بازدید 2942

دعوت ترامپ از پوتین برای سفر به آمریکا

کد خبر: ۸۱۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 20 July 2018

طبق اعلام سخنگوی کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار اخیر با همتای روس خود در فنلاند، از او برای سفر به واشنگتن در فصل پاییز دعوت کرد.

به گزارش فارس، در حالی که فشارها به دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا به دلیل دیدار اخیر او با همتای روس خود تشدید شده است، کاخ سفید خبر داده که او «ولادیمیر پوتین» را برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

سخنگوی کاخ سفید، بامداد جمعه از دعوت رئیس‌جمهور آمریکا از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای سفر به واشنگتن خبر داد و گفت که گفت‌و‌گوها بین دو کشور برای این منظور در جریان است.

«سارا هوکابی سندرز» اعلام کرد: «در هلسینکی (پایتخت فنلاند) رئیس‌جمهور آمریکا با یک مذاکره در سطح کاری بین اعضای شورای امنیت ملی بین آمریکا و روسیه موافقت کرد. رئیس‌جمهور ترامپ از جان بولتون مشاور امنیت ملی خواست که رئیس‌جمهور پوتین را در فصل پاییز به واشنگتن دعوت کند. گفت‌و‌گوها (بین دو کشور) در جریان است».

اعلام این خبر در حالی صورت گرفته که فضای داخلی در آمریکا به دنبال نشست اخیر روسای جمهور این کشور و روسیه در فنلاند، به شدت ضد روسی شده است.

اعضای ارشد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره با انتقاد از این نشست به ویژه کنفرانس خبری مشترک دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین، فشارهای زیادی به دولت آمریکا وارد کرده‌اند.

کار به جایی رسید که حتی دموکرات‌ها درباره لزوم تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و ادعای تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو، به او درباره احتمال استیضاح هشدار داده‌اند.

ترامپ و کاخ سفید همواره ضمن رد ادعاها درباره دخالت روسیه و تبانی کارزار او با مسکو، تحقیقات درباره این موضوع را «ساحِره گیری» خوانده و این ادعاها را رد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان