بازدید 5279
رمزگشایی از واردات سه ماهه ایران

رشد 2895 درصدی ارزش واردات کالا از سوزایلند

آمارهای صادرات و واردات مربوط به سه ماهه نخست سال جاری مدتی است که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. این آمارها نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ارزش کل کالاهای وارد شده به کشور 11.2 میلیارد دلار بوده است که در این بین واردات از برخی کشورها از جمله سوزایلند رشد چشمگیری را داشته است.
کد خبر: ۸۱۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 23 July 2018

رشد 2895 درصدی ارزش واردات کالا از سوزایلندآمارهای صادرات و واردات مربوط به سه ماهه نخست سال جاری مدتی است که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. این آمارها نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ارزش کل کالاهای وارد شده به کشور 11.2 میلیارد دلار بوده است که در این بین واردات از برخی کشورها از جمله سوزایلند رشد چشمگیری را داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، زمزمه های خروج آمریکا از برجام با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ شروع شد. نهایتاً تهدیدات در این زمینه در اردیبهشت ماه سال جاری عملی شد و آمریکا رسماً خروج خود از برجام را اعلام کرد و دونالد ترامپ از بازگشت تحریم ها علیه ایران در مدت 90 روزه و 180 روزه گفت. این موضوع بر روی تجارت کشورها با ایران بسیار تاثیرگذار بود چرا که کشورها از ترس قرار گرفتن در فهرست تحریم های آمریکا، از مبادله تجاری با ایران منصرف شده اند. نمود این موضوع را می توان در کاهش ارزش واردات کالا در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دید.

آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری ایران حدود 11.2 میلیارد دلار کالا از کشورهای مختلف جهان وارد نموده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ارزش واردات کالا به ایران 11.5 میلیارد دلار بوده است. یعنی ارزش واردات کالا به ایران در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، منفی 2.76 درصد کاهش داشته است.

طبق معمول گذشته، ایران از سه کشور چین، امارات و جمهوری کره بیشترین کالا را وارد نموده است. ارزش کالاهای وارد شده از این سه کشور در مدت مذکور به ترتیب 2.9 میلیارد دلار، 1.6 میلیارد دلار و 712 میلیون دلار بوده است. سهم این کشورها از ارزش کل واردات کالا به ایران نیز به ترتیب، 26.09 درصد، 15.04 درصد و 6.33 درصد بوده است. البته میزان ارزش واردات کالا از این سه کشور در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییراتی را نیز داشته است. ارزش واردات کالا از چین در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14.95 درصد افزایش و از کشورهای امارات و جمهوری کره به ترتیب 21.46 درصد و 3.63 درصد کاهش داشته است.

در مدت سه ماهه نخست سال جاری، ارزش واردات کالا از برخی کشورها رشد چشمگیری را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است. در این مدت ارزش کالاهای وارد شده سوزایلند با رشدی 2895 درصد به بیش از 31 میلیون دلار رسیده است. همچنین رشد ارزش واردات کالا از کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا، عمان و روسیه به ترتیب 784 درصد، 530 درصد، 346 درصد و 206 درصد بوده است.

در این مدت سه قلم کالای عمده وارد شده به کشور به لحاظ ارزشی عبارت بوده اند از: قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری به ارزش 541 میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش 435 میلیون دلار و برنج نیمه سفید شده یا برنج کامل سفید شده به ارزش 374 میلیون دلار. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی