بازدید 4363

شبهات اتحادیه اروپا در مورد چند و چون توافق خرید سویا از آمریکا

جولیا کلوکنر، وزیر کشاورزی آلمان روز شنبه کفت که روابط تجاری میان ایالات متحده آمریکا و اروپا بهبود یافته است، اما با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که اتحادیه اروپا به میزانی که واشنگتن انتظار دارد، از آمریکا سویا خریداری کند.
کد خبر: ۸۲۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 28 July 2018

شبهات اتحادیه اروپا در مورد چند و چون توافق خرید سویا از آمریکاجولیا کلوکنر، وزیر کشاورزی آلمان روز شنبه کفت که روابط تجاری میان ایالات متحده آمریکا و اروپا بهبود یافته است، اما با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که اتحادیه اروپا به میزانی که واشنگتن انتظار دارد، از آمریکا سویا خریداری کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، و هیئت اجرایی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه به قردادی غیرمنتظره دستیافتند که به خطر جنگ تجاری قریب الوقوع میان این دو قدرت پایان می بخشد.

شبهات اتحادیه اروپا در مورد چند و چون توافق خرید سویا از آمریکا

پس از مذاکرات، ترامپ مزایای بدست آمده برای کشاورزان ایالات متحده را برجسته می کند. او به خبرنگاران گفت: "اتحادیه اروپا قصد دارد، تا تقریبا بلافاصله، شروع به خرید مقدار بسیار زیادی دانهٔ سویا کند.”

این در حالی است که، کلوکنر، به رویترز در حاشیه جلسه G20 در بوئنوس آیرس، گفت که مقدار سویایی که اروپا وارد خواهد کرد هنوز مشخص نشده است.

او گفت: “آیا ما قادر خواهیم بود هرچه که رئیس جمهور (اآمریکا) ترامپ بخواهد انجام دهیم؟ من نمی دانم. بیایید ببینیم آیا چنین خواهد بود یا نه.”

بر اساس آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده که در روز 12 جولای منتشر شد، انتظار می رود که اتحادیه اروپا در سال 2018/19،  15.3 میلیون تن سویا وارد شود. ایالات متحده آمریکا بعد از برزیل در جایگاه دومین صادرکننده بزرگ دانه های روغنی در جهان قرار دارد.

پس از جلسه روز چهارشنبه در کاخ سفید، ترامپ موافقت کرد که از اعمال تعرفه های جدید بر روی واردات خودرو از اتحادیه اروپا خودداری کند، و این در حالی است که اتحادیه اروپا و ایالات متحده شروع به مذاکره در جهت کاهش موانع تجاری دیگر می کنند.

راشا تودی پیشتر نقل کرده بود که یونکر در روز چهارشنبه در کاخ سفید گفت: "من برای انجام معامله به اینجا آمدم و امروز معامله کردیم."

او تأیید کرد که اتحادیه اروپا پایانه های بیشتری را برای وارد کردن گاز طبیعی مایع (LNG) از ایالات متحده خواهد ساخت. برخلاف گاز طبیعی که در حال حاضر از روسیه به اروپا تحویل داده می شود، گاز طبیعی مایع باید توسط کشتی به تاسیسات تخصصی ارسال شود.

واشنگتن در یک ژوئن با اشاره به زمینه های امنیت ملی تعرفه هایی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد و ترامپ تهدید کرده بود که این تعرفه ها را بر خودرو ها و قطعات خودرویی وارداتی از اتحادیه اروپا گسترش می دهد.

در واکنش به تعرفه های فلزات ایالات متحده، اتحادیه اروپا قبلا بر واردات کالاهای آمریکایی به ارزش ۲.۸ میلیارد یورو (۳.۳ میلیارد دلار)، از جمله مشروبات الکلی و موتور سیکلت هایی که تولید برخی از حوزه هایی است که در انتخابات از ترامپ حمایت می کردند، وضع کرده است.

ترامپ بعد از توافق روز چهارشنبه اعلام کرد که: "ما بر علیه روح اين توافق اقدامی نخواهيم کرد مگر اينکه یکی از طرفين مذاکرات را متوقف سازند". او افزود که گام بعدي، برداشتن تعرفه های آمريکا براي آلومينيوم و فولاد و همچنين تعرفه های متقابلی که اتحاديه اروپا به دنبال آن وضع کرد، است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس