بازدید 4830
هشدار صندوق بین المللی پول:

جنگ تجاری آمریکا می تواند ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه به بار آورد

صندوق بین المللی پول (IMF) در آخرین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد جهانی گفت: خطر تنش های تجاری کنونی در حال افزایش است و بزرگترین تهدید پیشِ رو، در کمین رشد اقتصاد جهانی است.
کد خبر: ۸۱۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 18 July 2018

جنگ تجاری آمریکا می تواند ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه به بار آوردصندوق بین المللی پول (IMF) در آخرین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد جهانی گفت: خطر تنش های تجاری کنونی در حال افزایش است و بزرگترین تهدید پیشِ رو، در کمین رشد اقتصاد جهانی است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، صندوق بین المللی پول با ذکر این نکته که که تنش های تجاری می تواند برای اقتصاد جهانی ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه به بار آورد، افزود: "مدل سازی ما نشان می دهد که اگر تهدیدات سیاست های تجاری فعلی تحقق یابد و به دنبال آن شاهد کاهش اعتماد در کسب و کار باشیم، آنگاه تولید جهانی می تواند حدود ۰.۵ درصد کمتر از برآوردهای کنونی تا سال ۲۰۲۰ باشد."

طبق گفته صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادهای پیشرفته به طور کلی قوی است، ولی در عین حال هشدار داده است که در بسیاری از آنها، از جمله در انگلیس، ژاپن و کشورهای منطقه یورو، رشد اقتصادی کاهش داشته است.

صندوق بین المللی پول گفت: "ایالات متحده دست به اقدامات تجاری ای زده که بر گروه گسترده ای از کشورها تأثیر می گذارد و با تهدیدهای تلافی جویانه یا اقدامات متقابلی از سوی برخی کشور ها، به ویژه چین، اتحادیه اروپا، شرکای نفتا و ژاپن، رو به رو شده است."

جنگ تجاری آمریکا می تواند ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه به بار آورد

این سازمان افزوده است که ایالات متحده می تواند کانون"اقدامات متقابل جهانی" و بسیار آسیب پذیر باشد، به ویژه اگر ترامپ تعرفه های تازه ای بر کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع کند. بزرگترین اقتصادهای جهان، ایالات متحده و چین، در ماه جاری تعرفه های ۲۵ درصدی را بر کالاهای یکدیگر به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرده اند.

صندوق بین المللی پول از کشورها خواسته است که به "درون" نگاه نکنند و از برای ادامه رشد اقتصادی به تنش های تجاری پایان بخشند. موریس اوبستفلد، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول، گفت: "کشور ها باید در برابر طرز فکری که فقط به دنبال منافع داخلی است از خود مقاومت نشان دهند و به خاطر داشته باشند که در عرصه های مختلف منافع مشترک، همکاری های چند جانبه امری حیاتی است."

جنگ تجاری آمریکا می تواند ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه به بار آورد

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی ۲.۵ درصدی ماه آوریل خود برای رشد اقتصاد های پیشرفته در سال جاری را ۰.۱ درصد کاهش داده و ۲.۴ درصد پیشبینی کرده.

صندوق بین المللی پول گفت: "ما پیش بینی خود از رشد این اقتصاد ها در سال ۲۰۱۹ را بدون تغییر، ۲.۲ درصد برآورد کرده ایم."

علاوه بر این، صندوق بین المللی پول همچنان برای بازار های نو ظهور و اقتصاد های در حال توسعه، نرخ رشد ۴.۹ درصدی در سال ۲۰۱۸ و ۵.۱ درصدی در سال ۲۰۱۹ را پیشبینی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان