بازدید 1857
۵

خانواده‌ها فریب زرق و برق مدارس لاکچری را نخورند

کد خبر: ۸۱۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 22 July 2018

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه با مدارس گیشه‌ای برخورد می‌کنیم، گفت: خانواده‌ها مراقبت کنند و فریب زرق و برق مدارس لاکچری و گیشه‌ای را نخورند و در انتخاب مدارس فرزندان‌شان به کیفیت و روش‌های آموزشی مدرسه توجه داشته باشند.

علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص نظارت بر مدارس لاکچری یا گیشه‌ای، اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد کیفیت در مدارس هستیم و معتقدیم مدارس باید از حداقل استانداردها برخوردار باشند و آنچه لازمه یک مدرسه کیفی است از حیث امکانات، منابع، فضای فیزیکی، نیروی انسانی و روش‌های آموزشی در مدرسه‌شان مستقر کنند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود کیفیت همه چیز نیست اما بدون کیفیت، هیچ چیز نیست و برای ما کفیت مهم است اما اینکه برند‌سازی‌ها در این جهت ایجاد شود و مدارس خاصی شکل بگیرد که قواعد آموزش و پرورش را به هم‌ بریزد، از نظر ما مطلوب نیست و مطرود است.

کمرئی با اشاره به لزوم برخورد مردم با مدارس گیشه‌ای، گفت: تمام زرق و برق‌ مدارس گیشه‌ای نه به جهت کیفیت آموزشی بلکه به دلیل کسب منابع مالی بیشتر است و ما معتقدیم اولین عامل برای رد این مدارس، خانواده‌ها هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش ضمن اینکه اقدامات و تدابیر بازدارنده و اقدامات اصلاحی در خصوص این مدارس انجام می‌دهد، اقدامات ارشادی را هم در توجیه و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها باید داشته باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده‌ها مراقبت کنند و فریب زرق و برق مدارس لاکچری و گیشه‌ای را نخورند و به کیفیت، روش‌های آموزشی و الگوهای تربیتی مدارس توجه کنند.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت خانواده ها عملاً قادر نیستیم سیاست‌های تعلیم و تربیت را دنبال کنیم، گفت: مشارکت به معنای دیگری فکری و عاطفی تمام ارکان تعلیم و تربیت است و خانواده اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است.

کمرئی تصریح کرد: اگر در جایی مشاهده کنیم که مدارس با توسل به شیوه‌های غیررایج، اقدامات خلاف مقررات را انجام می‌دهند، برخورد می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
سلام وقت بخیر
متاسفم برای اموزش و پرورش.
اصلا معیاری برای کیفیت مدارس دارید. بکدام مدارس لاکچری گفته می شود. راستی نقش اموز و پرورش در امر اموزش و پرورش چیست؟
یک ماهه هست پدر من دراومده بچه سال هفتم دارم در تمام آزمونها نفر اول شهرستان شده مدارس تیزهوشان هنوز بلاتکلیف هست مدرسه نمونه تبدیل شده به هیئت امنایی خانه تا مدرسه دو کوچه فاصله داره میگن در محدوده نیست نمیتونیم ثبت نام کنیم باید بره فلان مدرسه رفتم اونجا احساس کردم رفتم یمن و با یک مدرسه درب و داغون با نیمکتهای شکسته و کلاسهای تاریک ودستشویی های وحشتناک روبرو شدم رفتم مدارس غیر انتفاعی خدا تومان پول میخوان نمیدونم این چه مملکتی هست؟
همش ميگيد فريب اين و اونو نخوريد .بابا پاشيد بريد نظارت كنيد اگه لازم بود در اون مدرسه ها رو ببنديد. هر كسي تو اين مملكت هر كاري دوست داره ميكنه نه نظارتي هست نه جريمه ايي.....
خانواده ها چیکار کنن؟
فريب موسسات مالي رو نخوريد، فريب گرانفروشي را نخوريد، كلا فريب نخوريم. پس جايگاه نظارتي نهادها كجاست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی