بازدید 33552
هزار و دویست و هشتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

یازده هزار سپرده‌گذار مؤسسه ثامن الحجج ناپدید شده‌اند!/نماینده‌ای که ۴۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرد، کیست؟/روزنامه جوان: هنوز پای انقلاب به اینجای تهران نرسیده/۱۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی کشور، زیرزمینی است

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ مسیح مهاجری: خانه تکانی باید از مجلس شروع شود/روایت امیری از جلسه دولت و رهبری/کنایه وزیر اطلاعات به کریمی قدوسی/بعد از سپنتا نیکنام نوبت مینو خالقی است؟ ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 22 July 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

یازده هزار سپرده‌گذار مؤسسه ثامن ناپدید شده‌اند!

مسعود پزشکیان نماینده مجلس،‌ خبر غیبت ١١‌هزار سپرده‌گذار مؤسسه ثامن الحجج را داده و گفته: «از ٢٥‌هزار و ٩٠٠ نفر سپرده‌گذار موسسات مالی که بیش از ٢٠٠‌میلیون تومان سپرده داشته‌اند، ١٥‌هزار تن به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند که از تعداد ١٥‌هزار نفر پرونده‌ها حدود ٨‌هزار ارایه شده و ٧‌هزار تن سپرده خود را دریافت کرده‌اند. یک نکته قابل تأمل و تعجب‌برانگیز این است که ١١‌هزار سپرده‌گذار اصلا مراجعه‌ای به بانک‌های عامل نداشته‌اند و درخواستی برای دریافت سپرده خود ارایه نکرده‌اند. »

توصیه مطهری به مجمع تشخیص مصلحت نظام

علی مطهری در یادداشتی نوشت: «خوشحال شدیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس درباره حضور افرادی از اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور کار خود قرار داد و تکلیف این موضوع را که با تصمیم عجیب شورای نگهبان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود روشن کرد، ای کاش مجمع تشخیص استفساریه مصوب مجلس درباره منع ردصلاحیت منتخب مردم توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس را نیز که بیش از یک سال از ارسال آن به مجمع می‌گذرد در دستور کار خود قرار می‌داد و تکلیف این موضوع را هم لااقل برای آینده مشخص می‌کرد که آیا شورای نگهبان این حق را دارد که کاندیدایی را پس از تأیید صلاحیت و انتخاب با رأی مردم رد صلاحیت کند اتفاقی که برای خانم خالقی در حوزه اصفهان افتاد یا چنین حقی ندارد و این مجلس است که باید درباره اسناد جدید در بررسی اعتبارنامه او تصمیم بگیرد. به برادران خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض می‌کنم که استفساریه تبصره چهار ماده 52 قانون انتخابات مجلس را در یابند و در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند».

مسیح مهاجری: خانه تکانی باید از مجلس شروع شود

مدیر مسول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: شرایط کشور بگونه‌ای است که قطعاً نیازمند یک خانه تکانی جدی است. این واقعیت را تمام کسانی که به انقلاب اسلامی وفادارند و استمرار نظام جمهوری اسلامی را برای کشور حیاتی می‌دانند، با تمام وجود لمس می‌کنند و بر آن تأکید دارند. این روزها خبرهایی درباره ایجاد تغییراتی در هیأت دولت به گوش می‌رسد که با استقبال افکار عمومی مواجه شده است. هر چند این تغییرات، ضروری است ولی برای انجام آن خانه تکانی کافی نیست. اگر به این موضوع ریشه‌ای نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که قبل از دولت و یا لااقل همزمان با آن، باید در مجلس شورای اسلامی تحول مهمی صورت بگیرد. وزرایی که کارآمد نیستند، علت اصلی ناکارآمدی آنها توقعات و تهدیدات عده‌ای از نمایندگان مجلس است که از وزرا خواسته‌های شخصی و غیرقانونی دارند و هر جا با عدم تمکین وزرا مواجه شوند آنها را به سؤال و استیضاح تهدید می‌کنند. متأسفانه بعضی از وزرا نیز بسیار ضعیفند و در مقابل این تهدیدها تسلیم می‌شوند. از طرف دیگر، هنگامی که یک وزیر در معرض استیضاح قرار می‌گیرد، به نمایندگان متوسل می‌شود و با وعده و پذیرفتن توقعات نابجای آنها تلاش می‌کند استیضاح را با پس گرفته شدن امضا‌ها منتفی کند و یا آرا را به نفع خود سوق دهد تا بار دیگر رأی اعتماد بگیرد و از سد استیضاح عبور کند.

روایت امیری از جلسه دولت و رهبری

حسینعلی امیری معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مورد جزئیات دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری گفت: جلسه اعضا هیأت دولت با مقام معظم رهبری در یک فضای بسیار صمیمی برگزار شد. ایشان در بخش های مختلف دستورات و توصیه‌هایی داشتند. وی ادامه داد: یکی از توصیه های رهبر انقلاب این بود که اعضای دولت با مردم صحبت کنند و شرایط کشور را با مردم در میان گذارند. همچنین ایشان تأکید کردند که در شرایط فعلی کشور به شدت به مردم نیاز است و دولت با مردم گفت‌وگو کند. همراه کردن مردم با دولت می‌تواند مشکلات را حل‌وفصل کند. معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: رهبر انقلاب فرمودند با توجه به شرایطی که آمریکایی ها و اسرائیلی‌ها برای کشور فراهم می‌کنند نیاز به برنامه ریزی‌های جدیتر و تلاش بیشتر است که قطعا دولت راهکارهای رهبری را انجام می‌دهد. امیری تصریح کرد: در اولین جلسه هیأت وزیران، دولت بر اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری تأکید و هر یک از وزات خانه‌ها و دستگاه‌ها راهکارهای خود را برای اجرای آن ارائه کردند. /فارس

نماینده‌ای که ۴۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرد، کیست؟

محمدجواد جمالی با اشاره به صحبت‌های اخیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر سپرده‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی یک نماینده در مؤسسه مالی و اعتباری گفت: صرف اینکه فردی پول و یا منابع مالی داشته باشد جرمی مرتکب نشده، آن فرد می‌تواند پولش را در بانک و یا مؤسسه مالی سپرده‌گذاری کند. وی افزود: آقای خجسته مطرح کرده که نماینده‌ای ۴۰ میلیارد تومان در مؤسسه مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده، بنده این فرد را می‌شناسم. این فرد پیش از دوران نمایندگی به دلیل شغلی که داشته توانسته کسب مال کند لذا این پول ربطی به دوران نمایندگی‌اش ندارد. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در عین حال گفت: تا امروز هیچ شکایت و یا گزارشی در این باره به هیأت نظارت واصل نشده است. به هر حال برخی از نمایندگان در سالیان قبل شغل‌هایی داشته که درآمدزا بودند به همین دلیل به خودی خود داشتن منابع مالی جرم نیست مگر آنکه از رانت استفاده کرده باشند و یا اینکه از اختلاس و یا ارتکاب فسادی به آن مال رسیده باشند، به هر حال در مورد این نماینده خاص هنوز شکایتی نشده است کما اینکه اگر این میزان بود از راه غیرقانونی حاصل شده بود شورای نگهبان این نماینده را تأیید صلاحیت نمی‌کرد. /ایسنا

توضیح مجمع درباره عکس‌های جنجالی روز گذشته

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به تصاویر پربحث روز گذشته در خصوص رأی‌گیری درباره اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز شنبه خود، دو دستور اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان را بررسی کرد. دستور اول مربوط به طرح دو فوریتی مجلس در خصوص تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور تا پایان شهریور ماه بود. با توجه به محدودیت زمانی حضور عکاسان و تصویربرداران رسانه ها در جلسه، ورود همکاران رسانه ای به صحن مقارن با رأی گیری از اعضای محترم مجمع در مورد دستور اول بود و هیچ یک از تصاویر منتشر شده مربوط به رأی گیری برای اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست.

روزنامه جوان: هنوز پای انقلاب به اینجای تهران نرسیده

روزنامه جوان در گزارشی از باغ‌های حاشیه تهران که محل برگزاری مراسم عروسی است گزارشی تهیه کرده و آنجا ر ا جایی توصیف کرده که هنوز مهمانی‌های مدل قبل از انقلاب در آن برگزار می شود و گویا هنوز پای انقلاب به آنجا نرسیده. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: باغی پیش‌رویتان قرار می‌گیرد که در دل آن تالاری مجلل جا خوش کرده و فضایی که شما را به یاد مهمانی‌های دوران قبل از انقلاب می‌اندازد. اما اینجا جایی در نزدیکی پایتخت است و اکنون ۴۰ سالی می‌شود که انقلاب اسلامی ایران پیروز شده است! حالا دیگر همه آن‌هایی که به دنبال برگزاری مهمانی‌های مختلط هستند، می‌دانند باید کجا بروند. رزو و بازدید از تالار هم کار سختی نیست، هم در فضای مجازی و هم در شبکه‌های اجتماعی صفحه دارند و هم تلفن همراهشان در دسترس است. با این وجود، اما اداره اماکن و پلیس انگار‌نه‌انگار که در بیخ گوششان جایی در نزدیکی پایتخت تالار‌هایی وجود دارد که در آن‌ها مهمانی‌های مختلط شبانه بی‌هیچ مزاحمت و نظارتی برگزار می‌شود. آدرس را که نگاه می‌کنید، تصور می‌کنید اینجا منطقه‌ای خودمختار است. انگار اینجا انقلاب نشده شاید هم خیلی بی‌سر و صدا «انقلاب» شده باشد؛ انقلابی از جنس «انقلاب جنسی» که برخی صاحب‌نظران نظیر دکتر ابراهیم فیاض جامعه‌شناس سرشناس دانشگاه تهران درباره وقوع آن هشدار می‌دهند.

وزیر ارتباطات: خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون اظهارات در خصوص احتمال فیلتر اینستاگرام گفت: در این زمینه باید از مسئول ‏فیلترینگ سؤال کرد؛ اما خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست‎. محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در بهبهان استان خوزستان پیرامون اظهارات در خصوص احتمال فیلتر اینستاگرام ‏گفت: در این زمینه باید از مسئول فیلترینگ سؤال کرد؛ من مسئول فیلترینگ نیستم که قولی بدهم. اما خبری از فیلترینگ ‏اینستاگرام نیست‎. وزیر ارتباطات با اشاره به نامه 6 وزیر درباره توئیتر، درباره زمان رفع فیلتر این شبکه اجتماعی گفت: در این زمینه دادستانی ‏باید تصمیم گیری کند و ما منتظر اقدام دادستانی کشور هستیم‎. امیدوارم این مساله در دستور کار قرار بگیرد و شاهد رفع فیلتر ‏توییتر باشیم‎. آذری جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام هم گفت: فیلتر تلگرام با اقدام وزارت ارتباطات نبوده؛ دستگاه ‏قضایی کشور باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند. ‏

کنایه وزیر اطلاعات به کریمی قدوسی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی که برای پاسخ به سؤال علی مطهری و ۵۰ نماینده دیگر در مجلس حضور یافته بود در بخشی از سخنانش خطاب به کریمی قدوسی گفت: مطلبی هست بفرمایید تا پاسخ دهم نه اینکه بعد از صحبت من مطلبی را بگویید که گل زدن به دروازه بی دروازه بان محسوب شود.

بعد از سپنتا نیکنام نوبت مینو خالقی است؟

علی مطهری در یادداشتی آورده است: «خوشحال شدیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس درباره حضور افرادی از اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور کار خود قرار داد و تکلیف این موضوع را که با تصمیم عجیب شورای نگهبان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود روشن کرد، ای کاش مجمع تشخیص استفساریه مصوب مجلس درباره منع ردصلاحیت منتخب مردم توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس را نیز که بیش از یک سال از ارسال آن به مجمع می‌گذرد در دستور کار خود قرار می‌داد و تکلیف این موضوع را هم لااقل برای آینده مشخص می‌کرد که آیا شورای نگهبان این حق را دارد که کاندیدایی را پس از تأیید صلاحیت و انتخاب با رأی مردم رد صلاحیت کند اتفاقی که برای خانم خالقی در حوزه اصفهان افتاد یا چنین حقی ندارد و این مجلس است که باید درباره اسناد جدید در بررسی اعتبارنامه او تصمیم بگیرد. به برادران خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض می‌کنم که استفساریه تبصره چهار ماده 52 قانون انتخابات مجلس را دریابند و در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند».

برافراشته شدن پرچم دوران پهلوی در مراسمی در آموزش پرورش قائمشهر

علی ادیانی راد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: اخیرا در شهرستان قائمشهر در مجلسی که مرتبط با آموزش و پرورش بود فردی که باید به ظاهر تجلیل می‌شد عامدا و عالما با نماد طاغوت و رژیم طاغوتی در آن مجلس حضور پیدا می‌کند و با ادبیات موهن ارزش‌های انقلاب و شهر را مورد توهین قرار می‌دهد. نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن جلسه دو مرتبه پرچم شاهنشاهی برافراشته می‌شود و مسئول این مراسم بعد از رویت همه این مسائل متأسفانه هنگامی که پشت تریبون قرار می‌گیرد از این عنصر تمجید می‌کند که این موضوع موجب جریحه‌دار شدن احساسات نیروهای ارزشی و اعتراض نیروهای انقلابی شده است.

هر بطری آب‌معدنی ۱۰۰۰ و ۱۶۰۰ تومان شد

در ابتدای سال قیمت بطری آب معدنی و آشامیدنی کوچک از ۷۰۰ تومان به ۸۵۰ تومان و قیمت آب بسته‌بندی معدنی و آشامیدنی بزرگ از ۱۱۵۰ به ۱۴۰۰ تومان افزایش یافت. حال در فاز دوم افزایش قیمت این محصولات، قیمت بطری آب معدنی و آشامیدنی کوچک از ۸۵۰ به ۱۰۰۰ تومان و قیمت آب بسته‌بندی معدنی و آشامیدنی بزرگ از ۱۴۰۰ به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت. حال هرچند در ابتدای سال جاری قیمت‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت، اما مجددا شاهد افزایش قیمت آب‌های معدنی و آشامیدنی هستیم. به گفته فعالان صنعت آب بسته بندی قیمت مواد اولیه تولید بطری نقش ۶۰ درصدی در قیمت تمام شده تولید آب‌ معدنی و آشامیدنی دارد. /ایرنا

رفع حصر، بازگشت ایرانیان خارج از کشور و آزادی فعالین محیط زیست مطالبه رئیس فراکسیون امید

محمدرضا عارف در یک رشته توییت نوشت: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، تنگ نظری‌های حزبی،جریانی و قبیله‌ای دل‌ها را از هم دور کرده است. ‏محصورین و دلسوزین انقلاب را به آغوش جامعه بازگردانیم. نشاط اجتماعی بزرگترین سرمایه کشور و ملت و حق طبیعی مردم است. مطالبه تماشای خانوادگی مسابقات ورزشی را به بحران لاینحل تبدیل نکنیم و به مردمان با فرهنگ خود اعتماد کنیم. ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های ارزشمند ما هستند، نخبگان، دانشمندان و سرمایه‌گذاران ،هر کجا که باشند پاره تن ما هستند، شرایط برای بازگشت آنها را باید تعبیه کنیم. بدون جستجو در احوال یکدیگر و با ترویج تحمل تفاوت هاو تأکید بر نقاط مشترک، نقطه عطف و تحولی را در تاریخ کشورمان رقم بزنیم. همه ما باید با افتخار پلی باشیم برای مدیریت جوانان و برای جوان‌شدن نظام خسته مدیریت اجرایی کشور. از همین‌رو از طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح هوای تازه به جان نظام مدیریتی کشور بدمد.

ارز بگیرانِ متخلف مجازات می‌شوند

شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده ایم که با انتشار اسامی کلیه افرادی که مراحل مختلف را طی می‌کنند و از تخصیص به تامین اعتبار می‌رسند و ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت می‌کنند، موافق هستیم. باید اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200تومانی در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع عموم برسد. اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی باید در اختیار سازمان گمرک نیز قرار بگیرد، گمرک از این طریق می تواند ظرف مدت معین در صورتی که کالاهای مورد نیاز کشور از محل تخصیص ارز وارد نشده باشد به تعزیرات حکومتی اعلام جرم کند. /ایسنا

پرونده متهمان ارتباط با آمدنیوز مفتوح است

وکیل مدافع هنگامه شهیدی یکی از متهمان پرونده ارتباط با کانال آمدنیوز گفت: پرونده متهمان ارتباط با این کانال هنوز در دادسرا مفتوح است و فقط برای موکل من کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است. ترک همدانی در پاسخ به این که علت صدور کیفرخواست جداگانه برای هنگامه شهیدی چه بوده است، گفت: ما هم از دادسرا همین سؤال را پرسیدیم اما پاسخ ندادند. وکیل مدافع هنگامه شهیدی با بیان اینکه پرونده موکل من و پرونده سایر متهمان مربوط به ارتباط با کانال آمدنیوز است، افزود: با توجه به اینکه در رابطه با سایر متهمان پرونده مزبور سمتی ندارم؛ بنابراین، اطلاعات کاملی هم درباره آنها ندارم اما پیشتر در این خصوص برخی متهمان دستگیر و تفهیم اتهام شدند و از آنها دفاعیات اخذ شده است. وی توضیح داد: پرونده اولیه ای که برای موکلم تشکیل شد، به اتهام همکاری با کانال خبری آمدنیوز بود. پرونده در اختیار ضابط دادگستری برای انجام تحقیقات قرار داشت که ضابط تحقیقات را تکمیل کرد. /ایرنا

سریلانکا خواستار تهاتر چای با نفت ایران شد

هیأت بازرگانی چای سریلانکا به بانک مرکزی این کشور پیشنهاد کرده که شرکت سیلون پترولیوم این کشور بدهی نفتی 250 میلیون دلاری خود به ایران را از طریق صادرات چای به این کشور پرداخت کند. این پیشنهاد پس از آن مطرح شده که وزارت امور خارجه سریلانکا مقررات جدیدی را در زمینه تبعیت از تحریم ها علیه ایران صادر کرده است. رئیس هیأت بازرگانی چای سریلانکا نیز گفته در صورتی که شرکت سیلون پترولیوم به ما پول بدهد، ما می توانیم صادرات چای به ایران را ادامه بدهیم، زیرا محدودیتی در زمینه صدور این کالا به ایران وجود ندارد. بدهی نفتی ایران به شرکت سیلون پترولیوم می تواند از طریق صادرات یک سال چای به ایران جبران شود.

۱۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی کشور، زیر زمینی است

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: متأسفانه زمزمه‌هایی وجود دارد که قرار نیست قانون نظام جامع مالیاتی اجرایی شود اخباری که به ما می‌رسد این است که اگر این نظام اجرایی شود دسترسی نظام مالیاتی به همه حساب‌ها به ویژه حساب‌های کلان برقرار می‌شود و آن موقع است که آنها باید مالیات بدهند و بعد معلوم می‌شود که این پول‌ها برای چه افرادی است. برخی بانک‌ها نیز با این موضوع همکاری نمی‌کنند زیرا پایه آنها بر اساس شفافیت نیست و بسیار تحت تسلط کانون‌های قدرت هستند و فرمان می‌گیرند که در این خصوص با سازمان مالیات همکاری نکنند. من فکر می‌کنم فرار مالیاتی متجاوز از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از گردش‌های مالی اقتصادی کشور زیرزمینی است و خارج از رصد مالیاتی است و عملا به صورت پولشویی انجام می‌شود. اینکه هر کسی هر جنایتی انجام بدهد و بعد بگوید من در حریم خصوصی خودم این کار را کردم درست نیست دزدی از جیب ملت یک جنایت است. /انصاف نیوز

حیثیت علیخانی مهمتر از هاشمی و ناطق است؟

روز گذشته تریبون زنده تلویزیون در اختیار احسان علیخانی یکی از مجریان سیما قرار گرفت تا او از اتهامات مطرح شده علیه خود در ارتباط با پرونده تخلفات مؤسسه ثامن‌الحجج دفاع کند. احسان علیخانی در حالی از تریبون سیما به دفاع از خود پرداخته که اساساً طرح ادعاها علیه وی نه از سیما بلکه از سوی یکی از روزنامه‌ها بوده است و معمولاً کسانی در صداو سیما حق دفاع از خود را دارند که از همین تریبون علیه آنها اتهاماتی مطرح شده باشد. در همین قاعده هم البته حرف و حدیث‌ها بسیار و بی عدالتی‌ها و روشن نبودن سیاست واحد مشهود است. شاید نمونه بارز این تبعیض، وارد کردن اتهامات بسیار سنگین علیه مرحوم هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری در یکی مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری 88 باشد که مسئولان وقت صدا و سیما انصاف و اخلاق و قانون را براحتی آب خوردن کنار گذاشتند و هیچ وقتی برای دفاع از نامبردگان ندادند. /ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۳۵
١١هزار نفر مربوط به كل موسسات است كه به بانكهاي عامل نرفتند
ثانيا احتمال دارد اين افراد بايد در زمان دوم و با تاخيرمراجعه كنند
احتمالا این ١١‌هزار سپرده‌ موسسه ثامن الحجج حساب های جعلی و ساختگی است که احتمالا توسط کارکنان موسسه برای پول شویی ساخته شده . وگرنه مگر می شود کسی پولی تو حساب داشته باشه و پیگیر پولش نباشه
چند نکته:
۱- شخصی که ۴۰ میلیارد تومان فقط سپرده دارد نمیتواند نماینده واقعی مردم ایران در مجلس باشد.
۲- ازدواج سفید و انقلاب جنسی و ... صدایش چندین سال است در آمده است فقط پیگیری میخواهد.
۳- لطفا با مفسدین اقتصادی از جمله ارز بگیران متخلف در اسرع وقت برخورد کنید. تا دیر نشده بدخورد قاطع قوه قضاییه را شاهد باشیم
۴- اقای عارف عزیز رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی لطف کنید خواسته های اکثریت مردم را که مبارزه با مفسدین اقتصادی و مبارزه با بیکاری ، ایجاد اشتغال برای جوانان میباشد در اولویت قرار دهید رفع حصر اولویت اول کشور نیست
۵- توصیه بنده بعنوان یک ایرانی به اقایان این است که لطفا کمتر حرف بزنید و بیشتر کار کنید تا مردم شاهد تلاش و نتیجه زحمات شما باشند
به این بخش از سخنان نمایندگان مجلس توجه کنید:
این فرد پیش از دوران نمایندگی به دلیل شغلی که داشته توانسته کسب مال کند لذا این پول ربطی به دوران نمایندگی‌اش ندارد. به هر حال برخی از نمایندگان در سالیان قبل شغل‌هایی داشته که درآمدزا بودند به همین دلیل به خودی خود داشتن منابع مالی جرم نیست مگر آنکه از رانت استفاده کرده باشند و یا اینکه از اختلاس و یا ارتکاب فسادی به آن مال رسیده باشند.
شورای نگهبان چگونه این افراد را تایید صلاحیت میکند. ایشان اگر تاجر یا دلال باشد که اصلا نباید تایید صلاحیطت میشد چون از قدرت نمایندگی به راحتی به نفع منافع خود یا دوستانش میتواند استفاده نماید.
فردی باید تایید صلاحیط بشه که مال اندوز نباشد و دلسوز مردم باشه. فردی که سرمایه او 40 میلیارد تومن هست چگونه میتواند دلسوز باشد.
روز نامه جوان انگار خوابی. مملکت. مال همان پولدارها نو کیسه است بروید تحقیق کنید اکثر آنها از کجا به اینجا رسیده اند که تازه انقلاب را هم قبول ندارند
چرا ترامپ به راحتی ثروتش را اعلام می کند.اما در اینجا اینقدر مخفی کاری!مگه مشکلیه؟مردم قول
می دهند پیگیری نکنند که اینها ثروتشان از کجا آمده
کسی که 40 میلیارد کسب ثروت کرده بوده. چطور میتونه بیخیال ثروت اندوزی بیشتر بشه و به فکر درد موکلینش باشه.
با سلام، در خصوص موضوع متن روزنامه جوان، روزنامه جوان هم آسان ترین و بی دردسرترین مسیرهای متصور از انقلاب را به عنوان مطالبه پیگیری کرده است، انقلاب اهداف فراوانی داشت که بخش مورد نظر روزنامه جوان آخر صف هم در آن مطالبات جائی نداشت، به هر حال کمی در بانکها، اختلاس ها، رانتها، چپاول بیت المال ها، افزایش قیمت ها، کاهش قدرت خرید مردم ( بنا به تیتر سایت وزین تابناک بیش از هشتصد هزار خانوار در حوالی خط فقر به سر می برند) ، شکاندن شاخ دختر هفده ساله به عنوان قول اینستا و پخش آن از رادیو تلویزیون و ..،،، خلاصه روزنامه معزز جوان کمی شهامت می باید، یک ذره هم پیگیری اهدافی که مبانی و اصل بودن هم بگردین و ببین که چقدر از اهداف و آرمانها، تحقق پیدا کرده اند.
حتما ایرانیای مقیم خارج با این وضع اقتصاد و درهمبرهمی میان
باسلام .اقای جمالی ایشان چه شغلی داشته که چهل میلیارد پول نقد داشته حتما چیزهای دیگری هم دارد مثل ژن خوب ولی انصافا با کار درست وحلال .ی.کدام مسلمان اینهمه مال جمع میکند ؟!
در حسرت یک خبر خوش از داخل کشور
. این فرد پیش از دوران نمایندگی به دلیل شغلی که داشته توانسته کسب مال کند لذا این پول ربطی به دوران نمایندگی‌اش ندارد.!!!

چهل میلیارد تومان درآمد حلال؟!!!
....
یعنی برای عروسی گرفتن و شکل عروسی . نوع غذا و لباس و نحوه پذیرایی و مکان عروسی باید اجازه بگیرند . تو خیابان که عروسی نگرفتند . محدوده خودشان و بستگان خودشان و دوستان خودشان هستند مگر همه روز عروسی دارند . یعنی تو محدوده و عمق زندگی مردم دخالت دارند . تو باغ و منزل شما که نگرفتند . کارت دعوت داشتی نرو . چشمت را درویش کن . اختیار کوچه و خیابان و پارک را داری . مجلس مردم که با شما نیست
اگر ورود چای از سریلانکا در مقابل پرداخت پول نفت باشد فاتحه چایکاری ایران خوانده هست . بیشتر باغات چای کشور به مخروبه تبدیل شدند . کارخانه شهر ما هم یکی به پارک . یکی تعطیل و سومی با تغییر کاربری به دانشگاه تبدیل شده است
به خدا قسم ارزوی یه خبر خوش تو کشوریم ؟!
يكي به ان نماينده مجلس بگويد درست است كه تحصيل مال جرم نيست، ولي چه جور كاري ايشان كرده اند كه درامد بيش از چهل ميلياردي داشته كه توانست است اين ميزان سرمايه گذاري كند؟؟؟ حداقل من شغل معمولي يا حتي شغل خاصي را نمي شناسم كه بتوان اين ميزان پول ذخيره كرد. مگر اينكه داراي ژن خوب باشي!
ملت بیچاره به چه کسی پناه ببرند ؟!!!کی باورش میشه طی سه ماه سکه ۲ میلیون افزایش یابد ؟؟ هر افغانی ...... ریال؟؟
قطعا اون كسي كه از هوش اقتصادي بالايي برخوردار باشد منابع مالي بدست آورده را به صورت سپرده در موسسات مالي جهت دريافت سود قرار نميدهد . بطور قطع به يقين پول اين نماينده محترم يا از طريق رانت بوده است يا وام قرض الپس نده . لطفا شغل قبل از نمايندگي ايشان اعلام گردد تا تجربه اي كسب كرده باشيم در جهت ارتقاع توليد و در ضمن اعلام نماييد با اين حجم درآمد ايشان چه اندازه اشتغال ايجاد كرده اند
رفع حصر و... مطالبه لیست امید! یعنی مطالبات مردمی دیگه ای نداریم؟! عایا؟ یعنی این نماینده هایی که ملت با هزار امید آرزو و گشایش کار فرستادن مجلس کل هم و غم شون همینه! ای داد بیداد،از ماست که بر ماست
عروسی جزو حریم خصوصی مردمه و نه دولت و نه هیچ شخص دیگری حق نداره به مردم دستور بده توی عروسی هاشون چیکار کنن و چیکار نکنند. خجالت آوره
چای های سریلانکایی پراز سوسک و آشغاله بخدا راست میگم. یکی برای من سوغاتی آورد وقتی که باز کردم 2تا سوسک کوچیک مرده توش بود.درسته گذاشتم سطل اشغال. ای داد بیداد رسیدیم به دوران نفت در مقابل غذاو قبول کالاهای بی کیفیت کشورهای آسیایی.
یازده هزار سپرده‌گذار مؤسسه ثامن ناپدید شده‌اند!؟ کاری نداره یه تاریخ سررسید برای دریافت سپرده اشون اعلام شود در صورت عدم مراجعه مبلغ مذکور بحساب صندوق دولت واریز شود.
وای به حال مردمی که به فردی رای دادند که 40 میلیارد پولش را در بانک یا موسسه مالی و اعتباری سپرده گذاری کرده است و لابد هم بلند مدت و لابد هم با سود ربوی 25% یعنی سالی 10 میلیارد و ماهی حدود 1 میلیارد بر مردم هزینه ربوی و تورم تحمیل میکرده و اصلا تولید برایش مهم نبوده و یا ازدواج جوانان و خوردن ربا و ...
از این نماینده خوبست تفحض شود که تا بحال چقدر مالیات داده؟ واقعا مالیات این پول را داده و خمس انرا هم به چه کسی داده است؟ نماینده باید پاسخگو باشد.
چرا چای؟
بجای پول نفت طلا بدن
متاسفانه عده ای در این کشور با اینکه در جامعه اسلامی بزرگ شده اند و حجاب و سبک زندگی دینی را دیده اند و از بسیاری دستورات دین آگاهی دارند، هم چنان به شیوه جاهلیت زندگی می کنند!
این جماعت، باعث و بانی فسادهای اجتماعی در جامعه هستند.
البته این وضعیت تغییر خواهد کرد ان شاء الله تعالی.
مگر دريافت سود هفتاد درصد توسط نماينده مجلس اسلامي است؟
با سلام

فکر کنم منظور هزینه مواد اولیه بطری آب معدنی 60% از هزینه تولید را در بر می گیرد نه قیمت تمام شده! و هزینه مواد اولیه احتمالا کسر کوچکی از قیمت تمام شده باشد
خوش به حال روزنامه جوان كه انقدر شكمش سيره فرصت مي كنه به اين جور چيز ها فكر كنه
آقای روزنامه جوان فکرت را پاک کن همچین میگه انگار کلوپ شبانه هست مراسم عروسی خانوادگی هست و به خودشون مربوط میشه اینجورها هم که شما میگین نیست
واقعا چقدر جالبه قبل از نماینده شدن کلی پول در اوردن نماینده شدن بازم پول در اوردن بعدشم بازم کلی پول در میارن همه از این وضعیت خراب اقتصادی هر روز پس رفت میکنن این اقایون کلا تخته گاز پول در اوردن از اولش
میشه لطفا بفرمایید نماینده محترم مجلس پیش از نماینده شدند به چه شغلی مشغول بودند که ۴۰ میلیارد درآمد داشتند
ما صبح تا شب کار میکنیم بازم نمیتونیم شکممون رو سیر کنیم
در کشوری مثل آلمان و در خود شهر برلین اگر کسی بیش از ده هزار یورو همراه خود حمل کند و پلیس ببیند باز خواست میشود که مبادا از راه قاچاق یا دزدی اورده باشد ولی اینجا طرف میلیاردها جابجا میکند و ککش هم نمیگزد....
سریلانکا خواستار تهاتر چای با نفت ایران شد............................. دیگه نفت بدیم دمپایی پاره، آهن قراضه، نان خشک بگیریم............!!!!
نفت بده چای بگیر!داریم به دوران باستان برمیگردیم
عصر پارينه سنگي رو پشت سر گذاشتم يك كيسه نمك در مقابل يك مرغ چاق وچله
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی