بازدید 3101

اجرای پروژه سرای سبز در مجتمع کوی دانشگاه تهران

کد خبر: ۸۱۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 23 July 2018

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران از اجرای پروژه‌های سرای سبز به کمک خیرین خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل خوابگاه‌ها، دکتر محمد اسماعیلی، مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه، در تشریح اجرای پروژه سرای سبز با کمک خیرین در مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه گفت: «علاوه بر نوسازی تجهیزات خوابگاه‌ها با کمک خیرین، در حال جلب حمایت مالی آنها برای اجرای پروژه‌های سرای سبز هستیم».

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران با اعلام این مطلب گفت: «در بحث کارآفرینی نیز از سال گذشته با کمک بنیاد حامیان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا این فعالیت‌ها با شتاب بیشتری ادامه یابد و در حال تهیه برنامه مدونی برای اشاعه موضوع کارآفرینی در مجتمع‌های خوابگاهی هستیم».

دکتر اسماعیلی با اشاره به ایجاد مشکل در اجرای پروژه آب خاکستری در سرای دانشگاه اظهار داشت: «برای اجرای این پروژه از ابتدای سال جاری، تعدادی از شرکت‌های فعال در این زمینه را دعوت و از بین آنها شرکتی انتخاب شد تا پروژه آب خاکستری را برای یکی از مجموعه‌های خوابگاهی پیاده کند، ولی متأسفانه بودجه‌ای که وزارتخانه برای این منظور در نظر گرفته بود به علت افزایش و تغییر قیمت، تکافوی این موضوع را نمی‌دهد. قیمت‌های فعلی بسیار بیش‌تر از برآورد قبلی بوده و به بیش از دو برابر تغییر کرده است».

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «گرانی هزینه‌های اجرا به این معنا نیست که قصد اجرای این پروژه‌ها را نداریم، برنامه ما این است که تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد این پروژه‌ها را اجرا کنیم».

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران از اقدامات صورت گرفته در قالب پروژه سرای سبز به پروژه باغ پرندگان اشاره کرد که مجموع فضاهای مجتمع‌های خوابگاهی (مجتمع کوی پسران، فاطمیه و چمران) به این امر اختصاص داده شده است.

وی در ادامه افزود: «با همکاری یک تیم فعال دانشجویی به همراه پرسنل کوی، گونه‌های گیاهی موجود را شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم غذای کافی برای پرندگانی تأمین کنیم که در این محیط امکان رشد دارند و در نهایت به‌طور طبیعی محیط خوابگاه‌ها جاذب انواع پرنده‌ها باشد که در این دوسال گونه‌های پرنده‌های جدید مانند دارکوب، مینا، طوطی و... در محیط‌های خوابگاهی دیده شده که باعث سرزندگی در محیط می‌شود».

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران همچنین درباره اسکان تابستانی دانشجویان گفت: «دانشجویان ارشد و دکتری به غیر از ترم اول و دوم برای استفاده از خوابگاه باید پروپوزال پایان‌نامه خود را ارائه دهند و به تصویب برسانند و کارهای مربوط به پایان‌نامه را انجام دهند تا منجر به دفاع شود، بنابراین این موضوع در دوره ارشد و دکتری به تابستان و زمستان محدود نمی‌‌شود».

وی افزود: «به ازای نامه و تأیید استاد راهنما و تأیید معاونت آموزشی و دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌ها به دانشجویان ارشد و دکتری در تابستان خوابگاه داده می‌شود. این موضوع درباره دانشجویان کارشناسی منوط به داشتن کارآموزی، پروژه، کارورزی و مانند آن، پس از تأیید معاون آموزشی و معاون دانشجویی در حد محدود خواهد بود».

دکتر اسماعیلی فصل تابستان را زمان تعمیرات و تجهیز خوابگاه‌ها اعلام و تاکید کرد که در شرایط سال جاری صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است.

وی افزود: «سال گذشته خوابگاه چمران را به علت نواقص موجود بازسازی کردیم، ولی خوابگاه‌های سطح شهر به علت اینکه مسکونی بوده‌اند و تغییر کاربری داده شده‌اند، مسائل و مشکلات بیشتری دارند و لازم است در فصل تابستان برای تعدادی از این خوابگاه‌ها تعمیرات لازم و رفع عیب انجام شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل