بازدید 1400

طراحی بسته تکالیف دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی خارجی

کد خبر: ۸۱۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 21 July 2018

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از طراحی یک مجموعه پیوسته در زمینه تکلیف دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی بین المللی خبر داد.

به گزارش مهر، مجتبی صدیقی گفت: پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کشور یکی از سیاست ها و اهداف جدی آموزش عالی است چرا که بین المللی سازی از برنامه های وزارت علوم به شمار می رود.

وی افزود: بخشی از اجرای سیاست های بین المللی سازی دانشگاه ها به پذیرش دانشجویان غیر ایرانی باز می گردد که طبق برنامه ششم باید جمعیت دانشجویان خارجی کشور تا پایان برنامه ششم به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه برای پذیرش دانشجوی بین المللی باید تحرک بیشتری داشته باشیم، تاکید کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار دانشجو خارجی در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند.

صدیقی اظهار داشت: دانشگاه ها با پیش بینی زمینه ها، تبلیغ مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم می توانند زمینه پذیرش دانشجوی بین المللی را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علم نیز باید با تامین تسهیلات بیشتر و کاهش زمان بررسی درخواست دانشجویان خارجی تا پذیرش در دانشگاه، به روند افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو خارجی کمک کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: برای دستیابی به این هدف یک مجموعه بهم پیوسته طراحی شده و در آن تکلیف دانشگاه ها براساس برنامه ششم توسعه مشخص شده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: براین اساس مشخص شده که هر دانشگاه متناسب با ظرفیت خود چه تعداد دانشجوی خارجی پذیرش کند.

وی تاکید کرد: افزایش پذیرش دانشجوی خارجی یکی از وظیفه وزارت علوم است که حمایت هایی در این زمینه انجام خواهد داد. این موضوع هدف بزرگی است اما شدنی و قابل تحقق است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های کشور از ظرفیت و کیفیت خوبی برخوردارند و اگر دانشگاه ها تبلیغات بیشتری داشته باشند، درصد پذیرش دانشجوی بین المللی آنها افزایش می یابد و در رتبه بندی های بین المللی رشد می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر