بازدید 2051

تاکید نمایندگان بر افزایش تعامل حقوقدانان شورای نگهبان با مجلس

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: نمایندگان بر افزایش تعامل حقوقدانان شورای نگهبان با مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند.
کد خبر: ۸۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 31 July 2018

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز (9 مردادماه) فراکسیون مستقلین ولایی، اظهار داشت: امروز آقای احمد بیگی حبیب آبادی حقوق دان معرفی شده برای عضویت در شورای نگهبان در جلسه فراکسیون مستقلین ولایی حضور یافت و به تشریح برنامه های خود پرداخت.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان حاضر در جلسه نیز دغدغه‌های خود در خصوص حقوقدانان شورای نگهبان را مطرح کرده و نمایندگان بر تعامل بیشتر با شورای نگهبان تاکید کردند و از اینکه فاصله‌ای عمیق بین طرح‌ها و پخته کردن مباحث حقوقی ایجاد شده گلایه داشتند، همچنین نمایندگان از از فاصله بین مراکز پژوهشی مجلس و شورای نگهبان، نمایندگان طراح و حقوقدانان شورای نگهبان انتقاد کردند و تاکید داشتند که این ارتباط باید مستمر باشد و مختص به زمان انتخابات نباشد.

وی افزود: حقوقدانان شورای نگهبان باید قوانینی را برای مردم تایید کنند و ضرورتی ندارد که هرکسی در ساختمان خودش تصمیم گیری کند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: افزایش تعامل بین شورای نگهبان و مجلس موضوع مهمی است و نمایندگان حاضر در جلسه تاکید داشتند که بعد از انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان باید امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد، تقریبا دسترسی‌ها بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: تاکید امروز بر آن است تا فرد اصلحی برای عضویت در شورای نگهبان انتخاب شود و ارتباط خود را با مجلس بیشتر کند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: همچنین دغدغه هایی در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات مختلف وجود داشت و نمایندگان توصیه هایی را در این زمینه مطرح کردند.حقوقدانان شورای نگهبان نقش موثری دارند و هر چه که آن‌ها از سطح بالاتری برخوردار باشند و درک صحیحی از فضای جامعه داشته باشند، به نفع همه است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر 3 کاندیدای عضویت در شورای نگهبان در جلسه فراکسیون مستقلین ولایی حضور یافتند تا بهترین فرد انتخاب شود، اظهار داشت: در اینگونه مسائل و انتخابات، فراکسیون گزینه‌ای را مدنظر ندارد و تنها فضا را برای تشریح برنامه آن‌ها آماده می‌کند تا نمایندگان از برنامه آن‌ها مطلع شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی