بازدید 4454

فشار بر بازار نفت با بالاگرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین

در روز جمعه و آخرین روز کاری بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته تقریبا تغییر چندانی نیافت. با این حال بازار نفت در روز جاری تحت فشار جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این سومین هفته متوالی است که قیمت نفت در طول هفته، به طور کلی کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۱۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 20 July 2018

فشار بر بازار نفت با بالاگرفتن جنگ تجاری آمریکا و چیندر روز جمعه و آخرین روز کاری بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته تقریبا تغییر چندانی نیافت. با این حال بازار نفت در روز جاری تحت فشار جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این سومین هفته متوالی است که قیمت نفت در طول هفته، به طور کلی کاهش یافته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته تغییر چندانی نداشت و بشکه ای ۷۲.۵۷ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست با افزایش ۴۱ سنتی، بشکه ای ۶۹.۸۷ دلار و برای تحویل در ماه سبتامبر با کاهش ۸ سنتی ۶۸.۱۶ دلار صورت گرفت.  

دونالد ترامپ در مصاحبه خود با شبکه CNBC اعلام داشته است که آمریکا آماده وضع تعریف های جدید بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار است.

تقاضای پایین نفت در آمریکا و چین به دلیل کاهش سرعت رشد اقتصادی برآمده از جنگ تجاری میان این دو کشور، می تواند تاثیر شدیدی بر بازار نفت بگذارد.

روز جمعه بانک مرکزی چین برای هفتمین روز متوالی نرخ تبادل یوآن را پایین آورد و این نرخ به کمترین حد خود در سال رسید.

یوآن هم امروز به پایین ترین نرخ خود در ۱۳ ماه گذشته رسید، هرچند که پس از ساعاتی توانست اندکی افزایش نرخ پیدا کند.

ترامپ نیز گفته که نگران شده است، ارز چین "مانند یک سنگ در حال رها شدن" باشد و دلار قوی ایالات متحده "ما را در معرض خطر قرار دهد".

طبق بررسی آمار مصرف جهانی انرژی شرکت BP، ایالات متحده تقریبا یک پنجم تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، این در حالی که چین در حدود ۱۳ درصد از نفت جهانی را مصرف کرده است.

شاخص نفتی برنت تقریبا از هفته گذشته که به بالای ۷۹ دلار به ازای هر بشکه رسیده بود، ۹ درصد کاهش قیمت داشته است که از مهمترین دلایل آن افزایش تولید عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت، و همچنین افزایش تولید روسیه و آمریکا، و رفع برخی از اختلالات در عرضه نفت هستند. 

طبق آمار رسمی ای که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در اواخر روز چهارشنبه منتشر کرده است، تولید نفت این کشور برای اولین بار به ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. از ماه نوامبر تا کنون به خاطر افزایش حفاری های نفت شیل، تولید آمریکا حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.

همچنین آمارهای این اداره نشان میدهد که در هفته منتهی به ۱۳ جولای، موجودی نفت آمریکا ۵.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که طبق آمار غیر رسمی موسسه نفت آمریکا که در اواخر روز سه شنبه منتشر شد، موجودی نفت ایالات متحده در هفته گذشته ۶۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.

تحلیلگران پیش از این پیشبینی کرده بودند که موجودی نفت ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۳ جولای ۳.۶ میلیون بشکه کاهش داشته باشد. گزارش های رسمی در این رابطه در اواخر امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد. 

کارستن منک، تحلیلگر بازار کالای بانک خصوصی جولیوس بائر سوئیس، در این رابطه گفته است: «به نظر می رسد که سیگنال های دریافتی از بازار در حال عوض شدن است.»

وی گفت: «ترس از کاهش کمبود عرضه که موجب رسیدن قیمت نفت به بشکه ای ۸۰ دلار شده بود از بین رفته است و افزایش نگرانی ها از تولید بیش از نیاز در حال سایه افکندن بر بازار نفت است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها