بازدید 2183

ارز دولتی به واردکنندگان واقعی کاغذ اختصاص یابد

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است افراد یا شرکت‌هایی باید مشمول دریافت ارز دولتی برای واردات کاغذ شوند که حداقل در یک‌سال گذشته اقدامی برای این کار کرده باشند.
کد خبر: ۸۲۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 31 July 2018

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، عنوان کرد: متأسفانه این وضعیت به بازار کاغذ نیز سرایت و آن را دچار بحران کرده است و مطبوعات، نشریات و ناشران کتاب با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مقطع کنونی نباید ارز دولتی به همه افرادی که مدعی واردات کاغذ هستند، اختصاص یابد، افزود: افراد یا شرکت‌هایی باید مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی ‌شوند که حداقل در یک‌سال گذشته اقدام به واردات کرده باشند.

وی آمار ثبت 380 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در 5 ماهه ابتدایی سال را عجیب توصیف و اضافه کرد: وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی باید نظارت ویژه‌ای به بازار واردات کاغذ داشته باشد و نباید اجازه ورود دلالان و واسطه‌ها را به بازار کاغذ داد.

ابراهیمی انتشار اسامی واردکنندگان کاغذ را اقدامی در جهت شفاف‌سازی خواند و تصریح کرد: ضرورت دارد قوه قضاییه با کسانی که ارز دولتی دریافت و نسبت به واردات محصول مجاز اقدام نکرده‌اند، برخورد جدی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر یکی دیگر از اقداماتی که به بازار کاغذ کمک می‌کند، برخورد دستگاه‌های نظارتی با محتکران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی