بازدید 4140

جوابیه شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی به خبر «تابناک»

وی کاهش چشمگیر بارندگی ها در فصل پاییز و زمستان را عامل مهم کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت این سد ذکر کرد و افزود: با این وجود این سد نقش مهمی در تأمین آب در یک نوبت آبیاری به منظور جلوگیری از خشک شدن باغات پایین دست داشته است.
کد خبر: ۸۱۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 21 July 2018
پیرو درج خبری تحت عنوان «92 میلیون متر مکعب آب، گمشده سدی که برای احداثش میلیارد‌ها تومان هزینه شد»، شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی جوابیه ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای مدیر روابط عمومی این شرکت رسیده، بدین شرح است:

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: تاکنون بیش از 250 میلیون متر مکعب سیلاب غیر قابل استفاده، توسط سد بارزو شیروان در استان خراسان شمالی جمع آوری و در فصول مورد نیاز به کشاورزان و مصرف کنندگان تحویل شده است.

به گزارش مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مهندس سید ابراهیم علوی گفت: این سد تاکنون در زمینه مدیریت آب طی بیش از یک دهه خشکسالی در کشور عملکرد  قابل قبولی داشته و سیلابهای منطقه را مهار کرده است.

وی افزود: با تکمیل خط انتقال آب شرب شهر شیروان از محل بند انحرافی سد از سال 1391 تاکنون بیش از 18 میلیون متر مکعب آب شرب با کیفیت بالا از طریق این سد برای شهر شیروان تامین شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: سد شیروان با آغاز بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و انتقال آب از بند انحرافی سد به این مجموعه اثرات مثبتی نیز در رشد صنعت منطقه ایفا کرده است.

وی کاهش چشمگیر بارندگی ها در فصل پاییز و زمستان را عامل مهم کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت این سد ذکر کرد و افزود: با این وجود این سد نقش مهمی در تأمین آب در یک نوبت آبیاری به منظور جلوگیری از خشک شدن  باغات پایین دست داشته است.

سد بارزو شیروان در سال 1381 با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، شرب شهری شیروان و کشاورزی اراضی پایاب آن به بهره برداری رسیده است. توان تنظیم آب توسط این سد سالانه 44 میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن 92 میلیون متر مکعب است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار