بازدید 1856

شورای‌امنیت موظف به تامین ضمانت اجرای حکم دیوان است

سفیر ایران در هلند با اشاره به اینکه پنجم شهریور جلسه استماع دادگاه لاهه در خصوص شکایت ایران از آمریکا به جهت اعمال تحریم است، گفت: شورای‌امنیت موظف به تامین ضمانت اجرای حکم دیوان است.
کد خبر: ۸۲۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 31 July 2018

علیرضا جهانگیری سفیر ایران در هلند در دیدار با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ماموریت ویژه یان سفارت‌خانه مبنی بر حضور در دیوان داوری لاهه و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، گفت: در میان سفارت‌خانه‌های ایران رد سایر کشورها تنها سفارتخانه ای هستیم که روابط دوجانبه با دیوان کیفری و دادگستری لاهه و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی برقرار می‌کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون دو موضوع توقیف 2 میلیارد دلاری بانک مرکزی توسط آمریکا و شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال تحریم ها بر مبنای معاهده مودت 1955 در دادگاه لاهه را پیگیری می‌کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه جلسه استماع شکایت ایران در مورد تحریم‌ها 27 آگوست 2018 (5 شهریور 97) برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم دادگاه دادگستری لاهه به نفع ایران رأی دهد و آمریکا به جهت اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم شود.

سفیر ایران در هلند تصریح کرد: در صورتی که رأی به نفع جمهوری اسلامی صادر شود، شورای امنیت سازمان ملل نقش ضمانت اجرایی دارد و می‌تواند آمریکا را مُجاب به اجرای حکم کند، اما اگر حکم توسط آمریکا در شورای امنیت وتو شود، از طریق افکار عمومی می‌توان فشار بسیار به آمریکا وارد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل