بازدید 42194
رئیس‌جمهور چه وعده‌هایی داد و چطور عمل کرد؟

آقای روحانی خیالت راحت؛ دیگر 45 هزار تومان یارانه به کار مردم نمی‌آید/ همه تحریم‌ها را برمی دارید یا بازمی‌گردانید؟!

خبرهایی نظیر ساخت خودروهای روز دنیا در ایران، کاهش بهای خودرو، بهبود وضعیت آبی برخی حوزه های آبریز و رفع موضوع ریزگردها، جلوگیری از فامیل بازی در دولت و اینکه روحانی گفته بود، با اتوبوس نیامده ام دولت را در دست بگیرم، وعده بکار گیری جوانان در حالی که امروز چندین هزار بازنشسته در مشاغل مهم و حیاتی کشور هستند که البته با طرح اخیر مجلس باید بالاخره دل از میز و تشکیلات بکنند و مسائلی از این دست اگر نگوییم دروغ، وعده های محقق نشده ای است که رئیس جمهور به مردم داده و خلاف آن عمل کرده یا عمل شده است!
کد خبر: ۸۲۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 03 August 2018

چند روز پیش، یکی از رسانه های دولتی در گزارشی، مجموعه ای از دروغ هایی که برخی نمایندگان، سیاسیون و مسئولان مخالف دولت به «حسن روحانی» و دولتش منتسب کرده بودند را منتشر کرد که پس از آن، خواستار ارائه جدولی از دروغ ها، وعده ها و حرف های خلاف واقع رئیس جمهور شدیم؛ به واسطه اینکه در این مدت، اقدامی در این خصوص صورت نگرفت به بخشی از این مسائل در قالب یک گزارش اشاره کرده ایم.

به گزارش «تابناک»، مجموعه ای از وعده ها و شعارهایی رئیس جمهور که اجرای آن را تعهد کرده بود، اما این وعده ها نه تنها هیچگاه عملی نشد، بلکه در برخی موارد خلاف آن هم عمل شده، بدین شرح است؛

جلوگیری از تصمیمات یک شبه و نوسانات قیمت ارز، سکه و اقلام خوراکی

هنوز فراموش نکرده ایم که «حسن روحانی» در جریان تبلیغات انتخاباتی اش در سال 92 تأکید کرد که دولت او برای تدبیر امور و حاکمیت تعقل آمده است و تلاش خواهد کرد که وضعیت اقتصاد کشور را بهبود بخشد. او تأکید کرده بود که در دولت او دیگر تصمیمات یک شبه در امورات اقتصادی کشور گرفته نخواهد شد و عقلانیت به گونه ای حاکم خواهد شد که دیگر مردم برای خرید سکه، ارز و طلا شب ها تا صبح جلوی بانک ها نخوابند و در صف نایستند.

روحانی در چهار ساله نخست دولتش توانست، با سیاست های انقباضی اقتصادی به وعده اش عمل کند؛ موضوعی که تقریبا تمام دولت های پس از انقلاب در چهار ساله اول دولت داری شان به آن عمل کرده اند؛ اما هنوز یک سال از آغاز دولت دوم روحانی نگذشته که قیمت ها افسار گسیخته شد و تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید هم هیچ تدبیری برای آن ندارد. الان قیمت و ارزش دارایی های مردم و پول ملی به یک سوم کاهش پیدا کرده و شاهد صعود بی حد و حصر قیمت طلا، سکه ارز، خودرو، مسکن و اقلام خوراکی هستیم.

وعده خیالی رفع حصر و حامیانی که هنوز منتظرند

رئیس دولت تدبیر و امید را برخی این گونه توصیف می کنند که «او استاد بهره بردن و استفاده کردن از موقعیت هایی است که پیش روی او قرار می گیرد.» به همین دلیل می گویند که او پس از عدم تأیید صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و معذوریت هایی که اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدای توانمند داشتند، به گونه ای در عرصه انتخابات ظاهر شد که اصلاح طلبان و کسانی که میل به ریاست جمهوری رئیس فقید مجمع تشخیص داشتند، پشت او قرار بگیرند و در نهایت او را به مقام ریاست جمهوری برسانند.

البته روحانی برای متقاعد ساختن و همراه کردن این افراد تلاش وافری کرد و وعده هایی که برای آنها خوشایند باشد داد تا اقبال به خود را در آن برهه روزافزون کند. از جمله موضوعاتی که رئیس دولت تدبیر و امید به اصلاح طلبان و معترضان انتخابات سال 88 داد تا آنها را برای رأی دادن به خود متقاعد کند، وعده «رفع حصر» بود که البته در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم او بهره هایی از آن گرفت. اما پس از پنج سال از ریاست جمهوری روحانی، هنوز او به وعده اش عمل نکرده است.

بنزین ها سرطان زا بودند یا نه؟

هم در جریان رقابت‌های سال 92 و هم پس از پیروزی روحانی در انتخابات ادعای بزرگی درباره سرطان‌زا بودن بنزین پتروشیمی‌ها شد و یکی از مهم‌ترین شعارهای روحانی هم این بود. حتی معاون روحانی در سازمان تحت هدایتش یعنی حفاظت محیط ‌زیست اعلام رسمی کرد بنزین پتروشیمی‌ها سرطان زاست. این دیدگاه دولتی‌ها موجب توقف تولید بنزین داخلی شد و ایران مجددا واردکننده این فرآورده شد اما واقعیت چیز دیگری بود؛ حتی بهار سال 93 وزیر نفت ابتدا گفت، بنزین تولید داخل مشکلی ندارد؛ اما پس از چهل روز گفت: «بنزین پتروشیمی آلاینده و خارج از استاندارد است.» دست آخر اما سخنگوی دولت پاییز سال 93 اذعان کرد: «دولت سرطانزا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند»! و تقریبا یک‌ ماه بعد از آن هم رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت، ادعای سازمان حفاظت محیط ‌زیست درباره غیراستاندارد و آلوده بودن بنزین‌های تولیدی در پتروشیمی‌ها درست نیست.

توافق هسته ای باطل السحر همه مشکلات کشور!

در جریان تبلیغات انتخاباتی و پس از آنکه «حسن روحانی» به ریاست جمهوری رسید، او کلید رفع همه مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی را رایزنی و گفت و گو با خارجی ها از جمله آمریکایی ها عنوان کرده بود و در جریان مذاکرات هسته و پس از توافق جمله تاریخی «توافق هسته ای باطل السحر همه مشکلات کشور است» را به کار برد؛ اما پس از توافق هسته ای، هرچند گشایش هایی انجام شد، سرانجام با کارشکنی برخی طرف های توافق، از جمله آمریکایی ها، شاهد باطل السحر نبودم و در نهایت هم با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا این کشور یک جانبه از این توافق خارج شد.

فیش‌های نجومی حتی با دروغ هم قابل انکار نبود

«اساس برنامه‌ اقتصادی من بر دو محور «تولید ثروت ملی» و «توزیع عادلانه ثروت» استوار است»؛ این شعاری بود که روحانی در تلویزیون و چشم در چشم مردم سر داد؛ اما زمانی برای مردم کمرنگ شد که با افشای فیش‌های نجومی مدیران دولتی، روحانی اعلام کرد، مسأله حقوق‌های نجومی را به یک مسأله ملی تبدیل نکنید! آماری که در روزهای اول از سوی کواکبیان، نماینده طرفدار روحانی «حدود 3 هزار فیش بین 20 تا 50 میلیون تومانی» و «300 فیش بالای 50 میلیون تومانی» اعلام شد. پس از آن توسط دولتی‌ها این آمار به 900، 500، 300، 50 و در نهایت 13 نفر(!) تقلیل داده شد اما در گزارشی که دیوان محاسبات از نجومی‌بگیران منتشر کرد و تنها مربوط به ارقام بالای 20میلیون بود، نام 397 تن وجود داشت. هرچند برخی دولتمردان این اتفاق را اشتباه می‌دانستند، با «ذخیره نظام» خوانده شدن صفدر حسینی از سوی سخنگوی دولت، مشخص شد این نیز رگه‌ای از واقعیت نداشته و جابه‌جایی او از صندوق توسعه به صندوق محیط ‌زیست نشان داد، عزم برخورد با نجومی‌بگیران هم دروغ بوده است. رئیس‌جمهور در هفته قوه‌قضائیه به مردم قول داد با حقوق‌های نجومی و نجومی‌بگیران برخورد کند، ولی چند ماه بعد سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد از سوی دولت تاکنون هیچ فردی معرفی نشده است.

لغو همه تحریم ها از اولین روز اجرای توافق!

روحانی پس از تصویب توافق هسته ای و امضای آن بین ایران و 1+5 در یک سخنرانی اعلام کرد، در اولین روز اجرای توافق هسته ای همه تحریم ها بالمره برداشته خواهد شد و دیوار تحریم فرو خواهد ریخت؛ اما بهتر بود، او تفکیکی بین تحریم های هسته ای و تحریم هایی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و به دلایل مختلف متحمل شده بود، قائل می شد و اشاره می کرد که آن دسته از تحریم های مربوط به موضوع هسته ای برداشته خواهد شد.

حرفی که اگر روحانی آن را بر زبان جاری می کرد باز هم محقق نمی شد، چون پس از این مسأله بود که طرف های عربی انجام گشایش های اقتصادی و رفع تحریم های بانکی و مسائلی از این دست را منوط به عضویت ایران در برخی پیمان های بین المللی نظیر اف ای تی اف و از این قبیل پیمان ها عنوان کردند که البته طول عمر برجامی که آمریکایی ها در آن عضو بودند، خیلی دوام نیافت و گشایشی هم در این زمینه ها نشد.

رکودی که داشتیم، اما انکار می شد

«حسن روحانی» و چهره های اقتصادی دولتش، یکی از مهمترین دغدغه های خود را در زمان رقابت های انتخاباتی سال 92 و در روزهای ابتدایی دولت یازدهم، موضوع رکود تورمی شکل گرفته در اقتصاد کشور عنوان می کردند؛ اما از طرفی هم چاره ای نداشتند برای مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها تن به سیاست های انقباضی بدهند که هرچند جلوی رشد قیمت ها و افزایش تورم را می گرفت، باعث افزایش دامنه رکود می شد.

مدتی پس از فعالیت دولت یازدهم، رئیس جمهور و اعضای دولتش شرایط را بهبود یافته اعلام می کردند و از رفع بخشی از رکود در کشور سخن می گفتند که: «از رکود عبور کردیم». اما واقعیت امر این نبود. در هیمن اثنا چهار وزیر اقتصادی دولت روحانی به او نامه نشوتند و ضمن انتقاد از رکود حاکم در کشور تأکید کردند که در مرز بحران اقتصادی در کشور قرار گرفته ایم. اگرچه در آن زمان تلاش زیادی برای جمع کردن این مساله صورت گرفت، اما سرانجام واقعیت های اقتصادی این مسأله را نمایان کرد و در سال پنجم دولت روحانی، شاهد انفجار قیمت ها و از هم گسیخته شدن شرایط اقتصادی کشور هستیم.

چنان رونقی ایجاد شد که ....

رئیس جمهور هم در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 92 و هم در سال 96 تأکید کرده بود که «اساس سیاست من بالا بردن ثروت ملی و رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار و توزیع عادلانه ثروت است.» اما او و اعضای تیم اقتصادی اش، نه تنها ثروت ملی را بالا نبردند و به رونق اشتغال، تولید و بهبود فضای کسب و کار کمکی نکردند، بلکه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد تعطیلی کارخانه های قدیمی زیاده بوده ایم و ثروت اکثریت قریب به اتفاق مردم کاهش پیدا کرده و دارایی هایشان کم ارزش شده است.

روحانی از توزیع عادلانه ثروت سخن گفته بود، اما متأسفانه در همین یک سال ابتدایی دولت دوازدهم، شاهد بوده ایم که ثروت ثروتمندان به دلیل نوسانات قیمتی سکه و دلار افزایش یافته و فقرا، فقیرتر شده اند. این شرایط همچنین باعث ناتوان شدن بخشی از قشر متوسط جامعه و پیوستن آنها به قشرهای فقیر کشور شده است؛ می توان نمونه هایی از دریافت کنندگان ارز دولتی را که قدرت و ثروت داشته و توانسته اند از طریق رانت بر ثروت و دارایی خود بیفزایند، در همین عرصه بررسی کرد؛ هرچند بخش قابل توجهی از این افراد با اعمال نفوذ خود تلاش دارند جلوی انتشار لیست کامل دریافت کنندگان ارز را بگیرند و البته تاکنون هم موفق بوده اند.

آقای روحانی واقعا دیگر به 45 هزار تومان نیازی نداریم!

از شاه بیت های جملات روحانی، می توان به اظهارنظرهای او پیرامون یارانه اشاره کرد. او در جایی گفته بود که «دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.» البته رئیس جمهور به وعده خود عمل کرده است و چنان درآمد را سرشار کرده! که دیگر با 45 هزار تومان نمی توان به فکر خرید یا هزینه بخشی از امور زندگی بود.

اکنون ارزش یارانه ماهانه هر ایرانی با افزایش قیمت بی حد و حصر ارزش ارز به تقریبا 4 دلار در ماه رسیده است و سهمی که می توان برای هر ایرانی از درآمد نفتی متصور شد به همین میزان است. بله آقای رئیس جمهور، امروز به لطف عملکرد شما و دولتتان چنان درآمدهای مردم سرشار شده است که دیگر 4 دلار را نمی دانند کجای دلشان بگذارند!

دیوارکشی بین زنان و مرد واقعی یا دارای مصرف انتخاباتی؟!

در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال 96 یکی از عبارت های به کار برده توسط رئیس جمهور این بود که «می‌خواستند بین زنان و مردان دیوارکشی کنند»! این جمله حسن روحانی مستقر که خودش از بدو انقلاب اسلامی در بالاترین سطوح مدیریتی کشور حضور دارد تعجب افکار عمومی را هم برانگیخت. البته او ضمیر جمله اش را مشخص نکرد، ولی حرف های او به اشخاصی نظیر محمد باقر قالیباف و ابراهیم رئیسی که رقیبان جدی او در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بودند، باز می گشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در واکنش به این اظهارات روحانی گفت: «می‌گویند می‌خواهند در خیابان‌ها دیوار بکشند؛ چرا عقل مردم را دست‌کم می‌گیرید؟ چرا اینقدر از حضور یک کاندیدا در صحنه عصبانی هستید و پرخاشگری می‌کنید؟ این را همه احساس می‌کنند».

همه تحریم های کشور را برمی دارم

یکی دیگر از وعده های انتخاباتی «حسن روحانی» که در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مطرح شد، این بود که او اشاره کرد، همه تحریم هایی که علیه کشور اعمال شده است را برمی دارد؛ موضوعی که خود روحانی هم می دانست، امکان پذیر نیست و البته در حیطه اختیارات او هم نیست.

روحانی در حالی وعده برداشته شدن همه تحریم ها را داده بود که برای برداشته شدن برخی تحریم ها باید از یکسری اصول اساسی انقلاب اسلامی بگذرد و البته تصمیم گیری در خصوص برخی موضوعات که منجر به تحریم هم شده است، در حیطه اختیارات روحانی نیست و جزو مواردی است که رهبری برای آن تصمیم می گیرند. به هر حال او وعده ای بزرگ داد؛ اما هنوز یک سال از بیان آن حرف نگذشته که نه تنها هیچ تحریمی برداشته نشد، بلکه تحریم های هسته ای هم با خروج آمریکا از برجام دوباره سراغ کشورمان آمدند!

دروغ بزرگ درباره اشتغال

کسی نیست که امروز بیکاری را اصلی‌ترین مسأله کشور نداند. روحانی گفته بود، «نخستین گام دولت تدبیر و امید، کاهش نرخ بیکاری است». هرچند در اصل رشد بیکاری طی 4 سال گذشته هیچ‌کس شک ندارد و همه می‌دانند دولت روحانی رکورد بیکاری در کشور را جابه‌جا کرده، آمارهای ضد و نقیض و دروغ‌ها در این باره از سوی دولت زیاد است، تا آنجا که آمار اشتغال در مرکز آمار نیز دستکاری‌شده منتشر شد. در 5/3 سال عمر دولت یازدهم خالص اشتغالزایی 151 هزار تن بوده است که اگر میانگین سالانه آن را ملاک قرار دهیم، سالانه کمتر از 50 هزار شغل (43 هزار نفر در سال) می‌شود. گزارش‌های مرکز آمار درباره تعداد بیکاران، حکایت از آن دارد که در 5/3 سال عمر دولت روحانی، 635 هزار تن بر شمار بیکاران کشور افزوده شده است. در ابتدای دولت یازدهم در تابستان سال 92، بالغ بر 2 میلیون و 563 هزار بیکار در کشور وجود داشت که این رقم در زمستان امسال به 3 میلیون و 198 هزار تن افزایش پیدا کرده است. روحانی گفته بود در دولتش یک میلیون و 340 هزار اشتغال خالص جدید داشته، در حالی که گزارش مرکز آمار می‌گوید در دولت یازدهم، 615 هزار و 107 تن از جمعیت شاغل کشور کم شده و 323 هزار و 409 تن هم به جمعیت بیکار کشور افزوده شده است. حال ادعای دروغی که در این دولت یک میلیون و 340 هزار نفر اشتغال خالص ایجاد شده، چه مبنایی دارد، مشخص نیست!

مسکن‌مهر یا مسکن اجتماعی؛ رویایی که عملی نشد

روحانی «اصل ساخت مسکن ارزان و مسکن‌مهر، ایده خوبی بود» اما اعتقاد داشت باید اقدامات بیشتری هم در این زمینه صورت بگیرد که مسکنی برای مردم ساخته شود که دارای امکانات و دسترسی و ... باشد. او و وزیر راه و شهرسازی اش در ابتدا طرح مسکن اجتماعی را مطرح کردند؛ اما عملا در چهار ساله دولت روحانی، هیچ اقدامی در خصوص مسکن اجتماعی صورت نگرفت و البته جزئیاتی هم از آن بیان نشد تا فقط در حد حرف و رویا بماند.

پس از آغاز به کار دولت دوم روحانی آنها حرفی از مسکن اجتماعی نزدند و طرحی را برای مسکن سازی و به تبع آن خانه دار شدن افراد بدون مسکن، افزایش اشتغال در حوزه مسکن و تامین مسکنی که مناسب مردم باشد، ارائه کردند که مطابق آن تسهیلات مشخصی به بافت فرسوده برای نوسازی و تجمیع داده می شد تا از این طریق و روی آوردن به موضوع انبوه سازی این مشکلات برطرف شود، اما این موضوع هم در حد حرف و ارائه طرح اولیه ماند. مسکن البته از نوسانات قیمتی بی بهره نماند تا این روزها خرید خانه به یک آرزوی دست نیافتنی برای بسیاری از مستأجران تبدیل شود.

آمار سرمایه‌گذاری خارجی درست نبود

دکتر عبدالملکی، استاد دانشگاه و اقتصاددان می‌گوید: آقایان روحانی و جهانگیری، آمارهایی مطرح می‌کنند که غلط است و باید کار قضایی به ‌صورت جدی صورت گیرد. آقای جهانگیری در حالی می‌گوید 10 میلیارد دلار سال گذشته سرمایه‌گذاری خارجی در کشور داشته‌ایم که این آمار هرگز بیش از 2 میلیارد دلار نبوده و باید با این آمارهای غلط حتماً برخورد قضایی شود. فریال مستوفی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران هم با بیان اینکه 11 میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام تا پایان سال 95 مصوب شده است، گفت: از این رقم فقط 5/1 میلیارد دلار عملیاتی شده است. زمستان سال 95 هم آمار منتشر شده توسط اتاق تهران که در یک جدول 3 صفحه‌ای طرح‌های صنعتی تصویب شده (نه جذب شده) سرمایه‌گذاری خارجی کشور را منتشر می‌کرد، نشان داد آمار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت تنها 4/1 میلیارد دلار است، حال آنکه دولت آبان سال گذشته گفته بود، تاکنون 3 میلیارد و 890 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای 33 طرح جذب شده است که این آمار دروغ از آب درآمد.

خبرهایی نظیر ساخت خودروهای روز جهان در ایران، کاهش قیمت خودرو، بهبود وضعیت آبی برخی حوزه های آبریز و رفع موضوع ریزگردها، جلوگیری از فامیل بازی در دولت و اینکه روحانی گفته بود که با اتوبوس نیامده ام دولت را در دست بگیرم، وعده به کار گیری جوانان در حالی که امروز چندین هزار بازنشسته در مشاغل مهم و حیاتی کشور قرار گرفته اند که البته با طرح اخیر مجلس باید بالاخره دل از میز و تشکیلات بکنند و مسائلی از این دست اگر نگوییم دروغ، وعده های محقق نشده ای است که رئیس جمهور به مردم داده و خلاف آن عمل کرده یا عمل شده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۳۱۴
اینها همه درست! اما من از خوابی که برایمان دیده اند وحشت کرده ام. من به شدت احساس خطر میکنم از تورم وحشتناکی که در پی تصمیمات ارزی دولت قرار است به وجود بیاید . آن هم با وعده اینکه بعد از مدتی اوضاع خوب خواهد شد و اقتصاد مملکت روی روال درست خواهد افتاد. من از بسته جدید ارزی بسیار بسیار میترسم... از آنچه از لابه لای حرفهای مسئولان و وعده های دلخوشکنک و انکار واقعیتها و بازی های سیاسی میان مجلس و دولت و... فهمیده ام میترسم. اتفاق بسیار بد و خطرناک و سختی در شرف وقوع است. وگرنه مردم ولع خریدن سکه حتی به قیمت 4 و نیم میلیون را نداشتند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
همه ی اون چیزایی که شما نگرانشی اتفاق افتاده و ما الان توشیم اما چون خیلی بزرگه مثل فیل تو اتاقه و ما هنوز درکش نکردیم و حیرانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
طرف پیمان شکنی کرده و به حرفش پایبند نیست حالا شما برو یه پیمان جدید ببند چه فایده ای داره وقت دوباره زیر حرفش میزنه!
چه خبره , دروغ دروغ , آقای روحانی فکر می کرد برای برجام اتفاقی نمی افتد و پس پذیرش توسط آمریکا و چند کشور دیگر واقعا تحریم ها برداشته خواهد شد, که واقعا اگه چنین اتفاقی می افتد تقریبا همه مشکلات اقتصادی کشور حل می شد خوب این اتفاق نیافتاد و همه پیش بینی های ایشان نقش بر اب شد حالا هی شما بگید دروغ دروغ به نظر من درست نیست اینگونه با رییس جمهور رفتار کردن بیرون گود ایستاده اید هی می گویید لنگش کن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ما یاد گرفته ایم به کسی که از همه ضعیف تر است حمله کنیم چون هزینه ای ندارد چرا حقیقت را نمی نویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
شیطونک... ژن خوب خودمی...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
فقط میتونم بگم متاسفم که اکثریت جامعه ایرانی مثل شما فکر میکنن و دلیل مشکلاتی که داریم همین تفکر شماهاست که اکثریت هستین و بدون منطق حرف میزنین !! توصیه میکنم یکم در مورد اقتصاد کتاب بخونین تا بفهمین با از بین رفتن تحریم ها ایران همین هم نخواهد بود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اکثریت مردم میدانند که ایشان و دولتش برجام را به درستی و خوبی به سرانجام رساندند ولی رقبایشان که دست بالاتر در قدرت را دارند سنگ موشکی انداختند و بهانه بدست ترامپ دیوانه دادند و حالا خودشان از همه در بازخواست از دولت سبقت گرفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ادم خوشحال میشه که با سر کار بودن این قماش و حذف رقیب اصولگرا و.. حداقل بعضی از مردم که همراهی چندانی با نظام حاکم نداشته و یا مخالف هم میباشند مشکلات و بی عملی ها و کم کاری ها را توجیه کرده و بعضا موافق صحبت میکنند .
واقعا چرا ترامپ از برجام خارج شد همین مسئله را واقعا بشکافید ببینیم چه مرضی داشته که خارج شده چون مشکلات ما فقط با تحریمها اشکار وزیاد شد غده های چرکین ترکید وملت را به این وضع دچار کرد .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
از او هم قرار نبود امریکا تو برجام بمونه کافیه رفتار دولت اوباما رو بعد برجام زیر نظر بگیری و ببینی که حتی بعد از امضای برجام اوباما مانع سرمایه گذاری خارجی ها در ایران میشد و میدونست قرار نیست این توافق زیاد طول بکشه
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
به همان دلایلی که در حال تغییر مناسبات آمریکا با اروپا، چین و آمریکای لاتین و... است. منافع آمریکا و متحدانی که به او سود رسانده‌اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بهوش باشید ... ترامپ و امریکا خارج شد خوب چه کار جدیدی انجام داد ..
نهادهای مانع روحانی کم نیستند . خیلی تو این شرایط رییس جمهور کاره ای نیست‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگر رییس جمهور کاره ایی نیست چرا دم انتخابات هر کاری می کردید تا این اقا رای بیاره. شما هم یه چیزی یاد گرفتید ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
توجیه پشت توجیه
همین استدلال ها مارو به این وضع انداخته
فکر کنم توئیت بعد عید جناب نیلی و تصمیمات چند ساله جناب سیف از بیرون بهشون داده میشده

اگر واقعا کاره ای نیست پس چرا رای دادید و ایشون هم وعده دادن

تو رو خدا یکم فکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
مثبت بدهید شاید روحانی نجات یابد....
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
پس لطفا استعفا بده اگه کاره ای نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بعضی تصمیم ها خارج از وظیفه رییس جمهوره و به تصمیم نظام بستگی داره ، مثل مذاکره با امریکا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اره حق با شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
همون جای مذاکره اولشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
بله کاملا حق با شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
خوب سرت را کردی زیر برف ژن خوب یا به قول مردم .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
اگه کاره ای نیست باید بره کنار
من یکی دیگه هیچ‌وقت فریب این مسولان را نخواهم خورد.
خالی بند
روحانی نمی خواست دروغ بگه ولی نذاشتن!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اونیکه میگه نذاشتند روحانی کاری بکنه یا فرق نمی کنه در زمان خاتمی هم می گفتند
خخخخخ.
ما را به خیر تو امید نیست شر نرسان
شما مگر باور کردید که به ایشان رای دادید؟ .فرقی ندارد چه فردی ریس جمهور است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اره برا همین هنوز که هنوزه میگن احمدی نژاد مقصره!!!
این حرفا یه مشت چرندیاته من و شما هم بریم بالا همین کارا رو می کنیم و کل فک و فامیل و رانت و ... پشتمون هست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
از جانب خودت حرف بزن
بایستی زمان انتخاب ، مجلس از کاندید منتخب تعهد بگیره اگه به وعده هاش عمل نکرد استعقا بده.
آقای روحانی استعفا لطفا
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تعهد نمیخواد مجلس اگه مجلس باشه همین الانم میتونه رئیس جمهور رو برکنار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اصلا نباید در انتخابات شرکت کرد.
مردمی که به یه وعده تو خالی و بدون برنامه رای بدن و بگن برنامه اقتصادی مهم نیست همین حقشونه
نه تنها آقای روحانی بلکه کل کاندیداهای انتخابات دردی از مردم نمی توانستند دوا کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
حداقل تصمیمات جناب سیف رو هیچکسی نمیگرفت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
چرا نمیتونستن!!! مثلا همین الان رو با احمدی نژاد مقایسه کنیم میفهمیم حداقل احمدی نژاد در زمان خودش با مسکن مهر.با یارانه.سهام عدالت و... کلی هم به فکر مردم بود
ناشناس
| Australia |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
اصلا فرض کنیم تحریم ها نبود تازه میشه زمان بعد از جنگ به نظرتون اون موقع خیلی خوب بود. تحریم ها فقط مشکلات مدیریتی را بزرگ کرده ولی اصل قضیه نبودن مدیر دلسوز و مسئول در سطح کلی جامعه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
محمد نکنه خودی هستی!؟
یکی گفتی تابناک و هزار نگفتی از دروغ های باقی مسئولین
ارباب وعده ها
یا انقلابی گری یا زندگی و رفاه و فرزند آوری و پیشرفت ! مگه نمیگفتید جمعیت رو به پیری هست خب بلاخره انقلاب صادر کنیم (کنید ) یا خانواده تشکیل بدیم با دلار 11 تومنی و سکه 4 میلیونی ؟؟؟ البته خود مردم انتخاب کنن نه کسایی که تو وان شیر عسل خوابیدن ماهی پنجاه میلیون فقط فیش حقوقی دارن( رانت ها به کنار)نسخه مقاومت میپیچند برای مردم بدبخت ! بسه دیگه وقتتون کمه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
شما اگه از اون طبقه اشراف نباشی از مردم بدبخت ببچاره هم نیستی
با همه این حرفها
ریشه تمام ناکامیهای روحانی در حرکتهای جناح راست است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خب پس خواهش میکنم سال 1400 کاندید نشین لطف کنید شما که میخواین بعد از اینکه نتونستین به وعده هاتون عمل کنین تقصیر رو بندازین گردن جناح رقیب دیگه اصلا کسی رو کاندید نکنین چون این کاره نیستین و دوباره راستی ها جلوتون رو میگیرن
استفاده ابزاری از صدای شجریان، تلویحا این دروغ را به ما گفت که محدودیت صدای شجریان برداشته میشه که نشد. حتی عبارتی هم از شجریان بیمار نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بمیرم برای دلت که از صدای شجریان محرومی!!
حالا شما هم خوب میدونی خیلی از تلاشهای مملکت در اون برهه به ارتباط مناسب با خارج از کشور ربط داش... که این مردک ترامپ خیلی چیزها رو به هم ریخت... و گر نه کسی فکرشو نمیکرد به اینجا برسه... پس حرف بیخود هم بی کنتور نزن....
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
قیمت دلار و سکه و بهم ریختگی بازار از یک سال قبل علایمش معلوم شده بود
ولی بعضی ها دوست نداشتند باور کنند
کسانی که در بازار سکه و ارز بودند میدونن من چی میگم
روحانز با توجه به کارشکنیهای زیاد همه ایناا رو انجام داد. این مطالبات رو از غضنفرهایی که پاس گل به ترامپ و نتنیاهو میدن پرسید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تو رو خدا پاشو
کاش در رابطه با موضوع ارتباط با امریکا،اسرائیل و... به ارای مردم مراجعه کنند و یکبار برای همیشه مشگل حل بشه،
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خب اونوقت این همه دزدی و اختلاس و گردن کی بندازن؟!!!!
دم گرم ،چه کردی روحانی
کسانی که رای دادن روسیاه شدن. الا برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کسانی که در کار دولت و برجام با ترامپ و اسراییل و عربستان همکاری کردند روسیاه بودند و هستند و خواهند بود .
یارانه ی اکثر مردم را از 3 سال پیش قطع کرده اند اشرافی ترین دولت ایران همین دولت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
یارانه همه را قطع کرده اند ...
کسانی که برای کنسرت ، رقص ، آزادی حجاب و آزادی های خیالی و قرتی بازی به روحانی رای دادن، باعث و بانی این مشکلات هستند.
ان شاء الله تعالی نتیجه این افکار پلید رو خواهید دید و رسوا خواهید شد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
وعده آقاي روحاني مبني بر ديوار نكشيدن توي خيابونها و پياده رو ها عملي شده من نميدونم چرا ديگه مردم طلبكار ايشون هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
وقتی یه دولت میاد مذاکره میکنه اما دولتی موازی و همه کاره میاد ترقه بازی میکنه هی قلدر بازی در میاره، با هیچ و پوچ مشخصه که نتیجه این میشه. حالا هم این دولت عوام فریب شده مقصر. . البته روحانی همون روحانی ۷۸ هست افولگرایی در لباس استمرار طلب
روحانی آخرین امید مردم به این مملکتبود. تو رو‌خدا جون عزیزانتون قبل از اینکه ایران ویران بشه اصلا ایران متلاشی بشه تحویل مردم بدین
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کدوم امید؟؟؟ دلت خوشه.
یکم قبل رای دادن بیشتر فکر میکردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کدوم مردم ....
مرسی تابناک
بعید بود از تابناک
بازم تشکر
گزارش خیلی خوبی بود کاش قانونی تصویب میشد که هر کسی وعده دروغ به مردم داد و به قدرت رسید و وعده هاش رو عملی نکرد گزارشات اینچنینی به عنوان دادخواست عمل کنه و افراد رو به پای میز محاکمه بکشونه
اصلاح طلبان فقط با دروغ تا الان توانسته‌اند مردم را با خود همراه کنند که این هم دیگر جواب نمی دهد.
پاسخ ها
تارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اصلاح طلب و اصولگرا دو لبه یک قیچی هستن
شهریاز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
نه فقط اصلاح طلبها بلکه همشون همین کار راکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تفاوت عملکرد قالیباف و احمدی نژاد انهم با تفاوتهای فاحش در حمایت های دولتی و مجلسی و...میتواند نشان دهد
دقیقا هنوز یادمه که تو مناظره ها قول داد که همه تحریمهارو مذاکره میکنم و بر میدارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
انصاف خوب است ولی عده ای که در رقابت ناسالم جناحی با روحانی سنگ انداختند در کار دولت ندارند
درمملکت ایران ریس جمهور اختیارچندانی ندارد هرکس هم به جای روحانی باشه باز همین اش وهمین کاسه !
پاسخ ها
پویا
| Germany |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
وقتی رای نمیاره میگن تقلب شده
وقتی رای میاره میگن کاره ای نیست
چند چندین با خودتون ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ما رئیس جمهور بی اختیار نمی خاهیم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دقيقا به همين علت هم هست كه براي رسيدن به اين پست تشريفاتي خودشون رو به آب و آتش ميزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کی بود که قسم جلاله میخورد که مشکلات قابل حله و کلیدش دست منه ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
برا همین هیچکاره بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
محمود با این اخلاقش هم از پس دولت در سایه بر نیومد
علی برکت الله...
مبلغ یارانه فقط کفاف چند ساندویچ فلافل بهمراه دو عدد آدامس بعنوان بقیه پول را میدهد.

مردم را ذلیل کرده اید.
خجالت بکشید.
دوصد گفته ، چو نیم کردار نیست.
دروود بر شرف نویسنده

همچنین اضافه کنید فیلتر نکردن تلگرام برای رای آوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
شرف به درود نویسنده
دروغگو ترین دولت دولت بعد از انقلاب همین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
مگه با هم فرقی هم داشتم!؟
مثل اینگه کودتا بر علیه دولت جدی شده ؟!! بابا دست ب دارید همه میدونند دولت در بوجود امدن این وضع مقصر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
سیف رو کی تعیین کرده بود؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بفرمائید کی از دیوار سفارت بالا رفت کی موشک هوا کرد کی........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگر موشک پرانی نکرده بودند و پرچم در مجلس اتش نزده بودند الان اینطور زبان نداشتند
یک رزمنده و جانباز هستم سه تا دختر دانشجوی دانشگاه آزاد دارم حقوق اداره که اصلا جوابگوی هزینه های جاری مثل آب، برق،گاز،تلفن وغیره ...نیست از طرف دیگر مدیران دولتی تا می توانند به ایثارگران می تازندبعنوان مثال هیچ کدام از مصوبه های مجلس شورای اسلامی را دولت آقای روحانی اجرایی نکرد.
اما حرف بنده با آقای دکتر روحانی است شما که می فرمائید ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده اید!!اولا که صحت ندارد اگر هم صحت داشته باشد خودتان و مدیران دولتی شما تمام بستگان خود را مشغول بکار کرده اند مدیری را در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور می شناسم که طبق گفته کارمندان ۲۰الی ۳۷ نفر از بستگان خود را مشغول بکار کرده است درحالیکه خود مدیر یک نفر بازنشسته می باشد. ویا اینکه فردی است که ۳۰ سال دوم خودش را پر می کند.
آقای دکتر روحانی همانطور که عرض کردم سه تا دانشجوی دانشگاه آزاد دارم وهر جا دنبال کار می روم چون ایثارگرهستم و جانباز به آنها کار نمی دهند! آقای روحانی در خانه ما هرروز دعوا است و بچه های من دچار افسردگی شده اند زندگی من تبدیل به جهنم شده است و عامل اصلی این نابسامانی شخص شما ودولت شماست . واز خداوند متعال و آقا قمر بنی هاشم عاجزانه می خواهم که با شخص شما و مدیران شما با عدل خودشان رفتار کنند چون دیگر راه فراری از عدالت وجود ندارد در ضمن آنها نیازی به مدرک ندارند تا دروغ های شما و مدیران شما را اثبات کنند.
آقای روحانی تو اینکاره نبودی..تو با وعده های پوچ مردم را به پای صندوق های رای آوردی
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
همه هيچ كاره اند
اگر بخواهد همه اینها را توضیح دهد پای عاملان اصلی همه این مشکلات هم میاد وسطا
اشکال نداره
خیلی خوبه! اما کلید حل همه مشکلات کشور در دست روحانی نیست که بتواند همه آنها را حل کند.
باید کسان دیگیری را امید بست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
به نظرت تا کی این توجیه ها جواب میدهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
چرا؟؟ ایشون با کلید جادو وارد شد. و بدبختی ما از همان کلید بی خاصیت است.
در ایران نیابد به هر دولت بیشتر یکبار اجازه فعالیت داد چرا که اکثریت ها دولت ها دوره دوم را بدون هیچگونه دستاورد و پیشرفتی به پایان می رسانند
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اون موقع تو همون دور اول همه چیز رو ول می کنند!؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دولت ها در این سیستم فقط مامور اجرا هستند و اگر روحانی نمیشد الان با رییسی در حال جنگ با عربستان و امریکا و اسراییل بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
اون موقع انتخابات گفتید اگه رییسی رییس بشه دلار میشه پنج تومن
حالا که دوتا پنج تومنو رد کرده میگید دوتا پنج تومنو رد کرده میگید نه اکه رییسی بود جنگ میشد
با این دست فرمون ذلت بار اگه جنگ خارجی نشه قطعا جنگ داخلی میشه
یک پیشنهاد به مسیولین برای ثبات نرخ ارز و سکه
دولت یک قیمت منطقی نه احساسی برای دلار رو مبنای قیمت گذاری قیمت طلا قرار بده و تخلف از این قیمت و خروج طلا از کشور مصداق مفسد فی الارض محسوب بشه ، انوقت اتحادیه طلا جرات نکنه مبنای قیمت گذاری طلا رو صرافی های ترکیه و افغانستان قرار بدهد. چون بیشترین اثر روانی که رو جامعه گذاشته همین قبمت دلار و سکه است که سایر کالاها رو با خودش همراه میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اینکه همون دلار جهانگیری میشه دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دلارهای مشکوک را اقازاده ها از اونور اب اوردند و طلاها را بردند و این بلا را برای زدن دولت ریختند
تابناک آیا این شما نبودید که همین دروغ های رئیس جمهور را با گسترده ترین سطح پوشش می دادید .
حالا اومدید بین مردم و از اون انتقاد می کنید .
کوبیدید هااااا...
ولی راست گفته اید
به منتخب مردم توهین نکنید. عده ای نمی گذارند دولت کار انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خخخخخخخخخ
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
رو که نیست سنگ پاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!
ی لطفی کنید

اگه ایرانی هستید

اگه کمترین و بیشتر کارتون یعنی گفتن حرف و درد مردم براتون مهمه و ب هیچ وجه وابسته نیستید


هر روز یکی از وعده ها دولت در زمینه های اقتصادی تیتر کنید تا مردم دوباره ببنیند و البته همراه با نقد


ده درصد از اون بالایی که سر دولت احمدی نژاد ک از داخل خارج تحت فشار بود

فقط ده درصد اون فشار ن از دروغ بلکه حقایق دولت فعلی توی سایتتون بیان کنید
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
آقاي احمدي نژاد از داخل تحت فشار بود
با برجام همه تحریم ها برداشته شد ولی یک عده قبل از آغاز برجام موشک زدند و به همین خاطر تحریم بانکی را برنداشتند.
دولت روحانی = ضعیفترین دولت جمهوری اسلامی
من کلا از همه چیز ناامیدم واصلا به آینده نمیتوانم فکر کنم
هرکس تمام تخم مرغهایش در سبد امریکا بگذارد ، نتیجه اش خسارت به خود و به ملت است.
چرا فکر می کنید یک نفر می تواند کاری انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
آقا اون یه نفر مورد بحث رئیس جمهور میفهمی رئیس جمهور
اگر فکر می کنید با حمله به روحانی و انداختن مشکلات گردن دولت ما دوباره فریب میخوریم و ناکارآمدیهارو فراموش می کنیم و دل به عوض کردن دولت و رئیس جمهور می بندیم، در اشتباه هستید.
این بازی رو یکبار بعد از دولت خاتمی و یکبار بعد از دولت احمدی نژاد خوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگر عملکرد شهردار فعلی تهران مثل قبلی است، عملکرد روحانی و رئیسی هم مثل هم می بود و حرف شما که هیچ فرقی بین افراد نیست قابل قبول بود.
و ایضا نمایندگان و سلبریتی های حامی روحانی هم مقصر اند
در این جا رییس جمهور فقط مامور اجراست و کاره ای نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خسته نشدی تو
تابناک به تصویب وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی در این بلبشو بپرداز. واقعا بعضی وقتها از تعجب شاخ هم نمیتوانیم در بیاوریم.
کاش برکنار بشه. دیگه تا وقتی قراره بین بد و بدتر یکی انتخاب بشه رای نمیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
آخه شما به بدتر رای دادی.
اقای روحانی خودش ادم دانشمند وصاحب نظردرمسائل حقوقی است ولی متاسفانه برخی ورزاء بخصوص کشور نتوانسته انچنان کارائی واسه کشور داشته باشد شما اگر دقت کرده باشید افرادی که توسط رحمانی فضلی به پستهائی انتصاب یافته اندمثل جواد ناصریان یا سلمان سا مان تجربه کار را دروزارت کشور رانداشته اند واسه همین یا دولت روحانی بطور کلی همراه روحانی باید کنار برود ویا درهشت تا نه وزارت خانه باید تغییرات گسترده صورت گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دانشمند خوب اومدی.
در این که تندرو ها مخالف اختلاط زن و مرد ،، کار کردن زنان و حضور آزادانه زنان در اجتماع هستند شک نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
شما بعد انقلاب ایران اومدی /.
دوبی و مالزی و ژاپن و کره از خاک به افلاک رسیدن ما....
در ایران بیشتر اختیارات در ظاهر دست رئیس جمهوره . ولی واقعیت اینه که شاید کمتر از 10 درصد هم اختیار عمل نداره . برای نمونه .رفع حصر - عدم فیلتر - سیاست خارجی - سیاست داخلی و...............................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اشتباهت اینه که فکر میکنی رئیس جمهور مخالف این موارد بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
اگه اختیارات رییس جمهور ده درصد
پس چرا اینقد به احمدی نژاد بیچاره تاختید و هنوز در حال آواربرداری هستید
معمولا اگه نظرات آب دوغ خیاری باشه و هیچ عمق معنایی نداشته باشه بل فور قرارش می دید . لکن اگه دوزار مفهوم داشته باشه محال است که تابناک بپذیر . برای همیشه دیگر نظری ندارم خیالت راحت تابناک.
هعی
ایشون هم نبودند همین اتفاقا میفتاد، فرهنگ خراب شده برادر ، فرهنگ
جالبه که هنوز خودش رو دولت تدبیر و امید معرفی میکنه
ممکنه بفرمایید تفاوت حرف خلاف واقع و دروغ چیه؟!!!
والا من هرچی فکر کردم سر درنیاوردم! شاید فارسی من ضعیفه و باید بیشتر فارسی را پاس بدارم!
شاید هم ولی نعمتان!!! مردم از این دو کلمه تعبیر معتدل و پر امید و اصولی و صالح تری دارند!!!
الله اکبر از حجم دروغ و ناتوانی که این رییس جمهور داشت
واقعا چرا بهش رای دادیم؟
کاش میشد رای رو پس بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
امثال شما که راست میگویید ؟ ولی بدانید که نقشه تان با یک سخنرانی شفاف و شجاعانه روحانی در صحن مجلس و توضیح سنگهایی که جلوی پایش انداختید بر ملا میشود
بعد از ریاست جمهوری روحانی به چشم خودم دیدم آسمون تهران آبی شده. مشخص بود بنزین ها عوض شده و هوا بهتره. اما الان از قبل هم بدتر شده. چله تابستونه و انگار وسط پاییزیم بسکه هوا آلودس. تاوان این همه مریضی و .. مردم رو میدید. روی سخنم با این رئیس جمهور و قبلی و بعدیش نیست. به همه مسئولان هست
مملکت سه قطبی همین میشه. دولت مستقل باید باشه با ادمهای کارامد نه این اقایون دو قطب دیگه هم باید تعطیل شه وگرنه کلا باید همه چیز عوض بشه
دولت اگر یارانه ها رو بکنه 250000 تومن تازه میشه قدرت خرید 45000 تومن یارانه پارسال .با کمال تاسف سیاستهای 100% غلط اقتصادی ابتدا اقتصاد را وارد سوزانترین تورم بی سابقه کرد و در ادامه با رها کردن به امان خدا و از دور با خونسردی و لبخند نظاره گر بودن ، پول ملی را تبدیل به پِهِن کرد
اردیبهشت 96 همه این موارد بیان شد ولی 24 میلیون از همین مردم بودند که رای اشتباه دادند.
گفتنی ها گفته شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تو چهل سال دلار 1000 برابر شده چی میگی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
به بد رای دادند از ترس مواجه شدن با بدتر و کار درستی کردند
همه تان عین هم هستید الکی مردم را بازی ندهید عین جنس های متفاوت یک کارخانه برای مزاقهای مختلف و ظاهرا مخالف ولی در هر حال سودش به یم صندوق می رود
فکر میکردن با برجام تحریم ها کنار میره و سیل سرمایه گذاری خارجی و افزایش فروش نفت و دلار نفتی که سرازیر میشه و بقیه مسائل هم خود بخود حل خواهد شد ، که نشد البته!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
بین فکر کردن و توهم زدن و البته دونستن و دروغ گفتن تفاوتهای آشکاری هست
فعلا که همه ساکت هستند و انگار نه انگار مردم دارن له می شن و شعار می دن که این و اون رو نمی خوایم .
شما که اینجوری فقط ارزوها را برجسته می کنید واشاره ای هم به موانع نمی کنید ازبقیه چه انتظاری ؟بله خراب کردند خوب هم خراب کردن
به نظرم میشه آقای روحانی رو عزل کرد، تا درس عبرتی باشه برای سایر مدیرانی که مدیریت کشور رو به شوخی گرفتند
مردم تو این آشفته بازار بسیار مراقب باشن . قسمت اعظم سکه های موجود در بازار ضرب مجدده و عیارشون بجای 22 از 10 شروع میشه تا 18 . از اونطرف طلا به نرخ اونس جهانی و دلار 10000 تومن باید سکه اصل ( عیار 22 ) بشه دو میلیون و صد . دیگه خود دانید با بازاری مملو از سکه تقلبی
همه مي دانيم قدرت در ايران دست رئيس جمهوري نيست و همانگونه اقاي خاتمي گفتند .
رئيس جمهور بيشتر تداركاتچي است بيهوده جو سازي هم نكنيد .
در هيچ برهه اي از تاريخ حقيقت اينقدر مظلوم نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
حالا که همه می دانند چرا وعده می دهند.
سیب زمینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگه کاره ای نیست چرا اسمشو می گذاره رئیس جمهور و خودشو می کشه بیاد و بمونه
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
درود بر محمد خاتمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
درود بر خودم و مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
واسه همین خاتمی لوایح دوقلو رو به مجلس برد که در یکی از اختیارات رییس جمهوری اومده بود که رییس جمهور میتونه تمام مسئولین نظام ( هیچ قیدی هم نداشت ) رو عزل کنه
امیدش فقط به آمریکا بود که اونم بر باد رفت.
حتی نخبگان بیکارند و دولت بی تدبیر و بنیاد بی تدبیر نخبگان همه را نابود کرده است
گزارشی خوبی بود. لطفا این رو هم اضافه کنید که از نظر اکثریت مردم همتون سر و ته یه کرباس هستید!البته مطمینم جسارت انتشار چنین نظراتی رو ندارید
بی کفایت ترین تیم برای اداره کشور ...
امروزه اکثر مردم حتی مخالفان دکتر احمدی نژاد می گویند : خدا رحمت کند اموات احمدی نژاد را ، ایشان حداقل دل مردم ضعیف و فقیر که الحمدالله کم هم نیستیم را شاد می کرد
تابناک عزیز سلام
به عنوان کسی که هیچگاه به اصلاح طلبان اعم از اون اقای سال 76 واقای روحانی رای ندادم عرض میکنم که شما هم با خروج از جاده ی انصاف عقل مردم را دست کم نگیرید.
طبق این قانون اساسی رییس جمهور ِ به اصطلاح نفر دوم،به مثابه نفر بیستم هم قدرت مانور سیاسی ندارد.اگر واقعا ایشون رییس جمهور به معنای خاص کلمه است اجازه بدهند براساس اعتقاد اتفاقا درستی که از "کدخدایی" امریکا بر دهکده ی جهانی دارد با انها تعامل کند.
اما می بینیم که حتی مسوول یک رسانه ی نوشتاری بسیار کم تیراژ وکم اقبال ، چه تمسخرهایی که نصیب نفر اول اجرایی کشور نکرد؛
دلیل اپوزیسیون شدن روسای جمهور کشور در طول سال های بعد از انقلاب، وجود نهاد ها و وزارت ها و حتی رییس جمهورهای موازی دایمی با دولت منتخب مردم هست که در عمل، اختیار، قدرت عمل، اعمال خواسته‌های مردم در تصمیم گیری های کشور ، انگیزه برای پیشبرد اهداف و .... رو از دولت‌ها می گیرد، و در عین حال همیشه دولت های منتخب باید به جای تصمیم گیرندگان دایمی پاسخگو باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
میشه مثال بزنی؟
فعلا که با این همه دروغ دولت روحانی باز هم اگر رای ریزی شود 24 میلیون دیگر حاضرند رای بدهند تا گوشه ای از روسری شان عقب تر رود .
اين چيزايي كه نوشتي به درد مردم نمي خوره... بيشتر جنبه تبليغاتي داره... أصول گرا و اصلاح طلب ! همشون دارن دروغ مي گن... منظور از مردم فقط آن قسمت كوچكي هست كه خودشون داخلش هستن و از همه منافع برخوردار هستند. دولت دست تو جيب كل مردم نكنه! مردم چيزي از دولت نمي خواد. دولت از پاي مردم نكشه! دست گرفتن پيش كش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ناز نفست!
دمت گرم تابناک نوکرتم
به خدا نابود شدیم
سکوت بیش از حد به صلاح نیست
نقد دولت و دروغهای رییس جمهور محترم را باید گفت تا بلکه تکانی به خود دهد
مردم به خدا نه معاند هستند و نه ضد انقلاب ، فقط امنیت اقتضادی می خواهیم تا شرمنده زن و بچه نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ما که زن و بچه نداریم، شرمنده خودمانیم. چه برسه به شماها.
از ۳سال قبل خیلی از خانواده های فقیر پایین شهر را می شناسم که یارانه شان قطع شده و‌ تتوانستند وصل کنند.
این پولها را چه کردید؟
به طرح تمول پزشکان و نجومی بگیران دادید؟
همین طور وعده کارورزی!
که اردیبهشت 96 در ان ثبت نام کردیم هنوزم که هنوزه خبری نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خخخخخخخخخخخ
دلت خوشه ها! کارورزی!
نوبل بدعهدی ، بی خیالی و بی حالی نسبت به تعهدات انتخاباتی و خواست مردم باید به او تعلق گیرد
همه میدونن که مقصر روحانی نیست اونایی هستن که برجام رو به هم زدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
برجام که هنوزم ادامه داره تازه موجود مزاحم هم ازش خارج شده. لااقل با خودت روراست باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بستن تنگه ی هرمز و تنگه های دیگر رو کی گفته؟
تابی جان برای کی گزارش تهیه کردی؟ فکر میکنی رسانه های دولتی از رو میرن
پرروتر از این حرفان
تابناک آماده باش که الان سینه چاکان دولت بی تدبیری و ناامیدی بهت حمله میکنند!
شما چرا خوشحالي؟ روحاني بد . 40 سال كارنامه رو چي كار ميكنيد
علی برکت الله
تبریک به همه حامیان بنفش مخصوصا سلبریتی هایی که متخصص همه چی هستن و اصلا بخاطر منافع شخصیشون از شخص یا حزبی حمایت نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
وقتی مردم عقلشون رو دادن دست یه سری سلبریتی بدون علم و تحصیلات درست و حسابی نتیجه ش همین میشه. آقای امیر جعفری که میگفتید مردم تنبل شده اند، بیا پاسخگو باش. ذهن شما بود که تنبل شده بود.
هرکسی دروغ بگه ادم بدی است واقعا بنزین که احمدی تولید کرد سرطان زا بود همه اونهایی که با علم چه طرفدار بدگویی میکردن بخاطر اصلاح طلب ها اینچزا باید جوابگو باشن با دروغ که نمیشه همه کار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اون بنزین سرطان زا بود الان هم که داره تولید میشه پروفسور.
لطفا اين سئوال هاى را از آقاى شرتعتمدارى كيهان ودلواپسان بپرسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
در هر جامعه ای مخالف برای هر موردی پیدا میشه.
وای بر کسانی که به شعور این ملت توهین میکنند واقعا داریم خجالت زن و بچه رو میکشیم تا کی باید خون دل بخوریم چرا هیچ کس پاسخگو نیست چراااااا ؟؟؟؟؟؟
سلام باور کنید بیش از 90 درصد جامعه مردمی حامی انقلاب و دوستدار نظام هستند ولی وقتی مدیرانی فاسد و نجومی بگیر که کوچکترین دغدغه مردم ندارند، وضعیت کشور این میشود مگر طلا و ارز را چه کسی خریده است آیا مردم عادی یا یکسری افراد رانت بگیر و مدیر فاسد بی ایمان و بی وجدان
دمت گرم راست گفتی،،،،، ،،،واقعا جای تاسف داره که اینطوری سر مردم کلاه میزارن،::،،من خودم از طرفداران ایشون بودم،،،،ولی الان جوابی ندارم
خخخ ... چند سال خوردن خوابیدن ...
میگن تقصیر دولت سابقه ...
اینقدر خون به دل بچه مردم نکنید
شما خودتون بهتر از هرکسی می دونست که در بسیاری از موارد فوق روحانی کمترین تقصیر را دارد
خودمان کردیم که لعنت بر خودمان
دیگر غلط می کنیم « تکرار کنیم »

صد رحمت به قبلی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ناشکری نکن. الان میاد دیوار میکشه تو پیاده رو. عه
مسئله اینست که زمام امور فقط دست یکنف نیست. در کشور ما خبلیها خودشون را مالک کل مملکت میدونند و تصور میکنند که قطب تصمیم گیری خودشون هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
داری اشتباه میزنی
از این وعده ها تمام کاندیدا هاهمواره میدهند اقای قالیباف ورییسی هم دادند عملکرد اقایان هم روشن است مردم ما به وعده دلخوشند اطلاعات کافی از وضعیت کلان اقتصادی ندارند پیش از این دولت اصولگرایان را هم تجربه کردیم همه دولتها درایجاد ان مقصرند شما هم اگر با فکرومدیریت قدیمی تان مجددا مدیریت کلان را بدست بگیرید بهتراز اقای روحانی نیستید نهادهایی که از اول هم دران دست بالا دارید وضعییت بهتر ندارند امیدوارم با بیطرفی قضاوتی علمی م
منصفانه پیدا کنید
یارانه 450 هزار تومنی هم دیگه به کار نمیاد
احیای دریاچه ارومیه رو هم اضافه کنید. امیدوارم مجلس (به جز 30 نماینده تهران که امیدی به آنها نیست از جمله خانم حسینی) کاری کند که آقای روحانی درس عبرتی برای روسای جمهور آینده این کشور شود. تا کسی جرات نکند با وعده های پوشالی رای مردم را به یغما ببرد.
تابی جون لطفا در مورد طرح تحول سلامت و افزایش حقوق پزشکان هم مطلب بگذارید که شکاف طبقاتی عظیمی ایجاد کرده و حتی درکادر بهداشت کسی رغبت به کار کردن نیست کجای دنیا به یک پزشک ماهی چهارصد میلیون تومان حقوق می دهن من در بین آشنایان خودم کسانی رو می شناسم که کارمند علوم پزشکی هستند اما سر کار نمی روند در مورد سازمان غذا و دارو و رانت آن هم بنویسید .
شهدا! این مسئولین سرافکنده و شرمنده شما هستند.
آقا دیگه بیخیال شدم من. فقط باید صبر کرد تا دوره ی این یکی هم تموم بشه بره و دوباره روز از نو روزی از نو!!!!
بعله همه تحریم ها را بر میدارد ان هم یک طرفه از طریق برجام های دو سه که موشک و غیره بدهیم و دستانمان را بالا ببریم بعله
دوستان عزیز تابناک اگر میتوانید یک مسئول را مثال بزنید که به وعده هایش عمل کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
احمدی نژاد رئیس جمهور مردمی نژاد
درود به شرافت شما
دراین زمان که حتی نماینده های مردم که قسم خورده هستند سراستیضاح وزرا کاری نمی کنند شما شعارها رارو کردید
بله مادیگر به ۴۵ هزارتومان نیازی نداریم ۴دلار...
نظرات مزدم
یه عده ریختن تو تابناک (سایت محبوبشون انگار پشه پر نمیزنه ) هی داد میزنن چرا رای دادید حالا نتیجشو ببینید
ما که رای ندادیم ولی اونا که دادن یه کورسوی امید داشتن از سر ناچاری بین بد و بدتر انتخاب کردن
تا حرف بزنی میگن همه جای دنیا نظارت استصوابی هست
کجای ما شبیه همه جای دنیاست که اینش باشه؟
برید رو زخم این مردم با این حرفا نمک نپاشین
بحث جناهی نیست داداش داری اشتباه میزنی
این بی انصافی مطلق است روحانی واقعا تصمیم به اصلاح امور داشت او تصمیم داشت بعد از برجام اقدامات مکملی در قالب برجام دو وسه هم انجام دهد که عبارت بود از همبستگی داخلی و تنش زدایی با همسایگان که البته به او اجازه داده نشد نه مسله حصر حل شد و با حمله به سفارت عربستان هم تنش با همسایگان بیشتر شد اینکه همه گناهان را بگردن دولت او بیندازیم نا جوانمردانه است در پایان همه در یک کشتی نشسته ایم و مردم هیچ وقعی به این مطالب نمی گذارند آنها به ناامیدی مطلق از همه گروها رسیده اند آدرس غلط را بکسی میدهند که از شما آدرسی را بپرسد کسی دیگر از شما و ما آدرسی نمی پرسد قبول کنیم که به انقلاب و خون شهدا خیانت کردیم
تابناک لطف کن منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
الان تو دادگاه ها همه مجرمها موقع اعتراف میگن که نمیخواستیم اینجوری بشه! خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
در مورد حصر که پسر یکی از همین فتنه گرای محصور گفته مخالف اصلی رفع حصر روحانیه
شما چرا لقمه رو دور سرت میچرخونی
چوب لای چرخ دولت کردند که اینجوری شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
این دولت چوب لای چرخش بود. در دور اول هم چندین بار اون روی دیگرش رو نشون داد. شما خواب بودید. یک نمونه جهت یاد آوردی: وزیر صنعت کی مردم رو خائن خطاب کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
نخیر
آمار اشخاص و گروه ها و رسانه هایی که بر موج اعتراضات مردم سوار میشن بحمد ا...داره بیشتر میشه... ماشالله
خب تابی مگه روحانی به زور میتواند کشورها را متقاعد با معامله و تجارت با ایران کند؟محال است قیمت ها پایین بیایند شاهکار دولت هم نهایتا ثابت نگه داشتن انها برای برهه ای کوتاه است.
مردم تو نهاروشام موندن شما دنبال رفع حصرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
آقای کروبی سفر شمالش رو که رفته خورد خوراک و دارو درمانش هم که تامینه. اون یکی هم خودش نمیخواد. کاش ملت ایران هم در حصرهای اینجوری باشند. من که راضیم.
مردم دیگه بدبخت شدن تورم براساس ارز ۲۰۰ درصده
واقعا یارانه ها باعث شرمندگی مسئولان باید بشه. در حالی که ماهی 45 هزار تومان معادل 4 دلار پول به مردم میدن تو آمریکا 4 دلار قیمت دو تا دونه بادمجان هست، و تازه هر روز هم ناله میکنن که این یارانه ها کمر دولت رو شکسته! جمعیت رو میخوان دو برابر هم بکنن.
روحانی اگه از روز اول به جای مذاکره برجام، مذاکره برای رابطه با آمریکا انجام می شد امروز این همه داستان نداشتیم. آقای روحانی این جناح رو تضعیف کرد و بعد هم رفت وزیراش رو از اصولگراها انتخاب کرد.
این چه عادت بدی شده الکی وعده میدن و بعد از انتخاب شدن انگار نه انگار. در کشورهای خارجی این وعده های قابل پیگرد قانونی هست. ترامپ داره مو به مو هر چی وعده داده بود رو عملی میکنه. بد نیست رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و شورای شهر یاد بگیرند.
آقای نویسنده انصاف داشته باش مردم فقط روحانی ناراضی نیستند. پیدا کن پرتقال فروش را
زیان سپرده گذاران کاسپین و ثامن را کی بر روحانی تحمیل کرد
تابناک جان منصفانه نیست همه ی مشکلات را متوجه رییس جمهور کنی....پس عملکرد سایر نهادها چی ...؟؟؟؟؟
كارش يه موشك بفرستيم هوا همه مشكلاتمون درست ميشه
در مقایسه میان بد و بدتر ، روحانی گزینه بد بوده است. اگر تفکر احمدی نژادی برگشته بود که الان کره شمالی بودیم و مردم در حال جویدن ریشه گیاهان بودند که نمیرند.
در کل پیام شما را گرفتیم که تمام گزینه های بد و بدتر بدرد این مملکت نمیخورند. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
با این طرز تفکرتون مملکت رو به ویرانی کشیدید. از سر لجبازی رای دادید و عاقبتش این شد. درود بر خودم که یک رای هم به روحانی و خاتمی ندادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
موقع انتخابات میگید اگه رقیب بیاد اوضاع فلان میشه
آقای روحانی کلید را که گم کردی به جای حل مشکل گرانی در توچال ظاهر شدی لباسها یی که در توچال پوشیده بودی چه کار کردی آن را در موزه بگذار درود بر احمدی نژاد که مرد تاریخ شدحسن آقا خودت از صحنه خارج شوکه اوضاع خراب است ومردم خیلی از شما عصبانی هستنند
علت گرانی ها را مرغ پخته هم میداند ولی علت اینکه آقای روحانی چرا در مورد مشکلات اساسی و پایه ای مملکت رفراندوم برگزار نمیکند جای پرسش دارد
تابناک معلومه کدوم طرفی هستی ؟یک روز از دولت حمایت می کنی و روز دیگر مقاله های این چنینی که خودت هم میدانی ریشه شان جای دیگری غیر از دولت است منتشر می کنی.بابا یا رومی روم باش یا زنگی زنگ چه کسانی با برجام از اول مخالف بودند؟ چه کسانی در اقتصاد اخلال ایجاد کردند؟ لطفا این موارد را هم روشن بفرمایید. البته این دولت به علت عدم شجاعت در افشای عوامل پشت پرده که در کار دولت اخلال می کنند مقصر است.به علت زیر بار رفتن برای پست های انتصابی از جایی غیر از دولت در دولت هم مقصر است و باید پاسخگوی مردمی که انتخابش کردند باشد.
روحانی وجهانگیری واقعا مملکت را به ویرانی کشاندند
آقای روحانی هرج و مرج رو به اوج رسوندید
چرا دروغ نه ؟ دروغ به چی میگید شما ؟
چرا رئیس جمهور مجبور به پاسخگویی نیست ؟
چرا میلیونها نفر باید بدبختی بکشند و همه چیز گل و بلبل نمایش داده شود ؟
برای خودم متاسفم که به روحانی رای دادم و بقیه را نیز تشویق کردم . ما گول خوردیم . اعتماد نا به تاراج رفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ما که زبونمون مو دراورد که رییس جمهور یه پست ویترینیه
در کشوری که چندین مرکز قدرت وجود دارد ، روحانی چکاره است ؟
تمام مشکل همان است که گفته شد،گفته شده بود،وگفته خواهد شد!تا وقتی که تمام سیاست ها برای حضوردر خدمت دائمی، به هرقیمتی باشد،اوضاع همین میشود که هست.
باطل شیرین و گذراست، اما حق تلخ و پایدار
درست است که دولت روحانی بسیار بد عمل کرده و کشور را به ورشکستگی اقتصادی رسانده اما این نیست که بگوییم رئیسی یا قالیباف می توانستند بهتر باشند وقتی فساد در همه لایه های مدیریتی نفوذ کرده نباید انتظار بهتری داشته باشیم
چقدر ناراحت کننده. خدا به دادمان برسد با این همه گرانی. من از زمستان سال پیش میخوام طلا بخرم نتونستم. روز به روز گران شد. وضع ماشین هم که نگو.
روحانی کاره ای نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگر کاره ای نبود چرا وعده الکی میداد؟
بررسی خوبی بود نقل شده که «افکار عمومی کم حافظه هست» و شما رسانه ای ها آن را توجه کردید. علی برکت ا...
بازگشت احترام و اعتبار گذرنامه ایرانی را فراموش کردید! سری به سفارتخانه ها بزنید و ببینید چگونه هموطنان تحقیر می شوند.
همه میدونن چرا تحریما بر گشتن ......... درست میشه کمی صبر
امروز روز اتحاد است محکوم کردن اقای روحانی فایده ای ندارد الان روز ارایه راه حل به اقای روحانی است متزلزل نمودن ریاست جمهوری تنها به نفع رانت خواران داخلی و دشمنان خارجی است می دانیم که اگر این شرایط تحریم گسترده خارجی به هر کشور دیگری تحمیل می شد قطعا مردم و حکومت ان کشور را با بحران همه جانبه روبرو می نمود کسانی که به فکر استیضاح و طرح عدم کفایت ریس جمهور هستند به دولت ووزارتخانه ها برنامه ارایه دهند و بر اجرای ان کاملا نظارت کنند و مملکت را به جلو ببرند نه اینکه باعث افزایش بی برنامه شدن جامعه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
آقای محترم مشکل از خودمونه دشمن خارجی فعلا کاری نکرده.
از سال دوره دوم دولت دهم که دست احمدی نژاد برای مردم رو شد و فنر گرونی ارز در رفت تورم افسار کسیخته درست مثل امروزها سر بفلک کشید و دولتمردان بجای رفع مشکل به آمارهای دروغین روی آوردن و مردم را بجای تولید و ایجاد شغل به تعطیل کردن کارگاهای خود تشویق کردن تا با سپردن پول نقد به بانکها از بهره و سود بالای ۲۰٪ بانکی استفاده کنند، اما آقای روحانی در اصل ادامه همان راه غلط دولت قبل را علارقم محکوم کردن ظاهری آن پیش گرفت و ادامه داد و با سرگرم کردن مردم به برجام غیر واقعی دست عده ای را برای چپاول بیت المال باز گذاشت و هر از گاهی هم بجای پاسخگویی همیشه طلب کار بود و با وجود اینکه دولت و مسئولین زیر مجموعه خود را پاسخگو کند طلب کار هم میشد. اما متاسفانه اعتماد خود را در بین مردم از دست داده که با این کار خود ضربه بزرگی به اعتماد و رای مردم زد که غیر قابل برگشت است. زمانی که ۴۵ هزار تومان معادل ۴۰ دلار بود و بیش از ۱۰ کیلو برنج ایرانی میشد اما امروزه حتی ۳ کیلو برنج ایرانی هم نمیشود خرید.
تضعیف دولت در این شرایط اصلا درست نیست خوب مگر دولت چقدر اختیارات دارد همه کاسه کوزها سرش بشکنیم مسائل اقتصادی ارتباط تنگاتنگ با سیاست خارجی دارد آیا دولت حرف آخر را میزند
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
همین برجام که هسته ای رو بتن کردن برا همه عمر سیاست خارجی کافی نیست
وطن فروشی که کنتور نداره
سلام جالبه یعنی نویسنده نمی دونه در مملکت رییس جمهور یک پست نمایشیه وقتی هر کسی جای وزرا و امور خارجه و .... تصمیم می گیره حرف می زنه و اصلا هرکسی به خودش اجازه میده در اموری که بهش مربوط نیست دخالت کنه و جالبتر اینکه در اجرا نظر سایه نشینان پیاده میشه و ناسزا هاش به مجریه می رسه این چه مقاله اای هست اخه انصاف هم برای ادمیزاد چیز خوبیه .حیف که این روزها انتقاد باب میل دشمنان است ..داد ا ز بیداد..
جا داشت صحبتهای جناب جهانگیری در مناظرات رو هم مرور میکردید با اون ماشین اقتصاد معروفشان که معلوم نیست الان کجاست
با اینکه نسبت به مقالات تابناک انتقاد دارم اما این مقاله نشان دهنده واقعیت دولت است
البته بهتر است بابت حمایت های خود از چنین شخصی و چنین تیمی در سال های ۹۶ و انتخابات مجلس در سال ۹۴ از مردم عذرخواهی رسمی و شفاف کنید و هیچگونه توجیه نکنید
یارانه حداقل باید ۳ برابر بشه و قیمت دلار ازاد هم حسابی بیاد پایین...بالا رفتن یارانه صرفا برای اقشار خیلی کم درامد صورت بگیره تا مشکلات از جوش و خروش بیفتن
سلام به دوستانی که پس از مدت ها داستانی را که همه ما سالها پیش میدونستیم رو حالا گفتید . بهد نظرم بازهم مثل همه اینها بازهم دارید کد رو به اشتباه به مردم میدید و بازهم شتابزده عمل میکنید . از اینکه روحانی عملکردی بسیار بدتر از احمدی نژاد داشته و اینکه به هیچیک از وعده های انتخاباتی عمل نکرده شکی نیست ولیکن نباید فراموش کنیم : 1- ایشان میراث دار یک سلسله حرکات غلط چند ده ساله بوده و قطار کشور سالهاست که به سمت ناکجا اباد میرود 2- تا زمانی که در کشور ما مصلحت بالا تراز قانون است و قانون اجرا نمی شود چون مصلحت این است و آن است پس هیچ مجلسی هم کمک حال نخواهد بود 3 - کشور مانند قلبی باید باشد که یک ضربان ساز بزند و بقیه سلولها از او طبیعت کنند در صورتیکه ضربان سازهای دیگر در برابر لیدر اصلی قد علم کنند حاصل ان میشود بینظمی و آریتمی و در نهایت ضعف شدید قلب .در کشور بیش از یک شخص و بلکه دهها و صدها نفر ادعای صاحب مملکتی دارند و هر یک به ظن خود کشور را به یک سمت میبرد پس شما اگر پاک ترین بهترن و قوی ترین رییس جمهور را هم بیاورید با این شرایط نتیجه خیلی متفاوت نخواهد بود همانطور که در امدو رفت این چند رییس جمهور دیدیم 4- نکته ای دیگه به نکات شما اضافه میکنم و اینکه وقتی شخصی خودش شرایط آموزش و رفاه و زندگی و کار رو در این کشور قبول نداره و بچه هاش رو از خردسالی میفرسته خارج از کشور تا اونجا رشد کنه چطور ممکنه و با چه دیدگاهی میتونه به ماکمک کنه
240 هزار جوان مملکت رفتن و پرپر شدن که خواری و ذلت امروز رو نبینن. دولت روحانی نه تنها به وعده هایش عمل نکرد بلکه ایران را حتی به بدتر از دوران قاجار رساند. عملکرد این دولت فقط و فقط باعث تحقیز و فقر ملت شد.کاری که دشمن نتوانست در جنگ نظامی انجام دهد دولت روحانی بخوبی انجام داد و آن فقر ،ناامیدی و احساس بدبختی است.
لطفا برو حاج آقا
آقای روحانی باید رییس سازمان ملل بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
جهان میپکه یکدفعه
کارمندی مثل من با اوضاع پیش اومده دعا می کنم هر چه زودتر این دولت برکنار شود
روحانی فرضا انتخاب نمی شد. مثلا یکی از اصولگرا ها انتخاب می شد. آیا وضع بهتر بود؟ احمدی نژاد آمد و همه فکر کردیم تقصیر ایشونه. حالا همه فکر می کنند تقصیر روحانی است. آدام اسمیت هم بیاد شاید ایران 10 سال تحریم شده پر از مردم ضد و نقیض ، پر از دشمن خارجی با جمعیت بالای هشتاد میلیونی وضعش از این بهتر نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
آدام اسمیت لیبرال که تمام تفکرات اقتصادیش برگرفته از تحریفات تورات هست
شما یه اسم شنیدید بدون شناخت زوطی وار تکرار نکنید

الان که در غرب طبق نظرات پروفسور ژوزف استیگلیتس برنده جایزه نوبل اقتصاد ، علم اقتصاد سقوط کرده و اونا دنبال نسخه شفابخش اسلامی هستن
لطفا از نسخه های دست چندم لیبرالی حرف نزنید
تابناک متنفرم ازت
نه به این خاطر که همیشه پیامهای من رو فیلتر میکنی بلکه به این خاطر که همواره علیه مواضع رقبای روحانی موضع گرفتی و حالا خودت علیه روحانی حرف میزنی و شدی منتقد!!!
روحانی کجایی؟
دقیقا کجایی؟
روحانی مچکریم
تشکر از این مقاله. متاسفانه اون کسانی مانند خاتمی که گا رو تشویق به رای به روحانی کردند الان تو این اوضاع ساکت هستند.
روحانی خراب کردی خراب . جوری که دیگه با سنباده هم نمیشه تمیزش کرد
چرا دشمنان آرامش .و رفاه مردم ،‌ مخالفان ریس جمهوری شرم نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
آرامش
رفاه
مردم
هر سه تا رو خوب اومدی
واقعا فکر میکنید تو این کشور دولت کاره ای هست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
خسته نشدی از این همه تکرار

سی میلیارد دلار ارز دولتی به نرخ جهانگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
سی میلیارد دلار ارز دولتی به نرخ جهانگیری
رو ضربدر مابه التفاوتش در نرخ بازار آزاد کن بریز توی حلقوم دوستان
ببین دولت چقدر هیچکاره ست
حسن خان کلید ساز رای ما را پس بده
این وضعیت اصلا دیگر قابل کنترل نیست.
نفرین بر روحانی
محرم میاد و مردم همه چیزو فراموش میکنند
همتون سر و ته یه کرباسید.
عزیزان تابناک این روزها را خوب بخاطر بسپارید
دقیقا اونایی که به روحانی رای دادن الان هیچی نمیگن چون خودشون انتخاب کردن .
لطفا محض رضای خدا دسته جمعی استعفا دهید.
رفسنجانی بدشد خاتمی بدشد احمدی نزاد بدشد و روحانی هم بد
واقعیت اینست حکومت جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط فعلی در تلاش است که به هر نحوی که شده است اقتصاد و وضعیت بحرانی کشور را سامان دهد اما نمی توانند چرا؟
از دیدگاه اینجانب مشکل ابن کشور تنها در حوزه ارز نیست بلکه در بسیاری از حوزه ها دارای مشکل اساسی و بنیادین هستیم بعنوان مثال در صنعت ساختمان، کلیه بناهای سازه ای ما عمر کوتاه دارند و غیر اصولی ساخته می شوند و حتی کمتر از یک سال ، آسفالت خیابانها و پلها و ساختمانهای ما نیاز به تعمیر و نوسازی دارند و یا درحوزه صنعت خودرو بعنوان مثال خودروها دارای امکانات پنجاه سال گذشته هستند و امنیت و نوآوری آن صفر است و یا در حوزه مدیریت شهری هم ، نحوه مدیریت شهر و بالاخص در بحران ها تفریبا هیچ است و هزاران نمونه دیگر.
خوب سوال اینست واقعا چه اتفاقی افتاده است؟
تحریم ها پا بر جا باشه بهتره .
چهل سال است مردم با وعده ها دلخوشن خدایا این خوشی را از ما نگیر!
قرآن : ولاتبخسوا الناس اشیاءهم : ارزش اموال مردم را نکاهید
داستان فریدون شاهنامه را خوندید .
به نام خدا لطفا به هم نپرید و به یکدیگر خرده نگیرید .
تازه بعد از اینهمه رای دادنهای بیخودی ما متوجه شدیم اینهایی را که بهشون رای میدیم (چه رئیس جمهور و چه نماینده مجلس )هیچکاره اند
قدرت دست رییس جمهور نیست این را هر کودکی در این مملکت می داند گناه رییس جمهور این است که با وجود دانستن این موضوع قبول مسئولیت کرد
آقای روحانی واقعا"و بالا غیرتی راستش بگو کلید را دست کی سپردی که نمیتوانی ازش پس بگیری و مشکلات مردم را باز و حل بکنی.برو دنبال کلید تا ازش بگیری.
اين دولت يارانه معلمى را از سه سال پيش قطع كرده ، چنين بى عدالتى را به كدامين مرجع ميتوان اعلام نمود ، ايها الناس !!!!
سلام
سخنرانی کردن آقای روحانی رو به دوربین و در مقابل میلیونها نفر ایرانی و تأکید بر اینکه همه چی عالی است و اظهار تعجبش از اینکه چرا عده ای دولت را تخریب میکنند، آدم را یاد همین منش آقای احمدی نژاد می اندازه
ولی مشکل اینجاست که آقای روحانی در مناظره های هر دو دور خود، دقیقا دولت قبلی را از این زاویه زیر سؤال برد که چرا به ملت دروغ می گفتند!!!!!!
اما خود ایشان، روی دولت قبلی را چند بار سفید فرمودند!!!!!!
عزیز نویسنده شما تو چهارسال اول حکومت آقای روحانی کجا بودی این حرفا رو بزنی؟ نکنه تو هم شعار تا 1400 با روحانی رو داشتی و حالا صدات درومده. تو هم خائنی
آقای روحانی می دانم تو و تیمت افکار خوبی داشتید کارهای خوبی کردید هدفتان کار ریشه ای بود اما نگذاشتند از تو ناراحت نیستم اما دلگیرم که شفاف به مردم نگفتی تقصیر که بود و چه کسانی چوب لای چرخ کارهایت گذاشتند و نان شب مردم را هم با بعضی تبلیغات و تهدیدهای نابجا به خطر انداختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
اینکه از اول انقلاب تا الان کل مجموع بودجه های جاری همه دولتها ۱۶۰۰ هزار میلیارد بوده و ۶۰۰ هزارش مال دولتهای قبل بوده و هزار هزار میلیاردش مال این دولت بوده
باسلام خدمت همه ی عزیزان
قابل توجه عزیزانی که میگن رییس جمهور در این کشور کاره ای نیست . طور جناب روحانی و اصلاح طلبان محترم در چهار سال اول دوره اول تمام مشکلات ممکلت را بپای آقای احمدی نژاد نوشتند !!!!؟؟؟
اگر اینگونه است که چرا این همه شخصیت و دولت احمدی نژاد رو تخریب کردند ؟
آقای روحانی یک حقوق دان تحصیل کرده جزیره ی بریتانیا هستند ، ضمنا ایشان از ابتدای جوانی در این کشور مسئولیت های مهم امنیتی و سیاسی داشته اند ، پس بیخود شعار نداده اند و آگاه از شرایط بوده اند
مردم هم در انتخابات مجلس هم در ریاست جمهوری به چپی ها رای دادن ولی انصافا اونقدری که برای خودشون و اقوامشون کار کردن یک هزارمش رو برای مردم کار نکردن!!! برای فهمیدن این موضوع همین بس که تو این فشار اقتصادی حتی یک نفر از نمایندگان تهران در مجلس خم به ابروش نیومده و حتی یکیشون پیگیر وضع بد تیم استقلال هست نه فشار اقتصادی!!! تو رو خدا سری بعد کیلویی رای ندین!!! یکی که تو چهار سال نتونست کاری کنه نباید دوباره رای بدین!!! زیاد سخت نیست به خدا یکم درک یکم فهم یکم فرهنگ رو ببرین بالا!!!
تابناک جو میده علیه روحانی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
روحانی تو وضعیتی هست که دولتی ها بیشترین جو رو علیه دولت میدن علی الخصوص خودش
اقای روحانی و دارو دسته اش در کمال بی انصافی وبی اخلاقی به احمدی نژاذ چارنعل تاختند ولی غافل از این بودند و هستند که از مکافات عمل نمی توانند فرار بکنند
یه کمی هم از بسته اروپایی ها بگین دلمون خنک شه اخه امتیازهای توپلی به اروپایی ها دادید ولی دیدین که هیچی گیرتون نیومد
من چند بار نظر دادم چون توش لغت رفراندم بود منتشر نكرديد
شما كه اينقدر حتي از نوشتن كلمه رفراندم ميترسيد
چگونه مردم به شما اعتماد كنند
بابا تنها راه نجات كشور رفراندم است
مردم صاحب مملكت هستند نظر مردم رو بپرسيد
و به اسم مردم و از طرف مردم لطفا كسي شعار ندهد
احتمالا وعده داده بود در بحران مردم تنها بگذارد و سكوت كند و دست روي دست بگذارد
بعدازاین اتفاقات مردم از اصلاح طلب و اصولگرا عبورکردند.
اونهایی که با توپ و ترقه زدنها دهن کجی کردن به خارجیها و رقیب داخلی ، کام شیرین مردم رو تلخ کردن بعد برجام الان واسه شکستش باید پاسخگو باشند
مشکل ماها مردم این است که خیلی زود خر میشویم یعنی یک نفر میاید حرفهای قشنگی میزند و ما هم زود خر میشویم..
احمدی نژاد روحانی اصولگرا اصلاح طلب زحمت کشان مملکت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار