بازدید 2004

شکست‌ آمریکا از اروپا در جذب سرمایه‌گذاری

یک گزارش تازه دریافته است سرمایه‌گذاری چین در اروپا ۹ برابر بیشتر از سرمایه‌گذاری این کشور در کانادا، مکزیک و آمریکا بوده است.
کد خبر: ۸۱۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 20 July 2018

یک گزارش تازه دریافته است سرمایه‌گذاری چین در اروپا ۹ برابر بیشتر از سرمایه‌گذاری این کشور در کانادا، مکزیک و آمریکا بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، موسسه مک کینزی اعلام کرده سرمایه‌گذاری مستقیم چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ به طرز دراماتیکی به اروپا روانه شده است و سرمایه‌گذاری این کشور در آمریکای شمالی به نسبت مدت مشابه سال قبل با ۹۲ درصد کاهش از ۲۴ میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری چین در اروپا با ۶۰۰ درصد افزایش از ۳ میلیارد دلار به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

تغییر سیاست‌ها هم در پکن و هم در واشنگتن در این تغییر ملموس دخیل بوده‌اند. آمریکایی‌ها به دنبال محافظت از صنایع خود با محدود کردن مالکیت اتباع چینی بر آنها هستند و چین هم سرمایه‌گذاری‌های خود را بیشتر معطوف به پروژه جاده ابریشم جدید خود کرده است.

چین نه تنها دیگر در آمریکا سرمایه‌گذاری نمی‌کند بلکه سرمایه‌گذاری‌های قبلی خود را هم خارج می‌کند؛ تنها در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، شرکت‌های چینی ۹.۶ ملیارد دلار از سرمایه‌های خود در آمریکای شمالی را بیرون کشیده‌اند. همچنین این شرکتها ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود در این کشورها را فروخته‌اند و به گفته مک کینزی، ۷ میلیارد دلار دیگر از این اموال در صف واگذاری قرار دارند.

دولت دونالد ترامپ اخیرا مالکیت چینی‌ها بر صنایع حساس این کشور را ممنوع اعلام کرد و شرکت "زد تی ای" چین را تحریم کرد. جنگ تجاری نیز از دیگر دلایل این اتفاق عنوان شده است و چین از سرمایه‌گذاری به عنوان ابزاری علیه آمریکا بهره می گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر