بازدید 12241
۸

عربستان عبور نفتکش‌ از باب‌‌المندب را متوقف‌کرد

عربستان اعلام کرد که عبور نفتکش‌های خود از تنگه باب المندب را به صورت موقت متوقف می‌کند.
کد خبر: ۸۱۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹ 26 July 2018

عربستان عبور نفتکش‌ از باب‌‌المندب را متوقف‌کردعربستان اعلام کرد که عبور نفتکش‌های خود از تنگه باب المندب را به صورت موقت متوقف می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که این کشور به صورت موقت عبور تمام نفتکش‌های خود از تنگه باب المندب را توقف می کند.

وزیر انرژی عربستان مدعی شد که تهدیدات گروه انصارالله بر نفتکش‌ها، بر آزادی تجارت بین المللی و دریانوردی در تنگه باب المندب و دریای سرخ تاثیر گذاشته است.

این مقام سعودی همچنین گفت که تلاشهایی در حال انجام است تا نفتکش عربستانی که هدف قرار گرفته شده است به یکی از بنادر سعودی منتقل شود.

شرکت نفتی آرامکوی عربستان نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که گروه انصارالله روز چهارشنبه دو نفتکش را در دریای سرخ هدف قرار داده که هر کدام از این نفتکش ها حامل 2 میلیون بشکه نفت خام بوده اند.

روز چهارشنبه شبکه خبری المسیره اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن، یک فروند کشتی جنگی متجاوزان سعودی را در مقابل سواحل غربی هدف قرار داده است.

همچنین نیروی دریایی یمن قبل از ظهر چهارشنبه نیز یک فروند کشتی جنگی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی با موشک هدف قرار داد.

این ائتلاف با اعتراف به آسیب دیدن کشتی خود در این حمله، مدعی شد نیروی دریایی به یک نفت‌کش عربستان حمله کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸
تازه یمنی ها می خواهند مقدمات ساخت فیلم جنگ نفت کش ها را فرهم کنند خدا پشت و پناه انصارالله و مردم مظلوم یمن باشد , انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Malta |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
تویی منفی میدی چرا متوجه نیستیی که به نفع ماست مگه شما نمیگی منافع ولی معلوم حاضرری ما از بدبختی بمیریم ولی امریکا ها در خوشبختی غرق بشن
اين اولين كاري است كه مردان خداجو كردند كاري خواهيم كرد آل سعود واربابش وجنايتكار كودك كش(اسرائيل) را يكجا دفع كنيم
اولین تنگه رو بستیم
منتظر تنگه های بعدی باشید اگر نفت ما صادر نشه نفت عربستان هم صادر نمیشه
اینم یه شکلش
وقتی قراره آمریکا از اون سر دنیا بیاد تعیین تکلیف کنه که ایران نباید نفتش را صادر کنه و عربستان ریش بجنبانه بگه بله درست می فرمایید.بیا اینک تیر غیب.
وقتی قراره ایران صادر نکنه
کشورهای حامی امریکا نباید بتوانند نفت تولید کنند چه برسه به صدورنفت.
اونا دنبال تغییر نقشه خاور میانه بودند.امام خمینی همون سال 57 نقشه دنیا را تغییر داد. تا پیش از این دنیا بازیچه چندتا کشور بود.اول به شوروی گفت سر جات بشین.تو دیگه اصلا وجود نداری .بعدش هم دست آمریکا را از منطقه خاور میانه کوتاه کرد و تمام عز و جز امریکا سرهمین مسئله هست که پوشالی شده هیچ قدرتی در منطقه نداره.
اصلا بگویید نفت عربستان صادر نشود . اصلا بگویید نفت از هیچ تنگه ایی صادر نشود.. آیا زندگی و آینده مردم ایران بهتر می شود.. آیا قیمت مرغ به 3 هزار تومان کاهش پیدا می کند یا گوشت قرمز به 28 هزار تومان پارسال می رسد.. . آخر کار مردم امریکا و عربستان در بهترین شرایط ممکن زندگی می کنند و مردم ما باید بابت نفت کالا های بنجل چینی بخرنند.. اگر پولی داشته باشند..
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
مصالح ساختمانی رو بگو که همش تولید داخله بیشتر از دوبرابر شده
ناشناس
| Malta |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
بله بهتر میشه ولی بینش سیاسی نداری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل