بازدید 2814

افزایش حکم حبس رئیس جمهور سابق کره جنوبی

دادگاهی در سئول امروز (جمعه) خانم پارک را برای دریافت پول از سازمان جاسوسی این کشور و به دلیل سوء استفاده از قدرت به گذراندن ۸ سال حبس دیگر و پرداخت ۲.۹۲ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است. دادستانی خواستار ۱۵ سال حبس برای خانم پارک به دلیل این دو مورد اتهام بود.
کد خبر: ۸۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 20 July 2018

دادگاهی در کره جنوبی رئیس جمهور سابق این کشور را به دلیل اتهام جدیدِ دریافت مبالغ غیرقانونی به ۸ سال حبس محکوم کرد و حکم وی را از ۲۴ سال به ۳۲ سال حبس افزایش داد.

به گزارش فارس، «پارک گئون-هی» رئیس جمهور سابق کره جنوبی که به دلیل فساد مالی و اداری در سال ۲۰۱۷ از سمتش برکنار و سپس بازداشت شده بود، اکنون به دلیل دریافت مبالغی غیرقانونی و مداخله در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۶ هم به گذراندن ۸ سال حبس بیشتر محکوم شده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، دادگاهی در سئول امروز (جمعه) خانم پارک را برای دریافت پول از سازمان جاسوسی این کشور و به دلیل سوء استفاده از قدرت به گذراندن ۸ سال حبس دیگر و پرداخت ۲.۹۲ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است. دادستانی خواستار ۱۵ سال حبس برای خانم پارک به دلیل این دو مورد اتهام بود.

پیش از این در ماه آوریل سال ۲۰۱۸، وی به جرم دریافت رشوه، اختلاس و مداخله در امور انتخابات به گذران ۲۴ سال حبس محکوم شده بود که اکنون مجموعا مجبور به گذراندن ۳۲ سال زندان محکوم است.

در دادگاه روز جمعه، وی از اتهام دریافت رشوه از سازمان جاسوسی تبرئه شده است چرا که سازمان جاسوسی کره به طور معمول مبالغی را به دفتر ریاست جمهوری پرداخت می‌کند و در ازای آن خواستار خدماتی از سوی رئیس جمهور نبوده است و این مسئله معمول است.

اما به نوشته یونهاپ، در دوران ریاست جمهوری پارک، رئیس سازمان جاسوسی کره جنوبی مبالغی را به طور مشخص و منظم به رئیس جمهور پرداخت می‌کرده و پارک بخشی از آن پول را برای موارد شخصی استفاده کرده است.

 

اتهامات رئیس جمهور سابق کره جنوبی به ارتباط او با «چوی سون شیل» دوست نزدیکش نیز مرتبط است که از شرکت‌های بزرگ کره‌ای میلیون‌ها دلار پول گرفته و یا رشوه داده است تا از این شرکت‌ها امتیازاتی دریافت کنند. براساس حکم دادگاه در ماه آوریل، این اقدامات از طریق قدرت و نفوذ خانم پارک صورت میگرفته است.

وقتی در سال ۲۰۱۶ معلوم شد که پارک از قدرت خود سوء استفاده کرده و فساد مالی و اداری دارد، جمعیت کثیری از مردم این کشور تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند. بعد از این اعتراضات گسترده مردمی، وی در سال ۲۰۱۷ در پارلمان کره جنوبی استیضاح و سپس از سمتش برکنار شد.

پارک که به روند برگزاری دادگاه و به اتهامات وارده معترض است، در جلسات دادگاه حضور ندارد و در جلسه (امروز) جمعه نیز حاضر نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار