بازدید 20437
آخرین تحولات خاورمیانه؛

توافق ترامپ ـ پوتین ـ نتانیاهو درباره سوریه/حمله جنگنده های اسرائیل به «حماه» سوریه/ نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض/افزایش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات عراق

توافق ترامپ ـ پوتین ـ نتانیاهو درباره سوریه، اخبار تأیید نشده از محاصره شهر «فراه» توسط طالبان، نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض، آغاز عملیات نظامی ارتش مصر در شهر رفح و افزایش شمار کشته‌شدگان اعتراضات عراق به یازده تن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، حمله جنگنده های اسرائیل به«حماه» سوریه نیز از جمله تحولات مهم بوده است.
کد خبر: ۸۱۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 23 July 2018

توافق ترامپ ـ پوتین ـ نتانیاهو درباره سوریه، اخبار تأیید نشده از محاصره شهر «فراه» توسط طالبان، نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض، آغاز عملیات نظامی ارتش مصر در شهر رفح و افزایش شمار کشته‌شدگان اعتراضات عراق به یازده تن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، حمله جنگنده های اسرائیل به«حماه» سوریه نیز از جمله تحولات مهم بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که جت های جنگنده رژیم صهیونیستی، اهداف مشخصی را در نزدیکی شهر «مصیاف» در استان حماه در غرب سوریه مورد حمله قرار دادند.

این حملات هوایی در حالی صورت گرفت که تنها چند ساعت از انتقال ۸۰۰ تن از عناصر وابسته به گروه «کلاه سفیدها» و خانواده های آنان از مناطق تحت کنترل معارضان سوری به اراضی اشغالی می گذشت؛ انتقالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل مدعی شد به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام داده است.

سانا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی این پادگان نظامی در سوریه را با هدف «سرپوش گذاردن بر فروپاشی سازمان های تروریستی در درعا و القنیطره» مورد حمله قرار داده است.

توافق ترامپ – پوتین - نتانیاهو درباره سوریه/حمله جنگنده های اسرائیل به«حماه» سوریه/ نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض/افزایش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات عراق

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد، موشک های پرتاب شده از جنگنده های اسرائیلی با عبور از حریم هوایی لبنان، یک مرکز علمی را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، مقامات سوریه گزارش دادند که هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی یک مرکز نظامی بوده است.

تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کرد که این حمله تنها خسارات مادی داشت.

توافق ترامپ ـ پوتین ـ نتانیاهو درباره سوریه

روزنامه واشنگتن پست نوشت: قبل از نشست خصوصی ترامپ ـ پوتین، نتانیاهو با ترامپ تماس گرفت تا وی را در جریان جزئیات توافقی که وی با پوتین در مورد سوریه طی سفرش به مسکو داشته، قرار دهد. پوتین و ترامپ هر دو علنی و البته غیرمستقیم درباره این توافق از زمان نشست هلسینکی صحبت کردند؛ یک توافق واقعی که نحوه اقدام قدرت‌های خاورمیانه در جنوب سوریه را باز تعریف می‌کند.

منابع وابسته به دولت ـ که به نصفه نیمه خواندن گزارش نشست پوتین ـ ترامپ اذعان دارند، گفته‌اند ترامپ اکنون کاملا با توافق پوتین ـ نتانیاهو بر سر سوریه هماهنگ و موافق است. ترامپ روز سه‌شنبه در کاخ سفید به آن اشاره کرد و گفت: ما درباره اسرائیل و امنیت اسرائیل صحبت کردیم. پرزیدنت پوتین اکنون با ما و بنیامین نتانیاهو درمورد سوریه به ویژه در ارتباط با امنیت اسرائیل تعامل دارد.

منابع وابسته به دولت آمریکا گفته‌اند، با وجود آنکه هنوز کسی اطمینان کامل ندارد ـ چون ترامپ کامل کارمندان خودش را در جریان قرار نداده ـ این درک وجود دارد که پوتین همانند نتانیاهو تلاش کرده تا ترامپ را به سوی پذیرش شرایط توافق سوریه سوق دهد.

پوتین همچنین در کنفرانس خبری با ترامپ درباره توافق سوریه صحبت کرد. پوتین گفت: آنها درباره نابودی تروریست‌ها در جنوب سوریه بحث کردند و اینکه این منطقه باید تحت توافق سال ۱۹۷۴ «تفکیک قوای اسرائیل و سوریه» اداره شود. او این توافق را راهی برای حفاظت از امنیت اسرائیل و تامین روابط اسرائیل و حکومت بشار اسد دانست. پوتین گفت: این توافق صلح را در بلندی‌های جولان ایجاد کرده و یک روابط صلح آمیزتر میان سوریه و اسرائیل به وجود می‌آورد و همچنین امنیت اسرائیل را تأمین می‌کند.

توافق ترامپ – پوتین - نتانیاهو درباره سوریه/حمله جنگنده های اسرائیل به«حماه» سوریه/ نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض/افزایش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات عراق

جزئیات بیشتری از این توافق توسط واشنگتن پست منتشر شده که بر مبنای گفت‌وگو با چند منبع دیپلماتیک و دولتی بوده است. همه آنها می‌گویند، این توافق مطابق با خواست نتانیاهو برای حفاظت از اسرائیل در آستانه پایان حملات روسیه و حکومت اسد برای بازپس‌گیری کنترل اراضی در مرز با اسرائیل است؛ منطقه‌ تحت کنترل شورشیان مورد حمایت آمریکا.

بنا بر این توافق اسرائیل ـ و به طور فرضی آمریکا ـ رسما حاکمیت اسد بر این منطقه را قبول کرده و برای اجرای توافق ۱۹۷۴ که مرزهای فیزیکی را تعیین کرده و مجوز استقرار ناظران سازمان ملل را می‌دهد، تلاش می‌کند.

براساس توافق جدید، روسیه قبول می‌کند که سربازان ایرانی و گروه‌های نیابتی را به فاصله ۸۰ کیلومتر یا حدود ۵۰ مایل از مرزهای اسرائیل دور نگه دارد و پوتین قول می‌دهد اگر اسرائیل به پایگاه‌ها و تجهیزات ایران در جنوب سوریه به ویژه در صورت استقرار تهدیدآمیز سلاح از سوی ایران حمله کند، اعتراض نکند.

اخبار تأیید نشده از محاصره شهر «فراه» توسط طالبان

در حالی که عضو ولایتی «فراه» در غرب افغانستان از محاصره این شهر توسط طالبان خبر می‌دهد، والی این ولایت چنین اظهاراتی را رد کرده است.

«دادالله قانع» عضو شورای ولایتی «فراه» با اشاره به وضعیت امنیتی مرکز این ولایت گفت: شهر فراه در محاصره طالبان قرار دارد.

«همایون شهیدزاده» کارشناس امور سیاسی نیز در این باره به «افق» گفت: دولت افغانستان برای امنیت فراه باید امکانات و تشکیلات نیروهای دولتی در این ولایت را تقویت کند.

وی افزود: اگر دولت اقدامات جدی را در زمینه سرکوب مخالفان مسلح اتخاذ نکند، خطر سقوط شهر فراه توسط طالبان وجود دارد.

توافق ترامپ – پوتین - نتانیاهو درباره سوریه/حمله جنگنده های اسرائیل به«حماه» سوریه/ نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض/افزایش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات عراق

«عبدالبصیر سالنگی»، والی فراه اما در رد اظهارات عضو شورای ولایتی فراه اظهار داشت: این شهر به هیچ عنوان در محاصره این گروه قرار ندارد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر ولایت فراه واقع در غرب افغانستان، همواره مورد حمله گروهی طالبان قرار گرفته و بارها تا مرز سقوط پیش رفته است.

در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز طالبان در حمله به شهر فراه وارد این شهر شدند و کنترل قسمت‌هایی از آن را نیز در اختیار گرفتند.

نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض

رئیس دبیرخانه شورای صلح افغانستان اعلام کرد، ریاض هفته جاری میزبان نشست چهارجانبه افغانستان، آمریکا، امارات و عربستان درباره صلح افغانستان می‌شود.

«اکرم خپلواک» رئیس دبیرخانه شورای صلح افغانستان اعلام کرد، هفته جاری عربستان برای تسهیل آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان، میزبان نشست چهارجانبه کشورهای افغانستان، آمریکا، امارات و عربستان است.

به گزارش «آریانا نیوز»، این مقام افغان افزود: علاوه بر این نشست وزارت خارجه افغانستان برنامه‌های دیگری را نیز در دستور کار دارد که هدف آن ایجاد شرایط و تضمین‌هایی است که دولت در نظر دارد بر سر میز مذاکره با طالبان آن را مطرح کند.

عربستان در حالی میزبان نشست جدید صلح در افغانستان است که این کشور چندی پیش نیز برای مشروعیت‌زدایی از جنگ طالبان میزبان نشست دو روزه علمای اسلام بود.

طالبان نیز در واکنش به این نشست، ضمن محکوم کردن ایفای نقش عربستان در این باره تصریح کرد، شرکت‌کنندگان این نشست به جای محکومیت اشغال افغانستان، جنایت‌های نظامیان خارجی را نادیده گرفته و برای تبدیل شدن افغانستان به فلسطین دوم تلاش کردند.

آغاز عملیات نظامی ارتش مصر در شهر رفح

در پی حمله راکتی افراد مسلح ناشناس به یک خودروی نظامی ارتش مصر که به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد، نیروهای ارتش امروز اجرای عملیات گسترده نظامی در رفح را آغاز کردند.

به گفته شاهدان عینی، توپخانه ارتش مصر از صبح روز یکشنبه تا کنون محله‌های زعرب، الحلاوات و الجندی المجهول را هدف شلیک ده‌ها خمپاره قرار داد، در حالی که این محله‌ها از سه سال پیش خالی از سکنه هستند.

توافق ترامپ – پوتین - نتانیاهو درباره سوریه/حمله جنگنده های اسرائیل به«حماه» سوریه/ نشست چهارجانبه آمریکا، امارات، عربستان و افغانستان در ریاض/افزایش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات عراق

روزنامه «العربی الجدید» در سایت خود نوشت: ارتش مصر، نیروها و تجهیزاتی را به شهر رفح اعزام کرده است.

یکی از شیوخ سینا نیز در این باره گفت، حمله توپخانه‌ای نشان می‌دهد که ارتش بار دیگر به پاکسازی منطقه حایل در شهر رفح با هدف جستجوی عناصر گروه «ولایت سیناء» روی آورده است.

افزایش شمار کشته‌شدگان اعتراضات عراق به یازده تن

منابع پزشکی اعلام کردند، شمار کشته‌شدگان در اعتراضات شهرهای مختلف عراق به یازده تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد در جریان اعتراض‌هایی کشته شدند که طی آنها، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و شلنگ‌های فشار قوی استفاده کردند. مناطق مختلف عراق از حدود دو هفته قبل صحنه برپایی تظاهرات‌ برای درخواست جهت برخورداری از خدمات و فرصت‌های شغلی هستند.

یکی از تظاهرکنندگان بر اثر اصابت گلوله نیروهای پلیس کشته شده و یک تن دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور جان خود را از دست داد. یک تن از تظاهرکنندگان نیز به ضرب گلوله افراد ناشناس جان خود را از دست داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
این همه جلسه این همه همکاری بین عربستان اسراییل و امریکا بخاطر ایران تعجب می کنم چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
تعجبی نداره و انها نگران اینده خود هستند که با این روال
نقش ايرا ن كجاست
واقعا خنده داره!افغانستان هم مرز ماست و بیشتر صدمه رو از ناامنی در این کشور ما خوردیم،اما نشست میذارن با امارات فسقلی و عربستانی
در ضمن،هرگز فراموش نشه:مرگ بر روسیه
عمق استراتژی:
پوتین قول می‌دهد اگر اسرائیل به پایگاه‌ها و تجهیزات ایران در جنوب سوریه به ویژه در صورت استقرار تهدیدآمیز سلاح از سوی ایران حمله کند، اعتراض نکند!
چرا از زلزله کرمانشاه خبری نمیگوییدو همش دنبال سوریه و یمن و ترامپ و اسرائییل هستید.
سلام روسیه!!
روسیه خیلی شیک داره میگه من کاری ندارم. خواستید بزنید ایران رو تو سوریه. اسد چرا داره تعارف میکنه با ایران؟ خوشش میاد اونجا درگیر بشن ایران و اسراییل؟
این روسیه کشور تزارهاست که هزارها بر ایران در تاریخ خیانت کرده و الان هم با کارت ایران بازی میکند نفت خود میفروشد و ضمیمه کریمه راقانونی می کند و... و هزار معامله پنهانی دیگر
قشنگ معلومه که انها توانایی مهار ایران در سوریه را ندارند
الهم اشغل الظالمین بالظالمین
خدایا دشمنانی را که دستشان به خون ائمه اطهار و جوانان ایران آلوده است توسط خودشان نابود بگردان . الهی آمین
من ماندم تنهای تنها
چطوری ایرانی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی