بازدید 5037

ریزش قنات‌ها و قطع آب در پی زلزله سیرج

کد خبر: ۸۱۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 23 July 2018

فرماندار کرمان با اشاره به آخرین جزئیات زلزله ۵.۸ ریشتری سیرچ گفت: چند قنات در بخش شهداد ریزش کرده است.

به گزارش تسنیم، علی بابایی با اشاره به وقوع زلزله 5.8 ریشتری در منطقه سیرچ کرمان اظهارداشت: پس از وقوع زلزله در ساعت ا و 9 دقیقه صبح امروز بلافاصله با دهیاران منطقه تماس برقرار و خسارات احتمالی و ابعاد مختلف زلزله برآورد و بررسی شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این دفعه در برقراری ارتباط و خطوط تلفن در استانن مشکلی ایجاد نشد بود گفت: الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو اولین نفراتی بود که پس از زلزله با من تماس برقرار کرد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان تشکیل جلسه داد گفت: نه تنها همه اعضا در جلسه حضور داشتند که تیم‌های عملیاتی مرکز بهداشت، هلال احمر و تیم‌های ارزیاب هم به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بخشدار منطقه و دهیاران در تمامی روستاها و منطقه حضور پیدا کرده و گشت‌زنی داشتند و به ابعاد مختلف زلزله از نزدیک بررسی شد افزود: خوشبختانه زلزله خسارت جانی نداشته است و مورد حادی گزارش نشده است و خسارات برآورد شده در حد ترک‌خوردگی و فرو ریختن دیوارهای کاهگلی و قدیمی بوده است.

بابایی با اشاره به اینکه به دلیل زلزله‌هایی که سال‌های قبل در منطقه رخ داده بود بازسازی و مقام‌سازی ساختمان‌ها انجام شده بود گفت: این مسئله خسارات زلزله را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه در بخش شهداد ریزش چند قنات را داشتیم که امروز صبح گزارش شده بود گفت: آب روستای ولی‌آباد قطع شده بود که در حال پیگیری وصل آب این روستا هستیم.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه مسیرهای کوهستانی منطقه هم بررسی شد تا در صورت ریزش مسیرها باز شود گفت: در روستای چهارفرسخ ترک‌خوردگی‌ها شدید و عمیق بوده و در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در حال بررسی و برآورد خسارات شناسایی ساختمان‌های ناایمنی هستند که نیازمند بازسازی، نوسازی و مقام‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه ما در خط زلزله هستیم و در کرمان نیازمند پیشگیری و پیش‌بینی موارد خطر هستیم گفت: باید بتوان به تدریج مقام‌سازی را در استان انجام داده تا برای مناطقی که کاری تاکنون انجام نشده سهمیه دریافت کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم کرمان شب گذشته را در پارک‌ها سپری کردندافزود: نگرانی برای وقوع پس‌لرزه‌ها وجود داشت که سه پس‌لرزه رخ داد اما روند وقوع آنها کاهنده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان