بازدید 60070

سوژه تازه‌ای که صداوسیما، دست فضای مجازی داد!

کد خبر: ۸۱۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 22 July 2018

دخترها پسرجوان را دوره کرده‌اند و پسرجوان خود را از پنجره به بیرون پرتاب می‌کند. باورتان نمی‌شود که نشود، اما این صحنه را در سریال تلویزیونی پدر دیدیم که حالا دوباره این موضوع تلویزیون و دست‌اندرکاران سریال را وارد حاشیه‌های اینستاگرامی کرده است.

به گزارش شهروند، حامد عنقا، تهیه‌کننده این سریال البته همزمان معتقد است که استثنا جذابیت درام را بیشتر می‌کند، ضمن این‌که ماجرا خیلی هم غیرواقعی نیست.

این حرف درحالی است که کاربران در صفحات مجازی، واکنش‌های جالبی به سریال داشتند، نه‌تنها به سریال انتقاد کرده‌اند که حتی پای مهدی سلطانی را به میان کشیده‌اند و از او بابت بازی در این سریال گلایه کرده‌اند.

با وجود این، تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگو با «شهروند» چند نکته را درباره سریال پدر توضیح داد: «از آنجایی که هنوز مشاور هنری هیأت موسس دانشگاه آزاد هستم، خیلی هم این موضوع غیرواقعی نیست اما به‌عنوان یک درام‌نویس تلویزیونی می‌پرسم آیا قصه آدم‌های واقعی که اتفاق افتاده، قابل تصویرکردن و جذاب است آن‌هم به صورتی که مردم آن را دنبال کنند.» او معتقد است که جذابیت درام‌های مهم پرطرفدار دنیا مثل کازابلانکا به خاطر استثنابودنشان است: «هیچ‌کسی در هنگام ماهیگیری در دریا ماهی به بزرگی کاراکتر اصلی مرد دریای همینگوی صید نمی‌کند، بنابراین همین ماجراها قصه را جذاب می‌کند.»

اما منتقدان این سریال در وهله اول به دوره‌کردن یک پسر توسط چند دختر انتقاد کرده‌اند و از طرف دیگر گفته‌اند که چرا خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرد و می‌توانست فرار کند، درحالی ‌که عنقا در این‌باره هم حرف‌های جالبی دارد: «چه بلایی سرمان آمده که فکر می‌کنیم وقتی یک پسر مورد هجمه چند دختر قرار می‌گیرد، به خاطر دوری از این موقعیت چنین فکری به ذهنش نمی‌رسد و ممکن نیست که از پنجره بیرون برود. چرا برایمان باورپذیر نیست که از پنجره طبقه اول بیرون برود و اتفاقی برای او نیفتد؟»

کاربران مجازی البته در دو روز گذشته حسابی پای کار آمده‌اند و خیلی نکته‌های جالبی گفته‌اند اما تهیه‌کننده سریال پدر اینها را حاشیه نمی‌داند و می‌گوید: «نمی‌دانم آمار کامنت‌ها را از کجا می‌گیرید اما از هر ١٠٠تایی که من پای مطالبی که درباره سریال پدر است دیده‌ام، فقط ١٠تای آن درباره این مسأله است.» جالب اینکه، تنهایی لیلا، سریال قبلی این تهیه‌کننده هم دقیقا همین موضوع را نشان داده بود و انگار حالا سریال پدر کپی همان قبلی است؛ اگرچه به اعتقاد تهیه‌کننده، این سریال باورپذیر‌تر از تنهایی لیلا بوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۱۸
اخه صدا و سیما همه چیزش باید بهم بیاد غیر از این بود جای تعجب داشت
خنده دار و دور از واقعیت
ابرو وحیثیت واسه ما مردها نذاشته اینجور مواقع بایستی با خونسردی کامل وایستی فرار کردن معنی نداره و اونقت به همشون بگی خیالتون جمع همه شما رو میگیرم به شرطی که دعوانکنید در صلح وسازش تو یه خونه زندگی کنید اونوقت هر کسی موند اون اهل زندگیه
به نظرم این سکانس برگرفته از رمان خاطرات خون آشام نوشته ال.جی.اسمیت باشه که در این رمان یک پسر درگیر چنین موضوعی میشه ولی اجازه میده خود آنها در جریان رقابت تصمیم بگیرند. اما سازنده این سریال معلوم نیست به چه جور اخلاقی فکر میکرده که خودکشی رو پینهاد میده.
به شخصه فکر کنم نزدیک به 4سال بیشتر باشه که حتی یک سریال هم از صدا و سیما نه دیدم , نه تعقیب کردم!
فیلم های خیلی خیلی کند, با سوژه های خیلی خیلی کلیشه ای و غیر جذاب,
حتی میگم اینا دیالوگ نداره, مونولوگ داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
همون برو شبکه های ماهواره ای نکاه کن تا ببینید دراینده چطور خودت و خانواده ات را
......
سلام: گفته بودند ارزو بر جوانان عیب نیست نه برای تهیه کنندگان وکاگردان فیلم
جالبی فیلم انجاست که اقای پسر مومن ومتدین فیلم بخاطر اینکه به گناه الوده نشود ومتهم به فعل نکرده نگردد خود را از پنجره به پایین می اندازد تا از هرخطر احتمالی نجات پیدا کند
ولی در جائی دیگر دراتوبان انهم با ماشین انچنانی سوار ماشین همان دختر خانم این با باین تفاوت که دست سالمی دیگر هم ندارد که بخواهد از خوددفاعی هم بکند.سوار ماشین میشود بی انکه بفکر این باشد که خطری اورا تهدید ویا نگاهی او را درنظر دارد این از ان امدادهای غیبی تهیه کننده وکارگردان است.
واما نتیجه اخلاقی این دسته فیلم ها اینست که ثمرا واثر گذاری این دسته از فیلم ها انقدر زیاد است که ادمی می ماند چگونه واقعیتهای جامعه خودمان را توجیه کنیم وبحال ان از دل داغمان نخدیم
که درفیلم هایمان مثل یوسف نبی هستیم اما دراجتماع از هر حیوانی پست تر
واقعیت اجتماع ما
تیتر خبر اول هر روز جامعه ما: تجاوز به دختر بچه 6ساله توسط مردی مسن ومتاهل،
تجاوز به محصلین پسر یک مدرسه توسط ناظم مدرسه
تجاوز به قاری وحافظ قران توسط قاری معرف کشور
تجاوز به پسر بچه در مسیر رفتن به دبستان توسط راننده
تجاوز به پسر بچه در باشگاه ورزشی توسط مربی باشگاه
تجاوزه به دختر بچه توسط بستگان نزدیک دختر بچه
تجاوز تجاوز تجاوز وووووتجاوز که متاسفانه دراکثر موارد درپایان همین سریال اخرش قتل مظلومانه کسانی که مورد تجاوز قرار گرفتند به شکل فجیعی دیده میشود
ایا بجای انگونه تخیل بافی های سریال های مسخره پدر وتنهائی لیلا ووووو
به درد های واقعی جامع بپردازیدوبابیان این درد کمی شک به جامعه وارد کنیم بااعلام زنگ قرمز حداقل جلوگیری کنیم
قران كريم مي فرمايد حضرت يوسف به زليخا متمايل ميشد اگر برهان پروردگار خود را نمي ديد. يوسف سريال پدر ظاهرا يك قدم بالاتر از يوسف قران كريم است كه بي تاخير از پنجره دانشگاه پريد بيرون. مهم تر از اين ها تلاشي است كه سيما سالهاست مي كند تا دانشگاه را بهترين محل براي این کارها نشان دهد.
من قضاوت نمی کنم چون ندیدم. ولی یه قضاوت کلی می کنم رسانه ملی کلا ارزش دیدن نداره حالا هر برنامه ای میخواد باشه
خدا نکنه به جایی برسیم که راستی آزمایی همه واقعیت ها و موضوعات فقط براساس باور من باشه. اگه در چارچوب باور من باشه واقعی است اگه نه که ...
وقتی ضد ارزش ها تبدیل به ارزش می شوند باور کردن این مسائل برای مردم غیرممکن می شود.
برای من اصرار روی این کار مسخره و ربط دادنش به شاهکارایی مثل کازابلانکا و پیرمرد و دریا جالبه !!! واقعا اعتماد به نفس بالایی دارند.
چند تا دختر توی محیط دانشگاه چه خطری میتونن برای یه پسر داشته باشن که به خاطر اونها خودشو بندازه پایین. خیلی راحت از بینشون رد میشد از کلاس میزد بیرون . چرا خودکشی اخه؟ !!!! نویسنده چی فکر کرده با خودش؟
فكر كنم بعد از حضرت يوسف، اين دومين نفر بود كه همچين اتفاقي براش افتاده :)
به نظرم به جای انتقاد رویکرد مثبت داشته باشیم.این دوره کردن و این رفتار ها از واقعیت روز اجتماع دور نیست و اون صحنه هم به نظرم پیام اش تن به گناه ندادن بود برای کاراکتری که مومنه...سریال خوبیه علی الخصوص پایان اش که با یک آیه از قرآن تمام می شه.از خیلی از سریال های الکی سیما بهتره
سریالهای صدا و سیما بسیار کلیشه ای، فرمایشی و با سوژه های آبکی هستند که نه تنها اکثرا درست به واقعیت نمی پردازند بلکه توهین به شعور مخاطبین هستند.
متاسفانه در جامعه ای در حال زندگی هستیم که روز به روز سجایای اخلاقی به ضد ارزش تبدیل می شوند . کار به جایی رسیده که اگر جوانی برای دوری از معصیت حتی در یک سریال نمی تواند عملی انجام دهد که در ظاهر با عقل معمول قابل اندازه گیری نیست.قبح شکنی کار را به جایی خواهد رساند که دینداری تمسخر خواهد شد.منظور از این سریال این نیست که از پنجره ده طبقه بپری پایین ولی میگه فردی که با قرآن مانوس است باید آنرا در تمامی شئون رعایت کند .خدا از سر غرض ورزان بگذرد .
توی این وضعیت روانی جامعه فقط صدا و سیما داره ترویج خشونت میکنه. دارن میگن خودکشی خیلی راحته دارن میگن قانون وجود نداره و اگر چه دختر به پسر چه پسر به دختر تجاوز کنه خود فرد باید یه جوری فرار کنه و حتی به قیمت جونش . این یعنی اگر میذاشت مورد تجاوز قرار بگیره بعد میرفت شکایت میکرد میگفتن خب چرا فرار نکردی یعنی قانون حامی متجاوزه این وسط؟ از طرفی باید به جامعه آموزش داده بشه جایی که احساس میکنن مورد تجاوز قرار میگیرن نرن. من یه مورد همینجوری دیدم که میخواستن به یه دختر تجاوز کنن و دختر خودشو از پنجره پرت کرد پایین و خدا رحم کرد که زنده موند ولی بعد از یک ماه بیمارستان موندن آخرش هم که مرخص شد مجبور شد به متجاوزی که قصد تجاوز داشت رضایت بده چون تجاوزی صورت نگرفته بود رسما هیچ قانونی برای حمایت از این دختر وجود نداشت و خود مامورین اولین حرفی که به من زدن این بود که اصلا چرا خود این دختر رفته جایی که با پسر تنها باشه که مجبور بشه از طبقه سوم خونه بپره بیرون! این قانون ما هست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی