بازدید 14879
ششمین روز رکوردشکنی سکه و ارز؛

شروع مرداد با تداوم صعود نرخ سکه، دلار، یورو و پوند در سقف‌های تاریخی

بازار آزاد سکه و ارز در اولین روز از دومین ماه تابستان ۹۷، ششمین روز صعودی را سپری کرد. روندی که همچنان تحت تاثیر دورنمای آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با گرانی‌های بی سابقه در بازار سکه و ارز رقم خورده است. سکه تمام با افزایش نرخ دلار، امروز به ۳ میلیون و ۴۰۰ تومان هم نزدیک شد. این در حالی است که حدود یازده روز پیش، سکه تمام طرح جدید در محدوده ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود.
کد خبر: ۸۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 23 July 2018

شروع مرداد با تداوم صعود نرخ سکه، دلار، یورو و پوند در سقف‌های تاریخیبازار آزاد سکه و ارز در اولین روز از دومین ماه تابستان ۹۷، ششمین روز صعودی را سپری کرد. روندی که همچنان تحت تاثیر دورنمای آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با گرانی‌های بی سابقه در بازار سکه و ارز رقم خورده است. سکه تمام با افزایش نرخ دلار، امروز به ۳ میلیون و ۴۰۰ تومان هم نزدیک شد. این در حالی است که حدود یازده روز پیش، سکه تمام طرح جدید در محدوده ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، نرخ‌های بازار سکه و ارز در معاملات امروز دوشنبه اول مردادماه ۹۷، بازهم با افزایش همراه شد. به طوریکه در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه تمام طرح قدیم با رشد ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۳,۱۹۰,۵۰۰ تومان رسید.  بهای این سکه تقریبا یازده روز پیش، به سطح ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده بود.

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) نیز در حال حاضر، ۳,۳۷۲,۵۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز یکشنبه، ۱۱۹ هزار تومان گران‌تر می‌باشد. بهای این سکه در بیشترین حالت امروز، در سطح ۳ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شده است. همچنین باید یادآور شد که قیمت این سکه نیز یازده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز، با افزایش ۵۸ هزار تومانی به رقم ۱,۶۵۸,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات اولین روز مردادماه، ۸۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نشان از رشد ۴۰ هزار تومانی دارد. هر سکه یک گرمی نیز با افزایش ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به رقم ۴۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

در شرایط فعلی، دورنمای آغاز تحریم های آمریکا و همچنین عدم عرضه سکه های پیش فروش شده به بازار آزاد، از افزایش قیمت سکه حمایت می کند. در این خصوص رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه مباحث مطرح در فضای مجازی درباره اظهارات روحانی و ترامپ عامل اصلی گرانی سکه است، گفته است: بازار طلا در رکود عجیبی بسر می برد.  ابراهیم محمد ولی در گفت وگو با تسنیم، درباره چرایی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: بحث های مطرح در فضای مجازی که طی امروز و روزهای قبل دست به دست می شود عامل اصلی تشدید التهاب در این بخش است. وی با اشاره به اظهارات اخیر روحانی و ترامپ گفت: خبرهای سیاسی به همراه سیاست های بانک مرکزی و عرضه و تقاضا موجب شده تا بازار طلا و سکه در رکود عجیبی به سر ببرد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص میزان تقاضا برای خرید سکه در بازار تصریح کرد: تقاضا بسیار جزئی است و اینطور نیست که بگوییم مردم برای خرید سکه صف کشیده اند. محمد ولی ضمن تاکید براینکه افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه، قدرت تصمیم گیری برای خرید سکه و طلا را از مردم گرفته است، عنوان کرد: الان مثل چند ماه قبل، تقاضایی برای خرید سکه و طلا وجود ندارد. اگر تیر سال قبل هر واحد صنفی در روز 20 مشتری داشت الان 2 مشتری به زحمت دارد. وی با بیان اینکه فعالان صنف طلا نیز دچار سردرگمی شده اند، گفت: افراد نمی دانند که اگر الان ذخایر طلا و سکه خود را به مشتری بفروشند فردا می توانند آنرا جایگزین کنند.

بر اساس این گزارش، روند افزایشی در بازار داخلی در حالی ادامه دارد که امروز در اولین روز فعالیت بازار جهانی فلزات گران بها، اونس طلا با کاهش بیش از ۴ دلار در لحظه تنظیم این خبر، به رقم ۱۲۲۷ دلار رسیده است.

نرخ‌های متفاوت از دلار در فضای امنیتی بازار آزاد

بر اساس این گزارش، بازار بزرگ تهران و محدوده سبزه میدان که محل تجمع دلالان ارز می‌باشد، از روز گذشته تحت تدابیر امنیتی می‌باشد و دلالان مانند گذشته نمی‌توانند آزادانه و به راحتی خرید و فروش ارز انجام دهند. اما دلار و دیگر ارز‌ها همچنان با افزایش قیمت همراه هستند. به طوریکه نرخ دلار آمریکا امروز با عبور از مرز ۹ هزار تومان تا محدوده ۹۲۰۰ تومان نیز پیش رفته است. همچنین هر یورو نیز با رشد حدود ۷۰۰ تومان نسبت به پایان تیرماه، وارد کانال ۱۱ هزار تومان شده و به رقم ۱۱۰۸۸ تومان رسیده است. هر پوند انگلیس نیز با افزایش بیش از ۷۰۰ تومان نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت ۱۲۴۳۰ تومان معامله شده است. این ارز در بازار امروز تا مرز ۱۲۵۰۰ تومان نیز پیش رفته است. هر درهم امارات نیز در معاملات امروز با افزایش همراه شد و به رقم ۲۵۸۰ تومان رسید. روند صعودی ارز در بازار آزاد در حالی امروز ادامه داشته است که در بانک مرکزی نیز نرخ ۳۸ ارز از جمله دلار، یورو و پوند نسبت به روز یکشنبه افزایش یافته و تنها قیمت لیر سوریه ثابت مانده است.  

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه اول مردادماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۴۳ هزار و ۷۳۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۴۱ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۵۷ هزار و ۴۷۴ ریال و هر یورو نیز با ۱۲۷ ریال افزایش در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۳۲۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۱۱۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۴۲ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۸۷ ریال، روپیه هند ۶۳۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۰۸ ریال، دینار کویت ۱۴۴ هزار و ۱۹۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۶۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۴۱۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۷۲ ریال، ریال عمان ۱۱۳ هزار و ۷۳۰ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۳۰۲ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۶۲ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۱۵۷ ریال، روبل روسیه ۶۸۹ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۱۴ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۸۵ ریال، لیر سوریه ۸۵ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۴۶۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۶۶۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۶ هزار و ۳۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۱۱۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۳۴ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۵۸۳ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۰۰ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۸۶۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۷۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱هزار و ۱۱۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۷۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۹۴ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۸۸۷ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۷۰۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۴۳ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۷۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار