بازدید 2854

سبقت پژو سیتروئن از رقیب دیرینه

ارزش سهام گروه خودروسازی پژو سیتروئن برای نخستین بار پس از حدود یک دهه گوی سبقت را از شرکت خودروسازی رنو، رقیب اصلی خود ربود.
کد خبر: ۸۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 28 July 2018

ارزش سهام گروه خودروسازی پژو سیتروئن برای نخستین بار پس از حدود یک دهه گوی سبقت را از شرکت خودروسازی رنو، رقیب اصلی خود ربود.

این در حالی است که شرکت پژو سیتروئن پیش‌تر در زمینه سود آوری یک رکورد را از خود به جا گذاشته است. پس از آنکه سهام این شرکت فرانسوی با رشد ۱۶ درصدی طی روزهای اخیر رو به رو شد ارزش سرمایه آن با رسیدن به ۵/ ۲۱ میلیارد دلار بالاترین رکورد را از سال ۲۰۱۱ به نام خود ثبت کرده است.

از سوی دیگر ارزش سهام شرکت خودروسازی رنو نیز ۳/ ۲۱ میلیارد یورواست. شرکت پژو سیتروئن که کمتر از یک سال پیش برند‌های اپل و وکسهال را از شرکت آمریکایی جنرال موتورز خریداری کرد با پرده‌برداری از میزان سوددهی در بخش‌های تازه تاسیس خود باعث حیرت تحلیلگران اقتصادی شده است، چراکه در دو دهه گذشته این برند‌ها تحت مالکیت جنرال موتورززیان‌ده بوده‌اند. اگرچه کماکان چالش‌های قابل‌ملاحظه‌ای از جمله خروج از بازار ایران، تنزل نرخ فروش در چین و هزینه‌های بازسازی اپل در مسیر شرکت پژو سیتروئن قرار دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس