بازدید 4127
دونالد ترامپ گفت در صورت لزوم:

آمریکا آمادهٔ وضع تعرفه بر کل محصولات وارداتی از چین است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شبکه CNBC گفت که اگر جنگ تجاری با پکن شدت پیدا کند، واشنگتن ممکن است برای تمام ۵۰۵ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، تعرفه وضع کند. 
کد خبر: ۸۱۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 20 July 2018

آمریکا آمادهٔ وضع تعرفه بر کل محصولات وارداتی از چین استدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شبکه CNBC گفت که اگر جنگ تجاری با پکن شدت پیدا کند، واشنگتن ممکن است برای تمام ۵۰۵ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، تعرفه وضع کند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در تاریخ ۶ ژوئن پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داد و تعرفه های خود بر روی برخی از محصولات وارداتی از آمریکا به ارزش ۳۴ میلیارد دلار افزایش داد.

آمریکا آمادهٔ وضع تعرفه بر کل محصولات وارداتی از چین است

دونالد ترامپ در مصاحبه ای با CNBC گفت: "من برای رسیدن به ۵۰۰ آماده هستم.” وی تاکید کرد که در صورت نیاز برای وضع تعرفه بر روی تمام محصولات وارداتی از چین آماده است.

بر اساس گزارش اداره آمار ایالات متحده آمریکا، سال گذشته، میزان واردات ایالات متحده از چین  ۵۰۵.۵ میلیارد دلار بوده است. این رقم بسیار بیشتر از ۱۲۹.۹ میلیارد دلار صادرات آمریکا به چین، طی همان سال است.

رئيس جمهور آمریکا به این خبرگزاری گفت: "من این کار را برای سیاست انجام نمی دهم، بلکه من این کار را انجام می دهم تا کار درستی برای کشورمان انجام داده باشم...ما برای مدت زمان طولانی توسط چین غارت شده ایم."

پیش از این، اقتصاددانان خاطرنشان کردند که پکن به دلیل عدم تعادل قابل توجه در میزان داد و ستد میان دو کشور، قادر نخواهد بود برنده بازی در وضع تعرفه های صادراتی برابر شود. به گفته برخی تحلیلگران، چین می تواند اقدامات دیگری را برای مقابله با حملات تجاری ایالات متحده انجام دهد، از جمله: کاهش سرمایه گذاری های ایالات متحده، توقف واردات نفت و گاز از کشور آمریکا، بازارشکنی اوراق بدهی ایالات متحده و همچنین کاهش ارزش یوان.

پیشتر دونالد ترامپ گفته بود که در آینده نزدیک تعرفه های ایالات متحده بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال می شود. وی گفته بود که ایالات متحده آماده است تا بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه اعمال کند و سپس بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالای چینی وارداتی مجددا این برنامه را اجرا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار