بازدید 25653
حکایت این عکس ها با چهره پریشان استاد مشایخی چیست؟

سندروم عباس جدیدی!

کد خبر: ۸۱۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 23 July 2018

از روزهایی که عباس جدیدی برای عکس یادگاری با منصور پورحیدری در بیمارستان، سوژه فضای مجازی شده بود، زمان زیادی نگذشته است اما طبق معمول، همه‌چیز به چند شوخی تلگرامی و اینستاگرامی محدود شد و کسی درس عبرت نگرفت. همچنان باز هم وقتی یک پیش کسوت هنر یا ورزش در بستر بیماری است، چهره‌ها به عیادت او می‌روند و به بهانه همین عیادت، عکس‌هایشان را می‌اندازند و به ما می‌قبولانند که چه ارزشی برای بزرگان قائل‌اند.

تصویری که می‌بینید، (که ما بابت انتشارش از شما پوزش می‌خواهیم) مشتی نمونه خروار است. اگر به صفحات اجتماعی بازیگران سینما و تلویزیون سری بزنید، عکس‌های مشابه دیگر چهره‌ها را نیز زیاد می‌بینید؛ همه در همین وضعیت استاد. سلبریتی‌ها از همین احوال ناخوش ایشان هم نگذشته‌اند و برای این که خودی نشان دهند و از موج عقب نیفتند، در عکس گرفتن با استاد بیمار، کم نگذاشته‌اند.

هیچ‌کس با عیادت از بیمار مخالفتی ندارد اما ساده بگوییم، این عکس‌انداختن‌ها و شوآف‌ها برای مردم جذابیتی ندارد. اگر مردم عادی بروند و با حال نزار استاد مشایخی عکس بگیرند، (که آن هم اشتباه است) می‌توانیم این‌طور خودمان را قانع کنیم که آن‌ها شاید فقط یک بار در عمرشان بتوانند استاد جمشید مشایخی را از نزدیک ببینند اما بازیگران دیگر چرا؟ هرکدام از این چهره‌ها چند بار با استاد مشایخی همبازی بوده‌اند؟ چند بار ایشان را در پشت‌صحنه آثار یا جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی دیده‌اند و احیاناً عکس هم انداخته‌اند؟

سخنی هم با سلبریتی‌های حاضر در این عکس و عکس‌های مشابه داشته باشیم. هنرمندان عزیز! سلبریتی‌های گران مایه! قبل از این که ژست بگیرید و لبخندِ «من چقدر بزرگوارم» بزنید، حال نزار استاد مشایخی را ندیدید؟! هیچ فکر نکردید که نباید با جسم ضعیف و ناتوان استاد مشایخی عکس بیندازید؟! قبل از این که عکس را در اینستاگرام‌تان بگذارید، حتی یک نگاه گذرا به عکس نکردید تا وخامت حال ایشان را بفهمید؟! حتی یک ذره هم شک نکردید که حداقل این عکس را منتشر نکنید و در آرشیو شخصی‌تان نگه دارید؟!

مگر همین شما نبودید که در زمان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، اینستاگرام را به خاطر سلفی‌های مردم با این ساختمان روی سرتان گذاشتید؟! مگر همین شما در آن روزها با ژست عاقلانه به ما نگاه نکردید و از فاجعه سلفی گرفتن با ساختمان نیمه‌سوخته پلاسکو نگفتید؟!

باشد، شما ثابت کردید که قدر بزرگان هنر را می‌دانید. شما قدرشناسید. شما راه تجلیل از پیش کسوتان عرصه هنر را می‌شناسید. اما دیگر این ماجرا را تمام کنید. شوآف با چهره بیمار استاد پیش کسوت را پایان دهید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۶
این عکس کاملا صحیح و پسندیده و بجاست. خود جمشید هاشمپور (آریا) مانند آقای جمشید مشایخی، کم شخصیتی توی سینمای ایران نیست. مقایسه ش با عباس جدیدی و حرکتهای نامربوطش کار درستی نیست.
جهان سومی ان دیگه. اینا هنرمند نیستن هنرپیشه ان. هنرمند با هنرپیشه فرقه
واقعا الان مشکل مردم عکس گرفتن با بیماران و ساختمانهای سوخته است؟؟
اشکال از شماست...منظورم اصحاب رسانه وابزارهای تبلیغاتی است که برای سرگرم شدن مردم سیاست ارزش بیش ازحد واندازه شخصیت طایفه مطاربه( جمع مطرب) و ورزشکار قائل شدن رو پیشه کردین و بلا به جان مردم بخصوص جوانان انداختین... شان و حد واندازه شخصیتی جامعه مطرب و ورزشکار به اندازه ای نیس که لایق الگوی مناسب بودن برای جوانان باشه...فرهنگشون عمومیشون تو همین اندازه عکس بنداز وخودتو نشون بده وتو چشم باش و تو دهان عامه باش هست وهمه چیز براشون فرصتی برای جلوه گری هست...شما نباید اینا رو دائما تعقیب کنی واخبار آنلاین ازشون بدی
دی مشایخی گرد شهر همی گشت و گفت ؛ کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست!
واقعا که با حال مریض کسی بری عکس بندازی
شرم آور ترین فوتوشاپ تاریخ........خود سانسوری تا کجا؟ .....چه فضاحتی آخه......حالا خوبه عکس اصلی توی اینترنت هستش.......خوب یه روسری هم سر جمشید هاشم پور می کردین....واقعا که.....
حالا همین ها که عکس گرفتن فردا میان و میگن فتوشاپه باید قبول کنیم که مردم ایران متاسفانه از نظر فرهنگی و اخلاق خیلی تنزل کردن و به نوعی مردم ایران از هر قشری بلدند خوب حرف بزنند و پاچه خواری وموقعیت وطلبی و کسب شهرت از ویژگی های مردم ایران شده همه شعار میدن و ژست خوب میگیرن
همه چیزمان به همه چیزمان می آید!
اقای هاشم پور نازنین شما چرا؟؟؟
شعور اکتسابیست
و سطح شعور در جامعه بسیار بسیار پایین
از رعایت نکردن صف.رفتارها در مترو.نحوه رانندگی.رعایت نکردن قوانین اپارتمان نشینی
سلبریتی گرانمایه را خیلی خوب آمدی تابناک جان
تابی جون کاملاً موافقم ، خانم نعیمه نظام دوست که دست استاد مشایخی رو هم گرفته .....خیلی راحته
وقتی درک و هوش ندارند چه میشه کرد!!!!!!!!!!!!
اما تابی جون جدا از این حرف ها خوب حجاب خانم ها را درست کردی ناقلا......
با تحلیل شما موافق نیستم. حالا عباس جدید یه کاری کرده ، این نباید به بقیه تسری بیابد. به طور نمونه همین آقای جمشید هاشم پور که در عکس فوق حضور دارند. ایشان بسیار بسیار بی حاشیه هستند. بنده در سی سال گذشته دو تا مصاحبه از ایشان سراغ ندارم. حتی خودشان نیامدند جایزه فیلم فجر را بگیرند. چنین شخصی حضورش در بالین استاد مشایخی ، چیزی جز خیرخواهی و نوعدوستی و احترام به بزرگتر نیست. من شک ندارم این عکس خیلی بار مثبت دارد چون در آن نیت های پاک فراوانی می بینم.
خجالت آوره
شما خودت توی متن از کلمات بیگانه واسه خودنمایی استفاده کردی بعد به دیگران خرده می گیرید.
اصلا همه چیز به ابتذال کشیده شده.... از مادیات گرفته تا معنویات.....
اینقدر اینا ناشی هستن که حتی برای تظاهر هم به سمت استاد نگاه نکردن
انگار اومدن آتلیه
چه مقایسه ای ..
آفرین به این نقد .... خیلی لازم بود. ناخودآگاه یاد این بیت معروف حضرت حافظ افتادم که فرمود: حافظا علم و ادب ورز که در مجلس شاه ، هر که را نیست ادب لایق صحبت نیود !!
بازیگران و سلبریتی ها ذاتا و ژنتیکی! خودنما هستند و خودنمایی معروف شدن جزء جدا نشدنی وجودشان است و اصولا همین وجه بارز آنهاست که آنها را به اینجا کشانده است.البته بازیگران و چهره ها با هنرمندان حقیقی تفاوت ماهوی دارند.
این که همه به دوربین نگاه می کنن و بیمار به آنها ، خود دارای بار معنایی بسیار زیادی است .
متاسفيم از اين همه تظاهر. نبايد چنين ميشد.
100% با نظر شما موافقم ....
یک لحظه به گذشته استاد مشایخی نگاهی می انداختن و متوجه میشدن که استاد زمان جوانی و میانسالی از همه اینها که ایستاده اند در کنارش خوش تیپتر و سرحال بوده
موافقم
بعد از مدتها یک متن انتقادی خوب گذاشتید، کاملا درسته
همه ما از دست رفتیم خبر نداریم خودمون
چهره بزك كرده كنار يك بيمار كه دل آدم به درد مياد اين مرد بزرگ رو در بستري بيماري در اين قابل مي بينه. آخه چه لبخندي؟!!
چه حس بدي داره اين عکس. همه نگاهها به دوربين و نگاه (معنادار)استاد به اونها
این درست است که حرکات ناشایست یا نامتعارف افراد مشهور بیشتر به چشم می آید و در جامعه ممکن است اثر سوء داشته باشد . اما امروزه در فرهنگ عوام کلمه "سلبریتی" اینقدر بار منفی پیدا کرده که تا اسمش میاد هرکی هرچی دستشه میخواد پرت کنه. بنده اصلا با این نقد موافق نیستم . نویسنده با بکار بردن این کلمه از قبل نیت خود را نشان داده و مثل اینکه ایشان تا بحال در بیمارستان بستری نبوده اند که بدانند عیادت بیمار به خصوص از سوی آشنایان و همکاران بسیار به ایشان روحیه میدهد. چرا در مورد نیات دیگران اینقدر راحت قضاوت میکنیم؟؟
ملاقات کننده : من کاظم ، عکس لازم .
بیمار : من مریض ، کرم نریز !
فکرت دنیا غلط ، اندیشه عقبی غلط / کار ما بیچارگان اینجا غلط ، آنجا غلط .
ما کتاب جنگ هفتاد و دو ملت خوانده ایم / خط غلط ، معنا غلط ، املاء غلط ، انشاء غلط .
اصلا حواسشان به بیمار نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر