بازدید 15337

پالایشگاه ریاض هدف حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت

پهپادهای یمنی با طی مسیری بیش از 900 کیلومتر، به پالایشگاه ریاض حمله کردند و در عوض حملات متجاوزان سعودی به خاک یمن، این نقطه استراتژیک عربستان را هدف قرار دادند. منابع خبری یمن اعلام کردند، در این حمله مخزن ذخیره سازی این پالایشگاه کاملا از بین رفت. در مقابل منابع خبری سعودی ضمن تأیید آتش سوزی در آرامکو، مدعی شده‌اند، آتش سوزی کنترل شده اما از عامل آتش سوزی سخنی به میان نیاورده‌اند.
کد خبر: ۸۱۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 18 July 2018

پالایشگاه ریاض و منابع سوخت شرکت آرامکو هدف حمله پهپادهای دوربرد یمنی قرار گرفت و این پالایشگاه به آتش کشیده شد؛ اتفاقی که از سوی سعودی‌ها نیز مورد تأیید تلویحی قرار گرفت و بدین ترتیب، برای نخستین بار شریان‌های اقتصادی حیاتی عربستان به خطر افتاد؛ اما آیا این نوع از حملات تداوم می‌یابد و چنان هزینه‌ای در پی خواهد داشت که عربستان به بازنگری در قبال تجاوز به یمن بپردازد؟

به گزارش «تابناک»؛ پهپادهای یمنی با طی مسیری بیش از 900 کیلومتر، به پالایشگاه ریاض حمله کردند و در عوض حملات متجاوزان سعودی به خاک یمن، این نقطه استراتژیک عربستان را هدف قرار دادند. منابع یعنی تأکید کرده‌اند، در این حمله از پهپاد «الصماد 2» بهره برده و برد این پهپاد را هزار کیلومتر خوانده‌اند که شبیه به پهپاد آمریکایی TK-7 Firewatch است.

پالایشگاه ریاض هدف حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت

 تصویر منتسب به پهپاد الصماد 2

منابع خبری یمن اعلام کردند، در این حمله مخزن ذخیره سازی این پالایشگاه کاملا از بین رفت. در مقابل منابع خبری سعودی ضمن تأیید آتش سوزی در آرامکو، مدعی شده‌اند که آتش سوزی کنترل شده اما از عامل آتش سوزی سخنی به میان نیاورده‌اند. اگر یمنی‌ها به پهپادهایی با این برد دست یافته و توانسته باشند این پهپادها را با عبور از منابع رصد و رادارهای پیشرفته سعودی که از آمریکا تامین شده، به اهدافی در نزدیکی ریاض رسانده باشند، اتفاقی تازه و مهم در نبرد یمن محسوب می‌شود که یمنی‌ها با تکرار آن می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند و جنگ را به زمین دشمن بازگردانند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندی پیش از پهپادهای خود به صورت عملیاتی رونمایی کرد و با آن شناسایی نمود و دو روز قبل نیز مراکز تجمع متجاوزان در ساحل غربی را چندین بار هدف قرار داد. اکنون وسعت و برد استفاده از این پهپادها که به واسطه ابعاد کوچک و امکان پرواز به صدای پایین در ارتفاع پایین باعث می‌شود از دید رادارها پنهان بماند، گسترش یافته و منجر به این حمله به رگ حیات عربستان شده است.

در صورتی که یمنی‌ها بر حمله به مراکز نفتی عربستان سعودی تمرکز کنند و در مسیر تولید و صادرات نفت سعودی‌ها چالش جدی ایجاد کنند، تغییر رفتار رژیم سعودی‌ در قبال یمن و بازنگری در تجاوز به این کشور توسط سعودی‌ها قابل پیش‌بینی است. در همین راستا یمنی‌ها به جای استفاده از این قابلیت برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در قلب خاک عربستان، سراغ شریان‌های اقتصادی عربستان رفته‌اند.

کاربران توییتر با هشتگ نسبت به این حمله واکنش نشان داده‌اند. بخش قابل توجهی از توییت‌ها توسط کاربران یمنی و ایرانی ثبت شده که این حمله را یک موفقیت در مسیر جنگ با متجاوزین به یمن می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی