بازدید 6658

اجرای 2 طرح ترافیکی ویژه از فردا در پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز دو طرح ویژه برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران و نیز برخورد با ورود غیرمجاز به تونل‌های شهری از صبح شنبه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 20 July 2018

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز دو طرح ویژه برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران و نیز برخورد با ورود غیرمجاز به تونل‌های شهری از صبح شنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار کرد: پلاک هویت یک وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است و با توجه به اینکه یکی از ارکان مهم ترافیکی و عاملی برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی در پی دارد.

وی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به جد مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر تهران از فردا شنبه خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه، ‌تلق و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

مهماندار درباره مجازات‌های مخدوش‌ کردن پلاک نیز گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و دادسرا وجود داشته و به طور کلی مخدوش کردن پلاک از شش ماه تا یکسال حبس را در پی دارد و علاوه بر آن موتورسیکلت توقیف شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: به ویژه آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک خود اقدام می‌کنند حتما به دادسرا معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.

مهماندار بار دیگر از رانندگان و موتورسیکلت سواران خواست که از نصب تلق،‌ قرار دادن زنجیر و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه خود خودداری کنند.

وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سوارن نیز گفت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و مناطق ممنوعه، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد. البته در برخورد با این تخلفات مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص دادند.

برخورد با ورود وسایل نقلیه ممنوعه‌ به تونل‌های شهری از فردا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح دیگری از روز شنبه خبر داد و گفت: از فردا ماموران راهور با توان بیشتری نسبت به برخورد ورود وسائل نقلیه ممنوعه به داخل تونل‌های شهری اقدام خواهند کرد. براین اساس ورود هرگونه موتورسیکلت،‌ کامیون و کامیونت به داخل تونل‌های شهری ممنوع بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد و اعمال قانون خواهد شد.

مهماندار با بیان اینکه این ممنوعیت طبق قانون وجود دارد، درباره اینکه چرا تاکنون چنین برخوردی صورت نگرفته، گفت: برخورد با این تخلف ممکن است در مقاطعی سبب کندی تردد در تونل‌های شهری و نارضایتی شهروندان شود اما با عرض پوزش از شهروندان، پلیس از فردا برخورد با چنین تخلفی را در دستورکار خود قرار می‌دهد، البته در صورت همراهی رانندگان قطعا این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی درباره دلیل ممنوعیت ورود موتورسیکلت سواران به تونل‌های شهری، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که با توجه به انباشت گازهای ناشی از احتراق خودروها در تونل‌های شهری در موارد متعددی موتورسیکلت سواران پس از ورود به تونل دچار مسمومیت، سرگیجه و ناتوانی در کنترل وسیله شده و به زمین خورده‌اند و پس از آن نیز خودروهای دیگر با این افراد برخورد کرده و تصادفات دردناکی پدید آمده و به همین دلیل ما برای حفظ ایمنی موتورسیکلت سواران و سایر رانندگان چنین طرحی را اجرا کرده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
اگر قوانین بدرستی اجرا و مداوم انجام شود مردم نیز آموزش می بینند و قانون را بدرستی انجام خواهند داد اما متاسفانه قوانین مقطعی انجام می شود
میدونید چرا پلاک رو میپوشونم؟ چند تا علت داره پس لطفا اول مشکلاتو حل کنید بعد بگید پلاکو نپوشون، یکی از علت هاش اینه که بی دلیل راهنمایی و رانندگی وقتی پشت چراغ قرمز توقف کنم میاد خیلی به نحو زشتی سوئیچ رو برمیداره بعد میگه مدارک! اگر این کار قانونیه چرا نمیره ماشینارو خاموش کنه بگه مدارک؟ دوم اینکه اگر بیمه و کارت و گواهینامه همراهت باشه نوبت میرسه به بررسی موتور پلاک رو نگاه میکنه میگه چرا کجه چرا خاکیه چرا رفته زیر ترکبند و هزار گیر دیگه بعد اونم مشکلی نداشته باشه میگه چراغت چرا سوخته بوق چرا نداری یا داری چرا صداش بلنده یا چرا راهنمات سوخته ، اینا هم اوکی باشه میگه چرا کلاه کاست سرت نکردی اونم توی هوای ۴۰ ۵۰ درجه سر ظهر اونم با این کلاه های غیر استاندارد که نبودش امنیت بیشتری داره چون در صورت تصادف خرده های همون کلاه مثل چاقو فرو میره توی سر و اصلا استحکامی نداره، بالاخره کلی گیر میدن و گیر میدن تا یه نکته پیدا کنن و بگن برو بالای کفی و موتور رو توقیف میکنن،،! اگر این عادلانه و قانونیه چرا برای خودروها این طرح ها اجرا نمیشه؟ چرا بالای پل هوایی همه خودرو ها بالای ۳۰ کیلومتر حرکت میکنن مگه ممنوع نیست؟ چرا وقتی یه خودرو مدارکشو یادش بره همراهش ببره یا تخلف دیگه ای بکنه فقط جریمه میشه ولی موتور توقیف میشه؟ منی که تمام خرج زندگیم از یه موتور اوراق و آشغاله که کمپانی تولید کنندش الان حتی زمینه کاریش شده تولید سوسیس و کالباس و پول ندارم موتور رو بیمه کنم چه برسه تا موتور خوب بخرم برای کار چرا باید موتورم توقیف بشه؟ برای همین دلایل من پلاکم رو میپوشونم و در صورت ایست دادن پلیس چون بیمه ندارم و مطمئنم موتور جریمه نمیشه بلکه توقیف میشه فرار میکنم ،
خوب اگه موتور وارد تونل رسالت نشه، از کدوم مسیر باید بره؟ کلا کار این دولت شده پاک کردن صورت مساله.
موتورسیکلت سواران مزاحم ترافیک داخل تونل هم هستند .
...اگر برای نظم و انضباط واقعی این کار رو میکنن باید بگم لطفا اول توی برخورد بین ماشین و موتور فرق نذارید و تخلف یه جریمه داره که نباید فرقی داشته باشه که ماشینه یا موتور و چرا موتور رو میخوابونن ولی ماشین فقط جریمه میشه؟ اگر منه موتور سوار بدونم در صورت گرفته شدن توسط پلیس فقط جریمه میشم هیچ وقت پلاک رو مخدوش نمیکنم که بتونم فرار کنم تا موتور توقیف نشه. اگر موتوریها نبودن ترافیک تهران قفل بود
اگر وإقعا فكر سلامت مو نور سوارها هستند فكري هم به حال چالهاي خيابانها بكنيد وكلاه ايمني استاندارد وأرزان در اختيار انان قرار زهيد
فعلا که خط ویژه و پیاده رو ها دربست در اختیار موتور سواران متخلف است.
ابتدا برای این دو مورد اقدام کنید . پلاک ناخوانا پیشکش !
سردار مهماندار رئیس محترم پلیس راهور تهران بزرگ
با سلام
جمع آوری موتور سه چرخ ها ( مینی وانت ) که همه غیر مجاز و بدون پلاک هستند و تو منطقه 12 تجمیع کردند ، چه موقع اجرایی می شود؟
چرا در مورد اتومبيل هايي كه اقدام به تردد در مسيرهاي ويژه و اضطرار ميكنند اقدامي صورت نميگيرد!؟
اجرای قانون که شنبه و دوشنبه نداره
ظاهرا اینم ازون طرحهاییه که سرنوشتش مثل بقیه روشنه
دو روز اجرا میشه
بعدشم میرم تو بوته فراموشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل