بازدید 13969

حمله تند کیهان به نایب رئیس مجلس

کد خبر: ۸۲۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 02 August 2018

روزنامه کیهان نوشت: آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، تحلیل قابل تامل و تاسف باری درباره مشکلات اقتصادی این روزهای کشور و علت آن ارائه کرده است.

این نماینده‌ مجلس‌در مصاحبه‌ای می‌گوید: مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

مطهری خطاب به این گروه موهوم که نامی از آنان نمی‌برد، ادامه می‌دهد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

این سخنان آقای مطهری را می‌توان ناشی از دو علت دانست. علت نخست، کم اطلاعی وی از مسائل مربوط برجام است. حتی دولت آمریکا نیز در خروج از برجام مدعی نشده است که به دلیل عدم اجرای برجام از سوی ایران از این توافق خارج می‌شود. ترامپ به صراحت اعلام کرد که چند دلیل برای خروج از برجام دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها دائمی نبودن توافق بود و همچنان خواهان آن است که «بند غروب» از توافق حذف شود.

مطهری در حالی مدعی است که بخشی از حکومت مایل به اجرای برجام نبود که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد. سرعت انجام این تعهدات و فراتر رفتن از تعهدات به‌شکلی بود که حتی غربی‌ها را نیز به تعجب واداشت!
در رد این ادعای آقای مطهری همین بس که با گذشت حدود 3 ماه از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی همچنان بطور کامل به تعهدات خود عمل می‌کند و ذره‌ای از آنها نکاسته است. گروه موهومی که مطهری از آنها یاد می‌کند، چطور می‌توانند ترامپ را مجبور به خروج از برجام کنند و نمی‌توانند مانع ادامه اجرای تعهدات برجامی ایران شوند؟!

علت دوم برای این موضع‌گیری مطهری را باید در حب و بغض‌های سیاسی و جناحی جست‌وجو کرد. هر سیاستمدار و نماینده‌ای می‌تواند سلایق سیاسی و جناحی خاص خود را داشته باشد و این موضوع در ایران به گونه‌ای است که افراد به راحتی و بدون هزینه، تغییر موضع نیز می‌دهند. گنجاندن افرادی با تابلوی اصولگرا در لیست اصلاح‌طلبان -از جمله شخص آقای مطهری و چند نفر دیگر- نمونه‌ای از تغییرات
آب و هوایی سیاسی است. اختلاف سلیقه و تغییر موضع سیاسی یک چیز است و قربانی کردن مسائل و منافع ملی پای این سلایق و حب و بغض‌ها مسئله‌ای دیگر. در حالی که آمریکا از برجام خارج شده و شمشیر را برای ملت ایران از رو بسته است، متهم کردن داخلی‌ها در این زمینه جز آب ریختن به آسیاب دشمن است؟ دشمنی که باید برای بدعهدی خود پاسخگو و در مقام بدهکار باشد، با این مواضع طلبکار و جری‌تر نخواهد شد و نخواهد گفت ببینید خودشان هم می‌دانند که مقصرند؟!

و اما نکته مهم‌تر اینکه به راستی ریشه مشکلات امروز اقتصادی کشور چیست؟ دم دستی‌ترین و البته پرت‌ترین پاسخ برای این سؤال، خروج آمریکا از برجام است. این موضوع همان‌قدر دقیق و منطبق بر واقعیت است که ادعاهای عجیب و غریب درباره دستاوردهای توافق هسته‌ای واقعی بود. می‌گفتند برجام همه مشکلات کشور را حل می‌کند و حتی آب خوردن مردم و مشکلات آب و هوایی را!

مواضع منتقدان برجام در قبال توافق هسته‌ای روشن و ثبت شده است. کدام نقد و هشدار آنان بود که محقق نشد؟ آقای مطهری به‌جای فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن به اصطلاح دلواپسان، بهتر است پاسخ دهد در نقش یک نماینده چه کاری برای اجرای درست برجام بر اساس شروط رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و خود مجلس انجام داده است؟ به‌راستی اگر این شروط سفت و سخت اجرا شده و مسامحه‌ای صورت نمی‌گرفت، ترامپ جرات می‌کرد چنین بی‌محابا و گستاخانه زیر میز توافق بزند؟

آقای مطهری با لحنی خارج از نزاکت می‌گوید مسئول وضعیت امروز و خروج آمریکا از برجام آنهایی هستند که موشک هوا کردند! جناب آقای مطهری توجه ندارند که اگر ملاک خوش‌آمد آمریکایی‌ها باشد، آنها از خیلی چیزها خوششان نمی‌آید. از اینکه ما موشک داریم خوششان نمی‌آید. از اینکه سپاه قدس داریم متنفرند. از شورای نگهبان دل خوشی ندارند.

از اجرای احکام اسلامی منزجر می‌شوند و در درجه اول از داشتن ولایت فقیه و ولی فقیه عصبانی هستند. آنها از امام خمینی(ره) نیز عصبانی‌اند. از پدر شهید آقای مطهری هم خوششان نمی‌آید. انتخاب با خود علی مطهری است که چگونه موضع بگیرد. طوری که آمریکایی‌ها عصبانی شوند یا استقبال کنند!

گویا در ایران برخی می‌خواهند از جفرسون هم دموکرات‌تر باشند! فرمانده ناو آمریکایی موشک شلیک می‌کند و 290 شهروند غیرنظامی ایران را در هوا تکه تکه می‌کند و مدال افتخار می‌گیرد. در ایران که اطراف آن مملو از پایگاه‌های نظامی آمریکایی است، نظامیان کشور به دلیل خودکفایی در صنعت موشکی از سوی نماینده مجلس ملامت می‌شوند!

و بالاخره اینکه کدام کارشناس و نماینده منصفی می‌تواند منکر این قضیه شود که مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت است؟ سوءمدیریتی که تنها مربوط به این دولت و این جناح و آن جناح نیست. اصلاً یکی از دلایل اصلی ادامه مشکلات و مزمن شدن آنها همین روحیه فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن این و آن است. دولت مدعی عدالت کل دولت‌های پیش از خود را زیر سؤال می‌برد و یکسره تخطئه می‌کند و دولت تدبیر نیز همه مشکلات را بر گردن دولت پیشین می‌اندازد و حتماً دولت بعدی نیز مشکلات را متوجه دولت فعلی خواهد کرد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴۰
اقای مطهری یادش نبود رجز خوانی های از کیسه ملت حسین شریعتمداری را هم اضافه کند
حسین شریعتمداری غیر از اینکه مدیر مسوول یک روزنامه ای با تیراژ زیادتر از خواننده ۱۰۰ هزارتا مگه تو چکاره مملکتی
تو به اندازه تیراژ روزنامه ات حرف بزن
اینکه در کشور ما رسم شده هر گروهی تقصیر را گردن دیگری می اندازد به جای خود - که البته مذموم است - اما آقای شریعتمداری و دوستان و احزاب متبوعش تا کنون غیر از انداختن تقصیر تمام مشکلات بر گردن دیگران چه کاری کرده اند؟ آیا سابقه دارد حداقل یک بار مسئولیت کارهای اشتباهی که کرده اند و بحران هایی که برای کشور و ملت ایجاد نموده اند را بر عهده بگیرند؟ اینها که دائما دیگران را مقصر می‌دانند و از همه طلبکارند.
درود بر کیهان که حرف حساب میزند لااقل موضعش روشن است و یکطرف است اما این نمایندها ی روز امضا میدن بعد تطمیع میشن و امضا پس میگیرند.
موضع مخالفان برجام امروز ديگر كاملا واضح و مشخص است كه در همسويي و مطابقت كامل با محافظه كاران امريكايي و رژيم صهيونيستي بود
کیهان شده تصمیم گیرنده مطلق. چرا باید تا این حد در سیاستهای مملکت دخالت کنه؟!!!!
با سلام/اگه یه رسانه فقط یک رسانه وجود دارد که بر اساس واقعیتهای دیروز و امروز و گرفتاری ها حرف می زند و تحلیل می کند و دل می سوزاند همین کیهان است عمده نون به نرخ روز خورند و بس. فکر نمی کنم که اگر حضرت امام امروز حاضر بودند در کنار دستشان روزنامه شرق و آرمان و ابتکار و شهروند و یا حتی همین روزنامه جمهوری اسلامی را می توانستید ببینید, بلکه مطمعنا روزنامه انقلابی کیهان بود و بس والسلام.
با سخنان مطهری کاملا موافقم
کشور دو دستگی کاملا اشکاری دارد و هر گروه می خواهد که دسته دیگر در برنامه های خود موفق نباشند تا نارضایتی موجب رای نیاوردن انها شود که جناح راست قدرت بیشتری دارد
در امریکا هم بین دمکراتها و جمهوری خواهان همین موضوع صدق می کند
نکته اینجاست که مردم امریکا ضرری نمی کنند ولی مردم ایران باید در این بین نابود شوند و همه هم سنگ مردم را به سینه می زنند
من حق رو به مطهری میدم درست زمانی که شرکتهای خارجی وارد ایران شدند آزمایش موشکی انجام میشه.قدرت نظامی داشتن خوبه اما با قدرت نظامی نمیشه اقتصاد روسروسامان داد
نتيجه تفكرات اين آقا التماس كردن به غربي هاست يا ما نميتوانيم
درصورتي كه پدرشان نظري برعكس داشتند
تو چرا قاطی میکنی کیهان ؟!؟!؟
درود بر علی مطهری که حرف حساب زده ... تمام مشکلات امروز کشور ناشی از تندروی افرادیه که منافعشون در بحرانی بودن مملکت هست ... که از اب گل آلود ماهی بگیرن و جایگاه قدرت رو محکم تر کنن !!!! پس آقای کیهان اشاره مطهری به گروه موهوم نیست
احسنت به اقای مطهری
جانا سخن از زبان ما می گویی
الحق کیهان درست میگه.
دقیقا درست است
حسین اقا جوش نزن فعلا که اوضاع بر وفق مراد شماست.........زجری که دارن میکشن این کوخ نشینانن .کاخ نشینان باکی از باد وسیلاب ندارن
تاسف آوره نایب رئیس مجلس با دیدن شرایط کنونی کشور هنوز در دوره ماقبل برجام زندگی میکنه ؛ البته شرایط زندگی مجلسی ها و مسئولان طوری هست که از پشت ماشیه های ضد گلوله و بدون صف خرید کردن و ......باعث میشه که خیلی چیزها رو دقیقا مشاهده نکنند ؛ ولی برای جنابان یک خاطره خیلی نزدیک و تفاوت نحوه مذاکره ما و کره شمالی رو یاد اور آقایون میشوم ؛ کره شمالی حتی آزمایشات هسته ای خود را هم انجام داد و تهدید مستقیم کرد امریکا را و بعد از موضع قدرت اومد پای میز مذاکره ولی ما بدو بدو اولین کاری که کردیم مغز راکتورمون رو سیمان ریختیم داخلش و بعد پیش پیش کارهایی که نباید میکردیم و بابت هر کردوم باید باج میگرفتیم از اروپا و آمریکا از بین بردیم و غصه شما اینه که چرا موشک ها رو هم نابود نکردیم ؟؟؟؟؟؟اقای مطهری به گفته آقای ظریف آیا یادتون رفته موشک باران بعثی ها رو و حمایت همین آمریکایی و اروپایی از صدام و.......
جناب کیهان: فردی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو به خواب زده را هرگز. اگر میخواهی صحت صحبت های آقای مطهری رو بررسی کنی لطفا تیترهای زورنامه خودتان را در سالهای اخیر مرور فرمایید. لطفا از نظر ملت هم چیزی ننویسید. ای بسا نظر مردم چیز دیگری باشد.
. گروهی که مطهری از آنها یاد می‌کند، چطور می‌توانند ترامپ را مجبور به خروج از برجام کنند و نمی‌توانند مانع ادامه اجرای تعهدات برجامی ایران شوند؟!
افرین دقیقا زدی وسط خال جناب شریعتمداری
کیهان تو خوبی
کاری به تندروی های کیهان ندارم
ولی این تحلیل درستیه
تیتر شما مغرضانه است
حمله تند دیگه یعنی چی
حرف حق خیلی انگار تلخه
زنده باد آقای مطهری.
زنده باد مطهری که حرف حق می زند
اقای مطهری فردی سیاسی نمیباشد . وجایگاه نائب ریسی مجلس برایش بزرگ است .
با سلام و احترام
آقای مطهری صد در صد واقعیت را مطرح نمودند.
علی مطهری خسته است...خسته
اقای مطهری با شجاغت زیاد حرف دل اکثریت مردم را میزند وشاید هزینه انرا هم بدهد
من یکی از طرفداران آقای مطهری بودم اما به خاطر این حرفها، کاملاً از ایشان و بصیرت سیاسی شان ناامید شدم. کاش توضیحی برای این حرفهایشان ارائه کنند که آنها را اثبات کند. توضیحات کیهان خیلی درست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
همان بهتر که شما فکر کنی ایشان بصیرت ندارد و کیهان دارد !!!
همه دولتها مقصرند چون همه مدیرانی ناکارامد وتکراری را بکار گرفته اند و می گیرند. انگار قخط الرجال است که تا دم مرگ باید گروهی در این کشور دهها پست داشته باشند . این جناب مطهری هم که حالش خوب نیست . . البته این جماعت اصلاح طلب عادت دارند که ناکارامدی و فساد خود را به گردن دیگران بیندازند . بیش از دو دهه است که کارشان همین است .
با سلام،
متاسفم برای مطهری که درکی برای منافع ملی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
شما داری ؟؟؟؟!!!!!!!!
بسمه تعالی
توانمندی موشکی ایران باعث افتخار است، لاکن مصارف موشکی هم سمت و سوق سیاسی به خود گرفته و بنده با نڟر مطهری موافقم.
این دفعه رو خداوکیلی راست گفته .
علی مطهری بویی از سیاست نبرده اگر برده بود به جای اقتصاد و جلوگیری از فساد رانت پنج سال دبنال رفع حصر نبود اینا از بچگی در ناز نعمت بودن هیچ چیز درک نمیکنند
بله باید حق رابه مطهری داد
ایول تمام حرفاش درسته
كيهان كلا در فضا ست . از ايران خبر نداره
بارها دیدیم مطهری حقگوست وباهیچ کس تعارف ندارد والسلام
بنده خدا میخواد بازم تو لیست اصلاحاطی ها قرار بگیره دو کلوم واسه خوشامدشون گفته گیر بهش ندین دیگه
مطهری کاملا حرف حق می زند او کاملا درست می گ.ید این حرف را باید قبلا هم میزد و الان هم باید همه بزنند
کاملا درست گفته. احسنت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس