بازدید 2076
۱

جام جهانی ستاره‌های لیگ برترایران را قورت داد

کد خبر: ۸۱۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 22 July 2018

رفتن بازیکنان به جام جهانی و بازی در ترکیب تیم ملی، افتخار بزرگی برای پرسپولیس و استقلال بود اما شاید طرفداران آن‌ها، امروز خیلی هم بابت این افتخار خوشحال نباشند.

به گزارش تابناک ورزشی، زمانی که لیست تیم ملی اعلام شد، پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها به سهم‌شان از لیست تیم ملی معترض بودند. اعتراض پرسپولیسی‌ها به غیبت سیدجلال و اعتراض استقلالی‌ها، به جای خالی وریا مربوط می‌شد. با این حال کی‌روش، بازیکنان زیادی از لیگ برتر و به صورت خاص این دو تیم به جام جهانی برد اما هر کدام در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند، با درخشش در جام جهانی به یک دردسر برای باشگاه‌شان در فصل نقل و انتقالات تبدیل شدند.

مهدی ترابی، رشید مظاهری، پژمان منتظری و محمدرضا خانزاده، سه بازیکن لیگ برتری بودند که به جام جهانی رفتند و یک دقیقه هم بازی نکردند. سه نفر از این چهار نفر، فصل بعد هم بدون مشکل در تیم قبلی‌شان باقی می‌مانند و مهدی ترابی در انتقالی قابل پیش بینی، به یکی دیگر از باشگاه‌های لیگ برتر منتقل شد. اوضاع اما برای بازیکنانی که به میدان رفتند متفاوت بود.

وحید امیری و امید ابراهیمی، دو بازیکنی بودند که هر سه بازی جام‌ جهانی در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و با باشگاه‌شان قرارداد نداشتند. هر دو نفر، در نهایت ایران را ترک کردند و به لیگ کشورهای همسایه ترانسفر شدند. ابراهیمی برای درآمد بیشتر به قطر رفت و امیری، به ترکیه رفت تا هم درآمد بیشتری داشته باشد و هم در نزدیک‌ترین کشور اروپایی بازی کند.

مجید حسینی، بازیکن آزاد نبود اما در قراردادش اجازه جدایی داشت. استقلال مجبور شد رقمی بیشتر از دو برابر قرارداد فعلی به او پیشنهاد بدهد اما در نهایت، توافقی انجام نشد و او هم احتمالا فردا هم تیمی امیری در ترکیه می‌شود.

روزبه چشمی و علیرضا بیرانوند، بازیکنانی بودند که با باشگاه‌شان قرارداد داشتند. بیرانوند تلاش زیادی برای جدایی کرد و پیشنهادات مختلفی هم داشت اما پرسپولیس اجازه رفتنش را نداد. او قرار است تا نیم فصل برای این تیم بازی کند و پس از آن، در ازای ۶۰۰ هزار دلار رضایتنامه بگیرد. عجیب‌ترین مورد روزبه چشمی است که با وجود داشتن قرارداد، نداشتن پیشنهاد خاصی از کشورهای دیگر و مصدومیت در شرایط فعلی، باز هم از استقلال خواسته قراردادش چند برابر شود و به گفته افتخاری به ۴ میلیارد برسد. موضوعی که فعلا، مذاکرات بر سر آن ادامه دارد و استقلالی‌ها قصد دارند با توافقی جدید، چشمی را راضی به ماندن کنند.

سه بازیکن کلیدی جدا شده یعنی امیری، ابراهیمی و حسینی، یک قرارداد چند برابر شده برای چشمی و ماندن موقتی بیرانوند تا نیم فصل، خروجی حضور ۵ بازیکن لیگ برتری در جام جهانی است. البته بخشی از این مشکل، به قرارداد نداشتن، یا مجوز فسخ قرارداد این بازیکنان برمی‌گردد اما درخشش در جام جهانی، باعث ضرر باشگاه‌های‌شان شد. ضرری که حتی از پاداش آن‌ها بابت حضور در جام جهانی هم بیشتر بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشون میرن...حتی بازیکنای درجه 2 و 3 مون هم میرن.تازه اول راه این سونامی هستیم..چون با 100 هزاردلار ناقابل هم نزدیک 800 میلیون تومن نصیبشون میشه برای یک فصل!!
لیگ ایران بی ارزش ترین و البته یکی از آماتور و بی کیفیت ترین لیگهای معتبر دنیاست!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار