. این روزنامه در گزارشی دیگر با توضیح روایتی از نقض بی‌سابقه اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی و با عنوان چگونه «موافقتنامه پاریس» بدون تصویب، اجرایی شد؟ به این موضوع پرداخته است.

روزنامه قانون نیز در شماره امروز خود گفت وگویی با مرتضی طلایی را چاپ کرده، عنوان آن «برخی حزب‌اللهی نیستند و خودشان را در این قالب جا زده‌اند» را در کنار تصویری از او در صفحه نخست قرار داده است. این روزنامه گزارش اصلی امروز خود با عنوان رنج بزرگ گمشدگانِ کوچک را به موضوع تخریب زاغه‌های مهاجران پاکستانی و گم شدن ۶ کودک اختصاص داده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

اعتراف‏ های دیرهنگام 
محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده مجلس در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: سیدعزت‌الله ضرغامی: ما انقلابی‌های دهه ۴۰ هنوز فکر می‌کنیم با همان ادبیات و روش‌های کهنه می‌توانیم روی نسل جدید اثر بگذاریم.
بسیاری از رویه‌هایی که برای حفظ اصول به کار گرفته‌ایم یا غلط و نادرست بوده و یا حداقل در این دوره بلا اثر و کلیشه شده است... باید تغییر کنیم و الا تغییرمان می‌دهند..
عناوین اخبار روزنامه ابتکار در روز شنبه ۱۳ مرداد :
جملات بالا، توئیت مهندس عزت‌الله ضرغامی ریاست اسبق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی است. او از اصولگرایان متنفذ و فعال در حوزه سیاسی است. اکنون به صراحت از تغییراتِ اجتماعیِ مردم ایران می‌گوید و معتقد است که بسیاری از روش‏ها و رویه‏های ما یا غلط است و یا در گذر زمان از کارکرد افتاده است؛ لذا می‌گوید یا باید تغییر کنیم و یا اینکه تغییرمان می‌دهند. این سخنان، بسیار درست و سنجیده است. جای خوشحالی است کسی که سال‌ها ریاست بر صداوسیما را با همان روش‌های کهنه و رویه‌های مردم‌ناپسند اداره کرد و گوشش هم بدهکارِ هیچ نقد و اعتراضی نبود، اکنون به صراحت از تغییر این رویه‌ها دفاع می‌کند. این تغییر رویه در اندیشه آقای ضرغامی، هرچند دیرهنگام، اما ضروری بود. ما راهی نداریم جز اینکه همه بر سرِ تغییرِ رویه‌های مخرب متفق شویم؛ حتی در سطوحِ کارگزارانِ و پایه‌گذارانِ این روش‌ها.


نصف مصائب اصلاح طلبان این بود که با امثال آقای ضرغامی بر سرِ اینکه مدل‌های کهنه و ناکارآمد دیگر خریدار ندارد، مفاهمه کنیم. هرچه جهد کردیم و جان کَندیم نتوانستیم در دوران مدیریتِ ایشان، با او توافق کنیم که انقلابی‌گری لزوماً به معنای جزم و جمود بر الگو‌های کهنه حکومتداری نیست. حتی تا همین اواخر بر سرِ اینکه ایشان در این دریافت با ما شریک شوند که صداوسیما باید ملّی اداره شود نه جناحی، چه کوشش‌های بی‌حاصلی که نکردیم!
به‌طور کلی این از راز‌های قدرت در ایران است که آدمی تا بر سریر آن نشسته است ذره‌ای به روش‌ها و رویه‌ها شک نمی‌کند، اما بیرون از آن، به‌ناگاه آفتاب بر تاریکخانه‌ها می‌تابد و منورالفکر می‌شود!


با این حال باید به استقبال این تجدیدنظر‌ها رفت. ملت حتماً از اشتباهِ کسی که خود را اصلاح کند درمی‌گذرد. حتماً مهندس ضرغامی برای ویترین‌های تبلیغاتی این جملات را ادا نکرده‌اند و حتماً ایشان لوازمِ حرف خود را می‌دانند و موانع آن را هم می‌شناسند. حتماً می‌دانند که تغییر در پاره‌ای از رویه‌ها مستلزم تجدیدنظر در بسیاری از سیاست‌هایی است که به اشتباه به‌عنوان اصول معرفی شده‌اند. می‌دانند چه کاسبانی از ورای روند‌های غلط متولد شده‌اند و چه نیرویی صرفِ حفظِ همین روند‌ها می‌کنند. حتماً می‌دانند که چه فرهنگی در پرتوِ روش‌ها و رویه‌های غلطِ حکومتداری تولید شده، و این فرهنگ چگونه از تغییرناپذیریِ وضعِ موجود محافظت می‌کند. مگر تغییر رفتار ایشان در دوران مدیریتشان، ممکن شد؟ همان موانع هنوز درکارند. یک روز مهندس ضرغامی را می‌راندند و امروز اخلاف او را؛ لذا باید فکری به‌حالِ موانع کرد!


مشکل اینجاست که ملت حتی به تعبیر ضرغامی، تغییرمان داد، اما همچنان تغییر نکردیم. ملت وقتی در انتخابات یک رویکرد را پس می‌زنند و رویکرد دیگر را برمی‌کشند به‌این معنا است که ما را تغییر می‌دهند؛ اما آیا تغییر کردیم؟!

۴ پیشنهاد جمهوری اسلامی به حسن روحانی!
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان فرصتی برای روشنگری نوشت: ۱- رئیس‌جمهور روحانی، به مجلس بروند و به سوال‌های نمایندگان پاسخ بدهند، اما صریح و شفاف و بدون ملاحظه. سخن را آقای رئیس جمهور، از تلاش‌هائی که در داخل برای خارج شدن آمریکا از برجام صورت گرفت شروع کنید. در اینکه برجام یک دستاورد بزرگ و مهم دولت شماست تردیدی وجود ندارد. معیار در این زمینه نظر عموم مردم است نه عده‌ای که منافع سیاسی و اقتصادی خود را در شکست برجام جستجو می‌کردند و می‌کنند. برخلاف این عده، همین حالا هم مردم از اهمیت و ارزش برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ می‌گویند و از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر خارج کردن کشورش از برجام ابراز تنفر می‌کنند کما اینکه از سران رژیم صهیونیستی و آل سعود نیز به خاطر تلاش‌های زیادی که برای تشویق ترامپ به خروج از برجام کرده‌اند متنفرند. برجام، یک تصمیم استراتژیک نظام بود و هم اکنون نیز هست و باید برای حفاظت از آن حتی بدون آمریکا تلاش کرد. شما آقای رئیس‌جمهور با استفاده از فرصتی که مجلس برایتان فراهم کرده به مردم بگوئید چگونه در این کشور عده‌ای با استفاده از چه امکانات و اهرم‌هائی می‌توانند تصمیم مهم و استراتژیک نظام را نقض کنند و در عین حال شعار‌های فریبنده انقلابی بدهند.
عناوین اخبار روزنامه جمهوري اسلامي در روز شنبه ۱۳ مرداد :
۲- اکنون برای مردم روشن شده است که اخلال در بازار ارز و سکه کار چند نفر سوداگر فرصت طلب است. مردم هر لحظه منتظر برخورد قاطع با این افراد هستند. رئیس قوه قضائیه با صراحت اعلام کرده اخلالگران اقتصادی مفسد فی الارض هستند. درعین حال هنوز برخورد قاطعی با این مفسدان صورت نگرفته. اینکه اعلام شود عده‌ای دستگیر شده‌اند نه تنها کافی نیست بلکه توقع‌ها را افزایش می‌دهد و مردم برای شنیدن خبر صدور حکم و اجرای آن درباره این افراد لحظه شماری می‌کنند. همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده کسی حق ندارد بگوید فلان حکم را درباره این افراد صادر و اجرا کنید، اما همه حق دارند بگویند در شرایط حساس نباید رسیدگی به پرونده اخلالگران مشمول مرور زمان شود. اگر خواهان سوزاندن ریشه اخلال هستیم باید تکلیف اخلالگران با سرعت و قاطعیت روشن شود. تاخیر در این امر مهم و حیاتی، کار شما را مشکل‌تر می‌کند. به همین دلیل، شما آقای رئیس‌جمهور باید با افشای ابعاد فساد‌های اخلالگران اقتصادی زمینه را برای اعمال سرعت و قاطعیت لازم جهت مجازات این عناصر فراهم سازید. فرصتی که مجلس برای شما فراهم آورده برای این افشاگری، بسیار مغتنم است.


۳- یکی از مشکلات مدیریتی کشور ما اینست که هیچکس به محدوده‌ای که قانون برایش در نظر گرفته قانع نیست و همه درباره همه چیز نظر می‌دهند، حکم صادر می‌کنند و خط و نشان می‌کشند. مهم‌تر اینکه خود را سخنگوی مردم هم می‌دانند و «خود اسلام پندار» هم هستند! بطوری که اگر کسی برخلاف نظر آن‌ها حرفی بزند به او انگ ضدانقلاب، خارج از دین، سازشکار و خائن می‌چسبانند. اخلالی که این روش غلط در مدیریت کشور پدید می‌آورد دست کمی از اخلال اقتصادی ندارد. شما آقای رئیس جمهور، در سخنانی که با نمایندگان مجلس خواهید داشت به این موضوع هم بپردازید و تکلیف دولت را با ا. ین موضوع نیز روشن کنید.


۴- به غفلت بزرگی که در دولت خودتان شده است نیز بپردازید آقای رئیس جمهور. شما اگر به خودتان هم انتقاد کنید، بهتر می‌توانید آنچه را که به عنوان انتقاد از دیگران مطرح می‌کنید و انتظار دارید به پیشنهاد‌های شما توجه کنند به مرحله عمل برسانید. بار‌ها به شما گفته شد در بدنه دولت و در تعداد قابل توجهی از پست‌های کلیدی عناصری از عوامل دولت گذشته حضور دارند که مترصد فرصت برای اخلال هستند و شما عزمتان را برای تصفیه دولت از این عناصر اعلام کردید، ولی در عمل اقدامی نکردید. اکنون که در حساس‌ترین شرایط، صحت آن نظر و ضرورت عمل به آن پیشنهاد با توجه به عملکرد این عناصر به اثبات رسیده، هنوز هم تصفیه صورت نگرفته و آن‌ها همچنان درحال انجام کار خودشان هستند. ملاحظه می‌فرمائید که دولت هم بی‌تقصیر نیست. اگر از دیگران انتظار دارید برای مبارزه با اخلالگران به سهم خود عمل کنند، قبل از آن‌ها شما باید به سهم خودتان عمل کنید که این روز‌ها برای این اقدام، فرصت مناسبی است.

دیدگاه قالیباف درباره مذاکره با آمریکا
روزنامه رسالت تیتر یک امروزش را از گفت وگویی که با محمدباقر قالیباف انجام داده، برگزیده، در ادامه بخشی‌هایی از گفته‌های قالیباف را می‌خوانید: حتی اگر بیاییم دشمنی چندین و چندساله آمریکا با ایران را از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و قبل‌تر از آن، فراموش کنیم... و فرضمان را بگذاریم روی این‌که دشمنی آمریکا با ما از سال ۱۳۹۲ تا الان آغاز شده است، مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها، عزت و موقعیت بین‌المللی ما را مخدوش می‌کند. ضمن اینکه به فرموده رهبری معظم انقلاب با دولتی که معاهدات بین المللی را به‌راحتی و همانند آب خوردن، نقض می‌کند، نمی‌توان تعامل کرد.

عناوین اخبار روزنامه رسالت در روز شنبه ۱۳ مرداد :
در حال حاضر هدف ترامپ از این کار یعنی اعلام مذاکره بدون پیش شرط با ایران این است که توپ را در زمین ایران بیندازد و فشار را بر ایران بیشتر بکند در شرایطی که حریف شما بر این باور باشد که از شما قوی‌تر است مذاکره موضوعیتی ندارد؛ زیرا نتیجه آن از پیش معلوم است لذا از یک منظر عقلانی، انجام مذاکره میان ایران و آمریکا در شرایط فعلی به نفع ایران نیست.


باید در کنار مشکلات و بحران‌ها موفقیت‌های کشور را ببینیم و ذکر کنیم وگرنه دچار یأس و ناامیدی خواهیم شد. ثانیا یقین بدانید مسائل کشور قابل حل است؛ همانطور که در مناظره‌ها هم تأکید کردم بهترین راه حل هر بحران و مشکل اقتصادی و حتی مبارزه با آمریکا، کار است و کار؛ واقعیت این است که تجربه‌های گذشته به ما نشان می‌دهد تکیه کردن بر قدرت‌های خارجی و در رأس آن‌ها آمریکا برای حل مشکلات داخلی هیچگاه جوابگو نبوده و نخواهد بود و خروج ترامپ از برجام هم برای چندمین بار بر این تجربه بزرگ صحه گذاشت و آن را تأیید کرد و باید بدانیم و مطمئن باشیم منتظر سیب و گلابی غربی‌ها نباشیم بنابراین همانطوری که در متون دینی خودمان یاد گرفته ایم مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود داستان ما با آمریکا داستان گفت و گوی برابر نیست بر همگان واضح است که ترامپ، موقعیت برابری برای ایران در مذاکرات قائل نیست اگر غیر از این بود وزیر خارجه او ۱۲ پیش شرط برای مذاکره با ایران اعلام نمی‌کرد.
دولت در شرایط فعلی باید توجه کند که اگر حمایتی از جانب رهبر انقلاب و سایر نیرو‌های سیاسی دریافت کرده است، معطوف به حل مشکلات اساسی کشور است و درباره مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی این اتفاق نظر وجود ندارد و در صورت انجام آن، بار دیگر اختلافات، تشدید شده و انرژی حاصل از همسویی سیاسی یک ماه اخیر به هدر خواهد رفت. واضح است که در همه نظام‌های سیاسی اجماع در شرایط خاصی به وجود می‌آید و اگر معطوف به حل اولویت‌ها نباشد باعث بی اعتمادی مردم و گروه‌های سیاسی می‌شود.


خیلی صریح بگویم که مسأله اصلی و اولویت کنونی ما مذاکره با ترامپ نیست. بلکه حل معضلات اقتصادی کشور و در رأس آن‌ها مسئله نقدینگی است. مشخص است که مذاکره باعث حل مشکلات ساختاری اقتصادی ما نخواهد شد. حل مشکلات، سازوکار روشنی دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی متخصصان، اعتماد به مدیران جوان در رسیدن به یک برنامه مشخص اجرایی، و کار و تلاش بی‌امان برای اجرای آن برنامه امکان‌پذیر است.
بنابراین حتی با فرض اینکه مذاکره احتمالی به نتیجه‌ای موقت منجر شود پیامد بلند مدت آن لاینحل ماندن مشکلات اقتصادی است که اکنون با آن مواجهیم. انشاءالله رویکرد دولت از مذاکره محوری به کار محوری تغییر کند و دولت مذاکره، دولت کار شود تا به مرور شاهد رضایت اجتماعی گسترده باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۵۸
با نظر تقلقي قاليباف مخالفم چون شعاري و نتيجتاً توخالي است .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
راهش کار و کار از طرف ما اختلاس و اختلاس از طرف شما.
اقای چهار درصدی مورد خودت از همه پلشتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
در پاسخ به روزنامه ابتکار که گفته ضرغامی رو منتشر کرده و ذوق زده شده:
میگن عاقلی گفت برای انجام کاری افراد کاری و اهل عمل لازم داریم یه دفعه معتادا ریختن اونجا! کفتن ما اهل عملیم!
دوست عزیز اگه آقای ضرغامی میگه روشها غلط یا قدیمیه منظورش تائید روشهای شما اصلاح طلبان نیست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دیدیم که چقدر هم شعار شناسیتون دقیق کار میکنه و با یک کلید ذوق زده شدید و با یک امضای کری کل مملکت را تعطیل کردین
اقاي قاليباف و امثال ايشان بهتر انست بازنشست شوند اخه شما نبپاید نظر بدي چرا چون امثال حضرتعالي اوضاع كشور را به اينجا كشوندين تنها بخاطر منافع خودتان جواني كه عاجز از پرداخت كرايه خانه محتاج نان شب كشاورز بيكار كارخانجات ورشكسته ركود حاكم در همه بازارها گرفتن پول با عناوين تراكم و ماليات و عوارض ها چشم بگشا گير ملت به پافرادی افتاده كه توان حرف زدن ندارند روساي نخبه ما بايد لاستيكي شوند مگر ممكن است پيرمرد نخبه باشد .. بابا بسه ديگه از تحصيلكردگان واقعي و منخصص استفاده كنيم و چون ساير ممالك خلاف جهت اب شنا نكنيم بقال و جوشكار بنا به شرايطي وارد سياست شدند در برحه اي از زمان امروز بايد بازنشست شوند افراد متخصص جوان جايگزين شوند اقا يكي نيست بگه مگه يه نفر چقدر پول لازم داره ايا همه وزرا وكلا روسا فقط برا خدمت تو سرشون ميزنن چسبيدن به قدرت ...مگه قحط والرجاله تو اين سرزمين مردم در حال انفجار هستند و متاسفانه ما ميگيم ٢٠٠ نفر اخه اقا شما كه اينقدر اطمينان داريد يك رفراندوم برگذار كنيد تا اين ٢٠٠ نفر كه ميان تو خيابونا ساكت بشم برن دنبال كارشون تاريخ قضاوت ميكند كرده امروز ما را ...هر گونه توانستيم مخالف تراشي كرديم دستفروش را زديم بانكها نزول خدا تومن گرفتن از مردم شادي را ممنوع كرديم با بگير و ببندهاي بيجا جوانان اذیت شدند فاصله طبقاتي به اوج رسيد تبعيض و رانت و انحصار در امور اقتصادي سياسي اجتماعي شكل داديم با بي توجهي سفره هاي اب را خشكانديم صنعت را با واردات بي رويه از چين و ساير ممالك نابود كرديم ملت را از بهره و منفعت توريست محروم شدند و خلاصه انقدر سد ساختيم كه ملت بدون اميد به اينده ...خلاصه گوش شنوا هم نيست گويي ايران دلسوزي ندارد...برخورد قهراميز با مخالفان چون ريختن بنزين است روي اتش چرا كسي بفكر نيست ما ميتوانيم با تمام دنيا روابط دوستانه بر اساس منافع متقابل داشته باشيم تا ديرتر نشده اقايان مسول به ايران انديشه كنيد ملت ميخواهند زندگي كنند طعم زندگي كردن را از ياد برده اند انكس كه ميگويد معايب را دشمن نيست انان دشمن هستند كه بگويند همه چيز امن و امانه و همه عاشقان هستند اينان دشمنن مردم تحت فشار هستن اقاي مسول وقتي ميتوني بگي ما مذاكره نميكنيم فشار را تحمل ميكنيم كه چون يك نفر عادي حقوق ٢ ميليون تومن بگيري و ماهي ١ ميليون تومن اجاره بدهي انزمان دم از مقاومت و ايستادگي بزن اميد دارم هر چه زودتر خادمان راستين مملكت صداي مردم را بشنوند و در جهت منافع ملت گام بردارند
آخر عجیب است حضرات می گویند مشکلات اقتصادی را حل کنید , روی دیوار نشته اند و می گن لنگش کن , اقتصادی که چهل سال روی نفت می چرخید ووابسته به نفت بوده وهیچ گونه رشد اقتصادی و زیر بنایی ندارد و بیمار است و بجای ایجاد کار تولید و توسعه کشاورزی و غیره ملت با ایجاد موکب و پیاده روی و دهه ها سر بند شده چطور می خواهد مشکل اقتصادی اش حل شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
رودیوار نه کنار گود
روزنامه جمهور اسلامی مثل همیشه داره می گه همه مشکلات تقصیر هرکسی هست جز دولت!!!!
مدیران دولت قبل، افرادی که برجام را برهم زدند و...
با نگاهی به پست های تحلیلگرانی مثل آقای مهدی محمدی و آقای جلیلی و...می بیندی که سو رفتار و ضعف در موضع گیری دولت و کم هزینه بودم خروج آمریکا از برجام باعث خروج آمریکا از آن شد...
بهتر بود در اویل دولت آقای ترامپ وقتی بحث خروج از برجام بود آقایون دولتی محکمتر موضع می گرفتن تا رئیس دولت آمریکا بداند با خروج او برجام به اتش کشیده میشود نه اینکه ما با اروپا ادامه میدهیم، این جمله یعنی صفر کردن هزینه خروج امریکا از برجام
دولتی که معاهدات بین المللی را به‌راحتی و همانند آب خوردن، نقض می‌کند، نمی‌توان تعامل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
امریکا تو معاهدات برجام و توکیوو پاریسو تجارت جهانی ........ خرابکاری کرد
تابناک سلام لطفاً منتشر کنید شاید مسئولین و یا نگارندگان روزنامه ها بدانند . مردم ما اصلا دیگه برایشان مهم نیست که چه کسی برده، خورده، رانتخواری کرده، دزدیده، سوئ استفاده کرده و .... مردم تنها چیزی که برایشان مهم است اینست که مسولین با ابزارهایی که دارند کاری کنند که مردم شب بخوابند صبح بلند شوند ببینند که لبنیات گوشت مرغ میوه حبوبات برنج روغن کفش لباس خودرو و .... سایر کالاها به همان قیمت قبل از این بگیر ببند های اقتصادی برگشته. دوست دارند صبح بیدار شوند عدالت در پرداخت وام مسکن و جهیزیه و ازدواج و تولید و .... ایجاد شده دوست دارند بیدار شدند ببینند که اشتغال ایجاد شده آب و برق قطعی ندارد و ..... الی ماشاءالله... برای ما مردم اصلا مهم نیست برخی از ابزارهای انتظامی شهرستان چگونه استفاده میکند آدم رانت خوار را چگونه تنبیه میکند ۴ خانواده که واردات موبایل را در انحصار دارند چگونه تنبیه شوند اگر که خلاف کرده اند آن ۱۰۰ خانواده ای که کل صنعت خودرو را در دست دارند چگونه بر بازار خودرو خلع شوند. آن مسئول چگونه از ویلای ۱۰۵۰۰ متری اش خلع ید سده و و و ... بله اینها مهم است مسولین اگر راست میگویند باید این کارها را انجام دهند. ضمنا الآن به مدد شبکه های بی نظیر اجتماعی و سایر ابزارهای رسانه ای و اطلاعات جمعی حتی بچه های کوچک هم میدانند که در دنیا اتفاق خاص اقتصادی رخ نداده که دلار اینقدر نویان داشته باشه پس مطمئنی هستند که کار کار داخل است حالا هر که میخواهد باشد
حرف های آقای قالیباف رو خوندم...... یه کلمه بشنویم از ...
جالبه همه مسولین وقتی از پست هاشون میرن کنار یه شبه چشماشون باز میشه و میفهمن نیاز به تغییر است ولی وقتی پستی دارن و جیره و مواجب میرسه به شدت مخالف تغییرن نمونه اش همین ضرغامی
اگر به تغییر سبک مناسبات سیاسی آمریکا نگاه کنید متوجه می شوید که برجام تنها قربانی نبوده بلکه تمام حوزه های مختلفی درگیر و قربانی بوده اند. ایران که هیچ،حتی دوستان نزدیک آمریکا هم درگیر آسیب تغییر سبک سیاسی بوده اند. ظاهرا مسئله به این بر می گردد که آمریکا تصمیم گرفته با توجه به قدرت و منابعی سخت افزاری و نرم افزاری که در مناسبات سیاسی و اقتصادی برای خودش جور کرده از این به بعد در تمام مناسباتش فقط نقش امتیاز گیرنده مطلق را ایفا کند. دیگر قرار نیست آمریکا به کسی امتیازی بدهد. اگر این تبیین را بپذیریم دیگر مذاکره معنایی ندارد و همچنین لغو برجام هم به این دلیل صورت گرفته که در چارچوب سیاست "امتیاز گیرنده مطلق" آمریکا قابل تبیین نبوده.
به به آقای قالیباف ! پس قبول دارید که در کار دولت اخلال ایجاد می کنید .
مهندس تغییر کرده چون مردم در حال تغییر امثال او هستن
با تغییر خواسته اعدام نشود
وقتی مذاکره نکردی از کجا میدانی که خوبه یا بد. معلوم که اعتماد به نفس نداری تا مشکلات اقتصادی مردم حل بشه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اینها که مذاکره کردن ..وقتی اوروپاییها حریف امریکا نمیشن اونوقت ظریف تنهایی میره همه چیزو درست میکنه .راستس که ابرمرده.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
آقاي عقل كل

وقتي سه سال مذاكره با آمريكا ميشه برجامي كه آمريكا راحت خارج ميشه و هيچ مكانيزمي براي شكايت و يا واكنشي غير از توئيت بازي مسئولين كشورمون نداره در عين حالي كه تقربيا بيشتر صنعت هسته‌ايمون رو با دست خودمون سيمانكاري كرديم انتظار داري باز بريم مذاكره كنيم كه چی بشه
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان فرصتی برای روشنگری نوشت: ۱- رئیس‌جمهور روحانی، به مجلس بروند و به سوال‌های نمایندگان پاسخ بدهند، اما صریح و شفاف و بدون ملاحظه. سخن را آقای رئیس جمهور، از تلاش‌هائی که در داخل برای خارج شدن آمریکا از برجام صورت گرفت شروع کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این مدیر مسئول آمریکائی رو باید اعدام کرد.
چرا اقاي قاليباف در خصوص حوزه مديريت خود در شهرداري پاسخگو نيست ؟؟؟؟؟؟ اين شخص نمي تواند تريبون مردم باشد صلاحيت ندارد ، خجالت نمي كشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
مدیرت قالیباف نیازی به گفتن ندارد فقط چشم میخواد که کوران نمیتونن ببینند اگه کورنبودی میدیدی
دمت گرم ضرغامی اگر یکی تواین مدت چهل سال یک حرف درست زده انهم شمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
فعلا که 2 ساله شهرداری دست شماست نتونستید یک طرح ترافیکی بدید شهرداراتون هم یا مریضن یا بازنشسته
عزت و موقعیت بین المللی اقای قالیباف؟
مسئله ما نقدینگی نیست اگر بود هر مشکل اقتصادی راه حلی داره حل میشد
مسئله ما اینه امثال شما وقتی مسئولیتی جایی داره درباره ریال به ریال بودجه ای که در اختیارش بوده جواب پس بده
میای درباره شهرداری جواب بدی؟
جناب قالیباف شما از آن دسته رقبای زیرک دولت روحانی هستید که سنگ را بسته و سگ هار را رها کرده اید و به دولت امر میکنید که با او مبارزه کند .
در شرایطی که دوستان شما که برجام را با صد حیله از کارکرد انداختید تا دولت را در گوشه رینگ تحریمها فلج کنید .و انتظار داشته باشید تا دولت بتواند در شرایط تحریمهای فلج کننده جدید کار جدی و مهم و فراگیر انجام دهد .
دولت روحانی به مردم قول کارهای بزرگ را دادند ، چون مطمئن بود که با برداشتن تحریمها و با کلید برجام راه تجارت و همکاری جهانی هموار شده و کشور در مسیر درست قرار میگیرد .
حال انکه رقبای زیرک ایشان با استفاده از شیوه مرسوم گاز انبری معروفتان برجام را با موشک پرانی و امثالهم از کار انداختند و حال به دولت امر میکنند که به جلو برو و سگ هار را مهر کن .
دست شما و دوستانتان برای اکثریت مردم دیگر رو شده است . لطفا گاز انبر را غلاف کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اول این که برجام هنوز هست و آمریکا هم به خواست جناحهای داخلی ایران از برجام خرج نشده.دوم هم این که گرچه برجام تصمیم درستی بوده اما اتکای بیش از حد واقعی آقای روحانی به محصول آن منجر به تورم افسار گسیخته و رکود شده است. افزایش قیمت ارز اگر در همین حدود با تصمیمی درست مدیریت شود راهکار خروج از رکود و تقویت تولید داخلی است. لجبازی آقای روحانی در عدم جایگزینی تیم اقتصادی با تیمی کارآمد می تواند به فاجعه ای برای ایشان و مردم تبدیل شود. نا موفق بودن روحانی در 5بیش از 5 سال گذشته چیزی نیست که نیاز به اثبات داشته باشد.
«این از راز‌های قدرت در ایران است که آدمی تا بر سریر آن نشسته است ذره‌ای به روش‌ها و رویه‌ها شک نمی‌کند.»
متاسفانه آزادی در ایران یعنی اینکه هر وقت مسئولین صلاح دانستند از خود و همکاران خود انتقاد کنند حتی از نوع تند آن.
ولی اگر همین انتقادها ،موقعی که اشتباه مسئولی در حال اجرا شدن است از طرف مردم انجام شود .انگ های مختلف به آنها زده میشود.
اینها درد آورتر از آن اشتباهات است که آزادی انتقاد حتی از نوع تندش فقط از آن مسئولین باشد.
آقای روحانی به توصیه روزنامه جمهوری اسلامی بخصوص موارد 1 و 4 عمل کنید و به مردم بگوئید عاملین شکست برجام در داخل چه کس و جریاناتی هستند و همچنین می خواستم به قالیباف عرض کنم آقا قالیباف شما با چند درصد مردم هم نظرید خواهش میکنم تحقیق نمائید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
از نظر من مطالب روزنامه جمهوری که تاکنون حامی 100%دولت بوده است مطلب خاصی ندارد.
راه حل منطقی نیز غیر از فرافکنی مطرح نکرده است.
اینها تنها بعدا می خواهند بگویند ماهم گفتیم
ایرانی
| Seychelles |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
آری جناب ناشناس گفتند ولی کاملا واقعیت ها را گفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اقای ناشناس بس کنید ، من فقط میدونم هر دولتی اومده نذاشتند کار کنه ، مرگ یه بار شیون یه بار روحانی تا حالا کاری نکرده فقط این بار بیاد از لابی های قدرت بگه از همون مجلس شروع کنه که یه کار درست تا بحال نکردند،
روحانی فرصت خوبی هست استفاده کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
عامل شکست روحانی اعتماد به امضای کری مرحوم می باشد اقای دکتر قالیباف در بدترین شرایط 16 میلیون رای دارد فهمیدی یا حالیت نیست
همه مسولین جمهوری اسلامی بخاطر منافع شخصی خود منافع ملی را نمی بینند .
نمیشود ونباید موضع گیری های اخیر آقای ضرغامی را جدی گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اینو واقعا قبول دارم برخی وقتی خرشون از پل میگذره ، یادشون نمیره بلکه پل رو خراب میکنن
پيشنهادات روزنامه جمهوري اسلامي مانند دوستي خاله خرسه است
كسينيست كه بگه وقتي روحاني جرات برخوردبا تخلفات دولت خودش رو نداره چطور ميتونه به قوه قضاييه ويا ديگران خرده بگيره اين آقا حتي به خودش زحمت نداد به سفيرش در مورد عروسي لاكچريش تذكر بده اخراج پيشكش
هر كودكي هم ميدونه كه اوضاع امروز نتيجه بي تدبيري وكم كاري دولت فعليه
روحانی علیه کودتایی که در داخل علیه دولتش شکل گرفته باید افشا گری کند
کودتا گران داخلی کاملا با ترامپ و نتانیاهو هماهنگند و مجری اوامر آنها
آقای قالیباف از کی کارشناس شدی مبارکه ، می خوای بگم روحانی معاونت کنه ، یا می خوای عدم کفایت به خود روحانی بدیم بیای تو خط مقدم ریاست جمهوری؟
ممد نیستی ببینی که!
با آمریکا چه کار کنیم؟
هیچی اتحادمون را بیشتر کنیم، آقازاده بازی باید جمع بشود
شایسته سالاری حاکم شود، با فساد مالی و اداری برخورد کرد
متوجه باشیم حزب ها برای خدمت به کشور و مردم است، نه برای اینکه هم دیگر را بزنیم زمین،خودمان بیاییم سرکار، الان بسیاری افراد در احزاب دنبال قدرت هستند
بدون حفظ سربلندی ایران و بهبود شرایط مردم، قدرت بی معنی است
افراد درگیر در فساد مالی بدانید که با خروج پول ها از ایران، نه تنها به کشور صدمه می زنید، بلکه خود و نسلتان را نابود می کنید، بیرون ایران جز افسردگی و پشیمانی نصیبتان نمی شود،
مردم ایران قدرت نظامی ایران بسیار مهم است، تاریخ کشورمان را بخوانیم فکر کنم بد نیست به نقشه های ایران در طول تاریخ نگاه کنیم، بد نیست به اشعار بزرگانمان مراجعه کنیم، ببینیم نام شهرهایی که حتی زمانی مرکز هویت ایرانی بوده اند، هم اکنون یک نام غریب برای ما شده اند، این غریبه شدن در دوران ضعف نظامی ما بوده است،
ایرانیان مقیم خارج کشور در صورت داشتن امکان مالی، هر سال به کشور بروید و دلار ببرید
دست قوم و خویش و آشنا نیازمند را بگیرید، امکان ارسال پول هم هست
دستان همه ایرانیانی که برای سربلندی ایران در هر زمینه ای از پزشکی تا صنعت تا نظامی و .. تلاش می کنند به گرمی می فشارم
ایران و ایرانی سربلند باد
فرض کنید که با آمریکا مذاکره کنیم و به توافق برسیم و آمریکا مجددا نقض عهد کند ما چه چیزی را از دست خواهیم داد ؟؟؟ در این صورت این آمریکاست که ضرر می کند و بی اعتبار می شود از سوی دیگر اگر مذاکره نکنیم باید هزینه های وحشتناکی بپردازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
شما چیزی به نام عزت و شرف ملی را میشناسی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دیدیم چه ضرر بزرگی کرد از خروج از برجام
اگر یک دولت اصولگرا بود که مقصر اوضاع بد اقتصادی بود ولی حالا که اصلاح طلب است مثل همیشه فرافکنی می کنند ودیگران را مسوول اوضاع بد اقتصادی معرفی می کنند. حداقل 90 درصد اقتصاد کشور به طور کامل در اختیار دولت و مقامات دولتی است . بانک مرکزی که دولتی است سیاستهای ارزی را تدوین و اعلام می کند و وضع موچود هم حاصل اشتباه انها در تک نرخی کردن ارز بدون فراهم کردن مقدمات ان است. عملکرد دولت روحانی قابل قبول نیست . اصولا روحانی هیچ برنامه ای جز مذاکرات هسته ای نداشت که ان هم صرفا به خاطر ترامپ به سرانجام مطلوب نرسید. تازه هنور تحریم شروع نشده و بگفته سخنگوی دولت درامد ارزی و فروش نفت در ماههای گذشته افزایش یافته است. وقتی بدون حساب و کتاب برای واردات بیشتر از نیاز کشور ارز داده اند نتیچه اش وضعیت کنونی می شود حالا هم که سکوت کرده اند و هیچ کاری نمی کنند.
پاسخ ها
ایرانی
| Seychelles |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
مسئول وضع کنونی کسانی هستند که دنیا را تهدید می کنند و باعث اجمع جهانی علیه کشور می شوند
آقای قالیباف در مقامی نیستند که سخنگوی ملت و کشور باشند . حداکثر توانایی شما در حد مدیریت شهری و شهرداری ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
نه فقط حسن روحانی و جهانگیری و امثال اون توانایی کشور داری دارن اقای ناشناس توان و کارامدی این افرادی که شماها بهش رای دادین وبر مردم حاکم کردین واسه همه معلوم شد ولی بازم میگید مرغ یه پا داره ..... تو خدا دست بردارین از این دسته سیاسیون ناکارامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بله درست میفرمایید ایشان نمیتونست دلار را یکشبه 11 هزار و سکه را به مرز 5 میلیون برسونه این کار تنها در قدرت اصلاحاتی ها می باشد و لاغیر اونم با تعطیل برنامه هسته ایی حداقل احمدی نژاد موشک هوا میکرد و 20 درصد غنی میکرد و 20 هزار سانتریفیوژ را اندازی کرده بود و قطعنامه ها را مینداخت سطل زباله اما اصلاح طلبون کل هسته ایی را تعطیل کردن
در مورد برجام حقایق را بگویید
علت شکست اصلی بر جام ، آژانس بین المللی اتمی است که در این دو ساله با راستی آزمایی به وسیله کارشناسان خودش در ایران و صدها دوربین تعبیه شده صحت اجرای کامل بر جام را بیش از ده بار تایید کرده ، و دیگر ترامپ احمق و دیوانه است که هنگام خارج شدن از بر جام هیچ اشاره ای به عدم اجرای بر جام از ناحیه ایران نکرد ، دلیل دیگرش را نمیدانم !!!
قالیباف خودش عامل بحران در شهرداری و دولته
از املاک نجومی چه خبر ،
مشکل اقتصاد کشور : اولا" عدم توجه به رهنمود های زهبری در زمینه های اقتصاد دوما" 1- نگفتن تورم واقعی به مردم 2-مدیریت ضعیف از رئیس جمهور تا مدیران سطح پایین ادارات شهر های کوچک 3- دیپلماسی بسیار ضعیف اقتصادی وزارت خارجه 4- نمایندگان منفعل مجلس در استیضاح وزرای دولت در مجلس
5-نمایندگان بی تخصص و فقط عنوان نماینده در مجلس فعلی 6- بازخواست نمایندگانی که چندین سال نماینده هستند و هیچ کاری برای مردم نکرده اند و باید جوابگوی مردم باشند ... 7- برخورد ضعیف با اخلال گران اقتصادی و رسیدگی طولانی 8- سیستم ناکارامد فعلی بانک مرکزی برای تخیصص ارز به هر ننه قمری که سودای سود بزن درو به خارج دارن 9- سیستم ناکار آمد کنترل افراد در وارد کردن اقلام ضروری مردم و کنترل همین افراد در رساندن مایحجاج بدست مردم 10- اخذ تعهد و اعلام مجازات هر گونه کم فروشی و خیانت به مردم و برخورد با همین افراد سود جو 11- مجازات سنگین افرادی که در مجلس و دولت که از رانت های سود اور استفاده کرده اند و توقیف همه اموال خانواده و وابستگان انها با جدیت
برخی از مدیران از خدا میخواهند کنار بروند و با پولها و ثروت عظیم بدست آورده به فرزندانشان در امریکا و اروپا ملحق شوند..
با هر كسي ميشود با منطق مذاكره كرد از منافع ملت دفاع نمود
اينها همه بهانه است
تنها راه نجات كشور رفراندم است
ضمنا اقايان كه هيچگونه نماينده گي از طرف مردم ندارند لطفا شعار ندهند و تكليف براي كسي مشخص نكنند
مذاكره با امريكا را به راي مستقيم مردم بگذاريد
هيچكس حق ندارد از طرف مردم اظهار نظر كند
پس فقط رفراندم
رفراندم
تابی نامردی اگر نظر من را نذاری
من با قالیباف موافقم.ما در شرایط برابری با آمریکا نیستیم ک بتونیم باهاش وارد معامله بشیم.ابتدا باید خودمون رو بسازیم بعد وارد رقابت شیم
واقعا خودتان را مسخره کرده اید : شما بهتر از بجای اسم آن پادو نام مدیر عامل شرکت را می گفتید تا مشخص شود بنده خدای با حقوق ماهی یک میلیون تومان چگونه میتواند 53 میلیارد تومان پول بابت سکه بدهد این احمقانه است که فکر کنید مافیای سکه، ارز، خودرو و ... در ایران چند کسبه ناچیز هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر