بازدید 3305

ادامه اعتراضات در عراق

همراه با دعوت گروههای مردمی برای تظاهرات ضد فساد در استان‌های مختلف عراق، مسئولان امنیتی نیز تدابیر ویژه‌ای در پیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۱۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 20 July 2018

همراه با دعوت گروههای مردمی برای تظاهرات ضد فساد در استان‌های مختلف عراق، مسئولان امنیتی نیز تدابیر ویژه‌ای در پیش گرفته‌اند.

به گزارش فارس، تظاهرات دو هفته اخیر در چند استان جنوبی عراق که در اعتراض به ضعف خدمات‌رسانی دولت، بیکاری و قطعی آب و برق و فساد اداری-دولتی آغاز شده، امروز نیز ادامه خواهد یافت.

گروههای مردمی از معترضان خواسته‌اند امروز (جمعه) نیز به خیابان‌ها بیایند و در این راستا، مسئولان امنیتی تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با هرگونه پیش آمد پیش‌بینی نشده در پیش گرفته‌اند.

«جاسم الموسوی» تحلیلگر سیاسی عراق، در این خصوص گفت: در تظاهرات امروز، مردم از مسئولان و احراب سیاسی می‌خواهند تا به وعده‌های خود عمل کنند و تظاهرات امروز خون تازه‌ای به اعتراضات خواهد داد.

«حمزه ابو الورد» از رهبران اعتراضات اخیر در استان الدیوانیه، به پایگاه خبری المعلومه گفته است که اعترضات ما کاملا مسالمت‌آمیز است و برخی فرصت‌طلبان با نفوذ به درون مردم اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مأموران می‌کنند و شعارهای فرقه‌گرایانه می‌دهند در حالیکه که شعارهای فرقه‌گرایانه با هدف اعتراضات مغایر است.

وی هدف اصلی اعتراضات در این استان را تغییر نظام پارلمانی به ریاستی عنوان کرد. تغییری که لزوم آن پیش از این بارها از سوی برخی شخصیت‌های عراقی بیان شده است.

سید «احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی امروز در خطبه نماز جمعه اعلام کرد که خدمت رسانی به مردم نیاز به زمان دارد تا انجام شود. مرجعیت دینی عراق تاکید کرد که خدمت رسانی با شعار تحقق نمی‌یابد، بلکه امری حقیقی و اقدامی عملی است. سید احمد صافی گفت: خدمت رسانی مناسب و مطلوب باید بر مبنای اعتماد بین دو طرف مسئولان و مردم باشد.
«محمد تقی المدرسی» از مراجع تقلید عراق نیز امروز از ضعف عملکرد مسئولان عراقی در تامین خدمات که باعث بروز تظاهرات در مناطق جنوبی این کشور شده است، انتقاد کرد و با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات مردم عراق به مشکلات بیکاری و مشکلات خدماتی اعلام کرد که رویدادهای اخیر عراق نشان می‌دهد که در همکاری بین مردم عراق و دستگاه‌های مجری تامین خدمات شکاف‌هایی وجود دارد و همین شکاف‌ها باعث شده که برخی‌ از ضعف خدمات‌رسانی سوء استفاده کنند.

از سوی دیگر وزارت برق عراق اعلام کرده است که برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و برق‌رسانی به آن‌ها، از کویت اقدام به واردات گازوئیل خواهد کرد و امیر کویت دستور صادرات گازوئیل به عراق را صادر کرده است و فردا (شنبه) اولین محموله به حجم 30هزار متر مکعب گازوئیل به وزارت برق عراق تحویل داده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر