بازدید 3401
هاشمی طبا:

چه اصراری است بازنشسته‌ها رییس فدراسیون باشند؟

سال هاست که با ارائه سابقه ایثارگری روسای فدراسیون ها می توانند در سمت خود باقی بمانند و در انتخابات شرکت کنند.نباید برای عدم اجرای قانون به بهانه ها متوسل شویم. بگوییم فلان فرد آدم خوبی است؛ پس شامل قانون نمی شود
کد خبر: ۸۲۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 31 July 2018

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: برای اجرای قانون فرقی نمی کند طرف رییس فدراسیون فوتبال باشد یا هندبال.

به گزارش تابناک ورزشی، در سال های اخیر همواره شایعاتی پیرامون کنار رفتن مدیران بازنشسته از راس فدراسیون های ورزشی شنیده شده؛ اما به جزو موارد محدود از جمله کنار رفتن محمود مشحون از فدراسیون بسکتبال خیلی شاهد اجرایی شدن قانون در این رابطه نبودیم. البته خیلی از این مسئولان با استفاده از تبصره ایثارگری توانستند در چند سال اخیر در انتخابات فدراسیون ها حاضر شوند و رای بیاورند.

Image result for ‫هاشمی طبا‬‎

چند روزی است که ماجرای منع به کارگیری بازنشسته ها دوباره حسابی خبرساز شده است. مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی را در این قانون به وجود آورده که مهمترین آن برای ورزشی ها حذف بند استفاده از ایثارگری در جذب مجدد بازنشسته‌ها بود. روز گذشته برخی از رسانه ها از کنار رفتن ۱۳ فدراسیون ورزشی بعد از ابلاغ قانون جدید خبر دادند. در این لیست روسای نامداری از فدراسیون فوتبال، والیبال، هندبال و... هم دیده می شوند.

در همین راستا رییس سابق سازمان تربیت بدنی یعنی مصطفی هاشمی طبا کاندیدای دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری صحبت کرده و به مسوولان دستگاه ورزش تاخته است.

سال هاست با ایثارگری رییس فدراسیون می شوند

در چند سال اخیر بارها روی قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در پست های کلیدی و دولتی صحبت شده و برخی از افراد هم به همین خاطر کنار رفته اند. با این حال سال هاست که با ارائه سابقه ایثارگری روسای فدراسیون ها می توانند در سمت خود باقی بمانند و در انتخابات شرکت کنند. من هنوز مصوبه جدید را ندیدم و به نظرم به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

من همیشه معتقدم قانون باید اجرا شود و نباید برای عدم اجرای قانون به بهانه ها متوسل شویم. در هر شرایطی قانون نباید خدشه دار شود. بگوییم فلان فرد آدم خوبی است؛ پس شامل قانون نمی شود، حرف درستی نیست. در هر شرایطی باید طبق قانون عمل کنیم و هیچ کسی هم استثنا نباشد.

روسای فدراسیون ها شامل قانون می شوند

فدراسیون ها موسسه های غیردولتی هستند؛ اما بازهم شامل این قانون می شوند. کمیته ملی المپیک نیز چنین شرایطی دارد و بازنشسته ها نمی توانند در آن فعالیت کنند. قانون منع به کارگیری بازنشسته ها فقط شامل موسسه های دولتی نمی شود و فدراسیون ها را هم در هر صورت شامل خواهد شد.

چه اصراری به استفاده از بازنشسته ها داریم؟

من نمی دانم چه کسانی از این قانون نفع می برند و چه کسانی ضرر می کنند. اصلا فرقی نمی کند طرف رییس فدراسیون فوتبال باشد یا هندبال. باید قانون برای همه اجرا شود و هیچ کسی نباید مستثنی باشد. در کل این سوال را دارم؛ اصلا چه اصراری داریم که از بازنشسته ها در فدراسیون ها استفاده کنیم؟ این همه نیروی متخصص و جوان داریم؛ پس چرا در تلاش هستیم که بازنشسته ها بمانند؟

مرا به بهانه بازنشستگی کنار زدند

وقتی می خواستم برای انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام کنم، با بهانه بازنشستگی مرا رد کردند. همان موقع من از دفتر حقوقی ریاست جمهوری نامه داشتم؛ اما دنبال بهانه بودند که مرا کنار بزنند. همین حالا مگر خانم طاهریان که نایب رییس شده، بازنشسته نیست؟ دوستان با من بد بودند وگرنه این موضوع ربطی به قانون نداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل