بازدید 26641
بعد از آن 22 نفر:

تصادف اتوبوس راهيان نور و جان باختن 27 تن دیگر

با وجود آن که حتی رییس جمهور هم برای درگذشت این افراد پیام تسلیت صادر کرد، به این خبر توجه چندانی نشد و صداوسیما به شهادت 5 تن از زایران ایرانی در انفجار انتحاری کربلا بسیار گسترده تر و با آب و تاب بیشتر پرداخت.
کد خبر: ۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶ 25 March 2008
بر اثر تصادف يك دستگاه اتوبوس كاروان راهيان نور در محور ايذه حدود 27تن دیگر از زايران مناطق جنگی جان خود را از دست دادند  و 13 نفر نيز مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار تابناك اتوبوس حامل اين كاروان شامل فرهنگيانی که از استان چهار محال و بختياري به خوزستان اعزام شده بودند، در جاده شهر کرد به ایذه واژگون شد.

اين حادثه روز گدشته بر اثر سرعت زياد و برخورد اتوبوس با گاردريل و عدم كنترل راننده رخ داد.مجروحان اين حادثه به بيمارستان ايذه منتقل شده اند.
 
این دومین حادثه ای است که در دو هفته اخیر برای گروهی از مسافران کاروان های راهیان نور روی می دهد.
روز 25 اسفند سال 1386) نیز اتوبوس حامل گروهی از دانشجویان دانشگاه علمی - کاربردی خیام مشهد با یک تانکر حامل سوخت در محور اندیمشک به خرم آباد برخورد کرد و آتش گرفت و 22 سرنشین این اتوبوس در میان شعله های آتش جان دادند و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
با وجود آن که حتی رییس جمهور هم برای درگذشت این افراد پیام تسلیت صادر کرد، به این خبر توجه چندانی نشد و صداوسیما به شهادت 5 تن از زایران ایرانی در انفجار انتحاری کربلا بسیار گسترده تر و با آب و تاب بیشتر پرداخت.
 
با وجود آن که طی سالهای اخیر با تلاش بخشهای مختلف جامعه تلفات تصادفات جاده ای کاهش چشمگیری داشته، همچنان این پدیده از اصلی ترین عوامل مرگ در ایران به شمار می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
اگر تعداد كشته هاي جاده هاي ما را با تعداد كشته هاي بمبهاي كه در عراق منفجر مي شود مقايسه بكنيم فكر كنم تلفات ما بيشتر باشد كاش فكري بحال جاده هاي دو طرفه مي شد
زيارت اهل قبور و شهدا خوب است ولي در درون بايد مقيد بود نه در ظاهر، اگر مقيد به نشان دادن رشادتها هستيم بايد از راههاي بهتري استفاده كنيم، صدا و سيما هم وظيفه خود را خوب انجام داده است.
خدا رحتمشان كند.
فرشتگان نورانی 8 سال جنگ الان در کنج اسایشگاهها در انتظار مرگند ، با تمام احترامی که برای مناطق جنگی قائلیم بهتر نیست سر اتوبوس هایمان را به سوی ان اسایشگاهها کج کنیم و این هزینه های گزاف را صرف ایشان و ایجاد یک موزه جنگ در هر استان کنیم ؟
تا جاده ها عریض و دو بانده نشوند,تا برای احداث راهها وجاده ها عزم جدی نباشد,تا زمانیکه فقط رانندگان را مقصر حوادث می دانیم و حوادث را بصورت ریشه ای مانند مدیریت ,خودرو ,جا ده, شهر دارییها ,وزارت راه وترابری و...بررسی نمی کنیم, تا مسولین مربوطه محاکمه نشوند ,تا جان انسانها اهمیت نداشته باشد و... همین است.
13 تا كشته اين جا داديم با 28 تا مجروح سري پيش هم 22 تا كشته بود يه چند تايي هم مجروح شدند كه زياد هم مهم نيست ميشه بعبارتي 35 تا كشته و بقيه هم كه سرپايي خوب شدند خداييش 35 تا كشته از بين 70 ميليون و خرده اي اصلا به حساب مي آد؟ بابا يه كم با انصاف باشيد.
واقعا خيلي تاسف برانگيز است. چرا صدا و سيما اصلا اين خبر رامنعكس نكرده است واقعا اگر در هر كشوري بود چند روز جزء تيتر اخبار مي‌شد ولي متاسفانه من كه تمام بخشهاي خبري را مي‌بينم خبري نشنيدم فقط از طريق زير نويس انگليسي! شبكه خبر متوجه خبر شدم.
وقتي درماجراي حادثه 22 دانشجو كه درتاريخ 25 اسفند اتفاق افتاد بنده يادداشتي درذيل واقعه نوشتم متاسفانه شما منعكس نكرديد در آن يادداشت بنده يادآور شدم درايران جان انسانها چندان ارزشي ندارد واين حادثه آخرين اتفاق نخواهد بود وديديد بفاصله تقريبا 10 روز حادثه ناگوار تجديد شد در آن يادداشت بنده متذكر شدم كه چرا درمسيري كه امكان مسافرت با قطار است چرا بااتوبوس مسافرت انجام ميشود وهمچنين عرض كردم زمان مسافرت حتي الامكان درروز انجام گيرد وازمسافرتهاي شبانه احتراز شود وعلاوه براين ازرانندگان مجرب وآشنا به مسير مسافرت استفاده شود بهر حال مسئولين بايد تدابير جدي اتخاذ كنند تا اين وقايع شوم تكرار نشود واگر نميتوانند از برگزاري چنين سفرهائي جلوگيري كنند
متاسفانه كاروانهاي راهيان نور در راه برگشت حدكثر تلاش خود را انجام مي دهند تا سريعتر به مقصد برسند .
حتي بعضي از اين اتوبوس ها در پليس راه ها نمي ايستند و ساعت هم نمي زنند .
بنده تا حالا 2 بار به اين مناطق مشرف شده ام و شاهد اين طور حركات نيز بوده ام
به عنوان کسی که دو تن از عزیزان خود را در جاده لرستان-خوزستان(خرم آباد-اندیمشک) از دست داده است متاسفم.تا کی باید شاهد باشیم که شاهراه اصلی شمال جنوب کشور که متاسفانه در جاهایی عرض محور به سختی جهت عبور دووسیله از کنار هم کفایت میکند قتلگاه هموطنان مظلوممان باشد؟ایا نباید به فکر تسریع در احداث اتوبان باشیم.مگر همین جاده نبود که بار رساندن عمده رزمندگان وپشتیبانی جبهه هارا بعهده داشت؟چرا بزرگراهی که فقط 140 کیلومتر بوده وتنها بخش باقیمانده از بزرگراه سراسری تهران-اهواز-خرمشهر/بندر امام میباشد قربانی چنین بی توجهی میشود؟مگر همین چند سال پیش دانشجویان دانشگاه شریف قربانی نشدند؟مگر روزانه دهها تن از هموطنان بیگناه قربانی این راه نمیشوند.مگرحداقل نیاز جهت بازدید از مناطق جنگی وتوسعه فرهنگ شهادت وجود راه مواصلاتی نیست؟آیا مسئولینی که اینک نفت 100 دلاری را درجاهای نامعلوم اینچنین صرف میکنند هیچ توجهی به چنین نیازی ندارند؟خدای نکرده درصورت وقوع جنگی دیگر آیا جاده ومحوری جایگزین هست؟در این محور طبق آمار در شبانه روز 4هزار ماشین سنگین تردد مینماید.
با اين همه ترافيك و شلوغي جاده ها در ايام عيد ، آيا بهتر نيست مسئولين محترم در برنامه اردوهاي راهيان نور تجديد نظر كنند . خسارات جاني اين اردوها در امسال آيا جبران پذير است ؟
دوروزی میشه از سفرراهیان نور آمدم.اتوبوسهای بی کیفیت و راننده های نابلد و جاده های خراب واقعا خطرناک هستند.در ضمن مناطق جنگی نباید به محل توریستی تبدیل شوند.
فرشتگان نورانی 8 سال جنگ الان در کنج اسایشگاهها در انتظار مرگند ، با تمام احترامی که برای مناطق جنگی قائلیم بهتر نیست سر اتوبوس هایمان را به سوی ان اسایشگاهها کج کنیم
خداآنهارارحمت کندوجایگایشان درجوارشهداقرین باد.راستش درمورد حادثه قبلی هنوزسرم دردمی کند.فرداروزسرته قضیه راباارسال تسلیت های رنگارنگ هم میاورند.غم وغصه ان می ماند برای بازماندگان.تر ابخدا اگر کسی دستش به حضرات میرسد.فقط بگویدبه دادبرسید تادیر نشده.نگوید درمقابل حجم کار این تلفات چیزی نیست لج بازی نکنید.مادراستان خوزستان زندگی می کنیم جاده های درحالت عادی گنجایش ندارد نمدانیم چه اصراری هست که حتما باید در زمان باشد.
بنام خدا
به نظر میرسد بیش از ظریت جاده ها و توان سازمانهای کنترل کننده ، خودرو در جاده ها تردد میکند. حان انسانها بسیار ارزشمند تر از حرف های ما میباشد.پاسخگوی خون های این عزیزان نزد پروردگار کیست؟آمار قربانیان جاده در ایران بسیار زیاد است و برای کاهش آن اقدام جدی نشده است . شاید بنده و شما هم در شمار قربانیان آتی باشیم.
کشوری که به انرژی هسته ای دست مییابد ،فلج اطفال را ریشه کن میکند، میتواند حوادث جاده ای را کنترل کند. اما برای اینکار اراده ای لازم است.
ارتحال شهادت گونه جمعی از عزیزان دانشجوی علمی کاربردی و فرهنگیان عزیز را تسلیت عرض منمائیم
مرکز علمی کاربردی بافق
براي درگذشت اين عزيزان متأسفم و به بازماندگان تسليت عرض مي‌كنم. فضاوت منصفانه بد چيزي نيست. تقصيرها گردن يك نفر يا يك سازمان نيندازيم . اتوبوس، راننده، پليس، رسانه، ....كداميك يا همه؟ آنچه نبايد فراموش شود اين است كه بنده به عنوان كسي كه هم رزمنده بودم و هم جانباز جنگ هستم و تا كنون با خانواده و كاروانها بارها به مناطق جنگي رفتم اعتقاد دارم تأثيرگذاري معنوي اين اردوها بسيار زياد است كه در اين وانفساي ماديات و سرعت سرسام آور شبيه خون فرهنگي شايد بهترين گزينه دراز كردن دست به سمت خاك پاك قدمگاه و قتلگاه بهترين انسانهاي اين زمانه باشد. روزي مي رسد كه نه از شلمچه خبري است و نه اسطوره هاي مقاومت در آسايشگاهها و در گوشه و كنار اين مرز و بوم . وقتي از پاكستان براي اداي احترام به شهيدان به شلمچه مي‌آيند اگر ما نرويم خودمان خسارت زده شده ايم . در باغ شهادت را كه بستند در اين گلزار خالي از گل را نبنديد . گل اگر نيست ولي صحنه گلزاري هست. ياحق
در امد بالای نفت داریم متخصص داریم مصالح داریم نیروی کار(بیکاری) داریم باید جاده (ثروت ماندگار) ساخت تا کمتر شاهد این مصایب باشیم
جاي بسي تاسف است كه در هر كشورديگري كه اتفاقي مشابه اين بيافتد حداقل يك مسئول استعفا ميدهد اما در كشور ما....
من در جبهه هاي جنگ بوده ام و بعنوان يك بسيجي اصلا راضي نيستم تا اصلاح قوانين و مقررات كسي براي ديدن فداكاريهاي شهداي عزيز ما جانش بخطر بيافتد چه برسد به اينكه .....
باید روش راه اندازی کاروانهای راهیان نور را بررسی کنید. متاسفانه برخی از این رانندگان اصلا احترامی برای مسافران قائل نیستند و تنها به زودتر رسیدن فکر می کنند. ما در مسافرتی که به مناطق جنوب داشتیم در تمام مسیر شاهد بحث و بی احترامی راننده بودیم و حتی وقتی ایشان به دلیل سرعت بالا جریمه شد جریمه اش را پرداخت کردیم. البته این هم مثل سایر برنامه ریزی های مسئولین است فقط به دنبال ارائه آمار بازدید کنندگان مناطق عملیاتی هستند و به جان و روح آنها کاری ندارند
بنام خدا و ياد مهدي(عج)
راهيان نور به منزله يك كاروان اعزام شده جهت بازديد از آثار و رشادتهاي شهداي بزرگوار نقش مهمي دارد، ولي اگر كنترل مناسب و نظارت دقيق بر راننده اتوبوس‌ها و نحوه اعزام ميهمانان شهدا باشد خيلي بهتر است تا ديگر شاهد اين قبيل صوانح دلخراش نباشيم. و من‌ا...التوفيق
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار