بازدید 8070
۲

پنج شرکتی که بیشتر از برخی از کشور‌ها درآمد دارند

درآمد سالانه برخی از شرکت ها به قدری زیاد است که اقتصاد بسیاری از کشورها در سراسر جهان را کوچک جلوه می دهد. با این حال، سودآورترین و موفقترین شرکتها در جهان همیشه شهرت ستاره ای ندارند.
کد خبر: ۸۲۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 28 July 2018

پنج شرکتی که بیشتر از برخی از کشور ها درآمد دارنددرآمد سالانه برخی از شرکت ها به قدری زیاد است که اقتصاد بسیاری از کشورها در سراسر جهان را کوچک جلوه می دهد. با این حال، سودآورترین و موفقترین شرکتها در جهان همیشه شهرت ستاره ای ندارند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در زیر مقایسه درآمد برخی از این شرکت ها با تولید ناخالصی برخی از کشورها آمده است:

پنج شرکتی که بیشتر از برخی از کشور ها درآمد دارند

والمارت

والمارت، خرده فروشی آمریکایی با درآمد 486 میلیارد دلاری در سال 2017، از ششمین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو، یعنی کشور بلژیک با تولید ناخالص داخلی 468 میلیارد دلار،  درآمد بیشتری داشته است. اگر والمارت یک کشور بود، از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رتبه 24 در سطح جهان قرار داشت.

فولکس واگن

درآمد خودروسازی آلمانی فولکس واگن بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور شیلی است. این شرکت که تحت تاثیر رسوایی بزرگ آلایندگی قرار گرفته است، سال گذشته 276 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. تولید ناخالص داخلی شیلی در سال 2016 بالغ بر 250 میلیارد دلار بوده است و بسیاری از آن به عنوان ثبا ثبات ترین کشور آمریکای جنوبی، پیش از کشورهای دیگری مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا نام می برند. اگر درآمد فولکس واگن را به عنوان تولید ناخالص داخلی آن در نظر بگیریم، در جایگاه 43اُم در سطح جهان خواهد ایستاد.

اپل

اگر شرکت بزرگ تکنولوژی آمریکایی، اپل، یک کشور بود، از نظر میزان تولید ناخالص داخلی می توانست در رتبه 47اُم قرار گیرد. این شرکت که در سال گذشته 229 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، متهم به بدرفتاری و پرداخت دستمزد اندک به کارمندان خود، پنهان کردن درآمد های خارجی اش و فرار مالیاتی است. در مقایسه، می توان گفت که  تولید ناخالص داخلی پرتغال در سال 2016، 205 میلیارد دلار بوده است. 

آمازون

خرده فروش آنلاین آمازون، که کم مانده است از اپل پیشی بگیرد، در سال 2017 بالغ بر 118 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. درآمد آن از تولید ناخالص داخلی کویت (111 میلیارد دلار) بیشتر بوده است. مدیر عامل آمازون، جف بیزوس، اخیرا تبدیل به ثروتمندترین مرد در تاریخ مدرن شده است، و ثروت او در این ماه به 150 میلیارد دلار رسیده است.

الفابت

شرکت مادر گوگل، الفابت، سال گذشته بیشتر از کشور پورتوریکو با تولید ناخالص داخلی 105 میلیارد دلار، درآمد کسب کرده است. درآمدهای الفابت در سال 2017 به 111 میلیارد دلار رسیده است. اگر درآمد خود را از دست بدهیم، اگر درآمد این شرکت را به عنوان تولید ناخالص داخلی آن در نظر بگیریم، در جایگاه 59اُم در سطح جهان خواهد ایستاد.

کارشناسان می گویند که دلیل اصلی رشد چنین شرکت هایی جهانی شدن است. با این حال، بزرگتر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. بسیاری از شرکت های چند ملیتی، گاهی با عناوین خبری منفی رو به رو، و حتی مورد تنفر واقع شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایران خودرو و سایپا در رده های بعدی قرار دارند
پورتوریکو کشور نیست... انتظار چنین اشتباهی نمی رفت!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها