بازدید 16184
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر؛

موضع گیری شفاف یكی از نیازهای مهم دوران فتنه است

معنای این حضور انبوه و منسجمِ هر ساله مردم این است كه انقلاب و نظام برخاسته از آن، متكی بر مردم و ایمان آنان است و علت اصلی ناتوانی دشمنان در متزلزل كردن نظام اسلامی نیز همین موضوع است/ مخالفان نظام اسلامی، از حضور خالص و گسترده مردمی با گرایشها و سلایق مختلف، در مناسبتهای گوناگون انقلاب به وحشت افتاده است/شناخت موقعیت، و حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز، اساس همه كارهاست.
کد خبر: ۸۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶ 19 January 2010
حضرت آیت الله خامنه ای امروز در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رؤسای ستادهای دهه فجر سراسر كشور، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران و مراسم سالگرد انقلاب در سی سال گذشته را حضور انبوه و متحد مردم به عنوان عناصر اصلی شكل گیری انقلاب اسلامی و دلبستگی آنان به شعارهای اساسی انقلاب دانستند و تأكید كردند: در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، وظیفه همه بویژه خواص، موضع گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دو پهلو است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، رهبر انقلاب اسلامی دهه فجر را یك پدیده منحصر به فرد برشمردند و در تبیین این موضوع افزودند: علت منحصر به فرد بودن دهه فجر این است كه در طول سی سال گذشته، سالگرد انقلاب اسلامی همواره با حضور انبوهِ مردمی بوده كه عناصر اصلی پدید آورنده انقلاب هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای حضور میلیونها نفر در 22 بهمن هر سال را نشانه متكی بودن انقلاب به ایمان های مردم دانستند و خاطرنشان كردند: معنای این حضور انبوه و منسجمِ هر ساله این است كه انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، متكی بر مردم و ایمان آنان است و علت اصلی ناتوانی دشمنان در متزلزل كردن نظام اسلامی نیز همین موضوع است.

ایشان با اشاره به وحشت مخالفان نظام اسلامی، از این حضور خالص و گسترده مردمی با گرایشها و سلایق مختلف، در مناسبتهای گوناگون انقلاب به ویژه دهه فجر و 22 بهمن افزودند: دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر این انسجام و وحدت تلاش دارند، با كمك عوامل خود، و در تبلیغات اینگونه وانمود كنند كه انسجام و جهت گیری واحد مردم دچار انشقاق و چند دستگی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: در همین چارچوب در روز قدس كه پایه و اساس آن در ضدیت با رژیم صهیونیستی است، گروهی معدود و فریب خورده، بر ضد موضوع فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی شعار دادند و در روز سیزده آبان نیز كه روز برائت و نفرت ملت ایران از استكبار امریكایی است، بر ضد این حركت و نظام اسلامی و اسلامیت شعار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه ملت ایران دلبسته به شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است و عظمت ملت ایران نیز به بركت حضور مردمی در صحنه است، افزودند: جمهوری اسلامی با خواست و ایمان مردم شكل گرفته و تاكنون براساس همین خواست و ایمان با كمال اقتدار و احساس عزت و بی نیازی پیش رفته و از این پس نیز با اقتدار و عزت كامل بر همه دشمنان پیروز خواهد شد.

ایشان تأكید كردند: انقلاب اسلامی یك حقیقت برخاسته از سنت الهی است و تا هنگامی كه متكی بر ایمان، عشق و علاقه مردم است، قدرتهای جهانی اگر با یكدیگر نیز متحد شوند نمی توانند صدمه ای به این انقلاب و مردم وارد كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، 22 بهمن را متعلق به ملت ایران، امام بزرگوار (ره)، و شهدا دانستند و تأكید كردند: دشمن تلاش دارد این ثروت عظیم ملی را متزلزل كند، بنابراین باید با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حركت كرد.

رهبر انقلاب اسلامی شناخت «لحظه و نیاز» و اقدام متناسب با آن را یك خصوصیت و ویژگی بسیار مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: برخی از اهالی كوفه كه با عنوان «توابین» چند ماه بعد از حادثه عاشورا قیام كردند و به شهادت رسیدند، به امام حسین (ع) ایمان داشتند و انشاءالله در نزد خداوند هم مأجور هستند اما آن وظیفه ای را كه باید عمل می كردند، انجام ندادند زیرا «لحظه» و عاشورا را نشناختند.

ایشان، نهم دی امسال را یكی از «لحظه ها» دانستند و تأكید كردند: راهپیمایی نهم دی، نیاز لحظه ها بود كه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به درستی اقدام كرد و مردم نیز بخوبی این نیاز را تشخیص دادند و 9 دی به یكی از قله های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.

حضرت آیت الله خامنه ای 23 تیر سال 78 را نیز یكی دیگر از «لحظه ها» برشمردند و خاطرنشان كردند: راهپیمایی مردم در 22 بهمن با همه عظمتی كه دارد، یك كار متعارف و دارای روال مشخص است اما راهپیمایی 23 تیر سال 78 و نهم دی امسال، یك كار متعارف نبود.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: شناخت موقعیت، و حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز، اساس همه كارها است.

ایشان، موضع گیری شفاف و پرهیز از مواضع مبهم و دو پهلو را یكی از نیازهای مهم دوران فتنه و غبارآلودگی فضا دانستند و افزودند: دشمنان همواره مخالف شفاف بودن فضا هستند زیرا آنها در فضای غبار آلود و فتنه می توانند به اهداف خود برسند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: در شرایط كنونی همه جریانها و گرایش های سیاسی داخل نظام باید خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص كنند و در این میان وظیفه خواص بویژه خواصی كه تأثیرگذاری بالایی دارند، بیش از دیگران است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: موضع گیری دو پهلوی خواص مطلوب نیست و خواص باید مواضع خود را در قبال سخنان و اقدامات دشمن، شفاف بیان كنند.

ایشان افزودند: وقتی سران استكبار و ظلم، و اشغالگران كشورهای اسلامی وارد میدان
می شوند و موضع گیری می كنند، دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحیح نیست زیرا باید مشخص شود، افرادی كه داخل نظام جمهوری اسلامی هستند، چه موضعی دارند و آیا حاضر هستند از دشمن تبری بجویند؟

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: هنگامی كه عده ای در فضای فتنه و غبارآلودگی، با زبان، اسلام را نفی و در عمل نیز جمهوریت نظام را نفی می كنند و انتخابات را زیر سؤال می برند، انتظار از خواص این است كه مرز و موضع خود را شفاف مشخص كنند.

ایشان تأكید كردند: شفاف سازی، دشمنِ دشمن و غبارآلودگی كمك به دشمن است و این، یك شاخص و معیار برای عملكرد همه افراد و جریانها و به ویژه خواص است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توطئه هایی كه در سی سال گذشته بر ضد انقلاب اسلامی وجود داشته است، افزودند: ملت ایران تاكنون با لطف و عنایت خداوند از گذرگاه های بسیار سختی عبور كرده است و از این پس هم عبور خواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه دشمنی ها با نظام اسلامی همچون گذشته در آینده نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كردند: اگر ملتی بیدار، آگاه، با عزم و متكی بر ایمان و همراه با رویش باشد بر همه توطئه ها غلبه خواهد كرد.

ایشان با اشاره به رویش های انقلاب افزودند: نسل جوان كنونی و جوانانی كه حتی پیروزی انقلاب اسلامی و مقاطع مهم آن را ندیده اند، نوخاسته ها و رویش های انقلاب هستند كه در مقایسه با نسل جوان اول انقلاب، بسیار بهتر و هوشیارانه تر عمل می كند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: با وجود همه توطئه ها، برگ و بار درخت مستحكم انقلاب روزافزون است.

ایشان همچنین با قدردانی از زحمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این نهاد را یكی از كهن ترین و پرسابقه ترین نهادهای جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس یك نیاز واقعی و صادقانه شكل گرفت و این نهاد در طول سی سال گذشته نیز همواره براساس شناخت لحظه و نیاز عمل كرده است.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور آیت الله جنتی در رأس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اشراف وی بر كارها را یكی از عوامل اصلی حركت این نهاد در مسیر صحیح و شناخت به موقع نیازها دانستند.

در ابتدای این دیدار آیت الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به سابقه شورا و تشكیل آن در 12 مرداد 59، گزارشی از فعالیتها و عملكرد این نهاد در مقاطع مختلف بویژه در راهپیمایی نهم دی امسال ارائه از عملكرد بسیار خوب صدا و سیما در این رویداد مهم قدردانی كرد.

متن کامل سخنرانی ایشان را اینجا بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اشاره مقام معظم رهبری به 2 نکته حائز توجه است: اول وحشت برخی از حضور خالص و گسترده مردمی با گرایشها و سلایق مختلف، در 22 بهمن امسال و قدردانی رهبرمعظم از زحمات و حضور آیت الله جنتی در رأس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اشراف وی بر كارها در مسیر صحیح و شناخت به موقع نیازها که بسیار ارزنده و مهم است.
هر موقع فضا رو به آرامش میرود سخنرانی برخی آقایون فضا رو بدتر میکند
خواص آنقدر خود را به نشنیدن زده اند که رهبر عزیز برای چندمین بار با این صراحت از آنان خواسته که مواضع خود را مشخص کنند.ایشان با علم به اینکه آنها متاسفانه قدم در راهی گذارده اند که نه راه پیش دارند نه راه پس , باز هم راه بازگشت به آغوش انقلاب را به آنان توصیه می فرمایند.خداوند انشاال..به عزت ایشان بی فزاید.
جانم فدای رهبر
قابل توجه تابناکی های چند پهلو !
به نظر من مواضع دست اندرکاران سایت تابناک شفاف نیست.
خدا اين مرد بزرگ را براي مسلمانان حفظ كند ودشمنانش را نابود نمايد.
به خواص هم شعور سياسي درك شرايط عطا نمايد
ای تابناك حیله گر و فتنه افروز این كلام ولایت است و فصل الخطاب همه نظریه ها و تفسیرها، پس بیایید تا دیر نشده است توبه كرده ودست از شیطنت بردارید و از خدا طلب مغفرت كنید كه شاید به راه راست هدایت شوید
خدا لعنت کند آنهائی که تخم فتنه را در مناظره ها کاشتند و دودستگی ایجاد کردند تا جائیکه رهبر انفلاب هم فضای کنونی را غبار آلود و مساعد برای عرض اندام بیگانگان میدانند . خدا نیامرزد آنهائی که بمردم دروغ گفتند و اقتصاد را ویران کردند و خدا توفیق به رهبر بدهد که شفاف در این موارد اظهار نظر کند و مخالفت خود را با خدعه ، افتراء و رنگ کردن خلق خدا اعلام نماید تا شاید اعتماد و اتحاد به جامعه برگردد .
خدا رهبرمان را نگه دارد که تنها این بار را به دوش می کشند و آماج همه ی تهاجمات شده اند!!!

آقا اینهمه از عمارها سخن کفتند، ولی هنوز هم که هنوزه خودشون عمار خودشونن!!!!!!11
......قابل توجه سربازان ملت و رهبری و ولایتی ها و دوست و دشمن..........
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: هنگامی كه عده ای در فضای فتنه و غبارآلودگی، با زبان، اسلام را نفی و در عمل نیز جمهوریت نظام را نفی می كنند و انتخابات را زیر سؤال می برند، انتظار از خواص این است كه مرز و موضع خود را شفاف مشخص كنند.
آقایان موسوی کروبی و خاتمی توجه کنند.یااینوری یا اونوری یا علی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان