بازدید 1591

دانشجویان علاقه‌ای به مطالعه کتاب‌های درسی ندارند

کد خبر: ۸۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 20 July 2018

نتایج به دست آمده از یک بررسی حکایت از آن دارد که دانشجویان ژاپنی تمایل به مطالعه کتاب‌های درسی خود ندارند.

به گزارش فارس، نتایج یک بررسی که در سایت «japantimes» منتشر شده است، حکایت از آن دارد، دانشجویان ژاپنی تمایل به مطالعه کتاب‌های درسی خود ندارند.

این در حالیست که ژاپنی‌ها یکی از بالاترین سرانه مطالعه کتاب در جهان را دارند؛ فراهم کردن محل مطالعه در فروشگاه‌ها و چاپ روزنامه روی بطری‌های آب از جمله اقداماتی است که دولت ژاپن برای ترویج فرهنگ مطالعه انجام داده است.

براساس داده‌های موجود، به طور متوسط یک ژاپنی در سال 25 جلد کتاب می‌خواند؛ سرانه روزانه مطالعه در ژاپن بیش از 90 دقیقه است.

نظرسنجی سالانه فدراسیون ملی انجمن‌‌های دانشگاهی نشان داده است، دانشجویان ژاپنی نه از علاقه بلکه از سر اجبار کتاب‌های درسی خود را برای قبولی در امتحانات مطالعه می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری شده از ابتدای سال 2004 تا پایان 2017 نشان می‌دهد، بیش از 50 درصد دانشجویان هیچ علاقه‌ای به مطالعه کتاب‌های الکترونیکی ندارند.

کارشناسان با تأکید بر اینکه کاهش علاقه دانشجویان به مطالعه کتاب‌های درسی هیچ ارتباطی به استفاده آنها از تلفن‌ همراه هوشمند ندارد، اظهار داشتند: سرانه مطالعه کتاب‌های غیر درسی همچنان در دانشجویان ژاپنی بالا است و آنها خواهان افزایش اطلاعات تخصصی در کتاب‌های درسی خود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل