بازدید 4561

ترامپ چین و اتحادیه اروپا را به دستکاری نرخ ارز متهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، روز جمعه حملات خود علیه چین و اتحادیه اروپا را شدت بخشید و آنها را متهم به دستکاری ارزهای ملی شان و نرخ های بهره کرد.
کد خبر: ۸۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 21 July 2018

ترامپ چین و اتحادیا اروپا را به دستکاری نرخ ارز متهم کرددونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، روز جمعه حملات خود علیه چین و اتحادیه اروپا را شدت بخشید و آنها را متهم به دستکاری ارزهای ملی شان و نرخ های بهره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی توییتی بیان کرد، ایالات متحده که در حال حاضر به خوبی جلو می رود، باید حق بازستاندن آنچه را که برای آمریکا سود آور نبوده و از طریق دستکاری غیر قانونی نرخ ارز و معاملات از دست رفته را برای خود محفوظ دارد.

این آخرین حملهٔ ترامپ در جهت افزایش اختلافات تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری آن است.

در اندک زمانی پس از آنکه ترامپ به کاخ ریاست جمهوری نقل مکان کرد، از توافقنامه تجارت آزاد ترانس‌پاسیفیک (TPP) خارج شد و استدلالش آن بود که این توافق میلیون ها فرصت شغلی را از آمریکایی ها ربوده است، و این در حالی است که در حال حاضر قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) که در سال ۱۹۹۴ توسط کانادا، مکزیک و ایالات متحده امضا شده است نیز مورد قبول وی نیست، و در حال مذاکره مجدد در رابطه با آن است.

همچنین ترامپ قول داده است که آنچه را او کسری تجاری ایالات متحده آمریکا با چین میخواند، کاهش دهد. وی پکن را به سرقت مالکیت معنوی، دستکاری یوان و اعمال غیرقانونی یارانه صادرات متهم کرده است. در ماه گذشته، کاخ سفید تعرفه هایی را بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلاروضع کرد که واکنش متقابل چین رو به رو شد.

ترامپ همچنین صادرات فولاد و آلومینیوم را از اتحادیه اروپا هدف تعرفه ها قرار داده و تهدید کرده است که بر روی خودروهای اروپایی فروخته شده در بازار آمریکایی، مالیات وضع خواهد کرد.

شاخص دلار پس از صحبت های ترامپ ۰.۵ درصد افت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل