بازدید 3439

فشار اقتصادی مردم از سوء‎مدیریت است نه تحریم

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامخ و بودجه مجلس با اشاره به بی اثر بودن تحریمهای بیگانگان علیه ملت ایران گفت:فشار اقتصادی مردم به جهت سوء مدیریت است، نه تحریم.
کد خبر: ۸۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 22 July 2018

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامخ و بودجه مجلس با اشاره به بی اثر بودن تحریمهای بیگانگان علیه ملت ایران گفت:فشار اقتصادی مردم به جهت سوء مدیریت است، نه تحریم.

به گزارش تسنیم، یکی از موضوعاتی که رسانه‌های بیگانه به آن می‌پردازند که بعد از اعلام تحریمهای جدید علیه ملت ایران از سوی رسانه‌های معاند ملت ایران مطرح شده است بحث نفت در برابر غذا است. در این رابطه با حسینعلی حاجی‌دلیگانی،‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت وگو کردیم؛

وی با بیان اینکه اظهارات نسنجیده یکی از مقامات وزارت نفت باعث موج‌سواری برخی از رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی شد و آنها طرح نفت در برابر غدا را برای جمهوری اسلامی مطرح کردند گفت: طرح نفت در برابر غذا طرحی است که سازمان ملل متحد به دنبال تحریم‌های سازمان ملل ضد عراق پس از حمله این کشور به کویت به اجرا درآورد.

* اجرای طرح نفت در برابر غذا یعنی موفقیت آمیز بودن تحریمهای دشمن

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه اجرای این طرح یعنی تحریمها علیه کشوری موفقیت آمیز بوده است و آن کشور برای برطرف کردن نیازهای اولیه خود مجبور به زیر بار رفتن این طرح شده است گفت: نادرستی این حرف و این موج سواری به وضوح آشکار است چرا که ملت ایران در بحرانی‌ترین شرایط خود یعنی زمان 8 سال دفاع مقدس که تمام دنیا با همه ابزار و قدرت خود مقابل ملت ایران ایستاد نیز خود توانایی برطرف کردن نیازهای اولیه خود را داشت و با وجود اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در زیر شدیدترین تحریمهای آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و وابسته بوده است و به اصلاح هر ترفندی آمریکا در این 40 سال برای تحریم ملت ایران داشت به کار برد  اما هیچگاه در دستیابی به نیازهای اولیه خود محتاج بیگانگان نشده است.

* خودکفایی در تولید گندم و بنزین علی رغم تحریمهای همیشگی آمریکا

حاجی دلیگانی با یادآوری پیشرفتهای کشور در زمینه‌های تولید گندم و سایر اقلام کشاورزی و صنعتی گفت:‌ مگر وقتی در تولید گندم و بنزین خود کفا شدیم آمریکا به ایران کمک کرد یا  مگر در پیشرفتهای روز افزون ایران در زمینه های هسته‌ای و صنایع نظامی، موشکی و دانش بنیان اروپا به ایران کمک کرد که اکنون نگران تحریم آنها باشیم و به ناروا بحث نفت در برابر غدا را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحریم ها هیچگاه علیه ملت ایران کارساز نشده است کما اینکه اکنون در بسیاری از حوزه‌ها حتی پیشرفت کشور از زمان قبل از انقلاب نیز که تحریم نبودیم بیشتر شده است گفت: مثلا پیش از انقلاب اسلامی تولید گندم در کشور حدود 4 میلیون تن در سال بوده است که اکنون به مرز 14 میلیون تن رسیده است که نشاندهنده این است تحریم ایران کاری به غایت بی‌نتیجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح به اینکه هدف دشمن از تحریمها فشار بر روی ایران است که مردم ایران را در تحت فشار و اذیت بگذارند گفت:  سران مستکبر کشورهای استعمارگر خود به خوبی به این مسأله واقفتند که تحریم علیه ملت ایران به لحاظ اقتصادی و معیشتی هیچگاه کارساز نخواهد بود اما نمایش تبلیغاتی آنها برای این است که ملت ایران را دلسرد کنند.

* عدم وابستگی کشور در تأمین نیازهای اولیه خود به بیگانگان

حاجی دلیگانی با انتقاد از رسانه‌هایی که بحث نفت در برابر غذا را مطرح می‌کنند گفت:  خود از ظرفیت کشور با خبرند و به احمقانه بودن این ادعای خود واقف هستند اما هدف آنها صرفا بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور است در صورتی که کشور در تأمین نیازهای اولیه خود هیچگاه به بیگانگان وابسته نبوده است که با تحریم دچار مسأله‌ای در این زمینه شود.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی که خواسته یا ناخواسته به این موضوع دامن می‌زده و می‌زنند گفت: غرض‌ورزی‌های سیاسی نباید باعث ایجاد التهاب و نگرانی در جامعه شود که این کار با صداقت رسانه‌ای در تعارض است.

*  کمبود توان مقاومت منشأ کمبود مواد غذایی و قحطسالی

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری خاطرات تلخ قحطسالی در قرن گذشته و دوران جنگ جهانی اول که نیروهای اشغالگر انگلیس تمامی منابع و تولیدات کشاورزی را برای گذران نیاز نظامیان در جنگ خود احتکار می‌کردند و مانع از واردات مواد غذایی از بین النهرین و هند و حتی از آمریکا به ایران شدند و در نتیجه نیمی از جمعیت کشور به علت قحطسالی مردند گفت: اگر عده ای امروز نگران کمبود مواد غذایی در کشور شده اند باید بدانند که تنها دوره ای که ملت ایران از کمبود مواد غذایی به ستوه آمده بود دوره ای بود که توان ایستادگی در برابر استعمار را نداشت اما در تاریخ این مرز و بوم هیچگاه مقاومت در برابر  استعمار باعث ضرر برای ملت نشده است.

حاجی دلیگانی درباره اینکه چرا بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا ایران در برآورده کردن نیازهای اساسی خود بی‌نیاز از کشورهای دیگر است گفت: علتش این است که  ایران کشوری پهناور با شرایط اقلیمی خاص است به گونه‌ای که در جهان بی‌نظیر است، به عبارت بهتر ایران کشور 4 فصل است و  برای رفع نیازهای غذایی خود با توجه به اقلیم‌های مختلف می‌تواند تولیدات کشاورزی مختلف داشته باشد،‌ بنابراین کشورمان بالقوه ظرفیت و استعداد تأمین اقلام مورد نیاز اولیه خود را دارد که با یک مدیریت کارآمد و جهادی همانگونه که در حوزه گندم به خودکفایی رسیدیم و در بسیاری از موارد دیگر به مرز خود کفایی رسیدیم می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای خدادای کشور گفت: ظرفیتهای کشور محدود به ویژگی منحصر به فرد اقلیمی نیست چرا که علاوه بر آن، داشتن منابع غنی نفت، گاز، مواد معدنی،‌ اوارنیوم، زغال سنگ،‌ سنگ آهن و... ایران را کشوری منحصر به فرد در دنیا تبدیل کرده است و در دنیا کشوری نیست که یکجا از  جمیع این منابع بهره‌مند باشد در نتیجه کشورمان برای توسعه نیازی به واردات این اقلام از خارج نیست  و با توجه به شرایط آب و هوای چهار فصل نیز که می‌تواند خود تولید کننده انواع مواد کشاورزی باشد.

* ایجاد شدن فشار اقتصادی مردم به جهت سوء مدیریت است نه تحریم

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح به اینکه مردم خود واقف به این نقشه شوم دشمنان هستند گفت: اما انتظار از دولتمردان این است که با درایت ظرفیتهای کشور را بهره‌برداری کنند و مردم را از زیر بار فشاری که با سوء مدیریت و نه تحریم ایجاد شده است خارج کنند. نه تنها نباید مردم زیر بار فشار باشند بلکه باید از بهترین امکانات رفاهی بهره‌مند باشند که این موضوع صرفا به جهت مدیریت نادرست است و الا جوانان کشور که در شرکتهای دانش‌بنیان مشغول کار آفرینی اند  می‌توانند نه تنها نیازهای کشور را برآورده کنند بلکه کشور را در مسیری پیشرفت و رشد چشمگیر قرار دهند. عامل بی توجهی به این جوانان و شرکتهای دانش‌بنیان این مرز و بوم که تحریم دشمن نیست بلکه به جهت اینکه همه نگاه‌ها معطوف به بیرون از این مرز است و مدیران به خود باوری توجه به جوانان خود نرسیده‌اند  بسیاری از مشکلات پابرجا می‌ماند.

حاجی دلیگانی با هشدار به دولت درباره برخی از مدیرانش که ظرفیهای کشور برای آنها نا شناخته است و مرعوب نقشه دشمن شده‌اند که طرح نفت در برابر غذا را در ذهن خود دارند گفت:‌ با وجود چنین مدیرانی در بدنه دولت کشور هیچگاه نخواهد توانست از ظرفیتهای خود بهره‌گیری کند تا به رشد و تعالی برسد و در نتیجه  وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند چرا که آنها همواره به دنبال منجی بیرونی هستند و خود را لایق تلاش برای ملت نمی‌دانند.

* طرح نفت در برابر غذا طرحی استعماری برای بی ثبات نشان دادن کشور و تحت سیطره قرار دادنش

وی افزود: طرح نفت در برابر غذا از آروزهای رژیمهای سلطه‌گر  است که در ایران پیاده شود؛ زیرا این طرح  جز طرحهای  استعماری و استثماری رژیمهای مستکبر است که با این طرح می‌خواهند هر کشوری را که بی‌ثبات نشان دهند و بر سرنوشت آن کشور به زعم باطل خود تأثیر بگذارند این طرح را مطرح می‌کنند و مسئولان کشور ما در این زمینه باید هوشیار باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر