بازدید 17736
پیمانه اقتصادی؛

از «جدیدترین واکنش بانک مرکزی به آشفته بازار ارز و سکه» تا «میزان رشد گردشگران ایرانی به ترکیه در شش ماه اول ۲۰۱۸»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر بورس تهران ۱۹۷۴ واحد دیگر تقویت شد، لیست خریداران کالاهای عرضه شده در بورس منتشر شود، نوسان سکه در کانال تاریخی 4 میلیون تومان، توصیه های شورای جهانی طلا برای بهبود اوضاع بازار چین، قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران، سازمان حمایت: تخلفی در بررسی ابتدایی ثبت نام مزدا3 احراز نشد و بازگشت آرام «تسه»ها از کف را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 July 2018

از «جدیدترین واکنش بانک مرکزی به آشفته بازار ارز و سکه» تا «میزان رشد گردشگران ایرانی به ترکیه در ۶ ماه اول ۲۰۱۸»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر بورس تهران ۱۹۷۴ واحد دیگر تقویت شد، لیست خریداران کالاهای عرضه شده در بورس منتشر شود، نوسان سکه در کانال تاریخی 4 میلیون تومان، توصیه های شورای جهانی طلا برای بهبود اوضاع بازار چین، قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران، سازمان حمایت: تخلفی در بررسی ابتدایی ثبت نام مزدا3 احراز نشد و بازگشت آرام «تسه»ها از کف را در بر دارد.

نماگر بورس تهران ۱۹۷۴ واحد دیگر تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش 1974 واحدی معادل 1.76 درصد به رقم 113 هزار و 852 واحد رسید. همچنین، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 578 واحدی معادل 1.76 درصد به رقم 33 هزار و 384 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بر خلاف روز قبل، با افت 4 واحدی معادل 0.02 درصد، عدد 18 هزار و 345 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2 واحدی معادل 0.02 درصد به رقم 12 هزار و 988 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 2174 واحد افزایش معادل 1.80 درصد را رقم زد و به سطح 123 هزار و 71 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 1902 واحد افزایش معادل 2.34 درصد به رقم 83 هزار و 98 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 1796 واحد افزایش معادل 0.79 درصد همراه بود و عدد 230 هزار و 459 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «جدیدترین واکنش بانک مرکزی به آشفته بازار ارز و سکه» تا «قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران»

لیست خریداران کالاهای عرضه شده در بورس منتشر شود

محمد شریعتمداری در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت بورس کالا، خواستار انتشار لیست اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار تمامی کالاهای عرضه شده در بورس از زمان اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی در سایت رسمی بورس کالا شد. در نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: به منظور شفافیت کامل عملیات فروش بازار بورس کالا لیست اسامی اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار کلیه کالاهای عرضه شده در بورس، با اولویت محصولات فولاد و سایر محصولات فلزی عرضه شده و نیز اقلام پتروشیمی و سپس سایر کالاها را از زمان اعمال قیمت نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومانی در محاسبه قیمت پایه محصولات بورسی برای اطلاع عموم با ذکر تناژ و قیمت خرید و فروشنده، در سایت رسمی بورس کالا اعلام و اطلاع رسانی نمایید. بر اساس درخواست شریعتمداری، دستگاه‌های نظارتی خصوصاً سازمان‌های حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی مکلف به رسیدگی به نحوه بهره برداری از کالاهای مذکور هستند و هر گونه فروش خارج از شبکه تولید و یا با قیمت های بالاتر را مورد تعقیب قانونی قرار خواهند داد. /وزارت صنعت، معدن و تجارت

جدیدترین واکنش بانک مرکزی به آشفته بازار ارز و سکه

بانک مرکزی در خصوص تحولات اخیر بازار ارز و طلا با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی را ارائه کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت در این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع هموطنان عزیز می رساند، بانک مرکزی ج.ا.ایران حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود، تحولات اخیر در بازار ارز و طلا را که عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است را به دقت زیرنظر داشته و ضمن اعتقاد به اینکه این تحولات غیرعادی، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد، برنامه های مقتضی و رویکردهای جدیدی را که در برنامه اعلامی رئیس کل جدید نیز آمده بود در دست تهیه دارد که ظرف روزهای آینده عملیاتی نموده و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.

نوسان سکه در کانال تاریخی 4 میلیون تومان 

روز گذشته در ساعت 17، سکه تمام طرح قدیم با رشد 98 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم 3,412,000 تومان رسید که بیشترین نرخ در بازار بود. هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) بر اعلام اتحادیه طلا و ارز، 4,162,500 تومان ارزشگذاری شد. این نرخ نسبت به روز شنبه، 292,500 تومان گران تر بود. بهای سکه تمام طرح جدید در بیشترین سطح، 4 میلیون و 410 هزار تومان بوده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد 142,500 تومانی نسبت به روز شنبه، به رقم 1,966,500 تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی 990,500 تومان ارزشگذاری شد که نشان از رشد 77,500 تومانی نسبت به روز قبل دارد. هر سکه یک گرمی نیز با افزایش 20 هزار تومانی مواجه شده و در دومین روز هفته به رقم 498 هزار تومان رسید.

توصیه های شورای جهانی طلا برای بهبود اوضاع بازار چین

شورای جهانی طلا اعلام کرد: چین باید نظارت قانونی را ارتقا و تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را افزایش دهد و برای توسعه زیر ساخت های بازار طلا به منظور کمک به افزایش رشد آن تلاش نماید. شورای جهانی طلا افزود: 20 سال قبل بازار طلای چین کوچک بود، مردم کشورهای دیگر توجه چندانی به بازار چین نداشتند ولی با راه اندازی بورس طلای شانگهای در سال 2002 همراه با سیاست های آزادسازی تجاری و اقتصادی، شرایط لازم برای تبدیل چین به بزرگترین بازار طلای جهان فراهم شد؛ اما  علی رغم آنکه چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده طلای جهان است، بازار فلزات گرانبهای این کشور با 3 چالش عمده روبه روست. نهادهای نظارتی در بازار طلای چین ضعیف عمل می کنند. بازار سرمایه گذاری برای طلا از ضعف پایه و مبنای اصلی سرمایه گذار رنج می برد و زیرساخت های بازار طلای چین می تواند قوی تر از این باشد. شورای جهانی طلا افزود: چین باید قوانین قدیمی و منسوخ خود در بازار طلا را تغییر دهد، این قوانین مانع بزرگی برای رشد بالقوه بازار طلای چین به شمار می رود. تجارت غیرقانونی مصنوعات طلا و جواهر به ضرر تولید کنندگان چینی است. مسأله دوم که باید اصلاح شود، وضعیت تقاضای سرمایه گذاری در بازار چین و اهمیت و جایگاه سرمایه گذاران است. تقاضای خرده فروشی در بازار طلای چین نقش مهمی دارد. چین باید مبنا و پایه اصلی برای رشد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را توسعه دهد. سومین اصلاحات لازم برای بازار طلای چین، توسعه زیرساخت های بازار است. راه اندازی بورس فلزات گرانبها در شانگهای تاثیر مهمی برای توسعه زیرساخت های بازار داشته است ولی این اقدامات به تنهایی کافی نبوده است. به نقل از سایت طلا، به نظر می رسد چین باید برای بهبود اوضاع بازار طلا طی سال های آینده با این سه چالش بزرگ و مهم مقابله کند.

بازگشت آرام «تسه»ها از کف

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند۹۵ (تسه۹۵۱۲) با رشد ۷/ ۰ درصدی به قیمت ۶۴ هزار و ۹۲۱ تومان معامله شدند. پس از رسیدن قیمت «تسه»ها به کف ۶ هفته، روز گذشته شاهد رشد اندک قیمت «تسه»ها بودیم. با وجود رشد «تسه»ها در اردیبهشت و خرداد، کاهش ۲/ ۹ درصدی تعداد معاملات تیر نسبت به خرداد و رشد ۲/ ۵۴ درصدی قیمت مسکن نسبت به تیر سال گذشته، مجددا افت «تسه»ها را در تیر رقم زد. تقویت سمت عرضه نیز مانع از رشد قابل توجه «تسه»هاست. از ابتدای فروردین تا روز گذشته، با وجود رشد ۷/ ۲۵ درصدی تعداد معاملات «تسه»ها رشد ۱۱ درصدی ارزش معاملات به دلیل پایین‌تر بودن قیمت رقم خورد. میانگین «تسه»ها از ابتدای سال جاری، ۶۶ هزار و ۱۰۰ تومان، در مقایسه با میانگین ۷۴هزار و ۵۰۰ تومان بازه مزبور سال گذشته است.

قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران

شرایط متلاطم بازار مسکن از ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز شده در تیرماه نیز آرام نشد؛ با این حال به دلیل رشد لجام‌گسیخته‌ی قیمت‌ها، معاملات نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۲ و ۷ درصد کاهش یافت. طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه نسبت به خردادماه  ۴۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. در این میان بیشترین رشد در منطقه ۵ به ثبت رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۱.۸ درصد افزایش قیمت را نشان داد و به متری ۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید. در منطقه ۵ تنها از خردادماه تا تیرماه میانگین قیمت ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافت. اما بالاترین میانگین قیمت خانه متعلق به منطقه ۱ است. متوسط قیمت آپارتمان در منطقه ۱ هم‌اکنون متری ۱۵میلیون و ۱۰۸ هزار تومان شده که نسبت به فروردین ماه  ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. به نقل از ایسنا، قیمت مسکن در منطقه ۱ نسبت به تیرماه سال گذشته که میانگین قیمت‌ها در آن زمان حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود ۵۵.۲ درصد رشد یافته که به گفته‌ی کارشناسان، علت اصلی آن افزایش معاملات ناشی از تقاضای سفته‌بازانه در این منطقه بوده است. 

سازمان حمایت: تخلفی در بررسی ابتدایی ثبت نام مزدا3 احراز نشد

مدیرکل نظارت بر کالای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: بررسی مقدماتی سازمان حمایت از روند ثبت نام خودروی مزدا3 انجام شد که نشان داد هنوز تخلفی در این زمینه محرز نشده است. «احمد فاردار» در گفت وگو با ایرنا افزود: بررسی های مقدماتی نشان می دهد بیش از 200 هزار نفر در ساعت و تاریخ یاد شده (9 صبح چهارشنبه، سوم مرداد) برای پیش خرید تعداد محدودی مزدا3 به سایت فروش مراجعه کردند. وی ادامه داد: از آنجایی که این قیمت خودرو در بازار از حاشیه سود بالایی برخوردار بوده، طبیعی است متقاضیان زیادی برای خرید به سایت آن مراجعه کردند، به طوری که نسبت موفقیت افراد، یک تن در برابر هر 999 تن بوده است. پیش از این «محمد شریعتمداری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در توئیتی درباره تخلف های احتمالی در ثبت نام این خودرو اعلام کرده بود: «چگونگی پیش فروش مزدا 3 گروه خودروی بهمن به دلیل حاشیه سود و قطع و وصل های مشکوک بحث برانگیز شده؛ بر این اساس به مرکز روابط عمومی وزارتخانه دستور دادم با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی روند پیش فروش، نسبت به شفافیت فهرست خریداران اقدام و اگر تخلفی رخ داده به سازمان تعزیرات معرفی کنند.»

میزان رشد گردشگران ایرانی به ترکیه در شش ماه اول ۲۰۱۸

براساس اعلام سازمان امور مهاجرت وزارت کشور ترکیه، در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند. این در حالی است که به گزارش «دنیای اقتصاد»، در مدت مشابه سال قبل ایران یک‌میلیون و ۶ هزار گردشگر به ترکیه فرستاده بود و این تعداد، ۲۲/ ۸ درصد از کل گردشگران خارجی این کشور را تشکیل می‌داد. به این ترتیب میزان گردشگران ایرانی ترکیه در این مدت حدود ۱۵درصد رشد داشته است. علاوه بر این، ایرانی‌ها طی ۶ ماه اول ۲۰۱۸ در شرایطی در رتبه سوم بیشترین گردشگران ترکیه قرار گرفته‌اند که در پایان شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ در رتبه چهارم این لیست قرار داشتند.
به گزارش «ایرنا»، سرانه هزینه هر گردشگر خارجی در ترکیه به‌ طور متوسط در سطح ۶۸۱ دلار است ولی بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و هر کدام از گردشگران ایرانی ترکیه به‌طور متوسط بیش از یک هزار دلار هزینه می‌کند. چندی پیش نیز سید جلال ابراهیمی، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرده بود که طبق استانداردهای جهانی اگر ۱۵۰۰ دلار برای هر گردشگر در نظر گرفته شود، با احتساب بالای ۱۰۰۰ دلار خرید برای هر گردشگر، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هزینه‌ ایرانی‌ها در ترکیه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۳
تا کم میارن گیر میدن به سفرهای خارجه.
مگربانک مرکزی بجزنظاره کردن وصدوراطلاعیه کردن هلی بی حاصل عکس العمل دیگه ای هم داره؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
عمرا بانک مرکزی بتونه کنترل کنه. همه اش ناشی از تلاش دشمنان خارجیه ؟؟؟؟ دشمنان داخلی چی؟؟؟ آقازاده ها چی؟؟؟ اونا تقصیرشون نیست طفلکیا
خرج های اضافی دلار را دولت باید همین امروز قطع کند و مهمترین آن همین ارز ۴۲۰۰ تومانی توریست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
عزیزان چرا طوری صحبت میکنید انگار با این کارها وضع مملکت بهبود می یابد ؟

متأسفانه کار از این کارا گذشته
ناشناس
| Australia |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
درمان سرطان استامینافون نیست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
ارز آقازاده هائي كه در خارج از ايران مشغول خوشگذراني هستن و به اسم تحصيل ارز دريافت مي كنن بايد اول قطع شود.
بانك مركزي لطفا نا كار آمدي خودتا ن و آقاي سيف را با نام بردن از دشمن .....
اين نشان مي دهد كه بانك مركزي نه فكر و نه برنامه اي دارد. الان دارند فكر مي كنند كه چكار كنند!!
توطئه دشمن... بابا ول کنید. با این دوستان که ما داریم، به دشمن نیازی نیست.
اشتباه نگیرید گردشگران به ترکیه افزایش نیافته بلکه قاچاق ارز افزایش یافته است چون ترکیه تنها کشور همسایه ایران است که افراد میتوانند ارز دولتی را گرفته وبا عبور از مرز بازرگان همان روز هم به کشور بر میگردند وارز مسافرتی را به چند برابر می فروشند هم مسافرت کردند وهم تجارت کردند ومن متاسفم که دولت به مسافران ارز دولتی تحویل میدهد کسی که برا ی تفریح به خارج از کشور میرود چرا باید ارز دولتی بگیرد اجازه دهید مسافران هزینه میلیونی میکنند ارز را هم ازاد بگیرند وبه مسافرت بروند وبا اینکار جلو قاچاق ارز هم گرفته میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
مرز زمینی ارز تعلق نمی گیره اول مطالعه کنیذ بعد بیانیه بدید...
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
یعنی خوشم میاد بی مطالعه میرین بالای منبر!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
هموطزن عزیز برای مسافرت زمینی ارز مسافرتی .نمیدهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
جناب اميد احيانن تحليل شما چند روز پيش در جلسات استاد رائفي پور از طرف ايشان مطرح نشده است؟ مانند پيشگوئي ايشان در خصوص رئيس جمهور بعدي آمريكا؟!
چرا وقتی بازار انقد تشنه خرید خودرو هست و کمبود ماشین داریم؟؟!!نباید تعرفه واردات باز شه و آزاد شه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
کو دلار که خودرو وارد بشه؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
اگر تعرفه آزاد بشه و خودرو های نسبتا ارزان با کیفیت عالی با نرخ واقعی وارد بشه دیگه نه کسی دنبال آشغال های ایران خودرو و سایپا میره که منتظر بشه سایت باز بشه و نه کسی اسباب بازی های به اصطلاح ماشین چینی را میخره . بلکه همه به لیاقت اصلیمون که سوار شدن ماشین خوب و با کیفیت هست میشند
چی شد شما که همه رو گرفتین دلال و واسطه رو گرفتین پس چرا نتیجه معکوس داد؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
خخخخ
چهار تا اطلاعيه دادن كارو درست نمي كنه
حالا بازار ارز رو دشمنانمون گل آلود کرده اند چرا بازار میوه وکالاهای اساسی ولوازم خانگی وتنقلات و... رو قادربه کنترل نیستید
مرگ بر آمریکا
هرکاری کردن نتونستن جلوی گردشگران را بگیرن، چون طبیعیه. مردم با پول خودشون میرن خرید و گردش. اختلاس نمیکنن که از بیت المال مسلمین باشه،
تا وقتی همه مشکلات و بدبختی ها رو میندازن تقصیر نفر سوم ( دشمن فرضی) و از اشتباهات و ناکارامدیها هیچی نمیگن چیزی درست نمیشه!
ملانصرالدین به یک ده رفت و به کدخدایش گفت اگر پول و طلا ندهی همان بلایی را سرت میارم که سر کدخداهای دیگه آوردم ، کدخدای ده مقداری پول و طلا به ملا داد و گفت چه بلایی سر اون کدخداها آوردی؟
ملا گفت اون بی انصافها هیچی بهم ندادند ، منم باهاشون قهر کردم و رفتم!
از این همه نظارت خسته نشوند. برخی حواسشان هست که یک وقت دلالها ارز را زیر قیمت نفروشند و گیر نبفتند.
بانک مرکزی ایران هم شده سازمان ملل که فقط از اوضاع نابسامان دنیا اظهار نگرانی می کنند و تحولات را به دقت زیر نظر دارند.عملا مانند سازمان ملل هیچ کاره است..ملت که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.
ارز مسافرتی باید قطع بشه حالا مسرفت زمینی هوایی گردشگری زیارتی فرقی نمی کنه
افت تاریخی ارزش ریال ایران و اقتصاد ایران نقل رسانه های خارجی شده . ولی واقیت این است که ترامپ هر چه کرده ده ها بار بدترش را ناکارامدان داخلی بسر اقتصاد کشور آوردند .
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

تقاضای عاجزانه دارم این مطلب را پخش نمائید .

اول از همه باید جناب آقای شریعمت مداری به دستگاه قضایی جوابگو باشند .....

دوم رئیس کل بانک مرکزی به دستگاه قضا و ملت ایران پاسخگو باشند ....

به یقین تمام این برنامه ها ی اقتصادی که کشور را درگیر کرده توسط یک سری افراد پولدار بزرگ و دلالان است .

اینجانب از دستگاه قضا بخصوص جناب آقای محسنی اژه ای
و جناب آقای جعفری دولت آبادی - تقاضا داریم که برخورد نمایند ....به شدت برخورد نمایند .....

اجازه ندهند کشور ایران دستخوش ناآرامی و جنگ داخلی پیش بیاید ....
مردم بدبخت چه کار کنند .......امثال بنده که عددی نیستیم مرده و زنده بودن ما فرقی ندارد .........

پس شما کشور را نگه دارید .........

جنا آقای محسنی اژه ای :
جناب آقای جعفری دولت آبادی :

پنجه عدالت و قانون را بر این آدم های ناکارامدی که کشور را دارند نابود میکنند اعمال کنید .
علت گرانی دلار .... مردم یا دولت ؟ بدلیل وجود ارتباطات ۱۰۰ درصد مردم و کاسبان و فعالان اقتصادی روزانه با کنترل سایتهای رسمی و غیر رسمی ، با چک نمودن قیمت دلار ، کلیه اجناس و کالاهای قابل عرضه خود را ( اعم از تولید داخل و یا خارج ) به همان میزان افزایش قیمت می دهند . و گاهی این موضوع را روزانه چند بار تکرار می کنند . بدون تعارف مردم با دست خود گوشت یکدیگر را می خورند . این اخلاق ناپسند و زشت مردم ایران که در هیچ دین آیینی نیز نمی گنجد ، خاص خود همین مردم است . این وسط دولت کیست ؟ آیا دولت از کره مریخ آمده است ؟ اعضای دولت و وزرا و معاونین و تا شهرهای کوچک و .... برادر و خواهر و اقوام خود ما هستند .... تا زمانی که مردم خود از این اخلاق ناپسند دست برندارند ، هیچ نیازی به دشمن خارجی نخواهیم داشت .... وقتی تک تک ما از خود شروع نمی کنیم ، از وجودی به نام دولت چه انتظاری می رود ؟ آئینه را نشکنیم .... از خود شروع کنیم . ایرانیان جز به فکر سود جویی و منفعت شخصی به مورد دیگری فکر نمی کنند ....
قیمتها ثانیه ای بالا میرود آنوقت بانک مرکزی میخواهد طرحش را چند روز دیگر عملیاتی کند.
تمام بدبختی ها از بانک مرکزی بلند میشه.
اقای بانک مرکزی این همه دست و دلبازیهای بنگاههای مالی و پولی برای یک عده خاص و عدم دریافت وثایق تضمین های مطمئن برای بازگرداندن بدهی ایا کار دشمنان اسلام ومسلمین یا کار یک عده سود جود و مدیر بی کفایت که همه چیز را گردن دشمنان می اندازند؟
کشورهای خارجی هم همین اغازاده ها میرن با پول مفت نفت و ارث باباشون.....
فقط استیضاح روحانی
بحث در مورد قیمت سکه و ارز یک نظر انحرافی است. کدام اقتصاد برپایه ارز و طلا پایه گذاری شده است که تمام توجههات ملت به این موضوع جلب شده است. تعیین کننده در اقتصاد "نرخ سود بانکی " میباشد که مسکوت مانده است. وقتی آقای سیف نرخ سود بانکی را از 22% به 16% کاهش میدهد و عواملشان از مالیات بر سپرده های سرمایه ای بانک تبلیغات میکنند نتیجه اش این میشود که سپرده های بانکی سر از بازار ارز و طلا و مسکن درمیآورد و این میشود که ما شاهد آن هستیم. با تورم واقعی حدود 50% امروز مدیریت بر نقدینگی با نرخ 16% نمیشود کرد و در این میان اندوخته های مردم عملا براساس سیاست غلط بانک مرکزی به تاراج میرود. باید در ارتباط با حفظ و حراست از سرمایه مردم با سرمایه های اندک پس اندازشان اقدام کرد. سود سپرده با تورم سازگاری ندارد و حجم نقدینگی رو به رشد نیز تنها و تنها با نرخ سود سپرده های بانکی کنترل میشد. آیا لازم است درس اول اقتصاد را به مدیران مالی بانک مرکزی یاد داد ؟
وقتی سیاستهای پولی و مالی کشور رو عملا دشمن تعیین می کنه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه رو تعطیل کنین
آقایانی که کاره اند که از گرانی سکه حال میکنند چکار دارند ارزونش کنند
آقایانی که کاره اند که از گرانی سکه حال میکنند چکار دارند ارزونش کنند گور با بای مردم بدبخت
وقی افراد ناکارامد سر کار باشند اوضاع میشه همین با مدارک تقلبی دکترا میان سرکار در صورتی که حتی قدرت تشخیص هیچی روندارند
کوته فکری تا کجا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها